wat kun je doen met de 2 poorten op de digitale meter
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 74 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Loadbalancers voor laadpalen zijn vaak op de P1 poort aangesloten.
Er iets naar wegschrijven gaat allesinds niet. Voor de volledige spec zoek je naar DSMR v5.
Er iets naar wegschrijven gaat allesinds niet. Voor de volledige spec zoek je naar DSMR v5.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 902 keer
- Bedankt: 3448 keer
- Recent bedankt: 47 keer
Besteglda19 schreef: 3 maanden geleden Ik weet dat je op een poort een homewizard kunt aansluiten om Realtime je verbruik te zien. Of kun je nog iets meer doen?
Ik stel voor dat je deze vraag intikt in Google:
Wat kan je doen met de 2 poorten op de digitale meter
Een van de eerste hits zal de Fluvius pagina zijn met de uitleg over de P1 poort en de S1 poort:
Maak je digitale meter slim
Ik stel voor dat je dit eerst eens goed leest.
Als je dan nog vragen hebt, stel ze dan gerust op Userbase
Maar je kan toch niet iedere vraag die in je hoofd opkomt, hier op Userbase posten? Wij zijn Chat-GPT niet
Zoek eerst zelf zoveel mogelijk informatie op, en als je dan nog iets niet begrijpt, vraag dan gerust ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.00, Fritz!FSP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 103 keer
- Bedankt: 140 keer
Als ik op je link klik krijg ik uiteindelijk
Maar inderdaad je zou verwachten dat mensen eerst Google gebruiken.There are no results for p1 s1 poort fluvius
Check your spelling or try different keywords
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 152 keer
- Bedankt: 39 keer
P1 is voor Pray the Lord
S1 is voor een schietgebedje
S1 is voor een schietgebedje
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
Bij mij is er in augustus 2024 een digitale meter geplaatst en die S1 poort zit er bij mijn exemplaar niet meer op.
De P1 poort gebruik ik nu om met een ESP32 het verbruik te monitoren, het kwartiervermogen te beperken en het eigen verbruik van PV wat te verhogen.
Meten wordt gedaan met modbus RTU voor de toestand van een electrische boiler, modbus TCP voor een EV charger en serieel voor de P1 poort.
Regelen gebeurt door de EV charger te verhogen/verlagen en door de electrische boiler tijdelijk uit te schakelen.
Mensen die een SG ready toestel (warmtepomp of zo) hebben zouden op die manier dat SG contact kunnen sturen.
Mvg,
De P1 poort gebruik ik nu om met een ESP32 het verbruik te monitoren, het kwartiervermogen te beperken en het eigen verbruik van PV wat te verhogen.
Meten wordt gedaan met modbus RTU voor de toestand van een electrische boiler, modbus TCP voor een EV charger en serieel voor de P1 poort.
Regelen gebeurt door de EV charger te verhogen/verlagen en door de electrische boiler tijdelijk uit te schakelen.
Mensen die een SG ready toestel (warmtepomp of zo) hebben zouden op die manier dat SG contact kunnen sturen.
Mvg,
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 97 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Die zonder S1 poort zijn de nieuwere generatie.
Persbericht van toen:
https://www.fluvius.be/nl/meters-en-met ... eitsmeters
Wie de handleiding van zijn/haar digitale meter eens wil bekijken:
Naar de toekomst toe zullen ze ook refurbished meters inzetten.
Persbericht van toen:
Wie de handleiding van zijn/haar digitale meter eens wil bekijken:
Naar de toekomst toe zullen ze ook refurbished meters inzetten.
iPhone 13 Pro: Citymesh - 300GB
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
Intel NUC 13 Pro / i5-1340p / 32GB RAM / 1TB
ISP: Hey!
AdGuard Home: geen ads in je hele netwerk!
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 27 keer
Hey Jan,JanD25 schreef: 1 week geleden Bij mij is er in augustus 2024 een digitale meter geplaatst en die S1 poort zit er bij mijn exemplaar niet meer op.
Mvg,
Hoe doe je dat dan dat kwartiervermogen beperken want uiteindelijk moet je dan een doorlopende extractie maken van je verbruik en dan eventueel gebruikers gaan uitschakelen maar ja..je kan moeilijk je oven of kookplaat of zo afschakelen..
Tom
-
- Elite Poster
- Twitter: nathan_gs
- Uitgedeelde bedankjes: 161 keer
- Bedankt: 74 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ik heb er een blogpostje over geschreven voor HomeAssistant: https://nathan.gs/2023/12/30/flanders-c ... rovements/ en er is op dit forum ook meer te vinden.
-
- Starter
- Bedankt: 1 keer
@liberǃ op die link krijg ik error 1016, Origin DNS error
@Tom 35 Als er in huis geen EV, warmtepomp of electrische boiler is om te schakelen kan je bij recente wasmachine, droogkast of vaatwas wel zonder probleem met zo een schakelende tussenstekker eventjes de spanning onderbreken.
Als kwartierVermogenSchatting3 groter is dan mijn ingesteld maximum wordt er ingegrepen.
current_average_demand is 1-0:1.4.0 die uit de P1 poort komt.
consumptionPower is 1-0:1.7.0
testTimeInfo komt uit 0-0:1.0.0
mvg,
@Tom 35 Als er in huis geen EV, warmtepomp of electrische boiler is om te schakelen kan je bij recente wasmachine, droogkast of vaatwas wel zonder probleem met zo een schakelende tussenstekker eventjes de spanning onderbreken.
Code: Selecteer alles
/**
* @brief Processes the current quarter-hour power estimation.
*
* This function calculates the estimated average power consumption for the current quarter-hour period
* based on the elapsed time and the current average demand. It uses a blending percentage to take
* the current power consumption into account next to extrapolating the past energy usage.
*
* @param meting Pointer to a P1Meting structure containing the current measurement data.
*
* The function performs the following steps:
* 1. Calculates the elapsed seconds in the current quarter-hour period.
* 2. If any seconds have elapsed, it estimates the quarter-hour power consumption using the
* current average demand and the elapsed time.
* 3. It also estimates the power consumption by blending the current average demand with the
* consumption power.
* 4. If no seconds have elapsed, it sets the quarter-hour power estimation to the consumption power.
*
* The results are stored in the following fields of the P1Meting structure:
* - kwartierVermogenSchatting: Extrapollated consumption for the current quarter-hour period.
* - kwartierVermogenSchatting2: Estimation of the power consumption based on current power and past usage.
* - kwartierVermogenSchatting3: Final blended estimation using the blending percentage.
*/
static inline void processKwartier(P1Meting *meting){
int secondenverstreken;
int blendingPercentage = 25; // is percentage schatting op basis van huidig vermogen
secondenverstreken = (meting->testTimeInfo.tm_min % 15) * 60;
secondenverstreken = secondenverstreken + meting->testTimeInfo.tm_sec;
if (secondenverstreken > 0){
meting->kwartierVermogenSchatting = (int)(meting->current_average_demand / ((float)secondenverstreken / 900));
meting->kwartierVermogenSchatting2 = meting->current_average_demand + (((900-secondenverstreken) * meting->consumptionPower)/900);
meting->kwartierVermogenSchatting3 = ((meting->kwartierVermogenSchatting * (100 - blendingPercentage)) + (meting->kwartierVermogenSchatting2 * blendingPercentage))/100;
} else {
meting->kwartierVermogenSchatting = (int)meting->consumptionPower;
meting->kwartierVermogenSchatting2 = (int)meting->consumptionPower;
meting->kwartierVermogenSchatting3 = (int)meting->consumptionPower;
}
}
current_average_demand is 1-0:1.4.0 die uit de P1 poort komt.
consumptionPower is 1-0:1.7.0
testTimeInfo komt uit 0-0:1.0.0
mvg,