Overgestapt naar Digi mobile: kan niet gebeld worden vanuit een vast nummer

Discuteer hier mee over Digi Belgium
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Provider

Sinds gisteren ben ik na nummeroverdracht naar Digi mobile overgeschakeld en ik heb gemerkt dat ik niet bereikbaar ben vanuit een vast telefoonnummer. Even geprobeerd om te bellen vanaf mijn werktelefoon (vast) naar mijn gsm-nummer en ik zie op mijn telefoon (waarmee ik probeer te bellen naar mijn gsm): niet bereikbaar en toettoettoet. Ook geprobeerd om vanuit thuis van vast naar mijn gsm: idem geen connectie. Ik kan wel bellen naar gsm en gebeld worden door een gsm-toestel: dus mijn overdracht is wel gelukt en het werkt. Wat zou de oorzaak zijn van dit vreemd gedrag bij Digi en nog andere mensen die hetzelfde voor hadden ? Ze zijn er mee bezig, maar ik vraag me af of dit probleem vaker voorkomt bij Digi.

En wat ik ook vreemd vind is de hoeveelheid data zeer snel verloopt, terwijl ik niet veel op 4G en hoofdzakelijk op wifi. Tijdens het intikken ben ik al weer 10 MB kwijt, terwijl ik zeker op wifi zit. Vanochtend mijn kaartje ingestoken en nu al 730 MB verbruikt (zonder videotjes te sturen of gigantisch veel foto's en hoofdzakelijk op wifi van het werk en thuis).

Toegevoegd na 1 uur 29 minuten 44 seconden:
Even gecheckt met de omgekeerde methode: vanuit mijn digi gsm-account kan ik WEL bellen naar het vaste nummer, van waar ik uit NIET terug kan bellen naar hetzelfde nummer.

Toegevoegd na 21 uren 54 minuten 52 seconden:
Het wordt al maar gekker bij Digi-Belgium: Mijn huidig gsm-nummer hadden ze na bellen al direct overgezet op een simkaartje die nog opgestuurd dient te worden met als gevolg dat een week geleden mijn verbinding afgebroken werd en ik dus niet kan bellen of sms ontvangen (belangrijk voor 2-staps verificatie van bepaalde sites). En aangezien hun database geen busnummers accepteert en afkapt op enkel op het huisnummer en mijn straat toevallig ook nog een zusterstraatnaam heeft zonder "straat" achteraan, vrees ik dat het terecht gekomen in een afsloten pand met hetzelfde huisnummer, maar zonder bus nummers.

Ondertussen al de factuur gekregen voor de eerste maand, waarvan zeker al een 10-tal dagen geen gebruik van kan maken, maar aangezien de nummeroverdracht als is gebeurd (zonder mijn ingrijpen) begint de teller al aan te slaan dat het abonnement al 10 dagen geleden is begonnen en ik het kaartje (hoogst waarschijnlijk in de verkeerde straat met hetzelfde nummer, maar omdat DIGI een database gebruikt die het busnummer afkapt en je die ook niet handmatig kunt inbrengen op hun website, dus waarschijnlijk verloren....). Vandaag na veel geklaag hebben ze gemaild een nieuw simkaartje op te sturen en hopelijk in de loop van morgen of begin volgende week in de bus.

En om het verhaal wat aan te dikken: mijn partner heeft wel het simkaartje ontvangen en het nummer met succes overgezet, maar.....daar kan die niet gebeld worden vanaf een VAST nummer (getest vanuit werk en vanuit thuis uit van een vast nummer). Wel bereikbaar via een mobiel nummer (Digi of de concurrent) en er kan gebeld worden naar een VAST en ook mobiel nummer zonder problemen.....Maar het vreemde is: kan niet gebeld worden vanaf een vast nummer (geeft toettoettoet en op foon: NIET BEREIKBAAR als je probeert te bellen vanaf een vast nummer naar dat overgezet mobiel DIGI-Belgium gsm-nummer). Wel kunnen bellen en sms ontvangen gelukkig, maar het blijft uitermate vreemd.....

Bovendien gaat het dataverbruik behoorlijk rap bij mijn partner (waar het wel werkt op het gebied op mobiel internet): waar er normaal ongeveer 3-4 GB/maand afgaat bij de vorige provider was er al na een dag gebruik al ruim 800 MB verbruik, alsof die data opslurpt, nochtans vooral connectie met wifi en enkel tijdens van en naar het werk via mobiel wat data gebruik. Geen films online gekeken of grote bestanden verstuurd of ontvangen...enkel wat lichte apps en berichtjes over en weer en wat nieuwssite bekeken (zonder filmpjes).

Is er iemand van DIGI-Belgium @DIGI Belgium die hier eens naar kijkt, ook naar hoe jullie vreemde manier van adresnotering in jullie database. De registratie gaat via Itsme en daar staat het adres juist met de juiste bus nummer en letter erbij, maar bij overzetting op jullie systeem wordt het busnummer en de letter afgekapt met vreemde gevolgen tot gevolg, zeker omdat er ook nog een zusterstraat hier is met exact dezelfde naam (minus -straat) en hetzelfde huisnummer en als het busnummer door de overzetting wordt afgekapt dan vrees ik dat de simkaart in de verkeerde brievenbus zit. En er is totaal geen mogelijkheid om dit handmatig in te brengen in jullie systeem. Dit moet echt dringend worden aangepast.

Last but not least bij mijn partner: zonder een sms verstuurd te hebben al een buitenbundel kost van ...6 cent....(niet gebeld naar het buitenland of zo of rare dingen gedaan, want bellen naar Belgisch vast of mobiel nummer is gratis): niet dat het veel is, maar wel vreemd als je weet dat er geen enkel sms is verstuurd.
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1692 keer
Bedankt: 1491 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

Mobiel gebruik kan een update zijn? De sms kost buiten bundel is mogelijks de sms om imessage te activeren indien ze een iPhone heeft.
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Het vreemde mobiel verbruik heb ik kunnen traceren in de gsm en was blijkbaar een groot verbruik door Facebook Messenger (achtergrond update ???). Voor de zekerheid heb ik maar de updates in de phone ingesteld enkel uitvoeren bij WIFI en wat restricties ingesteld voor updates in het algemeen om enkel wifi te gebruiken. Dit moet opgelost zijn voor nu en in de toekomst.

Blijft over het vreemde bedrag van 6 cent.....een sms kan het niet zijn, want dat zou dan 7 cent moeten zijn.... (geen iPhone of iMessenger)

Hopelijk komt er snel een update omtrent het vreemde gedrag dat ik niet vanaf een vast nummer gebeld kan worden, maar andersom wel.
DIGI Belgium
Official
Official
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 43 keer
Recent bedankt: 6 keer

@Stefaand

Dag Stefaand, allereerst onze excuses voor dit ongemak.

Kan je ons in een privé-bericht van jouw klantnummer voorzien?
Dan pik ik dit graag op met het DIGI Care Team en de achterliggende diensten.
Nogmaals onze excuses voor het ervaren ongemak.

Groeten, Noah van DIGI
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Dag @DIGI Belgium : Noah

Ik heb je zojuist een uitgbreide pb gestuurd omtrent de problemen bij mij en mijn partner.

Alvast veel dank om er naar te kijken.

mvg,
Joop
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 46 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Nummeroverdracht gaat soms erg traag. Zo liet ik mijn voip-nummer porteren en dat heeft een kleine week geduurt.
Het is niet als bij VDSL dat overgang snel gaat. Nummer portatie kost tijd, waarom de oude provider niet snel lost weet ik niet.

Het zou zo moeten gaan:

https://www.bipt.be/consumenten/telefoo ... agbaarheid

In praktijk, vergeet het maar. En dat ligt niet aan de nieuwe provider maar aan de oude die de boel vertraagt.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Fritzbox 5690Pro - Voip only
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Devices Fritz 1260 - remote Wifi-bridge
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Bij mij is de nummeroverdracht juist te snel gegaan: het is al op het nog op te sturen sim-kaartje overgezet, die door de problemen met de database (computer says no) bij DIGI ook nog waarschijnlijk kwijt is geraakt omdat het busnummer en letter werden afgekapt tijdens de registratie bij hen. Het gevolg is dat ik plotseling niet meer kan bellen/sms-en of omgekeerd. Het nummer staat namelijk al op My-Digi in mijn account gelinkt met het reeds opgestuurde simkaartje en die waarschijnlijk ook nog in de verkeerde brievenbus in de verkeerde straat terecht is gekomen.
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Het wordt er niet beter op:

Gisteren heeft mijn partner gebeld naar DIGI omtrent het niet gebeld kunnen worden op het gsm-nummer vanuit een vast nummer (omgekeerd wel). DIGI heeft toen vanuit zijn klantentelefoon (vast) 02 870 41 41 inderdaad kunnen bellen naar het gsm-nummer zonder problemen. ECHTER nog altijd niet mogelijk vanuit huis uit of van het werk daar dat GSM-nummer (bericht: NIET bereikbaar).....het enige wat ik wel kan kan bedenken is dat beide telefoons via een VOIP account gaat (SIP-server), misschien dat dit de oorzaak zou kunnen zijn..... Als DIGI Belgium natuurlijk niet werkt met een VOIP systeem, dan kan dit misschien verklaren waarom er niet gebeld kan worden op dat gsm-nummer. Ik ben benieuwd wat de oorzaak is van dit vreemde gedrag: gebeld/bellen van en naar een gsm totaal geen probleem en ook bellen naar een vast nummer ook geen probleem, echter gebeld worden vanuit die 2 vaste lijnen: NIET bereikbaar.

Bij mij is er vandaag een nieuw sim-kaartje binnen gekomen om te compenseren voor het verloren gegane sim-kaartje: heel waarschijnlijk omdat het DIGI-systeem bij ingeven het busnummer afkapt, aangezien ik op een appartement woon met een busnummer met zowel een cijfer en en letter en het gevalletje computer says no heeft ervoor gezorgd dat er enkel het huisnummer wordt ingevuld......en toevallig is er om de hoek een gesloten fabriekshal met exact hetzelfde huisnummer met bijna dezelfde straatnaam met +straat erachter en bij mij geen straat erachter en je ziet het al komen: waarschijnlijk hebben ze het daar ingegooid. Met dank aan het krakkemikkige databasesysteem die mijn poging om het heel exact in te brengen gewoon rigoreus afkapt......Pas na veel bellen en mailen hebben ze dit handmatig moeten inbrengen in hun database, die blijkbaar geen mogelijkheid had om "bus" in te vullen (ook al zoiets) maar vervangen moest worden met het woordje BOX......

Jammer dat België geen postcode heeft op straatniveau en ook nog een correctie voor de even/oneven nummers zoals in Nederland: daar moet je enkel een postcode invullen en huisnummer en/of busnummer en de straatnaam wordt automatisch ingevuld. Dit voorkomt problemen zoals J(ozef) Janssens aan de Stationsstraat 15 en J(an) Janssens aan de Stationslaan 15, want in Nederland zouden beide straten een totaal andere postcode hebben als een extra controle, waar ik nu het slachtoffer van ben van verwisseling van adres.

En aangezien ze mijn bestaand nummer al 14 dagen (ongevraagd al geactiveerd) hebben overgezet op dat (waarschijnlijk) verloren kaartje heb ik vandaag nu een nieuwe ontvangen (geklaagd dat de vorige niet is aangekomen/verloren is gegaan) en nu komt het: bellen naar het activatienummer om mijn huidig nummer over te zetten mislukt, aangezien het nummer onbekend is (waarschijnlijk omdat REEDS door hun zelf overgezet is en ik nu al 14 dagen NIET gebeld kan worden of zelf kan bellen en overzetten van DIGI naar DIGI niet mogelijk is ?). Kafkaiaans gezien hebben ze vandaag OPNIEUW een kaartje opgestuurd, nu blijkbaar met mijn huidig gsm-nummer (nummeroverdracht) reeds gekoppeld aan het sim-kaartje die ik hopelijk morgen in de bus zal krijgen. Het is te hopen dat het morgen WEL in orde zal zijn met mijn nummeroverdractnummer er reeds aangekoppeld, anders ga ik naar een andere provider, want dan is de maat vol.

Hopelijk komt het morgen eindelijk in orde......je zal er een punthoofd van krijgen.

@DIGI Belgium : hopelijk dat de problemen eindelijk opgelost zullen zijn, want dit is geen goede reclame voor een eenvoudige overzetting
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Normaal wordt je nummer pas overgezet NADAT je je kaartje ontvangen hebt EN geactiveerd.
Dit doet me vermoeden dat je kaartje door iemand anders geactiveerd is.

Want nadat de kaart geactiveerd is, duurt het max 24 uur voor het nummer pas overgaat.

Vreemde gang van zaken. Vreemd ook dat je postbode je niet kent, want bij ons hoeft het huisnummer er zelfs niet op te staan en het komt gewoon aan. De postbode hier kent iedereen.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Zo vandaag eindelijk de juiste simkaart ontvagen.....Zoals beloofd hebben ze inderdaad het nummer reeds op het nieuwe simkaartje overgedragen.

Dat is dan 14 dagen (een halve maand) pas kunnen bellen/internetten en reeds al moeten betalen voor wat pas vandaag kon werken (@DIGI Belgium .

MAAR net als bij mijn partner, kan ik NIET opgebeld worden van vaste nummers (waarschijnlijk wel via DIGI zelf vanuit hun vaste nummer 02 870 41 41 zoals bij mijn partner). Even getest en ik heb vanaf mijn werk naar het gsm-nummer te bellen en toettoettoet: NIET bereikbaar. Omgekeerd er wel gebeld worden van het gsm-nummer naar de vaste lijn (zoals bij mijn partner), maar vaste lijn naar gsm is NIET mogelijk.

Zou dit specifiek eigen zijn bij DIGI: wel kunnen bellen van DIGI mobiel naar gsm/vaste lijn, maar niet opgebeld kunnen worden van vaste lijn naar DIGI gsm-nummer ???

Toegevoegd na 1 uur 23 minuten 50 seconden:
Ze vragen nu voor het volgende:

Om uw mobiele dienst correct te gebruiken in België of in het buitenland, vragen wij u om de volgende instellingen te controleren en toe te passen:

STK-instellingen Android: open de app DIGI STK (soms genoemd Setari DIGI of SIM Toolkit), die u mogelijk in de map Hulpmiddelen vindt, en tik vervolgens op Multi IMSI.

iPhone: ga naar Instellingen → Mobiele data → SIM-apps en tik op Multi IMSI.

Nergens te vinden deze instellingen in mij Oneplus 8 en die MyDigi app bestaat volgens mij niet (volgens mij voor het buitenland en het logo lijkt totaal niet op Mydigi in het blauw, tenzij een app versie voor ....Portugal).

Wat ik wel heb is dat de IMS-registratiestatus staat op NIET geregistreerd. Zou dit de oorzaak kunnen zijn ??? Voor een test hebben ze vanuit Digi vanuit hun vaste lijn (02 870 41 41, waarschijnlijk geen VOIP/SIP lijn) WEL succesvol naar het gsm van mijn partner kunnen bellen, maar vanuit werk en thuis (toevallig allebei VOIP) NIET bereikbaar.

@DIGI Belgium : kunnen jullie al dan niet bevestigen dat jullie vaste lijn (02 870 41 41) geen VOIP is, maar een echte landlijn ? Want zowel mijn partner als ik kunnen NIET opgebeld worden met de 2 geteste (VOIP) vaste lijnen.
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Is je nummer wel geporteerd?

https://www.crdc.be/crdcnli2

Als die nog ergens anders staat, ja dan kan je niet gebeld worden.

Vaste lijnen krijg je bij mijn weten niet meer. Maar kan je testen door een ouderwets toestel in te pluggen in je telefoonlijn op je splitter en ermee proberen te bellen.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ja allebei de nummer zijn mooi overgedragen en er staat inderdaad DIGI bij
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Jippie,

Daarnet even ingelogd op MyDIGI: ik zou 2 sms'jes verstuurd hebben, terwijl dat NIET zo is, enkel wel 3 sms'jes ontvangen (voor 2-stapsverificatie), maar dat is normaal gratis, enkel versturen kost 7 cent per sms. Het moet niet gekker worden: is dit normaal bij DIGI @DIGI Belgium ?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1013 keer
Bedankt: 3804 keer
Recent bedankt: 25 keer
Provider

Stefaand schreef: 6 dagen geleden Voor een test hebben ze vanuit Digi vanuit hun vaste lijn (02 870 41 41, waarschijnlijk geen VOIP/SIP lijn) WEL succesvol naar het gsm van mijn partner kunnen bellen, maar vanuit werk en thuis (toevallig allebei VOIP) NIET bereikbaar.
Kan je bevestigen dat geen enkel vast nummer jou kan opbellen, of heb je de test alleen gedaan vanaf jouw 2 eigen vaste VoIP nummers?
Welke VoIP provider(s) gebruik je?
Ik zou ook de VoIP Provider op de hoogste stellen, die kunnen ook een en ander uitzoeken (routing van de call).

Stefaand schreef: 6 dagen geleden @DIGI Belgium : kunnen jullie al dan niet bevestigen dat jullie vaste lijn (02 870 41 41) geen VOIP is, maar een echte landlijn ? Want zowel mijn partner als ik kunnen NIET opgebeld worden met de 2 geteste (VOIP) vaste lijnen.
Volgens mij is dat niet relevant. Wat is de definitie van een "echte" vaste lijn?? Zelfs bij Proximus is alles volledig VoIP (ofwel via een PSTN simulatie in de ROP, ofwel vaste lijn nummer op de modem).
Stefaand schreef: 6 dagen geleden Daarnet even ingelogd op MyDIGI: ik zou 2 sms'jes verstuurd hebben, terwijl dat NIET zo is, enkel wel 3 sms'jes ontvangen (voor 2-stapsverificatie), maar dat is normaal gratis, enkel versturen kost 7 cent per sms. Het moet niet gekker worden: is dit normaal bij DIGI @DIGI Belgium ?
Sommige Apps kunnen zelf een verificatie sms uitsturen (en deze gesprekken staan niet in je SMS berichtenlijst ...)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 218 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Idd, in een ver verleden hetzelfde voorgehad met Weepee. Die kon ook gesprekken van bepaalde zonenummers niet ontvangen (op ons 056-zonenummer). Was een routeringsprobleem ergens. Details ben ik vergeten, is zeker 15 jaar geleden...
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

philippe_d schreef: 5 dagen geleden
Stefaand schreef: 6 dagen geleden Voor een test hebben ze vanuit Digi vanuit hun vaste lijn (02 870 41 41, waarschijnlijk geen VOIP/SIP lijn) WEL succesvol naar het gsm van mijn partner kunnen bellen, maar vanuit werk en thuis (toevallig allebei VOIP) NIET bereikbaar.
Kan je bevestigen dat geen enkel vast nummer jou kan opbellen, of heb je de test alleen gedaan vanaf jouw 2 eigen vaste VoIP nummers?
Welke VoIP provider(s) gebruik je?
Ik zou ook de VoIP Provider op de hoogste stellen, die kunnen ook een en ander uitzoeken (routing van de call).

Orange (werk) en EDPNet (thuis), bij deze laatste kan ik uiteraard contact opnemen voor de routing van de call, op het werk is het wat ingewikkelder vrees ik, maar het is al een begin.

Stefaand schreef: 6 dagen geleden @DIGI Belgium : kunnen jullie al dan niet bevestigen dat jullie vaste lijn (02 870 41 41) geen VOIP is, maar een echte landlijn ? Want zowel mijn partner als ik kunnen NIET opgebeld worden met de 2 geteste (VOIP) vaste lijnen.
Volgens mij is dat niet relevant. Wat is de definitie van een "echte" vaste lijn?? Zelfs bij Proximus is alles volledig VoIP (ofwel via een PSTN simulatie in de ROP, ofwel vaste lijn nummer op de modem).
Stefaand schreef: 6 dagen geleden Daarnet even ingelogd op MyDIGI: ik zou 2 sms'jes verstuurd hebben, terwijl dat NIET zo is, enkel wel 3 sms'jes ontvangen (voor 2-stapsverificatie), maar dat is normaal gratis, enkel versturen kost 7 cent per sms. Het moet niet gekker worden: is dit normaal bij DIGI @DIGI Belgium ?
Sommige Apps kunnen zelf een verificatie sms uitsturen (en deze gesprekken staan niet in je SMS berichtenlijst ...)
Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik een app geïnstalleerd heb die een verificatiesms uitstuurt bij mij weten, weet je toevallig welke dat zouden kunnen zijn ? Niet dat het veel is die paar centjes, maar ik vind het toch vreemd.
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Sorry hoor, maar ik snap geen reet meer van wat je allemaal aan het doen bent.
Weet je zelf nog wel waar je mee bezig bent?

Van wat ik lees van je relaas ben je gewoon enorm aan het knoeien.

Waarom bel je Digi niet gewoon op en leg uit wat er aan de hand is en wat er mis gaat. Mijn ervaring is dat ze dan heel veel snel oplossen, ja het duurt even binnen te raken.

Maar ik peins toch echt wel dat je er zelf een enorme knoeiboel van aan het maken bent.

Bel ze op en leg het uit....maak even een lijstje van je problemen....want eerlijk, ik snap geen reet meer van je betoog.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

ik bel al genoeg naar DIGI: ze proberen uit te zoeken wat de oorzaak is van waarom ik niet kan bellen met mijn vaste lijnen naar mijn overgezette GSM-nummers (DIGI). Ze hebben al gebeld met hun vaste lijn 02 870 41 41 naar het gsm-nummer dat lukt...

Echter vanuit twee (09) vaste nummers vanuit thuis uit en van het werkt: onbereikbaar.

Ik wacht op hun antwoord op dit moment en ik heb ondertussen al veel mensen aan de lijn gehad: die hebben veel kunnen oplossen, echter het probleem met gebeld kunnen worden vanuit de door mij geteste vaste lijnnummers lukt nog altijd niet.

-Ik kan bellen vanaf mijn digi-simkaartjes naar elke mobiele en vaste nummers EN gebeld worden door elk mobiel nummer naar die digi-simkaartjes
-ik kan echter NIET gebeld worden vanaf de door mij geteste vaste nummers (toevallig allebie 09 zone) naar die sim-kaartjes (slaat direct af: NIET bereikbaar)
(op advies van Philippe heb ik zojuist een ticket aangemaakt bij EDPNET om de routing van de VOIP server te controleren met alle gegevens die ik heb).
-aanrekening van sms'jes die voor zover ik weet NIET verstuurd kan hebben en ik heb geen weet van apps op mijn phone die stiekem op de achtergrond sms'jes verstuurt.

Ik hoop dat bovenstaande het kort samenvat en begrijpbaar is voor jou. Ik denk eerlijk gezegd dat het bij DIGI niet helemaal goed geregeld is. Eerst simkaartjes opsturen en ongevraagd op voorhand al overzetten op dat simkaartje, waardoor ik 10 dagen onbereikbaar was (huidig edpnetsimkaartje dus al gedactiveerd en het opgestuurde DIGI-simkaartje verloren gegaan, waarschijnlijk door hun rigide adresdatabase die busnummers (met letters) afkapt en dus na bellen naar DIGI om het adres HANDMATIG te corrigeren pas vandaag is aangekomen) en al voor een maand ben aangerekend (volgt u het nog) en ik gebeld en gemaild heb om dit recht te zetten/c.q. een terugbetaling te voorzien voor de onmogelijkheid om tijdens die niet gebruikte periode van hun netwerk gebruik te maken door HUN fout.

Volgt u het nog: ik weet het dat het ingewikkeld is om te volgen, maar de gebeurtenissen van alles wat fout is gegaan is een opeenstapeling van problemen die ik niet zo snel weet in een ordentelijke manier neer te pennen.
Laatst gewijzigd door Stefaand 5 dagen geleden, in totaal 1 gewijzigd.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Stefaand schreef: 5 dagen geleden Ik denk eerlijk gezegd niet dat ik een app geïnstalleerd heb die een verificatiesms uitstuurt bij mij weten, weet je toevallig welke dat zouden kunnen zijn ? Niet dat het veel is die paar centjes, maar ik vind het toch vreemd.
Op jouw GSM kan je bij iedere App zien welke permissies je die App hebt gegeven.
Je kan deze permissies voor iedere App afzonderlijk aanpassen/intrekken.

Toegevoegd na 7 minuten 8 seconden:
Stefaand schreef: 5 dagen geleden Echter vanuit twee (09) vaste nummers vanuit thuis uit en van het werkt: onbereikbaar
Het zou toch wel interessant zijn om te weten of die "onbereikbaarheid" beperkt is tot die 2 (EDPNet) nummers, of vanaf alle EDPNet lijnen of vanaf alle vaste nummers.
Als je mij per PB je GSM nummer geeft kan ik ook eens testen (zowel vanaf WeePee, vanaf Telenet als vanaf een EDPNet lijn :wink:

Toegevoegd na 2 uren 15 minuten 37 seconden:
Ter info ...
Test vanaf mijn vaste lijn (EDPNet) naar DIGI nummer van Stefaand is wel gelukt :wink:
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Bedankt voor de interventie @philippe_d , mijn partner werd inderdaad succesvol opgebeld.....We hebben echter nog altijd geen uitsluiting, aangezien Philippe belt met een netnummer uit West-Vlaanderen en DIGI uit regio Brussel (02). Het probleem is (tot nu voor mij mogelijks geteste vaste nummers) zijn allemaal van regio 09.....

Ik heb nog geen uitsluitsel of het uitsluitend regio 09 is van waaruit wij niet opgebeld kunnen worden op onze DIGI-nummers.

Toevallig had ik na de succesvolle test van Philippe nog eens proberen bellen vanuit mijn vast nummer naar het gsm-nummer van mijn partner: The telephone says NOOOO !!!

Ik heb een EDPNet ticket aangemaakt om te vragen naar de VOIP router settings of daar misschien het probleem gevonden kan worden.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Misschien gelinkt aan een blokkering van premium betaalnummers of zoiets? 090x zijn normaal gezien betaalnummers.
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Nee hoor is een gewone lijn: trouwens je belt vanuit een gewone 09 (regio Gent) vaste lijn naar een gsm-nummer, denk niet dat er iets speciaals daaraan is.
devilkin
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1102 keer
Bedankt: 703 keer
Provider
Te Koop forum

Dat gebeurde net toen die betaalnummers werden geïntroduceerd ok, maar anno 2025 zou zoiets echt niet meer mogen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

inderdaad en bovendien het is vanuit die 09 nummer dat gebeld wordt NAAR dat DIGI-nummer, NIET andersom (mocht die 09 toevallig een duur nummer zijn, wat het sowieso NIET is).
nerph
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 38 keer
Provider

@Stefaand Ik heb een vaste lijn met 09 nummer bij fastfiber, en kan eventueel ook testen als je dat wenst.
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Dag @nerph : ik heb je een pb gestuurd. Alvast veel dank

Toegevoegd na 17 minuten 32 seconden:
@nerph : blijkbaar is het niet gelukt op het nummer van mijn partner.....ik heb je ook mijn gsm nummer gegeven om te testen. Probeer of het lukt of is het ook: toettoettoet (bezettoon). @philippe_d : jij zit in West-Vlaanderen en bij jou is het gelukt (zone 050) en ook DIGI (zone 02) heeft me zonder problemen kunnen bellen.....rest over zone 09: kan dus NIET bellen naar onze DIGI-gsm nummers. Kan jij het nog eens bevestigen door een poging te wagen naar mijn gsm-nummer ?

@DIGI Belgium : volgen jullie dit mee, want als dat zo is, is het een probleem bij jullie vermoedelijke, want @nerph zit bij Fastfiber (ook zone 09) en mijn vaste lijn bij EDPNET(09) en op het werk via Orange VOIP (09). Toch een soort routerprobleem bij DIGI zelf ?

Toegevoegd na 1 uur 33 minuten 32 seconden:
Mijn partner heeft mij zojuist gecontacteerd dat @philippe_d gelukt is om via een 09 nummer te bellen, ECHTER er was iets vreemds dat de eerste keer er geen spraak is en pas bij de tweede keer bellen de lijn overging en het mogelijk was om te praten (was blijkbaar wel via een VPN dus indirect gebeld vanaf zone 05x blijkbaar, dus weet niet of via deze omweg het systeem toch beschouwt als zone 05x en het daarom WEL is gelukt). @nerph heeft een poging gewaagd rechtstreeks via fastfiber (09) en daar krijgt hij een bezettoon, dus geen connectie, exact zoals wij het zelf probeerden vanaf onze 09 lijn.

Ondertussen @DIGI Belgium gecontacteerd met de bevindingen en gevraagd of ze in hun servers dit vermoedelijke routingprobleem eens gaan uitspitten.

Toegevoegd na 19 minuten 18 seconden:
Ik kreeg daarnet een telefoon van Digi support.
Ik heb hun gisteren tientallen emails gestuurd naar [email protected] !!!!!
En die man zei dat ze GEEN ENKELE MAIL van ons ontvangen hebben.

Man man, die mensen hebben niet alleen eeen groot telefoonprobleem maar ook een gigantisch email probleem.
ik stuurde een email naar [email protected] terwijl hij aan de lijn was, met URGENT en READ NOTIFICATION....
die mail komt niet aan bij hun !!!!

Ja, naar welke provider zouden we best overstappen want dit werkt voor geen meter he DIGI.

aan andere mensen die willen overstappen naar DIGI : DOE HET NIET !!!! PROBLEMS PROBLEMS PROBLEMS
Laatst gewijzigd door Stefaand 5 dagen geleden, in totaal 2 gewijzigd.
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Zo het raadsel wordt als maar vreemder:

mijn partner is even naar de zaak er naast gegaan om te vragen om te bellen van een vaste lijn (09) naar het gsm-nummer: het WERKT !!! Dit maakt het raadsel steeds vreemder. Zij zaten wel bij Proximus en niet zoals ons bij Orange/EDPNet. Dus blijkbaar is het probleem niet bij alle 09-nummers

Toegevoegd na 39 minuten 30 seconden:
Wij stappen terug over naar EDPnet....DIGI is te chaotisch : geen emails, geen telefoon van vaste lijnen, enz...en ze ontvangen geen emails van ons.
Ze hebben daar een GROOOOOOOOT probleem.
nerph
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik heb inderdaad proberen bellen naar zowel jij als jou partner en ik word niet doorverbonden, ik krijg gelijk een bezet toon of gewoon de toon dat je krijgt als verbinden niet lukt.
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Modbreak:
Mensen beledigen is nergens voor nodig. Beleefd discussieren kan ook.
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Helemaal mee eens....maar er komt geen enkele informatie waaarom het niet zou werken.
Een provider afbreken is ook niet juist.

Komaan, wat is zijn probleem? In detail, kan jij nog volgen? Als de nummer geporteerd zijn MOET digi de problemen kunnen traceren.

Ik zie nergens dat Digi de mogelijkheid heeft gehad dit te doen. Ik zie wel een hoop gezeur hier in het forum.
Digi kan de logs nakijken en dan escaleren, wat ze gewoonlijk ook doen.

Ik zie hier enkel vage beweringen en het afbreken van DIGI. Mag dat wel? Komaan.

Toegevoegd na 2 minuten 30 seconden:
nerph schreef: 4 dagen geleden Ik heb inderdaad proberen bellen naar zowel jij als jou partner en ik word niet doorverbonden, ik krijg gelijk een bezet toon of gewoon de toon dat je krijgt als verbinden niet lukt.
Welk nummer? Zal ik je bellen en traceren waar dit nummer zit als provider.

Bezet krijg je normaal niet als er iets mis is, dan krijg je 'dit nummer is niet bekend' of 'dit nummer is niet toegewezen' bezet krijg je NIET.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
nerph
Pro Member
Pro Member
Provider

Ik ga niet zomaar zijn nummer(s) posten of doorsturen Joop, dat zou je toch ook niet willen?

Er was duidelijk iets niet juist, ik heb hem en zijn partner meermaals proberen bellen via mijn 09-nummer en het lukte gewoon niet.

En ik stel voor dat je de thread (opnieuw) leest als je niet begrijpt wat het probleem is en waarom hij "DIGI afbreekt".
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ik begrijp eerlijk gezegd waarom mijn post niet begrijpbaar zou moeten zijn Joop. Ik ben zeer geduldig, maar aangezien mijn partner een belangrijke medisch beroep uitoefent en dus bereikbaar moet zijn, is dit gewoon onacceptabel. Bovendien begon het probleem al bij het aanmelden voor het versturen van de simkaartje (lees: database die al het busnummer afkapt en toevalligerwijze is ook nog eens een ander adres met exact dezelfde naam (type: Plantaan vs Plantaanstraat) met hetzelfde nummer, echter zonder een busnummer en letter......en toevallig een gesloten fabriekspand, dus verloren als ze het erin doen). Hierdoor heb ik pas na 2 weken mijn nieuwe simkaart verkregen en bovendien waren ze al aan het factureren voor een periode die niet verbruikt was, WANT ze hadden in hun ijver reeds het nummer overgezet: geen bereik meer want de oude EDPNetkaartje was al overgezet.....en de rest lees je hier boven. Maar mag ik aan Joop verontschuldigingen vragen dat ik er een "zooitje" van zou hebben gemaakt ? De hele gang van zaken is gewoon onacceptabel: adressen die niet goed ingevuld kunnen worden op hun website (want afgekapt), voortijdig nummer overzetten op een kaartje dat nog opgestuurd moest worden EN bovendien ook nog door dat databaseprobleem heel waarschijnlijk verloren is gegaan en dus foetsie en pas na 2 weken is aangekomen (een vervangkaart) en bovendien ook nog reeds beginnen factureren op het moment dat ze overgezet hebben en ik dus al een halve maand NIET heb kunnen bellen/sms sturen/internetten en klap op de vuurpijl: niet gebeld kunnen worden door verschillende 09 vaste lijnen. Mijn vraag aan Joop: wie maakt er hier een zooitje van ??? Zowel Nerph als Philippe_D hebben mij geholpen om dat probleem te isoleren, echter bij Philippe_D was het niet helemaal zeker in zijn poging om via zijn dochter via een VPN-verbinding (op afstand naar de VOIP server van het 09-nummer van zijn dochter in gent) om zo op afstand mij te bellen of dat als een echte 09-nummer wordt gezien door de routers van DIGI en eigenlijk een gezien wordt als een 05x nummer. Het is een kluwen geworden en onduidelijk dat het inderdaad een ZOOITJE is geworden, maar NIET door mij veroorzaakt. Ik hoop dat je het nu begrijpt Joop.....
payphoneuser
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

De partner heeft een belangrijk medisch beroep en moet bereikbaar zijn. Als je daar dan bij een nieuwe operator voor wil gaan die ook nog eens een prijsbreker is, en waarvan dit forum bovendien vol klachten staat, dan zou ik toch, met alle respect, versta mij niet verkeerd, vooral eerst durven de vraag te stellen: is dat nu wel zo slim?
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Dit forum staat echt niet alleen vol klachten over digi. Of het nu een prijsbreker is of niet, de service moet gewoon werken natuurlijk. Ik denk wel dat je snelste oplossing zal zijn om terug naar een andere provider te gaan. Hoewel ook ik denk dat het probleem even goed aan je vaste telefonie provider kan liggen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Provider

Stefaand schreef: 4 dagen geleden ... Bovendien begon het probleem al bij het aanmelden voor het versturen van de simkaartje ...
@Stefaand
Laat ons deze topic beperken tot het "vaste-lijn telefonie" probleem (zie topic titel).
Het is echt niet nodig om telkens terug de oude problemen op te rakelen, dat maakt de topic onoverzichtelijk :wink:

En laat ons ons ook beperken tot de feiten en de problemen.
Niet nodig om hiervoor de provider af te breken, onze lezers zullen wel zelf hun conclusies trekken!

Nu terug on-topic

Als ik het goed begrijp is de stand van zaken:
  • DIGI GSM nummer gebeld door DIGI vanaf een (02) "DIGI Fix" lijn: WEL bereikbaar.
  • DIGI GSM nummer gebeld vanaf jullie twee EDPNet (09) VoIP nummers: onbereikbaar.
  • DIGI GSM nummer gebeld vanaf de buurvrouw (09): WEL bereikbaar.
  • DIGI GSM nummer gebeld vanaf mijn EDPNet (056) VoIP nummer: WEL bereikbaar.
  • DIGI GSM nummer gebeld vanaf een Telenet (09) vaste lijn: WEL bereikbaar (test gedaan vanaf mijn GSM (Fritz!Fon App) via VPN naar Gent).
  • DIGI GSM nummer gebeld door @nerph vanaf een (09) Fastfiber (VoipTiger?) VoIP lijn: onbereikbaar.
lijstje graag corrigeren of verder aanvullen...

Het is dus nog altijd niet duidelijk of dit een DIGI probleem is, een CRDC probleem, of een individuel probleem van de vaste lijn (VoIP) providers.
Stefaand schreef: 4 dagen geleden echter bij Philippe_D was het niet helemaal zeker in zijn poging om via zijn dochter via een VPN-verbinding (op afstand naar de VOIP server van het 09-nummer van zijn dochter in gent) om zo op afstand mij te bellen of dat als een echte 09-nummer wordt gezien door de routers van DIGI en eigenlijk een gezien wordt als een 05x nummer.
DIGI kan onmogelijk zien vanuit welke "zone" ik gebeld heb. Via de VPN verbinding wordt mijn Smartphone (Fritz!Fon App) een toetsel op de router in Gent, en ik heb dus fysiek uitgebeld via de vaste lijn in Gent (Telenet modem PSTN).

Het intrigeert mij ook waarom ik jou kon bellen via een 056 EDPNet nummer, en jullie niet kunnen bellen via de 09 EDPNet nummers:
  • het telefoonnummer van de oproeper is gewoon een informatief veld in de SIP call, en heeft geen invloed op de routing van het gesprek.
  • Alle traffiek van EDPNet klanten in Oost- en West-Vlaanderen komt samen in de POP in Gent, en volgt dus dezelfde weg naar de EDPNet VoIP servers.

Kan je iets meer vertellen over de setup van jullie EDPNet VoiP lijn?
Kan je andere GSM nummers (met dezelfde prefix 04xx) wel bellen?

Persoonlijk denk ik aan een routing probleem, maar daar moet ook DIGI in tussen komen (ook al is het probleem buiten hun eigen invloed).

wordt vervolgd ... :-D
sandbert
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer
Recent bedankt: 3 keer

Wat een topic!

Waarom de mods er geen slotje op zetten begrijp ik niet.
Dit is hier toch gewoon het product van iemand die zijn grote gelijk komt halen en daarbij heel respectloos uithaalt naar Digi?

@Stefaand:
- Hier zal jouw probleem niet opgelost worden, daarvoor zal je toch moeten aankloppen bij de provider die je hier zo genadeloos de grond inboort.
- Heb je ook al maar eens overwogen ofdat de fout in jouw eigen systeem zit?
- Heb je er al even aan gedacht dat er mensen zijn die tevreden zijn bij en met Digi?
En dat die jou niet nodig hebben i.v.m. het beoordelen van de keuze die ze gemaakt hebben?
- Digi zal je graag helpen, tenslotte ben je een klant. Maar ja als je op deze manier naar hen uithaalt, raakt ook daar het geduld op natuurlijk.

Ik ga niet afdalen tot jouw niveau en een oordeel vellen over aard / oorzaak en gevolg van dit euvel, ook ga ik niet oordelen bij wie de fout zit.

Wat ik je wel aanraad: stop die bazuinen en die angel weg en post op een normale manier, de meesten hier zitten boven jouw ruziemakersniveau en zijn echt niet aan het wachten op dit soort dingen.
Er werden door andere forumgebruikers al een paar hints gegeven in de goede richting, neem ze dan in ook in acht.

Als bereikbaar zijn door de belangrijkheid (?) van een door ons niet te verifiëren beroep onmisbaar is, dan moet je idd. naar een andere en duurdere provider overstappen, én dan maar hopen dat het daar beter zal zijn.
gvo7
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 29 keer
Bedankt: 35 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als ik dit topic een beetje kan volgens is dit net dezelfde reden ala.waarom ik ben weggegaan bij DIGI.
Bellen van mijn werknummer naar digi werkte niet en omgekeerd ook niet.
Omgekeerd werd na een maand opgelost, maar bellen vanaf vast toestel werk naar een nummer bij digi werkte niet.
Mijn werkgever heeft miljoenen klanten in België en dit ook gemeld aan DIGI dat dit een situatie is die toch de nodige aandacht vereist.
In mij ben ik met de 2e digi sim naar Hey overgeschakeld (probleem was toen na 5maanden nog altijd aanwezig)

Call routing zit dus fout aan kant van werkgever, in beheer van 1 van de telco's. Blijkbaar kan dit soms een kluwen zijn omdat ze soms via verschillende landen om gaan om het "goedkoopste" pad te volgen. Het lijlt er dus op dat digi geen rechtstreekse peering heeft met alle telco's in BE voor de voice routing
devilkin
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

sandbert schreef: 4 dagen geleden Wat een topic!

Waarom de mods er geen slotje op zetten begrijp ik niet.
Dit is hier toch gewoon het product van iemand die zijn grote gelijk komt halen en daarbij heel respectloos uithaalt naar Digi?
Eenvoudig: Als we _elke_ post waarbij er een lid een bepaalde provider afkraakt moeten gaan sluiten, blijft er niet veel meer over. Positieve berichten kunnen, waarom dan geen negatieve? Als een provider het beeld dat geschetst wordt wilt bijstellen, dan staan we daarvoor open. Digi heeft zelfs een aanwezigheid dus zijn perfect geplaatst om dit op te lossen, one way or the other.

Terug on topic. Dit probleem kan mijn inziens alleen maar opgelost worden door de partijen ter zake - er loopt ergens iets stevig mis, en daar kunnen wij weinig aan doen. Misschien dat @Joachim iets kan verduidelijken rond dit routeringsprobleem?
Stefaand
Starter Plus
Starter Plus
Provider

Ik kan perfect bellen naar andere gsm-nummers vanuit werk (Orange) en vanuit thuis uit (EDPNet) met de vaste 09-lijnen, echter niet naar onze eigen DIGI-GSM nummers (andersom kan ik perfect bellen vanuit mijn DIGI-GSM nummers) bellen naar die 09-lijnen.

De setup is gewoon standaard via de Fritzbox 5390 (alles netjes ingevuld, geen bijzonder instellingen (heeft altijd gewerkt). Het enige wat consistent is dat er van sommige 09 vaste lijnen (werk, thuis en bij @nerph: Fastfiber) er NIET gebeld kan worden naar onze beide DIGI-GSM nummers. Van het nummer van de buurvrouw op het werk van mijn partner (daar een Orange lijn) is geweten dat de zaak van de buurvrouw een Proximus-lijn heeft. De vraag is dat dit misschien de oorzaak is dat (betere routing dan bij EDPNet en/of Fastfiber), dat er van de buurvrouw haar zaak WEL gebeld kan worden naar onze gsm-nummers ? Maar dat kan niet verklaren waarom het wel lukt via de EDPNet van uw dochter, want doorgetrokken zou het juist NIET moeten werken.

Vanuit 02 en van uw 056 lijn lukt het sowieso, dat is al bewezen.

Kortom: het blijft intrigerend.
Joop
Pro Member
Pro Member
Provider

Stefaand schreef: 3 dagen geleden Ik kan perfect bellen naar andere gsm-nummers vanuit werk (Orange) en vanuit thuis uit (EDPNet) met de vaste 09-lijnen, echter niet naar onze eigen DIGI-GSM nummers (andersom kan ik perfect bellen vanuit mijn DIGI-GSM nummers) bellen naar die 09-lijnen.
Je GSM-nummers zijn geen 09, dus zouden die uit elke zone gebeld moeten kunnen worden. Ik vind het vreemd dat niet kan bellen.
Wat ik kan bedenken is dat je vaste 09-nummers op een blacklist staan bij bv Google die Android-GSM-bellen tegenhoud.

Heb je als eens je 09-nummers ingetikt in Google? Of aan Digi gevraagd of je aanroepen van je vaste nummers wel doorkomen?
Je zal niet de eerste zijn die ERGENS met een 09-xx nummer op een blokkade stuit, domweg omdat 09-nummers VAAK misbruikt worden door spam, criminelen maar ook voor belachelijk dure betaalde nummers.

Het zou zomaar kunnen dat je nummers misbruikt waren, op een lijst staan etc. EDPnet moet kunnen antwoorden of de nummers wel verder komen dan EDPnet, omgekeerd moet Digi kunnen vertellen of het 'gesprek' wel toekomt.

Ik zou beginnen met je 09-xxxx nummers eens in Google in te tikken, misschien staan ze in een misbruik-database. Daarna zou ik EDPnet vragen waarom je call niet buitengaat naar je GSM.

Er zijn in het verleden meer problemen geweest met 09-nummers die uit jouw regio zijn, en meer dan eens geblokkeerd omdat ze dachten dat het een betaald-nummer was.

Ergo, vraag EDP wat er mis gaat....daarna Digi...iemand moet dit kunnen uitleggen.

Edit: Ik bedacht me nog dit, staan je nummers misschien bij EDP-net als Unlisted/Onbekend/Anoniem en blokkeert je GSM onbekende nummers? Schoot me zomaar even te binnen. Maar dit kan je rap checken met bv Philippe waar je al eerder mee gebeld hebt. Want veel GSM's hebben onbekend-blokkeren aanstaan en dat zou veel verklaren.
Groeten Joop.

Fastic 100/35mbit
VDSL Draytek 2865AX
Drayek 3x AP805 Mesh
Voip Nomado
GSM 2x Digi 5€
Plaats reactie

Terug naar “DIGI Belgium”