Lijnnummer bestaat niet meer (TBF niet meer mogelijk)

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1607
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 206 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer

Lijnnummer bestaat niet meer (TBF niet meer mogelijk)

Berichtdoor MaT » 08 Apr 2019, 19:56

Onlangs overgeschakeld van dommel naar EDPnet en ik wil een TBF starten omdat de waarden wat gezakt zijn.
Als ik bel naar 080022424 en mijn lijnnummer, dat bij dommel altijd gewerkt heeft, ingeef om de TBF te starten krijg ik te horen dat het nummer niet bestaat bij proximus.
Bij het bellen naar 1924 met een analoog toestel rechtsreeks op de lijn krijg ik exact hetzelfde nummer te horen als daarvoor.

Wat is hier aan de hand?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 371
Lid geworden op: 24 Nov 2004
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Berichtdoor Joachim » 08 Apr 2019, 20:19

Welk nummer zie je in my edpnet bij je lijn?

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1607
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 206 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Berichtdoor MaT » 08 Apr 2019, 20:56

Het enige nummer dat op een telefoonnr lijkt dat ik kan terugvinden, is mijn voip nummer. Dat is het toch niet?
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

APPLE3E
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 Apr 2019
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Berichtdoor APPLE3E » 10 Apr 2019, 19:51

Hoe heb je dit opgelost? Ook alles geprobeerd, geen enkel nummer werkt. Schermt Edpnet dit af opdat een TBF via 0800 22 424 onmogelijk wordt gemaakt?

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 65 keer
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Berichtdoor jantje81 » 10 Apr 2019, 20:17

Afschermen? Het is EDPnet, niet Telenet of Proximus.
Ik heb gewoon een ticketje aangemaakt en mijn lijnnummer gevraagd en onmiddellijk gekregen.
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data) (netwerk: Orange)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1607
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 206 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Berichtdoor MaT » 10 Apr 2019, 20:28

APPLE3E schreef:Hoe heb je dit opgelost? Ook alles geprobeerd, geen enkel nummer werkt. Schermt Edpnet dit af opdat een TBF via 0800 22 424 onmogelijk wordt gemaakt?

Het is nog niet opgelost, als Joachim het niet kan oplossen via hier maak ik een officieel ticketje aan zoals jantje81.

Afschermen denk ik niet. Ik vind voorbeelden van edpnet klanten die een TBF doen en waarbij het lijnnummer nog hetzelfde is van proximus. Als ik een gokje mag wagen zit de fout ergens bij proximus die het lijnnummer verkeerdelijk geschrapt heeft omdat ik daarvoor dommelklant was oid. Het is tenslotte bij proximus dat je een TBF aanvraagt door naar 0800 224 24 te bellen.

jantje81 schreef:Ik heb gewoon een ticketje aangemaakt en mijn lijnnummer gevraagd en onmiddellijk gekregen.

Maar kende je je lijnnummer daarvoor al en was dat hetzelfde?
Laatst gewijzigd door MaT op 10 Apr 2019, 20:41, 3 keer totaal gewijzigd.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 65 keer
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Berichtdoor jantje81 » 10 Apr 2019, 20:37

Mijn ticketje dateert van een paar jaar geleden na een overstap van Scarlet naar EDPnet. Toen bleek het lijnnummer hetzelfde te zijn gebleven uiteindelijk maar kon ik er eerst geen TBF mee doen door een storing, enkele dagen later lukte het wel.
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data) (netwerk: Orange)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1607
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 206 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Berichtdoor MaT » 10 Apr 2019, 20:42

Joachim schreef:Welk nummer zie je in my edpnet bij je lijn?

Nu valt me op dat de informatie bij 'Connection telephone number' leeg is:
edp.jpg
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

jantje81
Premium Member
Premium Member
Berichten: 527
Lid geworden op: 18 Apr 2009
Bedankt: 65 keer
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer

Re: Lijnnummer bestaat niet meer

Berichtdoor jantje81 » 10 Apr 2019, 20:49

Dat lijkt me niet abnormaal te zijn, bij mij is het in elk geval ook leeg.
EDPnet VDSL XL 100/30 (Vectoring zone 2 DLM 100/30)
Canal Digitaal BasisHD + Stievie Premium
Mobile Vikings prepaid 15 (focus: data) (netwerk: Orange)
WeePee VOIP + EDPnet VOIP

Gebruikersavatar
Camino
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 49
Lid geworden op: 03 Apr 2006
Bedankt: 4 keer

TBF niet meer mogelijk

Berichtdoor Camino » 18 Apr 2019, 06:44

Ik had de bedoeling om zelf een TBF te doen.
Doordat mijn lijnnummer niet werd herkend via de 0800 lijn, had ik een ticket aangemaakt om dan te achterhalen wat mijn echte lijnnummer is.

Het antwoord was dat het lijnnummer dat ik bezit wel degelijk het juiste was, enkel kan een TBF alleen maar via hun tools worden uitgevoerd.

Kan iemand dit bevestigen, dat zelf een TBF doen niet mogelijk is met EDPnet?

[Mod]
Samengevoegd met bestaande topic

Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 859
Lid geworden op: 20 Sep 2010
Locatie: Meerhout
Bedankt: 75 keer
Uitgedeelde bedankjes: 250 keer

Re: TBF niet meer mogelijk

Berichtdoor jaker » 18 Apr 2019, 12:14

Volgens de site van EDPnet starten zij steeds zelf de TBF.
Internet/TV: Telenet Whoppa
VoIP: Fritzbox 7390 met Telenet/Dellmont
Router: Netgear R7000 met FreshTomato

EotT
Pro Member
Pro Member
Berichten: 394
Lid geworden op: 13 Sep 2010
Bedankt: 81 keer
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer

Re: TBF niet meer mogelijk

Berichtdoor EotT » 18 Apr 2019, 12:16

Bij mij werkt het inderdaad ook niet meer.

Gebruikersavatar
Joachim
ISP Staff
ISP Staff
Berichten: 371
Lid geworden op: 24 Nov 2004
Twitter: jslabbaert
Locatie: Sinaai-Waas
Bedankt: 229 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer

Re: TBF niet meer mogelijk

Berichtdoor Joachim » 18 Apr 2019, 12:18

Wij hebben hier geen controle over, misschien dat Proximus deze dienst heeft stopgezet?

Gebruikersavatar
alloja
Member
Member
Berichten: 82
Lid geworden op: 06 Jun 2017
Locatie: Rixensart, WB
Bedankt: 10 keer
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Contact:

Re: TBF niet meer mogelijk

Berichtdoor alloja » 18 Apr 2019, 13:16

Bij Proximus had ik sommige moeilijkheden om een TBF op mijn vaste lijn met mijn Proximus mobiel abbo te doen. Ik moest een 9-cijfers klantennummer geven terwijl mijn echt klantennummer alleen maar 7 cijfers heeft. In het verleden had dit issue nooit gehad. Geen probleem om een TBF met mijn vaste lijn te doen.
Proximus Tuttimus (100/35) • Voo DVB-C • Fransat • Vu+ Ultimo 4K (DVB-C FBC + DVB-S2X FBC) • Vu+ Duo² (Dual DVB-T2) • Sat: 28.2°E<>15°W

Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1607
Lid geworden op: 18 Feb 2014
Locatie: Gent
Bedankt: 206 keer
Recent bedankt: 12 keer
Uitgedeelde bedankjes: 144 keer

Re: TBF niet meer mogelijk

Berichtdoor MaT » 18 Apr 2019, 15:08

Zelfde probleem als ik blijkbaar: viewtopic.php?f=44&t=55161
We zijn met velen heb ik de indruk.
-Met name de kosten in verband met de eindapparatuur (modem, settopbox, ...) zouden beperkt kunnen worden, als die toestellen hergebruikt zouden kunnen worden of vrij gekozen worden door de klant- Bron

didi79
Premium Member
Premium Member
Berichten: 473
Lid geworden op: 25 Jun 2007
Bedankt: 40 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer

Re: Lijnnummer bestaat niet meer (TBF niet meer mogelijk)

Berichtdoor didi79 » 25 Okt 2019, 20:08

Weet iemand hier nu al het fijne van ?

@Joachim misschien ?

philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 15080
Lid geworden op: 28 Apr 2008
Locatie: Waregem
Bedankt: 2605 keer
Recent bedankt: 22 keer
Uitgedeelde bedankjes: 717 keer
Contact:

Re: Lijnnummer bestaat niet meer (TBF niet meer mogelijk)

Berichtdoor philippe_d » 26 Okt 2019, 09:17

Het is hier toch al verschillende keren gemeld dat het 0800 "TBF" nummer niet (meer) werkt voor OLO klanten, maar alleen voor Proximus klanten ...

OLO klanten moeten bij hun provider aankloppen om een lijntest te (laten) uitvoeren...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, FW 07.19-75737 BETA, profiel 100/30.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.


Terug naar “EDPnet (LaTribu)”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast