Incompatibiliteit Fritz 1750E Wifi Repeater & BBOX3
Geplaatst: 03 aug 2015, 12:07
Er gaan een aantal zaken fout bij de installatie van de Repeater:
- Geen WPS verbindings mogelijkheden op de 5GHz band enkel op de 2,4 GHz.
- De handmatige installatie van de Repeater is onsamenhangend opgesteld, de overview pagina is niet beschikbaar op http://fritz.repeater/ maar eerder op 169.254.1.1 .
- BBOX3 least geen correct IP address uit naar de Repeater. Waardoor de Repeater een eigen, omstreden, IP adres aan neemt. Hierna heb ik BBOX 's gateway en IP pool aangepast aan netwerk gedeelte van het IP op de Repeater, dit had geen effect op de werking van de Repeater.
- Werking is enkel mogelijk wanneer het ontvangen IP adres op het apparaat van uit de BBOX3 nog geldig is, waardoor de Repeater het internet verkeer wel doorlaat. Dit is enkel een tijdelijke oplossing tot dat de lease tijd van het IP address verstreken is.
- Repeater en BBOX3 terugzetten naar fabrieksinstellingen had geen resultaat.
- Technische dienst van Belgacom biedt geen bijstand of ondersteuning.
- Andere topics die uitgaan over de werking en problemen van de DHCP bij de BBOX3 bieden geen echte oplossingen... ( https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... er#p588076 en http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=43516 )
- Voorbeeld van de systeem informatie over de verbinding met WPS vind je in bijlage.
Naar mijn gevoel heeft Belgacom de werking van Repeaters van andere producenten uitgesloten. Bij een buur, die Telenet heeft, heb ik de Repeater ook getest en hierbij verliep de installatie en werking vlekkeloos! Ik sta open voor alle mogelijke oplossingen (if any).
- Geen WPS verbindings mogelijkheden op de 5GHz band enkel op de 2,4 GHz.
- De handmatige installatie van de Repeater is onsamenhangend opgesteld, de overview pagina is niet beschikbaar op http://fritz.repeater/ maar eerder op 169.254.1.1 .
- BBOX3 least geen correct IP address uit naar de Repeater. Waardoor de Repeater een eigen, omstreden, IP adres aan neemt. Hierna heb ik BBOX 's gateway en IP pool aangepast aan netwerk gedeelte van het IP op de Repeater, dit had geen effect op de werking van de Repeater.
- Werking is enkel mogelijk wanneer het ontvangen IP adres op het apparaat van uit de BBOX3 nog geldig is, waardoor de Repeater het internet verkeer wel doorlaat. Dit is enkel een tijdelijke oplossing tot dat de lease tijd van het IP address verstreken is.
- Repeater en BBOX3 terugzetten naar fabrieksinstellingen had geen resultaat.
- Technische dienst van Belgacom biedt geen bijstand of ondersteuning.
- Andere topics die uitgaan over de werking en problemen van de DHCP bij de BBOX3 bieden geen echte oplossingen... ( https://userbase.be/forum/viewtopic.php ... er#p588076 en http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=43516 )
- Voorbeeld van de systeem informatie over de verbinding met WPS vind je in bijlage.
Naar mijn gevoel heeft Belgacom de werking van Repeaters van andere producenten uitgesloten. Bij een buur, die Telenet heeft, heb ik de Repeater ook getest en hierbij verliep de installatie en werking vlekkeloos! Ik sta open voor alle mogelijke oplossingen (if any).