BIPT-infofiche producten ISP's

Vragen, opmerkingen, klachten over een provider die niet in bovenstaande lijst staat? Plaats ze dan hier.
Plaats reactie
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 189 keer
Bedankt: 146 keer

Hallo,

Iets wat mij is opgevallen bij meerdere ISP's en producten is dat de informatie over een product in de infofiche afwijkt van wat er daarover op de website staat. De informatie in de infofiche lijkt mij vaker gunstiger te zijn dat die op de website.

Voorbeeld;
https://www.scarlet.be/nl/fiches/
https://www.scarlet.be/pdf/nl/fiches/IF ... 062020.pdf (Datum laatste update 18/06/2020)

Scarlet Loco;
Volgens de website; " De downloadsnelheid wordt beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt"
Volgens de fiche; "Downloadsnelheid bepekt tot 3 Mbps bij overschrijding van 1TB"

Ik heb navraag gedaan bij Sarlet-klantendienst. Het is 500GB.

Wat ik mij afvraag; zou dat gewoon slordigheid zijn of iets anders? Wat is het statuut van die fiches, kun je dat laten afdwingen?
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
Bedankt: 1954 keer
Recent bedankt: 17 keer

De fiches zouden het vergelijken van abonnementsformules van de verschillende operatoren vergemakkelijken.
Ze hebben geen juridische waarde, maar misschien geeft die "fout" wel aan dat Scarlet in de toekomst de FUP naar 1 TB zal optrekken. (Omdat in de voettekst van het document Sensitivity: Confidential staat)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Bij Scarlet is alleszinds de comfort optie naar 1 TB gegaan dus 500 + 1 TB dat had ik toch begrepen.

De internetdiensten van Scarlet zijn uitsluitend bestemd voor privégebruik. De downloadsnelheid wordt vanaf 15/09/2016 beperkt tot 3 Mbps zodra je een surfvolume van 500 GB per maand overschrijdt. Deze snelheid is voldoende om te surfen op het internet, voor standaard e-mailgebruik en videostreaming… Wanneer je 500 GB bereikt hebt, heb je de mogelijkheid om via de Comfort-optie extra surfvolume te bestellen voor € 5 per maand. Hiermee kan je tot 1 TB extra verbruiken zonder snelheidsbeperking.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer

WalterB1 schreef:Wat is het statuut van die fiches, kun je dat laten afdwingen?
Deze gestandaardiseerde fiche is bedoeld om de voornaamste kenmerken van het tariefplan samen te vatten: ze is geenszins bestemd om het contract te vervangen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 761 keer
Recent bedankt: 3 keer

Maar als ze verkeerd is (mss zelfs opzettelijk), kan er dan een boete opgelegd worden?
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 599 keer

ITnetadmin schreef:Maar als ze verkeerd is (mss zelfs opzettelijk), kan er dan een boete opgelegd worden?
Neen. Er zou enkel sprake kunnen zijn van een boete als de fiche niet gepubliceerd zou worden.

Het is uiteraard de bedoeling dat de fiche overeenstemt het aanbod, maar er is geen specifieke sanctie voorzien als dat niet het geval is.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
Bedankt: 761 keer
Recent bedankt: 3 keer

Maw dode letter, en totaal nutteloze fiches.
Plaats reactie

Terug naar “Andere, MVNO, kleine virtuele aanbieders”