Ondertitels verspringen

Alle discussies over BASE kunnen hier terecht
Huff
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 7 keer

Sinds een maand ben ik een tevreden BASE klant (ex Telenet). Zowel voor internet, tv als mobiel.
TV keken we bij Telenet via een CI+ kaartje in de tv (geen Digibox).
TV kijken doen we nu via de BASE TV app op mijn Android TV.

We zijn het gewoon om nagenoeg altijd met ondertitels te kunnen kijken wat we voorheen via Teletekst 888 op bijna alle kanalen konden doen.
In de BASE TV app kan je ook ondertitels aanzetten maar dat loopt toch niet zo goed.

Het grootste probleem is dat de ondertitels steeds verspringen, zowel qua locatie als grootte.
Ik heb het ook bekeken in de BASE TV app op mijn telefoon en daar gebeurd net hetzelfde.

De locatie kan ik nog begrijpen omdat het lijkt dat er geprobeerd wordt om de ondertitels hoger te plaatsen als er een banner onderaan in beeld komt (wat bij het journaal bijvoorbeeld dikwijls gebeurd).
Volgens mij zit er een software achter die dit moet aansturen maar die slaat de bal toch zeer vaak mis.

Samen met het continue groter en kleiner worden van de tekst zorgt dit voor frustratie bij mijn gezinsleden en dus uiteindelijk ook bij mij :lol:

Mijn vragen zijn nu of anderen dit ook zo ervaren, het in de app van Telenet zelf ook zo is en of iemand ergens iets qua instellingen gevonden heeft op dit aan te kunnen passen?
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel, Snow)”