Is het eigenlijk mogelijk Telenet TV te gebruiken met interactiviteit zonder Telenet Internet maar wel met een verbinding van een andere provider?
Momenteel dus bestaande Digicorder, verbonden met coax en netwerkkabel op een Telenet modem-router.
Zo dus graag Telenet Internet opzeggen en internet+telefonie (met cloud centrale) over fiber hebben bij een andere provider, maar voor de telefonie verplicht bij die provider te zijn voor connectiviteit & QoS.
Om te vermijden 2 x te betalen voor Internet zou ik dus graag Telenet Internet opzeggen en enkel TV behouden en natuurlijk ook de interactiviteit.
Is dat mogelijk?
Telenet TV zonder Telenet Internet maar wel met een andere ISP
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
- Bedankt: 46 keer
Ik heb Telenet Internet opgezegd, en TV is nog 6 maanden blijven werken.
Daarna heb ik de APP van TV Vlaanderen een tijd gebruikt, echter 'een kat vindt zijn jong niet'. Vond ik niet echt gebruiksvriendelijk.
We hebben nu de BASE TV app op een Apple TV box, en dat werkt (is?) hetzelfde als de Telenet App.
Wij hadden dus voorheen Telenet One (TV + Internet + Mobile) en keken TV via Apple TV
Deze Telenet One hebben we volledig opgezegd en we hebben nog 6 maanden TV kunnen kijken via deze Apple TV. (dus niet via een gekochte/gehuurde decoder)
Daarna heb ik de APP van TV Vlaanderen een tijd gebruikt, echter 'een kat vindt zijn jong niet'. Vond ik niet echt gebruiksvriendelijk.
We hebben nu de BASE TV app op een Apple TV box, en dat werkt (is?) hetzelfde als de Telenet App.
Wij hadden dus voorheen Telenet One (TV + Internet + Mobile) en keken TV via Apple TV
Deze Telenet One hebben we volledig opgezegd en we hebben nog 6 maanden TV kunnen kijken via deze Apple TV. (dus niet via een gekochte/gehuurde decoder)
Laatst gewijzigd door Doktor Avalanche 3 maanden geleden, in totaal 2 gewijzigd.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 32 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Dat is toch de vraag van de TS niet? En daarenboven is je bericht onduidelijk. 'tv is 6 maanden blijven werken'. Op wat slaat dit? Had je een gekochte decoder? Heb je het over het feit dat ze 6 maand geen TOF filter hebben geplaatst?
TS wil op een normale/legale manier een interactieve TV-dienst van telenet behouden, los van het feit of dit over een gekochte of een gehuurde decoder gaat.
Mijn antwoord: ja, dat kan (lees:kon voor zover ik weet). Dit is wel blijkbaar een oplossing 'op maat' en kan enkel verkregen worden via klantendienst of telenet winkel.
TS wil op een normale/legale manier een interactieve TV-dienst van telenet behouden, los van het feit of dit over een gekochte of een gehuurde decoder gaat.
Mijn antwoord: ja, dat kan (lees:kon voor zover ik weet). Dit is wel blijkbaar een oplossing 'op maat' en kan enkel verkregen worden via klantendienst of telenet winkel.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 90 keer
Dus zo lang er een Telenet modem is, ook al is er geen actief Telenet Internet abonnement, zal de interactiviteit van de Telenet Digicorder (indien rechtstreeks verbonden op de Telenet modem-router) dus blijven werken zoals voordien? Is dat 100% zeker?
Gezien de kabel van de digicorder naar een switch loopt kan ik die op een aparte vlan zetten zodat de Telenet Digicorder van de modem-router een IP krijgt.
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 247 keer
- Bedankt: 1656 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ja, 100% zeker, de Telenet Digicorder is zo ontworpen dat die zonder internet functioneert ten behoeve van klanten die uitsluitend tv willen. De interactieve verbinding verloopt via een privaat IP-adres (10.x.x.x) dat door een Telenet DHCP-server wordt toegekend. Dit gebeurt op basis van het MAC-adres van de Digicorder, dus er mag geen router tussen de Telenet-modem en de Digicorder zitten.
Dit blijft zeker werken tot Q2 2027. Vanaf dan zou Wyre beginnen met de uitfasering van DVB-C, te beginnen met Video-on-Demand via DVB-C.
Vanaf 2030 moet DVB-C volledig uit het netwerk verdwenen zijn. (bron: Wyre Netwerk Transformatie Outlook op https://www.wyre.be/nl/wholesale)
Als de Digicorder geen software-update meer krijgt om volledig via IP-technologie te werken zal je dan wellicht een andere tv-oplossing moeten zoeken. Maar dat zijn zorgen voor later.
Dit blijft zeker werken tot Q2 2027. Vanaf dan zou Wyre beginnen met de uitfasering van DVB-C, te beginnen met Video-on-Demand via DVB-C.
Vanaf 2030 moet DVB-C volledig uit het netwerk verdwenen zijn. (bron: Wyre Netwerk Transformatie Outlook op https://www.wyre.be/nl/wholesale)
Als de Digicorder geen software-update meer krijgt om volledig via IP-technologie te werken zal je dan wellicht een andere tv-oplossing moeten zoeken. Maar dat zijn zorgen voor later.
-
- Elite Poster
Top! Bedankt voor de info! We gaan dit binnen enkele weken eens uitproberenraf1 schreef: ↑3 maanden geledenJa, 100% zeker, de Telenet Digicorder is zo ontworpen dat die zonder internet functioneert ten behoeve van klanten die uitsluitend tv willen. De interactieve verbinding verloopt via een privaat IP-adres (10.x.x.x) dat door een Telenet DHCP-server wordt toegekend. Dit gebeurt op basis van het MAC-adres van de Digicorder, dus er mag geen router tussen de Telenet-modem en de Digicorder zitten.
Internet = Telenet 300/30 & Starlink / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile & OVH VoIP Entreprise / TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% UniFi powered
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 111 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Werkt exact zoals Raf het beschrijft, ik doe het al jaren zo. Wel ENKEL met de Digicorder; met een TV Box kan het niet dus niet ingaan op een voorstel tot omruilen!
-
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 85 keer
Ik heb sinds kort de Telenet TV box in combinatie met Proximus Fiber en Telenet Business Fibernet als failover
De TV box werkt met WiFi van Proximus, maar niet met Ethernet van Proximus.
De TV box werkt met WiFi van Proximus, maar niet met Ethernet van Proximus.
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
Business Mobile Flex Pack - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV & Telenet TV
-
- Elite Poster
- Twitter: WimVerlinden
- Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
- Bedankt: 85 keer
Ja, btw Telenet TV werk veel beter dan Proximus TV, zowel met de decoder als de Windows/Android app.
Alleen geen reclame doorspoelen ...
Alleen geen reclame doorspoelen ...
Proximus Bizz Internet Fiber 500/500 Mbps & Business Fibernet 300 plus met Speedboost 300/50 Mbps (failover) -
-
- Elite Poster
Moet in theorie wel kunnen alleen krijg je dan wellicht 2 routers.