Ik blijf maar miserie hebben met hey!
Nu sturen ze een factuur terwijl ze eerder al vermelden dat de diensten weken ervoor al stopgezet zijn (easyswitch gekozen).
Er is ook geen creditfactuur aangemaakt...
Bezint eer ge begint... er is ook geen email adres of een contactpersoon bij hey! en de chat daar is ook niemand!
Ik heb de domiciliëring geblokkeerd bij de Bank!
Facturen van hey weken na de opzegging
-
- Elite Poster
- Berichten: 6530
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 469 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ni voor 't een of 't ander, maar "bezint eer ge begint"?
Al eens gekeken hoe goed de facturatie bij een andere 'prijsbreker' zoals telenet bijvoorbeeld loopt?
Ik heb zelf ook zo'n klote verhaal bij scarlet gehad waar de medewerkers mij begonnen verwijten dat ik een leugenaar was.
Bij zowat elke provider zal je zo'n verhalen vinden hoor.
Al eens gekeken hoe goed de facturatie bij een andere 'prijsbreker' zoals telenet bijvoorbeeld loopt?
Ik heb zelf ook zo'n klote verhaal bij scarlet gehad waar de medewerkers mij begonnen verwijten dat ik een leugenaar was.
Bij zowat elke provider zal je zo'n verhalen vinden hoor.
-
- Premium Member
- Berichten: 737
- Lid geworden op: 03 apr 2018, 10:16
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 87 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Dat is toch aan jezelf om uit te zoeken voordat je contract aangaat bij een provider lijkt me?
Zo kan je ook klagen over bepaalde energieleveranciers die niet werken met telefonie en enkel 100% digital zijn...
Dus bezint eer ge begint, daarmee toon je duidelijk aan dat je jouw huiswerk niet goed gedaan hebt.
En da's 't leven nu eenmaal.
De ene content maar hoor je niet.
De andere malcontent en die het van de daken schreeuwt.
Maar dat wil daarmee niet zegen dat Hey! een "brol provider" is. Ze kampen hoofdzakelijk met administratieve issues omdat het een aftakking is van Orange die dus nieuw is.
Vermoedelijk (hopelijk voor diegene die problemen hebben) zal het de komende maanden/jaren beteren.
Zo kan je ook klagen over bepaalde energieleveranciers die niet werken met telefonie en enkel 100% digital zijn...
Dus bezint eer ge begint, daarmee toon je duidelijk aan dat je jouw huiswerk niet goed gedaan hebt.
En da's 't leven nu eenmaal.
De ene content maar hoor je niet.
De andere malcontent en die het van de daken schreeuwt.
Maar dat wil daarmee niet zegen dat Hey! een "brol provider" is. Ze kampen hoofdzakelijk met administratieve issues omdat het een aftakking is van Orange die dus nieuw is.
Vermoedelijk (hopelijk voor diegene die problemen hebben) zal het de komende maanden/jaren beteren.
iPhone 13 Pro: Citymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Elite Poster
- Berichten: 6530
- Lid geworden op: 20 jan 2015, 15:10
- Locatie: Kortrijk
- Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
- Bedankt: 469 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Hallo ***
-We hebben problemen, help mij
Ik leg het voor en hou je op de hoogte
gevolgd door stilte.
Voila, je hebt iemand aan de lijn gehad, maar die helpt niets.
Nu blij?
Mijn ex wilde een nieuwe aansluiting en regelde proximus. Ze kwamen niet af en dus belde ze.
-Sorry mevrouw, kan gebeuren, we bellen onmiddellijk terug voor een nieuwe afspraak.
Geen telefoontje terug...
Zoals ik al zei, ik belde scarlet met problemen.
Die begon me te verwijten dat ik een leugenaar was, dat het de eerste keer was dat ik belde terwijl het de derde keer was en ik zelfs opnames had.
Telenet voorbeeld?
Zoek even online, daar zijn er ook genoeg van.
De enige klantendiensten die me snel en goed telefonisch geholpen hebben zijn bij mij tot hiertoe Yoin en edpnet.
Maar ook met hen zal je problemen terugvinden.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2413
- Lid geworden op: 10 jan 2016, 12:14
- Locatie: Oost-Vlaanderen
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 102 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Beste is alle info verzamelen en contact opnemen via messenger of telefonisch en beetje geluk hebben met medewerker die het juiste doet jammer genoeg is dit bij elke provider , zelfs de beste.
Hier ook voorgehad met Edpnet naar Hey en terug naar Edpnet omdat het niet goed werkte.
Kreeg factuur hey welke niet kon, meteen opgezegd binnen 14 dagen-medewerker crediteerde fout bedrag en dags nadien in app kon ik alleen men mobiel abbo betalen. Dus meteen goed opgelost.
Bij Edpnet kreeg ik nog 33,xx terug maar ze gingen dit dan verrekenen met factuur liep mis met betaal links die niet werken , gaan ze nu gewoon terug storen heeft enkele weken geduurd.
( vandaag bevestiging gehad )
Overstappen is altijd met een risico en beetje op goed geluk
Hier ook voorgehad met Edpnet naar Hey en terug naar Edpnet omdat het niet goed werkte.
Kreeg factuur hey welke niet kon, meteen opgezegd binnen 14 dagen-medewerker crediteerde fout bedrag en dags nadien in app kon ik alleen men mobiel abbo betalen. Dus meteen goed opgelost.
Bij Edpnet kreeg ik nog 33,xx terug maar ze gingen dit dan verrekenen met factuur liep mis met betaal links die niet werken , gaan ze nu gewoon terug storen heeft enkele weken geduurd.
( vandaag bevestiging gehad )
Overstappen is altijd met een risico en beetje op goed geluk
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
-
- Premium Member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 20 apr 2009, 17:40
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 27 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hoe kan je een domiciliering bij de bank nog stopzetten. Ik dacht dat er nieuwe wetgeving was dat dit alleen nog kon via het bedrijf waar je een domiciliering hebt aangezien zij weten of je nog openstaande schuld hebt of niet..
Tom
Tom
-
- Pro Member
- Berichten: 371
- Lid geworden op: 05 maa 2004, 18:58
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 45 keer
Je kan zelf blokkeren en zelfs geld terug halen binnen X-tijd.
bij sommige banken zelfs in enkele clicks .
Het komt erop neer dat wanneer je dat onterecht doet, je schuld zal hebben bij die leverancier. Maar wel handig bij faillissement van bijv een energieleverancier.
Facturatieproblemen zullen overal wel voorkomen, vraag is hoeveel en hoelang sleept het aan. Kan me voorstellen dat hey het druk heeft (gehad) met nieuwe klanten...
bij sommige banken zelfs in enkele clicks .
Het komt erop neer dat wanneer je dat onterecht doet, je schuld zal hebben bij die leverancier. Maar wel handig bij faillissement van bijv een energieleverancier.
Facturatieproblemen zullen overal wel voorkomen, vraag is hoeveel en hoelang sleept het aan. Kan me voorstellen dat hey het druk heeft (gehad) met nieuwe klanten...
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
-
- Member
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 03 aug 2010, 19:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 15 keer
Je neemt best eerst even contact op met je nieuwe provider en vraagt aan hen wanneer ze de easy switch hebben aangevraagd en welke ES code ze hebben gebruikt
Je kan wel zeggen dat je een ES hebt aangevraagd, maar dat wil daarom niet zeggen dat de nieuwe provider dat ook correct heeft doorgevoerd
Daarna stap je met die info naar Hey!
Je zegt dat Hey zou bevestigd hebben dat de ""diensten'' zijn stopgezet? Heb je daarvan een bewijs?
En wat staat er in dat bewijs. Als er bijvoorbeeld staat dat ze je mobiele nummer hebben stopgezet, betekent dat niet automatisch dat je vaste diensten zijn stopgezet
Voor alle duidelijkheid, de easy switch is ENKEL voor vaste diensten (tv, internet, vaste lijn)
Dus als je mobiel + internet hebt bij Hey, dan moet je nieuwe provider een MNP aanvraag doen voor je mobiele nummer en een ES aanvraag voor je Internet
Het gebeurt vaak dat een klant overstapt met zijn / haar mobiel nummer (en daarvan ook een bevestiging krijgt) maar geen ES voor de vaste diensten
Je kan wel zeggen dat je een ES hebt aangevraagd, maar dat wil daarom niet zeggen dat de nieuwe provider dat ook correct heeft doorgevoerd
Daarna stap je met die info naar Hey!
Je zegt dat Hey zou bevestigd hebben dat de ""diensten'' zijn stopgezet? Heb je daarvan een bewijs?
En wat staat er in dat bewijs. Als er bijvoorbeeld staat dat ze je mobiele nummer hebben stopgezet, betekent dat niet automatisch dat je vaste diensten zijn stopgezet
Voor alle duidelijkheid, de easy switch is ENKEL voor vaste diensten (tv, internet, vaste lijn)
Dus als je mobiel + internet hebt bij Hey, dan moet je nieuwe provider een MNP aanvraag doen voor je mobiele nummer en een ES aanvraag voor je Internet
Het gebeurt vaak dat een klant overstapt met zijn / haar mobiel nummer (en daarvan ook een bevestiging krijgt) maar geen ES voor de vaste diensten
-
- Premium Member
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 20 apr 2009, 17:40
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 27 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat je geld kunt terug eisen van een uitgevoerde domiciliering dat wist ik maar een domiciliering is wel degelijk via het bedrijf waar je die hebt aan gegeven..Flup schreef: ↑2 maanden geleden Je kan zelf blokkeren en zelfs geld terug halen binnen X-tijd.
bij sommige banken zelfs in enkele clicks .
Het komt erop neer dat wanneer je dat onterecht doet, je schuld zal hebben bij die leverancier. Maar wel handig bij faillissement van bijv een energieleverancier.
Facturatieproblemen zullen overal wel voorkomen, vraag is hoeveel en hoelang sleept het aan. Kan me voorstellen dat hey het druk heeft (gehad) met nieuwe klanten...
Bij bnp kan.je ze blokkeren maar niet stopzetten..
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/11/06 ... voldoende/
https://www.bnpparibasfortis.be/nl/publ ... ciliering-
Tom