Wegpiraten
- Dizzy
- Elite Poster
- Berichten: 12909
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
- Locatie: Hier ter plaatse
- Uitgedeelde bedankjes: 608 keer
- Bedankt: 736 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Wat bezielt deze mensen toch?
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 774 keer
- Bedankt: 159 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De lengte van je piemel beslis je nu eenmaal niet zelf over. 
Maar goed ook, we zouden nogal snel spreken over de lullostrade...
Maar goed ook, we zouden nogal snel spreken over de lullostrade...
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 7200
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1102 keer
- Bedankt: 703 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Weer twee zeer mooie voorbeelden...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10/10 ... lde-tielt/
Nultolerantie. Meer controles, en zware boetes.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10/10 ... ionale-ac/
Wie verzint het, boekje lezen achter het stuur...
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10/10 ... lde-tielt/
Nultolerantie. Meer controles, en zware boetes.
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/10/10 ... ionale-ac/
Wie verzint het, boekje lezen achter het stuur...
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3758
- Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
- Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
- Bedankt: 345 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Niet dat ik het vandaag al verstandig vind, maar met de autopilot's en co in alle EV's evolueren we wel degelijk naar legaal "boekje lezen achter het stuur'
De constructeurs verzinnen het dus ...
De constructeurs verzinnen het dus ...
- devilkin
- Administrator
- Berichten: 7200
- Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 1102 keer
- Bedankt: 703 keer
- Recent bedankt: 7 keer
Je bent ten alle tijde verplicht van aandachtig te zijn, ook met al die hulpmiddelen.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 774 keer
- Bedankt: 159 keer
- Recent bedankt: 1 keer
"Wa is aa probleim?" Tik Tok filmpjes kijken tijdens het vervoeren van schoolkinderen is wel toegestaan?
https://www.nieuwsblad.be/binnenland/ho ... 25209.html



https://www.nieuwsblad.be/binnenland/ho ... 25209.html
"In my world, everyone is welcome, important, accepted, respected, encouraged, valued and....equal,
-
- Elite Poster
- Berichten: 6831
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 798 keer
- Bedankt: 349 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Meer controles?
Wanneer er aan iets geen gebrek is dan is het aan doorgedreven controles en een fijnmazig ANPR-net op het grondgebied van de politiezone Rivierenland.
In een open democratie kan je niet alles en iedereen overal controleren.
Ik zou eerder pleiten voor meer verantwoordelijkheidszin en zelfcontrole voor wie gebruik wil maken van het openbaar domein en wie zich daar dan (bij herhaling) niet kan aan houden effectief en gericht bestraffen.
Handhaving zonder gerichte opvolging is gewoon verspilling van dure middelen.
Wanneer er aan iets geen gebrek is dan is het aan doorgedreven controles en een fijnmazig ANPR-net op het grondgebied van de politiezone Rivierenland.
In een open democratie kan je niet alles en iedereen overal controleren.
Ik zou eerder pleiten voor meer verantwoordelijkheidszin en zelfcontrole voor wie gebruik wil maken van het openbaar domein en wie zich daar dan (bij herhaling) niet kan aan houden effectief en gericht bestraffen.
Handhaving zonder gerichte opvolging is gewoon verspilling van dure middelen.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Moonboy
- Premium Member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 38 keer
- Recent bedankt: 3 keer
In de U.K, Voertuig in beslag nemen en naar de recyclage op kosten van de overtreder, Frankrijk doet het ook al.
Als je een mentaliteit verandering wilt doordrukken, moet dit met zware druk gebeuren, zeker als men zoals hier aan alles zijn voeten veegt, met alle gevolgen van dien.
Als je een mentaliteit verandering wilt doordrukken, moet dit met zware druk gebeuren, zeker als men zoals hier aan alles zijn voeten veegt, met alle gevolgen van dien.
- heist_175
- Moderator
- Berichten: 16614
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 521 keer
- Bedankt: 1217 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik heb nog maar weinig controles gezien of moeten ondergaan.ivob schreef: 2 dagen geleden Meer controles?
Wanneer er aan iets geen gebrek is dan is het aan doorgedreven controles
ANPR checkt nummerplaten, geen bestuurders. Ik heb geen idee wat ANPR zou vermogen tegen dronken bestuurders.
Politiecontroles, dat lijkt mij het enige middel tegen dronkenschap in het verkeer.
-
- Elite Poster
- Berichten: 6831
- Lid geworden op: 03 feb 2022, 14:32
- Uitgedeelde bedankjes: 798 keer
- Bedankt: 349 keer
- Recent bedankt: 8 keer
Ik reageerde o.a. hier op:
Je kan in de praktijk uiteraard nooit goed doen.
Voor de een kan er niet genoeg politiestaat aanwezig zijn met altijd en overal doorgedreven controles en voor de ander is iedere controle er een te veel en een beperking van de individuele vrijheid.
En er zijn er maar weinig te vinden die meer belastingen willen betalen om te besteden aan een langere en betere opleiding van kandidaat politieambtenaren.
Dat stelt tegenwoordig nauwelijks nog iets voor en de lat wordt steeds naar beneden bijgesteld.
Om even te vergelijken, voor de "hervormingen" ging een screening van kandidaten zelfs generaties terug en bedroeg de minimale opleiding één jaar en de opleiding voor leidinggevenden 3 tot 5 jaar.
Het werd aan de massa anders verkocht (die kan je zowat alles wijsmaken) maar het enige doel van de politiek met de hervormingen van jusititie en zeker politiek was om deze onder het rechtstreeks toezicht van een politicus te kunnen plaasen.
Met de gekende gevolgen en resultaten.
Aan een ANPR systeem dat alleen nummerplaten controleert heb je weinig. Een hit moet nog altijd gevolgd worden door een fysieke controle om tot resultaten te leiden.
En er is ook een aanzienlijk verschil tussen alcoholintoxicatie en dronkenschap in het verkeer.
En iedere positieve hit vraagt zoveel tijd en middelen dat wie daarna passeert bijna vrij spel heeft.
Controles gevolgd door nog meer controles zullen altijd een druppel op een hete plaat blijven.
Het enige wat echt helpt om alcoholintoxicatie, dronkenschap en "wegpiraterij" in het algemeen in het verkeer tegen te gaan is een grondige mentaliteitswijziging bij de gebruikers van de openbare ruimte.
Sol Invictus!
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
Disclaimer: op het weergeven van ervaringen volgens de eigen situatie kunnen geen rechten door derden onttrokken worden.
- Moonboy
- Premium Member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 12:39
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 38 keer
- Recent bedankt: 3 keer
De camera's in de UK en Frankrijk kunnen veel meer dan naar nummerplaten kijken, we gaan ze ook hier krijgen, even geduld,
https://www.fulli.com/en/news/10-types- ... -in-france
De snelheidsovertredingen op de Europese wegen worden steeds strenger gecontroleerd. Hierbij is Frankrijk de absolute koploper die nu ook hard inzetten op kunstmatige intelligentie.
Europa kent nog geen uniforme aanpak voor snelheidscontroles, wat betekent dat elk land zijn eigen methoden kiest. Onlangs werd echter een stap gezet richting meer samenwerking tussen de EU-lidstaten.
Zo moeten autoriteiten nu binnen twee maanden reageren op verzoeken om informatie van andere landen als een burger van het ene EU-land een verkeersovertreding begaat in een ander land. Dit zorgt ervoor dat EU-burgers niet langer straffeloos kunnen blijven bij verkeersovertredingen in andere lidstaten.
In België kiest men vooral voor trajectcontroles. Nederland maakt gebruik van ANPR-camera’s om mobiel telefoongebruik te monitoren, terwijl Frankrijk zich inzet op flitspalen met kunstmatige intelligentie.
AI
Frankrijk blijft dus voorop lopen in de strijd tegen snelheidsovertredingen. In 2025 zet Frankrijk niet alleen 550 flitsauto’s in, maar ook mobiele radars in voertuigen. Met hulp van AI kunnen deze camera’s in één keer vier verschillende overtredingen detecteren.
Deze voertuigen worden ingezet door particuliere bedrijven, wat het extra moeilijk maakt voor automobilisten om ze te herkennen. De aanwezigheid van deze voertuigen zal de snelheidsovertredingen dus nog moeilijker maken om te ontlopen. Het is afwachten of België deze technologie in de toekomst ook zal gebruiken.
autosportkrant.be
https://www.antai.gouv.fr/le-controle-automatise/

https://www.fulli.com/en/news/10-types- ... -in-france
De snelheidsovertredingen op de Europese wegen worden steeds strenger gecontroleerd. Hierbij is Frankrijk de absolute koploper die nu ook hard inzetten op kunstmatige intelligentie.
Europa kent nog geen uniforme aanpak voor snelheidscontroles, wat betekent dat elk land zijn eigen methoden kiest. Onlangs werd echter een stap gezet richting meer samenwerking tussen de EU-lidstaten.
Zo moeten autoriteiten nu binnen twee maanden reageren op verzoeken om informatie van andere landen als een burger van het ene EU-land een verkeersovertreding begaat in een ander land. Dit zorgt ervoor dat EU-burgers niet langer straffeloos kunnen blijven bij verkeersovertredingen in andere lidstaten.
In België kiest men vooral voor trajectcontroles. Nederland maakt gebruik van ANPR-camera’s om mobiel telefoongebruik te monitoren, terwijl Frankrijk zich inzet op flitspalen met kunstmatige intelligentie.
AI
Frankrijk blijft dus voorop lopen in de strijd tegen snelheidsovertredingen. In 2025 zet Frankrijk niet alleen 550 flitsauto’s in, maar ook mobiele radars in voertuigen. Met hulp van AI kunnen deze camera’s in één keer vier verschillende overtredingen detecteren.
Deze voertuigen worden ingezet door particuliere bedrijven, wat het extra moeilijk maakt voor automobilisten om ze te herkennen. De aanwezigheid van deze voertuigen zal de snelheidsovertredingen dus nog moeilijker maken om te ontlopen. Het is afwachten of België deze technologie in de toekomst ook zal gebruiken.
autosportkrant.be
https://www.antai.gouv.fr/le-controle-automatise/
