Ik ben 4 jaar geleden gescheiden en heb het huis ingekocht.
't Is niet dat ik een kapitaal te investeren heb.

Argenta heeft toch al lang hun aankondiging gedaan ?Dizzy schreef: 28 aug 2024, 10:22 Beobank volgt ING maar enkel voor 6 maanden. Wat zal Argenta doen?
Waarom ? Percentages zijn altijd bruto - trouwens ook op spaarrekeningen zijn die bruto. Ze worden op een spaarrekening alleen maar netto als de totale verkregen jaarlijkse interesten onder het vrijgestelde bedrag blijven.
SpeciaalNexus1980 schreef: 31 aug 2024, 18:44 Keytrade herft bekend gemaakt om 3,4% bruto (netto = 2,38%) te geven op een termijnrekening van 1 jaar.
Je koopt u een staatsbon met een looptijd van een paar maanden tot een jaar.Petrikske schreef: 05 sep 2024, 11:47 Maar op een termijnrekening staat je geld wel vast, dus ik laat ze voorlopig op een Spaarrekening staan a rato van 2.75%
Zal toch deels dienen ook voor de aankoop van een EV.
Dat is toch geen tegenspraak? De meeste verhuizen niet, dat is conservatief. Wie verhuist (minderheid) puur omdat je tijdelijk een kleine verhoging krijgt maar op termijn mogelijk verliest, kan je inderdaad gulzig noemen. Dat de rentes gaan dalen is niet zo'n groot geheim.tom35 schreef: 07 sep 2024, 12:33 Je spreekt jezelf toch wel tegen..enerzijds zeg je dat vlamingen conservatief zijn en daarom niet verhuizen anderzijds zeg je dat diegene die wel verhuizen gulzig zijn...
Waarom zou iemand die verhuist naar een bank met bijna 0.7% intrest extra op 1 jaar gulzig zijn, wat de intresten volgend jaar en binnen 2j gaan doen is koffiedik kijken...De banken op zich hebben toch lang genoeg geprofiteerd van de spaarder, het mooiste voorbeeld is die kasbon van de staat. Op dat ogenblik wou geen enkele bank bewegen in tegendeel, de intrest steeg alleen op nieuwe spaarrekeningen die je alleen kon openen op het kantoor, zowel BNP als crelan hadden deze tactiek, maw je moest verlof nemen want na de kantooruren kan je er niet binnen en dan haken al veel mensen af..
Diegene die nu verhuizen van bank met de vinger wijzen is niet ok vind ik..De banken zijn geen liefdadigheidsinstellingen hoor, bnp doet die bons van 2 en 3j niet omdat ze schrik hebben..ze zullen er genoeg aan verdienen..
Door andere bezigheden ben ik hier de laatste jaren vooral aan het meelezen en zelf niet meer zo veel aan het posten.cadsite schreef: 23 aug 2024, 11:42 (schaamteloze ref link waarbij we elk €25 krijgen: https://www.lookandfin.com/nl_BE/r/jmaes3 )