Hallo,
Is het mogelijk om een hub achter de Telenet modem te plaatsen en hierop een digicorder en digibox aan te sluiten?
Dit lijkt me gemakkelijker dan een switch omdat een hub geen voeding nodig heeft.
Gaat dit dan niet tegenwerken voor het streamen van de digicorder naar de digibox (opnames delen) en hun interactiviteit?
Hub achter Telenet modem (Motorola SB5101U)
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 27 keer
Zou geen problemen moeten geven. Let wel op dat HUB's zonder voeding of passieve hubs het signaal niet verstrekt. Dus het is in feite gewoon een splitter. Als je kabel te lang is ga je toch wel wat snelheidsverlies merken.
Verschil met een switch is dat het enkel de data doorstuurt naar de juiste poort, bij een hub stuurt die naar alle poorten door. Hier kan je mogelijks ook wat snelheidsverlies opmerken op je netwerk.
Verschil met een switch is dat het enkel de data doorstuurt naar de juiste poort, bij een hub stuurt die naar alle poorten door. Hier kan je mogelijks ook wat snelheidsverlies opmerken op je netwerk.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Tsss... soms lees je hier toch wel watthepretorian schreef:Als je kabel te lang is ga je toch wel wat snelheidsverlies merken. Verschil met een switch is dat het enkel de data doorstuurt naar de juiste poort, bij een hub stuurt die naar alle poorten door. Hier kan je mogelijks ook wat snelheidsverlies opmerken op je netwerk.

Lengte van de kabel is bij ethernet beperkt tot 100m... het is juist dat bij een hub de totale lengte belangrijk is (dus zowel voor als na de hub, staat de hub dus bij de modem dan is die meter niet van belang), echter daardoor gaat het niet trager worden. Een kabel van 10m of 90m is dus gewoon even snel... nadien werkt het gewoon niet betrouwbaar meer.
Data op alle poorten... da's waar, je hebt meer collisions dus je kan snelheid verliezen als je een echt druk netwerk hebt (wat je niet snel zal hebben op een huis-tuin-en-keuken netwerkje). Een switch heeft in dat geval ook enkel echt zin als je meerdere servers hebt en clients die ze niet allemaal gebruiken... als namelijk al je clients naar dezelfde poort moeten (bv. naar het internet) komt al het verkeer toch samen (enkel de collisions zullen iets minder zijn, maar je krijgt er store en forward latency voor in de plaats).
Conclusie... je gaat er thuis niets van merken... langs de andere kant denk ik dat je al moeite moet doen om nog hubs te vinden (voor een 30 euro heb je een gigabit switch zelfs).
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
- Bedankt: 532 keer
Bestaan er wel powerless passive hubs voor 100 of 1000 Mbps netwerken?
Voor 10Mbps kan ik me wel zoiets herinneren dacht ik.
En waar je nu nog zoiets zou kunnen kopen???
Voor 10Mbps kan ik me wel zoiets herinneren dacht ik.
En waar je nu nog zoiets zou kunnen kopen???
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Zou dit werken?
http://www.netwerkkabel.eu/t-adapter-splitter
Deze lijkt net dezelfde maar kan je niet gelijktijdig gebruiken..
http://www.allekabels.nl/netwerk-divers ... -rj45.html
http://www.netwerkkabel.eu/t-adapter-splitter
Deze lijkt net dezelfde maar kan je niet gelijktijdig gebruiken..
http://www.allekabels.nl/netwerk-divers ... -rj45.html
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 21 keer
Neen.
Wat jij nodig hebt is een gewone switch. Die kosten nog geen 20 EUR.
Zo'n adapters kunnen niet werken om een ethernet signaal te verdelen.
De "powerless hubs" waarover vorige posters het hadden bestaan al lang niet meer. En zelfs al zou je er eentje vinden (van 10 mbps), dan zal je hiermee geen opnames kunnen delen tussen digicorder en digibox.
Wat jij nodig hebt is een gewone switch. Die kosten nog geen 20 EUR.
Zo'n adapters kunnen niet werken om een ethernet signaal te verdelen.
De "powerless hubs" waarover vorige posters het hadden bestaan al lang niet meer. En zelfs al zou je er eentje vinden (van 10 mbps), dan zal je hiermee geen opnames kunnen delen tussen digicorder en digibox.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 241 keer
- Bedankt: 759 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Beetje oppassen met cat5 splitters. Deze splitten gewoon de 4 paren kabeltjes in 2x 2 paar (10/100 mbps gebruikt slechts 2 paar van elke kabel, hiermee gebruik je gewoon de andere paren ook).
Dit werkt enkel als je aan beide kanten een splitter plaatst, en niet met gbit connecties, die alle 4 paren gebruiken.
Deze oplossing is eigenlijk enkel geschikt voor ITers die iets specifiek willen "knoeien" aan hun bekabeling. Voor de meeste mensen is een switch aan beide kanten de beste oplossing.
Dit is dus GEEN magische verdubbelaar van je aantal connectors, er zit geen switch of hub tech in die splitters om het signaal te managen.
[
Post made via mobile device ]
Dit werkt enkel als je aan beide kanten een splitter plaatst, en niet met gbit connecties, die alle 4 paren gebruiken.
Deze oplossing is eigenlijk enkel geschikt voor ITers die iets specifiek willen "knoeien" aan hun bekabeling. Voor de meeste mensen is een switch aan beide kanten de beste oplossing.
Dit is dus GEEN magische verdubbelaar van je aantal connectors, er zit geen switch of hub tech in die splitters om het signaal te managen.
[

-
- Deel van't meubilair
Wat heb je trouwens vandaag de dag staan aan TN apparatuur... want ofwel heb je een combi modem/router welke een ingebouwde switch heeft, ofwel nog een oude modem only, maar dan kan je normaal gratis een switch bekomen van TN indien je meerdere decoders wil aansluiten.matb schreef:Is het mogelijk om een hub achter de Telenet modem te plaatsen en hierop een digicorder en digibox aan te sluiten?
Hubs bestaan bijna niet meer - al wat je nu kan kopen zijn switches of routers. Zelfs diegene die geadverteerd worden als hub. Op mijn werk hebben er regelmatig nodig, en we hebben een kleine voorraad echte stokoude hubs die we goed bewaren. Zoiets als vt100 terminals - die blijven nog heel nuttig, al worden ze al lang niet meer gemaakt 
Nu ja, ik veronderstel dat er hier en daar nog een fabrikant is die echte hubs maakt, maar dat zullen inderdaad nog 10Mbps of 10/100 mbps devices zijn. Als je er wil kan je best naar eBay gaan, daar zijn hopen oude exemplaren te vinden.
Dit is een lijst van *echte* hubs :
http://www.miarec.com/knowledge/hubs

Nu ja, ik veronderstel dat er hier en daar nog een fabrikant is die echte hubs maakt, maar dat zullen inderdaad nog 10Mbps of 10/100 mbps devices zijn. Als je er wil kan je best naar eBay gaan, daar zijn hopen oude exemplaren te vinden.
Dit is een lijst van *echte* hubs :
http://www.miarec.com/knowledge/hubs
-
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik heb alleen de Motorola SB5101U (modem only) hier hangen voor mijn digitale televisie, internet is via Belgacom. Hoe kan ik hiervoor een gratis switch verkrijgen?r2504 schreef: Wat heb je trouwens vandaag de dag staan aan TN apparatuur... want ofwel heb je een combi modem/router welke een ingebouwde switch heeft, ofwel nog een oude modem only, maar dan kan je normaal gratis een switch bekomen van TN indien je meerdere decoders wil aansluiten.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
- Bedankt: 27 keer
Die heb je toch normaal gezien gekregen bij de installatie? Hier hangt dezelfde setup, maar de switch is niet aangesloten en zit nog in de doos.
-
- Deel van't meubilair
Gewoon vragen in een TN shop veronderstel ik... heb je al lang die tweede decoder (best had je dat toen laten weten).matb schreef:Ik heb alleen de Motorola SB5101U (modem only) hier hangen voor mijn digitale televisie,
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 1001 keer
- Bedankt: 3732 keer
- Recent bedankt: 21 keer
Of de eerste beste voorbijrijdende Telenet camionette tegenhouden en vragen. Ze hebben er met hopen liggen in hun camionette 

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.