goedkope motorola versus goedkope samsung
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
- Bedankt: 344 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Op basis van merk kunnen we moeilijk tips geven.
Een type vermelden is toch wel het minste.
Ook een hele goede site is pricewatch van tweakers om de specificaties te vergelijken alsook de best buy guides die in bepaalde prijsklasses de betere toestellen oplijsten.
Een type vermelden is toch wel het minste.
Ook een hele goede site is pricewatch van tweakers om de specificaties te vergelijken alsook de best buy guides die in bepaalde prijsklasses de betere toestellen oplijsten.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 757 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Koop u een Oneplus 9 op Tweakers.net.
Die kost ook €200, maar speelt de nieuwe van €200 waarschijnlijk wel naar huis.
Zet er LineageOS op en je kan er weer een paar jaar mee verder.
Tweakers.net V&A
Die kost ook €200, maar speelt de nieuwe van €200 waarschijnlijk wel naar huis.
Zet er LineageOS op en je kan er weer een paar jaar mee verder.
Tweakers.net V&A
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 229 keer
- Bedankt: 95 keer
Dan zou ik gaan voor de Samsung A15 , is onder de 200 €.
Intel® i3-10100 Quad-Core @4,10 GHZ. Ram:16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung Galaxy A13 @ Hey!
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
Hey! LiveBox Cable Modem 150/15 Mbps* https://www.speedtest.net/nl/result/16739853024.png
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 469 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Jouw vraag is echt véél te generiek.
Wat is 'goed'.
Bij weinig licht, macro, veel licht...
Je kan hier vrij goed vergelijken:
https://versus.com/en/phone
Wat is 'goed'.
Bij weinig licht, macro, veel licht...
Je kan hier vrij goed vergelijken:
https://versus.com/en/phone
-
- Member
- Bedankt: 12 keer
Moto G54 5G 256gb was 2 weken geleden voor €149 te koop bij Vandenborre (en kan je elders online soms ook rond die prijs vinden). In dat prijssegment rond €150 onklopbaar vind ik. Samsung A15 4g zit in zelfde prijsklasse maar heeft enkel een beter scherm maar is op de meeste andere vlakken minder.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 9 keer
Misschien is het merk umidigi iets voor jou?
Goedkoop en zeker niet slecht.
https://www.umidigi.com/
Goedkoop en zeker niet slecht.
https://www.umidigi.com/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 2 keer
umidigi: let op, voor zover mijn ervaring ermee is er 0,0 software update en onderhoud, en is hun OS niet helemaal "polished".
al zijn het zeker wel redelijke prijs/kwaliteit toestelletjes, inderdaad.... alleen meestal niet zo'n lang leven gegund wegens de androidversie erop.
(tenzij het in de laatste jaren gebeterd zou zijn)
en voor zover ik weet niet rechtstreeks te koop in een bekende/vertrouwde winkel?
al zijn het zeker wel redelijke prijs/kwaliteit toestelletjes, inderdaad.... alleen meestal niet zo'n lang leven gegund wegens de androidversie erop.
(tenzij het in de laatste jaren gebeterd zou zijn)
en voor zover ik weet niet rechtstreeks te koop in een bekende/vertrouwde winkel?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 21 keer
Motorola is gekend voor zijn goede midklasse toestellen.
Weinig onnodige extra apps die je toch niet gebruikt.
Het grootste nadeel, weinig android updates, maar een paar jaar beveiligings updates..
Mvg
Weinig onnodige extra apps die je toch niet gebruikt.
Het grootste nadeel, weinig android updates, maar een paar jaar beveiligings updates..
Mvg
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 102 keer
Zoals iemand eerder aangaf gaan voor de Samsung A15 , krijgt lange updates en goed voor de gewone dingen
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
- Bedankt: 22 keer
Ik kocht afgelopen zomer de A15 wegens defect aan mijn S21 Ultra en vond de huidige reeksen niet interessant.. wil wachten op de nieuwe S25 reeks.
Voor mij persoonlijk een grote miskoop. Na een maand gebruik, heb ik die mooi terug opgeborgen in de kast en heb sindsdien een nog oudere S10 in gebruik.
Ik denk dat het vooral aan de RAM ligt (4GB), terwijl ik 16GB had.
Ik schakel zeer veel tussen apps en functionaliteiten en dat gaat met de A15 sowieso niet. De apps moeten continu herladen.
Natuurlijk weet ik dat je voor 150€ niet hetzelfde mag verwachten als een toestel van +1000€.
Maar een S10 (8GB RAM) van 5j geleden die nog zoveel beter aanvoelt dan een A15, dat vond ik verrassend.
Om op reis te gaan heb ik een tablet met simkaart gebruikt, aangezien ik Android Auto gebruik. Als je daar de A15 voor wilt gebruiken, een ramp!
Dus hangt allemaal af van wat je verwachtingen zijn en je eerdere ervaringen.
Ja je kan ermee bellen, whatsappen, smsen en occasionele website bekijken.. maar hou het simpel. Camera app lanceren en foto's nemen was ook een drama.. laadtijd en shutter lag niet normaal.
Oja, de S10 heeft andere gebreken, versleten batterij en een hoofdcamera die meestal niet meer kan focussen. Was nog door de vrouw in 'gebruik' en daardoor eerst voor de A15 gegaan. Maar die maakt het wel weer dragelijk om nog te wachten tot januari/februari voor mijn upgrade.
Voor mij persoonlijk een grote miskoop. Na een maand gebruik, heb ik die mooi terug opgeborgen in de kast en heb sindsdien een nog oudere S10 in gebruik.
Ik denk dat het vooral aan de RAM ligt (4GB), terwijl ik 16GB had.
Ik schakel zeer veel tussen apps en functionaliteiten en dat gaat met de A15 sowieso niet. De apps moeten continu herladen.
Natuurlijk weet ik dat je voor 150€ niet hetzelfde mag verwachten als een toestel van +1000€.
Maar een S10 (8GB RAM) van 5j geleden die nog zoveel beter aanvoelt dan een A15, dat vond ik verrassend.
Om op reis te gaan heb ik een tablet met simkaart gebruikt, aangezien ik Android Auto gebruik. Als je daar de A15 voor wilt gebruiken, een ramp!
Dus hangt allemaal af van wat je verwachtingen zijn en je eerdere ervaringen.
Ja je kan ermee bellen, whatsappen, smsen en occasionele website bekijken.. maar hou het simpel. Camera app lanceren en foto's nemen was ook een drama.. laadtijd en shutter lag niet normaal.
Oja, de S10 heeft andere gebreken, versleten batterij en een hoofdcamera die meestal niet meer kan focussen. Was nog door de vrouw in 'gebruik' en daardoor eerst voor de A15 gegaan. Maar die maakt het wel weer dragelijk om nog te wachten tot januari/februari voor mijn upgrade.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 469 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik ben voor de 2de keer voor de A3x reeks gegaan.
Ook een dochter heeft die. De andere heeft nog een A12.
De A1x reeks is echt instap inderdaad. (zij krijgt die omdat ze eigenlijk een caterpilar nodig heeft, maar die zijn te duur).
De A35 die ik nu heb kost iets meer dan TS zijn budget maar kan wel goed mee en maakt ook mooie foto's vind ik.
Uiteraard is de S-reeks een stuk beter, maar dat mag ook wel voor een veelvoud van de prijs.
Ook een dochter heeft die. De andere heeft nog een A12.
De A1x reeks is echt instap inderdaad. (zij krijgt die omdat ze eigenlijk een caterpilar nodig heeft, maar die zijn te duur).
De A35 die ik nu heb kost iets meer dan TS zijn budget maar kan wel goed mee en maakt ook mooie foto's vind ik.
Uiteraard is de S-reeks een stuk beter, maar dat mag ook wel voor een veelvoud van de prijs.
-
- Elite Poster
Misschien via tweakers eens filteren op specs alleen en kijken wat er uit de bus komt.
Eventueel 6GB ram als min.
Maar zal afhangen van TS.
Wat ga je er exact mee doen qwa taken?
Voor foto’s zit je bij Samsung zeer goed maar ook andere merken doen niet onder.
Eventueel 6GB ram als min.
Maar zal afhangen van TS.
Wat ga je er exact mee doen qwa taken?
Voor foto’s zit je bij Samsung zeer goed maar ook andere merken doen niet onder.
Internet = EDPnet
-
- Member
- Bedankt: 12 keer
Naast de degelijke specs bij de moto G54 (8gb geheugen en 256gb opslag) vind ik vooral de aanwezigheid van een esim in deze prijsklasse een meerwaarde. Heel gemakkelijk om naast een fysieke Belgische simkaart een buitenlandse esim te kopen (vb BNE sim) waarbij je heel voordelig databundels voor alle werelddelen of landen kan kopen, de keuze hebt uit bundels die maandelijks vervallen of geldig blijven tot de data opgebruikt is.
Dat zou ik eigenlijk niet meer willen missen. Geen gedoe met opletten in bepaalde landen op doorreis, angst voor hoge facturen enz
Dat zou ik eigenlijk niet meer willen missen. Geen gedoe met opletten in bepaalde landen op doorreis, angst voor hoge facturen enz
-
- Elite Poster
Heb hier de moto G24 power
Had een extra toestel nodig voor als ik met de koersfiets de baan op ben.
Zo goedkoop mogelijk rond de 100 betaald en had 15 korting op moto ( 2 modellen ).
Tot hiertoe tevreden specs zijn top , scherm wat minder maar amper merkbaar
Had een extra toestel nodig voor als ik met de koersfiets de baan op ben.
Zo goedkoop mogelijk rond de 100 betaald en had 15 korting op moto ( 2 modellen ).
Tot hiertoe tevreden specs zijn top , scherm wat minder maar amper merkbaar
Internet = EDPnet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
- Bedankt: 96 keer
op specs en ervaring kan ik dit toestel wel aanraden (mijn vorig toestel was een moto p2) geen tot weinig bloatware
dit toestel heeft 8Gb/256GB 6000Mah, MediaTek Helio G85 (wel maar 720p lcd en enkel 4G)
wel 30 snelladen en 3.5mm jack
https://tweakers.net/pricewatch/2036608 ... ificaties/
https://www.mediatek.com/products/smart ... -helio-g85
voor iet minder(G31) of meer(G54 met 5G) heb je ook deze keuze
https://tweakers.net/pricewatch/compare ... 4;1982550/
dit toestel heeft 8Gb/256GB 6000Mah, MediaTek Helio G85 (wel maar 720p lcd en enkel 4G)
wel 30 snelladen en 3.5mm jack
https://tweakers.net/pricewatch/2036608 ... ificaties/
https://www.mediatek.com/products/smart ... -helio-g85
voor iet minder(G31) of meer(G54 met 5G) heb je ook deze keuze
https://tweakers.net/pricewatch/compare ... 4;1982550/
Greetz cyberbug
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 59 keer
Ik heb een goedkope Motorola.
Ik gebruik het Orange netwerk.
Maar ik heb voor dat ik met Proximus klanten geen goede verbinding heb.
Als ik VoLTE aan zet dan valt mijn verbinding na een tijdje bellen vanzelf weg en houd deze niet stand.
De verbinding zonder LTE lijkt wel ok te zijn voor Orange / Telenet klanten maar niet met een Proximus netwerk.
Met een Samsung A15 had ik dat niet voor.
Ik gebruik het Orange netwerk.
Maar ik heb voor dat ik met Proximus klanten geen goede verbinding heb.
Als ik VoLTE aan zet dan valt mijn verbinding na een tijdje bellen vanzelf weg en houd deze niet stand.
De verbinding zonder LTE lijkt wel ok te zijn voor Orange / Telenet klanten maar niet met een Proximus netwerk.
Met een Samsung A15 had ik dat niet voor.
-
- Elite Poster
Scherm bij de Samsung is vrijwel altijd beter.
Heb nu de g24 power met Hey kaartje erin en heel tevreden van als 2de gsm voor als ik ga koersen.
Heb nu de g24 power met Hey kaartje erin en heel tevreden van als 2de gsm voor als ik ga koersen.
Internet = EDPnet
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 503 keer
- Recent bedankt: 10 keer
mp zegt niet alles over kwaliteit van foto's, wel zorgt het voor grotere bestanden en dus sneller gebrek aan opslagruimte.
Trouwens de kwaliteit ligt niet aan het toestel maar aan de gebruiker, ken je niets van fotografie zal je met elk toestel slechte foto's nemen. Investeer in lessen fotografie en dan kan je een beter toestel ook gebruiken en er het max uit halen.
Ik gebruik nu een iPhone 13pro en de foto's zijn goed genoeg met 12 megapixels. Zoomen moet je er niet teveel mee doen en croppen is ook niet oneindig maar opnieuw, is uw kadrering van in het begin goed dan hoeft dat ook niet.
De meeste smartphones gaan de foto's ook standaard bewerken met een persoonlijke upgrade van scherpte, kleuren,... dat is een beetje goesting, elk merk doet het anders en de ene houdt meer van drama dan een ander. Bekijk eens fotos van de twee toestellen en zie welke kleuren je zelf liever ziet.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1447 keer
- Bedankt: 1215 keer
- Recent bedankt: 53 keer
Indien je de conclusie nog niet gemaakt hebt, dan zal ik ze even maken voor jou. Iedereen heeft zijn favoriete merk en zijn ervaring maar ook zijn voorkeur. Bij telefoons van 200 euro gaat de ene een beter scherm hebben, de andere gaat 5g hebben, nog een andere gaat betere foto's trekken. Wat wel een feit is: bij samsung en iphone betaal je mee voor het merk en voor wat langere update policy (voor zover je die belofte gelooft ). Bij een "minder populair" merk als motorla en oneplus krijg je betere specs maar dan nog misschien niet voor alles.
Volgens mij kan je weinig mis doen met de 3 merken.
Volgens mij kan je weinig mis doen met de 3 merken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 314 keer
- Bedankt: 503 keer
- Recent bedankt: 10 keer
Wat Goztow zegt, elke merk heeft zijn sterke en minder sterke kanten maar je zit ook met het budget. Het is dus aan u om uit te maken waar je het minst toegevingen op wil doen. De beste camera's ga je niet op budgettoestellen vinden want net daar maakt men vaak het verschil. Dat is zelfs zo bij Apple, de pro modellen hebben de beste camera's en lenzen.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
-
- Starter
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Motorola heeft het grote probleem dat dat scrollen mega irritant is, dat gaat maar met kleine stukjes, is minder vloeiend.
Voor 200€ moede ook niet teveel verwachten, mijn ouders zijn daar goed mee, enige dat die doen is bellen/gebeld worden & whatsapp berichten sturen.
Om de camera's geven ze niet veel, gebruiken ze bijna nooit.
Soms ist beter ietsje langer te sparen of via abo ofzo en dat je een deftiger toestel hebt.
Just my opnion tenzij je zoals mijn ouders bent .
Ik heb nu eens tijdelijk ze de A25 gekocht, ik kan er alles mee doen maar bij dat toestel is facebook en x scrollend niet zo smooth, bij andere dan weer wel.
Nuja, het lukt wel allemaal ze. ( update: bizarre is nu x en fb wel op dit moment vlot werken).
In februari normaal gezien de S25 ultra.
Samsung is niet altijd perfect maar ze hebben de beste software vindk en ik heb al veel toestellen gehad. Foto's tja... ook hier weer, je moet in mijn ziens dan eerder voor een midrange toestel gaan.
Zo rond de 500€ ong. (Of 2de hands van een betrouwbare persoon een topper kopen aan die prijs).
Soit: ik verkies samsung sowieso boven motorola, daar moet ik zelfs niet 1 seconde over twijfelen.
Update: net eens een foto getrokken van mijn ma in huis en moet zeggen dat de kwaliteit best goed is, zeker bruikbaar, het is toch allemaal al verbeterd.
Alleen mag ze helemaal niet bewegen of anders wazigheid in de trui te zien.
PS: als je zoals mij topmodellen gewoon bent & dan naar een A25 gaat, dan merk je het wel , de snelheid en vlotheid & dergelijke meer , zo'n toestel kan ik max 3 maand houden, erna ben ik het moe.
Voor 200€ moede ook niet teveel verwachten, mijn ouders zijn daar goed mee, enige dat die doen is bellen/gebeld worden & whatsapp berichten sturen.
Om de camera's geven ze niet veel, gebruiken ze bijna nooit.
Soms ist beter ietsje langer te sparen of via abo ofzo en dat je een deftiger toestel hebt.
Just my opnion tenzij je zoals mijn ouders bent .
Ik heb nu eens tijdelijk ze de A25 gekocht, ik kan er alles mee doen maar bij dat toestel is facebook en x scrollend niet zo smooth, bij andere dan weer wel.
Nuja, het lukt wel allemaal ze. ( update: bizarre is nu x en fb wel op dit moment vlot werken).
In februari normaal gezien de S25 ultra.
Samsung is niet altijd perfect maar ze hebben de beste software vindk en ik heb al veel toestellen gehad. Foto's tja... ook hier weer, je moet in mijn ziens dan eerder voor een midrange toestel gaan.
Zo rond de 500€ ong. (Of 2de hands van een betrouwbare persoon een topper kopen aan die prijs).
Soit: ik verkies samsung sowieso boven motorola, daar moet ik zelfs niet 1 seconde over twijfelen.
Update: net eens een foto getrokken van mijn ma in huis en moet zeggen dat de kwaliteit best goed is, zeker bruikbaar, het is toch allemaal al verbeterd.
Alleen mag ze helemaal niet bewegen of anders wazigheid in de trui te zien.
PS: als je zoals mij topmodellen gewoon bent & dan naar een A25 gaat, dan merk je het wel , de snelheid en vlotheid & dergelijke meer , zo'n toestel kan ik max 3 maand houden, erna ben ik het moe.