Ik ben wat kuis aan het houden in mijn aantal banken/rekeningen, en vroeg me af of er in België al mensen zijn die een fintech als primaire bank gebruiken - loon storten, hoofdmoot betalingen, dat soort zaken.
Zelf overweeg ik een paar dingen te verschuiven naar Revolut, maar ben zeker nog niet overtuigd om die als hoofdbank te gebruiken.
Fintech als hoofdbank
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 174 keer
- Hoewel men vanuit de Europese wetgeving, elke Europese bankrekening moet aanvaarden, zal het hier en daar nog zeker voorkomen dat BE hardcoded is en bv. loon of terugbetaling elektriciteit/ziekenfonds niet mogelijk is. (al belooft Revolut wel Belgische IBAN's aan te bieden, maar is al bijna een jaar uitgesteld).
- Hoewel ik, meestal betaal met Apple Pay(en dus MasterCard Debit), kom ik nog wel af en toe zaken tegen die Bancontact/Payconiq only zijn. Revolut & N26 bieden dit niet aan.
- Ook mensen die geen ex-pat/buitenlandse student/nooit of zelden in niet €-landen op reis gaan, hebben meestal geen Revolut, dus P2P betalingen zullen ook niet werken.
- Heel wat van die neobanks zijn niet echt winstgevend, maar worden in leven gehouden door durfinvesteerders. Nu is je geld tot € 100k wel beschermd door de Litwouse/Duitse overheid. Maar ik denk toch dat, voor Belgen, de Belgische overheid meer zal doen, dan de Litouwse/Duitse voor buitenlanders.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 29 keer
Als test had ik 50 euro overgemaakt van argenta naar Revolut. Bij argenta zag ik meteen dat het geld eraf was maar bij Revolut bleef lange tijd het saldo nog op nul staan maar er stond dan wel 50 euro pending. Ik kreeg niet lang daarna alsof ze gewacht hadden tot dat ik gestort had een mail met we’re updating our terms and conditions en wat lees ik o.a. Section 23 also has information about a new administration fee that'll be charged for holding money, i.e. you haven't taken your money out of your Revolut account after the notice period has passed.
- devilkin
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1067 keer
- Bedankt: 674 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Dat zijn die nieuwe T&S die van toepassing zijn bij het *afsluiten* van je account. Niet als je ze actief gebruikt.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 10 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik was begonnen met Revolut maar je botst al meteen op problemen door het ontbreken van Bancontact. De enige echte optie blijft Keytrade maar die hebben dan weer geen instant overschrijvingen
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
- Bedankt: 114 keer
Ik ben heel tevreden van Revolut en gebruik die voor zo goed als alles online. Voor alle rest blijf ik toch bij mijn KBC Plusrekening: een Belgische IBAN, Bancontact en ondersteuning voor Payconiq zijn denk ik toch features die nog relevant zijn.