Momenteel hebben we al vele jaren proximus internet en tv thuis. Dit is een vdsl2 lijn. De proximus decoder geeft geregeld problemen die met een heropstart van de decoder zijn op te lossen. Ik vind bovendien dat we redelijk veel betalen, nl 76 euro voor internet en tv. De mobiele abonnementen hebben we al verhuisd naar digi.
TV is belangrijk omdat de vrouw er nog naar kijkt. De waf is dus heel belangrijk.
We hebben 2 tv's thuis, beide recente Philips tv's met Android TV erop.
Ik zit nu te kijken naar de base tv app, wat als bijkomend voordeel zou hebben dat ik vrij van provider kan wisselen en bijvoorbeeld edpnet kan overwegen. Dan kom ik op 50 euro ipv 76 per maand.
Mijn vraag is, wat zijn de verschillen in tv ervaring tussen base tv app en px tv decoder? Wie heeft hier ervaring mee?
Kan ik base TV een maandje proberen, om het verschil te zien? Is dat altijd opzegbaar? Is er een activatie kost?
Van proximus tv naar base tv app?
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 32 keer
Hallo,
Wij hadden vroeger ook proximus maar omdat we landelijk wonen zijn we toen overgestapt naar kabel internet (toen nog mobistar). We hadden toen een maar 20mbps verbinding.
Momenteel hebben we base internet en base tv en dit alles voor amper 45€.
Je kunt op 2 tv's tegelijk kijken dus in uw geval ideaal. Let wel dat je bij base tv een beperkt aantal zenders hebt. De app werkt zeer snel en beeldkwaliteit is goed.
Waarom overweeg je geen kabel internet?
Je kunt de app installeren en tv abonnement nemen om eens te testen. Volgens mij ben je niet verplicht om een maand te blijven. Als je bvb na een week al opzegd gaan ze u het overblijvende bedrag crediteren. Doen ze zeker niet moeilijk over.
Wij hadden vroeger ook proximus maar omdat we landelijk wonen zijn we toen overgestapt naar kabel internet (toen nog mobistar). We hadden toen een maar 20mbps verbinding.
Momenteel hebben we base internet en base tv en dit alles voor amper 45€.
Je kunt op 2 tv's tegelijk kijken dus in uw geval ideaal. Let wel dat je bij base tv een beperkt aantal zenders hebt. De app werkt zeer snel en beeldkwaliteit is goed.
Waarom overweeg je geen kabel internet?
Je kunt de app installeren en tv abonnement nemen om eens te testen. Volgens mij ben je niet verplicht om een maand te blijven. Als je bvb na een week al opzegd gaan ze u het overblijvende bedrag crediteren. Doen ze zeker niet moeilijk over.
Int.: BASE: 200/20 Mbps -> €36
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
TV: BASE TV app -> €9
Tel.: Hey Telecom: 25GB en onbeperkt bellen -> €9 €4
Totaal = €36 + €9 + €4 = €49
- Goztow
- Administrator
- Uitgedeelde bedankjes: 1689 keer
- Bedankt: 1484 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Geen kabel om drie redenen. Ten eerste is tijdens een renovatie de kabel per ongeluk door gesneden in ons appartement. Nu denk ik wel dat ze een nieuwe zouden trekken vanuit de kelder als ik zou klant worden. Ten tweede was mijn ervaring op kabel 20 jaar geleden heel slecht. Toen was dat nog numericable... Er waren veel ping problemen in de avond. Ten derde fiber wordt hier binnenkort geactiveerd. De medeeigendom heeft er toestemming voor verleend en de kabels liggen in de grond.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
- Bedankt: 3777 keer
- Recent bedankt: 22 keer
Volgens de infofiche is er een activatiekost van 30€Goztow schreef: 3 dagen geleden Mijn vraag is, wat zijn de verschillen in tv ervaring tussen base tv app en px tv decoder? Wie heeft hier ervaring mee?
Kan ik base TV een maandje proberen, om het verschil te zien? Is dat altijd opzegbaar? Is er een activatie kost?
Er is geen minimum contractduur (toch niet vermeld op de infofiche)
Je zou ook de Telenet TV App of BASE TV App (zelfde ervaring) kunnen installeren op jouw Philips TV's en de credentials van een Telenet/BASE klant gebruiken om enkele dagen te testen?
Link naar alle BASE Infofiches: https://www.prd.base.be/nl/wettelijke-i ... iches.html
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Ik zou hetzelfde willen doen: als ik vb een Xiaomi box 3S zou aankopen en base TV app erop installeer is voldoende? Werkt dat zonder problemen op een VDSL 90/20 profiel - vb Mobile Vikings? En kan je gewoon zappen met een dergelijke box?
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1008 keer
- Bedankt: 3777 keer
- Recent bedankt: 22 keer
bron?Rke schreef: 2 dagen geleden Die activatie kost van 30€ is alleen van toepassing als je BASE TV met TV Box en internet neemt. BASE TV App heeft deze kost niet.
Op de infofiche staat het anders vermeld
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 15 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Op diezelfde info fiche! De kost staat letterlijk onder de versie met TV-box, niet onder de app…philippe_d schreef: bron?
Op de infofiche staat het anders vermeld
Info werd ook bevestigd door winkelpunten en klantendienst.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 332 keer
- Bedankt: 743 keer
- Recent bedankt: 15 keer
Ik vind dat behoorlijk voor interpretatie vatbaar.
Als jij gelijk hebt heeft de opsteller niet net gewerkt.
Voor mij lijkt dat, net zoals de voorwaarden, op alles te slaan. Er staat geen streep verticaal en er staat ook geen "€0" onder de app.
Als jij gelijk hebt heeft de opsteller niet net gewerkt.
Voor mij lijkt dat, net zoals de voorwaarden, op alles te slaan. Er staat geen streep verticaal en er staat ook geen "€0" onder de app.
- cadsite
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 332 keer
- Bedankt: 743 keer
- Recent bedankt: 15 keer
't Is toch overal het zelfde...
Hetgeen er nu is mag dan zelfs nog wekelijks lastig doen, maar durf geen b-merk als alternatief voorstellen, want als dat over 6 maand 1 keer lastig gaat doen krijg je de volle laag.

Hetgeen er nu is mag dan zelfs nog wekelijks lastig doen, maar durf geen b-merk als alternatief voorstellen, want als dat over 6 maand 1 keer lastig gaat doen krijg je de volle laag.