Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 Mar 2017
Bedankt: 1 keer

Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor jimmyvh » 2 dagen 5 uur 2 minuten geleden (22 Feb 2021, 19:23)

Begin december ben ik overgeschakeld op EDPnet. Op zich was ik best tevreden van scarlet, maar hogere snelheid en een vriendelijker doe-het-zelf beleid deed me besluiten om over te schakelen op EDPnet.

- Op 25/11 heb ik mijn aanvraag gedaan op de site van EDPnet en daarbij mijn easyswitch code meegegeven: Hiermee gaat alles vanzelf! Handig toch?
- Een tijdje later krijg ik mijn nieuwe fritzbox modem toegestuurd (beste modem/router die ik ooit gehad heb overigens) en op 07/12 merk ik dat ik geen vdslverbinding meer kan maken met scarlet. Fritzbox geinstalleerd met edpnet credentials, en alles werkt perfect. 2 dagen later is ook telefonie in orde. Ik blij.
- Op 28/12 krijg ik een bericht van edpnet: Ze laten me weten dat ze de easyswitch overdracht niet in orde krijgen, want ze krijgen na meermaals proberen nul respons van scarlet. Dus vragen ze of ik zelf scarlet kan contacteren. Ok dan, op 29/12 bel ik naar scarlet, en zij laten me weten dat ik de opzeg via de site moet doen (let op, vdsl werkt ondertussen al bijna een maand niet meer). Ik krijg nu een bevestigingsmail dat mijn opzeg ontvangen is en mijn diensten op 29/12 worden stopgezet.
- Op 31/12 krijg ik opnieuw dezelfde bevestigingsmail, alleen staat er nu 31/12 als datum :?. Alsook krijg ik een factuur voor heel de maand december, hoewel ik maar een paar dagen in december gebruik heb gemaakt van hun diensten. Nu ja, om gezeik te voorkomen betalen we die maar, hoewel die kosten helemaal niet voor mij zouden moeten zijn/
- Op 04/01 terug een mailtje van edpnet: scarlet heeft aan hen laten weten dat de easyswitch niet doorging omdat de diensten reeds stopgezet waren :?. Euh?
- Op 03/02 krijg ik een factuur van scarlet: 45 euro voor mijn trio abonnement voor de maand januari. Ietwat gepikeerd bel ik nu naar scarlet. Zij hebben hun excuus klaar: "jamaar, telefonie is niet opgezegd". Ik weet donders goed dat ALLES opgezegd is geweest, zowel via easyswitch code als via scarlet site. Dame dringt aan, maar jammer voor hen hebben zij zowel naar mij als naar edpnet gemailed dat al mijn diensten opgezegd zijn, alsook is mijn telefoonnummer begin december getransfereerd geweest. Na hierop te wijzen biedt ze toch maar aan om de factuur te crediteren. "En mijn abonnement dan?" "ja, ik krijg het niet opgezegd, zal het escaleren".
- Op 17/02 krijg ik een telefoontje van scarlet: Met de vraag of ik als scarlet klant geen interesse heb om mijn gsm abonnementen ook bij hen te zetten. Verbouwereerd door het lef heb ik de dame toch eens de huid volgescholden. Sorry! Jij doet ook maar je job!
- Op 22/02 (vandaag) krijg ik opnieuw een reminder voor een onbetaalde factuur. Ik bel terug naar scarlet. Die creditering? "Nog niet in orde, maar ik zal het escaleren". Is mijn abonnement nu opgezegd? "Nog niet in order, maar ik zal het escaleren".

Het helpt niet dat scarlet BIJZONDER moeilijk bereikbaar is: Ze hebben hun email en online formulier kanaal volledig afgesloten en via de telefoon hang je minstens een halfuur aan de lijn voor je iemand kan spreken.
Ik ben iemand die geregeld eens van leverancier verandert. Verander regelmatig van energieleverancier via groepsaankoop, al een paar keer van ISP veranderd, maar zoiets absurds als bij scarlet heb ik nog NOOIT meegemaakt. Weet iemand of dit daar de normale gang van zaken is, of heb ik hier nu echt zoveel pech?

vverbeke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 621
Lid geworden op: 19 Mei 2009
Locatie: Z-WVL
Bedankt: 53 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor vverbeke » 2 dagen 4 uur 52 minuten geleden (22 Feb 2021, 19:33)

Mailen en bellen werkt niet met dat soort bedrijven. Aangetekend schrijven sturen met verwijzing naar uw eerdere opzeg en creditering van onterechte facturen eisen.
Zet een deadline erop, bvb. 2 weken. Indien niet in orde na 2 weken ombudsman telecom inschakelen.
Met aangetekend schrijven sta je recht in uw schoenen en hebben ze geen poot om op te staan. Dat schudt ook aan andere bomen dan de zoveelste eerstelijnsmedewerker.
@home: VDSL 100/20 • @work: fiber 200/200 + VDSL 70/20 + cable 240/30

bollegijs
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 31 Jul 2019
Bedankt: 9 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor bollegijs » 2 dagen 3 uur 57 minuten geleden (22 Feb 2021, 20:28)

Ik heb de indruk dat die bedrijven bij problemen gewoon de ombudsman telecom gebruiken als helpdesk. Dan pas zal je gehoor krijgen :idea:

Gebruikersavatar
Fallschirmjaeger
Premium Member
Premium Member
Berichten: 561
Lid geworden op: 07 Mei 2011
Bedankt: 58 keer
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor Fallschirmjaeger » 2 dagen 3 uur 9 minuten geleden (22 Feb 2021, 21:16)

Betreffende Easyswitch, het is logisch dat het niet werkte in uw geval.

1) Telefonie (vast en mobiel) zitten niet standaard inbegrepen in Easyswitch, maar moeten expliciet gemeld worden indien ze opgezegd (dus niet overgedragen naar andere provider) moeten worden. Gebeurd dat niet, dan blijven deze gewoon actief.
Easyswitch is namelijk enkel van toepassing op internet en tv.

2) Je had tv bij Scarlet, maar Edpnet biedt geen tv abo aan. Edpnet kon dus niet het Scarlet tv abo opzeggen, maar enkel internet.
Probleem: Easyswitch is steeds alles opzeggen bij overstap, maar nooit gedeeltelijk. Gedeeltelijk = geen Easyswitch en zelf de opzeg doen.

https://www.bipt.be/consumenten/faq/easy-switch

Wanneer kan ik Easy Switch niet gebruiken?
Als u een tariefplan voor professionelen heeft
Als u enkel voor televisie van operator wenst te veranderen maar niet voor internet of omgekeerd (gedeeltelijke migratie).
U moet dan zelf de diensten opzeggen bij de operator die u verlaat.

Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6942
Lid geworden op: 06 Jul 2008
Locatie: Dendermonde
Bedankt: 687 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor Jack Daniels » 2 dagen 2 uur 51 minuten geleden (22 Feb 2021, 21:34)

Zo easy is die easy switch dan precies toch niet :angel:
MacMini - Vu+ Zero - Fritz!Box 7490 + VoIP - 12x Sunpower 318 zonnepanelen

jimmyvh
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 06 Mar 2017
Bedankt: 1 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor jimmyvh » 2 dagen 2 uur 46 minuten geleden (22 Feb 2021, 21:40)

Dit was iets dat ik nagekeken heb. De opzegfunctie had ik immers al eerder tegengekomen op de klantensite. Scarlet beweert echter zelf dat ik easy switch moet gebruiken en dat zelf opzeggen zelfs ongewenst is:
Afbeelding
Let op het gebruik van meervoud 'diensten', en de vermelding van telefoonnummers. EDPnet belooft ook naadloos diensten over te zetten met easyswitch. Als wat jij beweert waar is, is scarlet ronduit misleidend en kan ik alleen concluderen dat ze hier bewust klanten die willen weggaan in de val lokken.
Los van dat, een zwak excuus van scarlet aangezien mijn diensten WEL stopgezet waren (en mijn oude telefoonnummer ook netjes bij nieuwe provider zat), alleen de facturatie liep nog door: In december heb ik dan op de 'correcte' manier een opzeg gedaan, en die opzeg (en bijhorende facturatie/herinneringen) krijgt men blijkbaar ook nog altijd niet opgezegd. Daarbij viel ook op dat men aan de telefoon excuses probeerden te verzinnen, maar dat ik jammer voor hen de bevestigingsmails van de opzeg via de klantensite bijgehouden heb.

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5681
Lid geworden op: 16 Feb 2011
Bedankt: 330 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 352 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor MClaeys » 2 dagen 2 uur 3 minuten geleden (22 Feb 2021, 22:22)

Herkenbaar, bij mijn ouders was het zelfs van One maar Trio, heeft maanden geduurd. Chance dat ik metingen van snelheid van de lijn deed dagelijks, dus ik kon exact zeggen vanaf welke dag de snelheid omlaag was gegaan :). Het excuus was toen een nieuw intern systeem, als het nu nog aansleept is het nochtans al niet meer zo nieuw.
Xbox Live: MClaeys

Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 313
Lid geworden op: 28 Jan 2006
Locatie: Kinrooi
Bedankt: 26 keer
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor Funfile » 1 dag 16 uur 44 seconden geleden (23 Feb 2021, 08:25)

Welkom bij de club jimmyvh.

Bij mij zijn ze er in geslaagd om mijn abonnement op te zeggen (wegens stopzetten ADSL-technologie). En daar kwam ik pas achter toen ik geen internetverbinding meer had.

Ik had nog via de klantendienst contact opgenomen omdat ik geen verbinding meer had en verder dan "andere modem proberen, kabels nakijken" kwamen ze niet. Die wisten daar niet eens dat mijn abonnement stopgezet was.

Pas toen enkele dagen later hun brief kwam dat ze mijn aanvraag tot opzeg (ik heb geen aanvraag tot opzeg gedaan, dat ging volledig van hen uit) behandeld hebben en dat mijn abonnement per die datum afliep (brief kwam pas aan na die datum), pas toen wist ik hoe de vork aan de steel zat.
Pluk de dag

Internet : Tadaam Standard (via 4G max. 30mbps)
OS : Windows 10

Ik mine Bitcoins via freebitcoin

Freec
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 Feb 2021

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor Freec » 1 dag 15 uur 4 minuten geleden (23 Feb 2021, 09:22)

Idem zelfde ongeveer meegemaakt. Via support naar de website gestuurd worden voor de opzeg. Opzeggen via de website (met onmiddelijke ingang opze), en dan reageren ze niet op het opzegticket. Week later bellen, en dan regelt de dame het aan de telefoon :roll: en heb je dus een week teveel betaald. Bij topicstarter is het nog erger :-(

Gebruikersavatar
pluim
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 13 Apr 2020
Bedankt: 12 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor pluim » 1 dag 8 uur 9 minuten geleden (23 Feb 2021, 16:17)

Vind hun klantendienst tegenwoordig ook echt beneden alle peil. Ja, ja, ok... "het is een budgetproduct", maar toch.

Al sinds november wachten wij op een terugbetaling van een onterecht aangerekende herrinneringskost. Nog nooit een factuur van hun te laat betaald... Sinds hun 'nieuwe facturatiesysteem' is hun service echt waardeloos. De verbruiksteller, bijvoorbeeld, werkt ook gewoon al maanden niet meer.

Daarvóór liep elk contact altijd vrijwel oké. Twee keer gemaild, binnen de paar dagen antwoord, decoder kunnen wisselen, gratis nieuwe afstandsbediening ontvangen, ... Nu worden e-mails helemaal niet meer beantwoord en lossen ze telefonisch niets op. "We sturen je een mailtje met een oplossing." Vier maand later en na twee keer terugbellen, is het nog altijd 'in behandeling'.
An easily-interested brunette who loves to explore the unfamiliar :curt:

fmcstaartmees
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 Feb 2021

Re: Scarlet opzeggen blijkt een absurde ervaring

Berichtdoor fmcstaartmees » 1 dag 7 uur 30 minuten geleden (23 Feb 2021, 16:55)

Sinds december internet en telefonie overgeschakeld naar EDPnet, alleen heeft Scarlet dat blijkbaar nog niet door. In mijn Scarlet-account kan ik zien dat mijn abonnement al 4 keer werden stopgezet. En toch lukt hun systeem erin om begin februari af te komen met een factuur voor januari 2021. Gelukkig heb ik mijn domiciliëring in hun systeem stopgezet.


Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast