Poivy.com

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2426
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Heb je je nummer geregistreerd en ingesteld als caller-id?
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

Als ik inlog op mijn account pagina staat mijn gsmnummer bij 'Phone Numbers' en als ik de sms stuur kies ik datzelfde nummer bij 'My Phonenr' dus ik veronderstel van wel.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2426
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Ik heb het juist zelf eens geprobeerd. Hier doet hij het goed :roll:
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18443
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3747 keer
Recent bedankt: 12 keer
Provider

jorgo schreef:Als ik echter een sms wil sturen vanaf de windows client (laatste versie) dan komt deze onder een ander nummer aan. Dus in plaats van +324******** een +44 nummer bij diegene die het bericht ontvangt.
Idem hier: ik heb een aantal test smssen verstuurd
- zowel via de Website als via de Client.
- naar een Proximus en naar een Mobistar nummer.
- als caller_id zowel met mijn vast nummer, mijn GSM nummer (Mobistar) alsook mijn user-name.
Dus alle mogelijke combinaties.
Als afzender komt telkens het nummer +44 762 4800978
Ook berichtjes die ik Nieuwjaarnacht kreeg van iemand die bij VoipCheap zit, kwam van ditzelfde nummer.

Volgens mij gebruikt Betamax dit afzendernummer, omdat ze gemerkt hebben dat sommige Belgische providers systematisch SMS berichten blokkeert, met een belgisch afzendernummer, maar die vanuit een buitenlandse SMS centrale verstuurd werden. (zie vorige topics hierover in dit Forum).

PS.
Zolang Belgische operatoren sms'en vanuit Betamax blokkeren, vind ik dit een goede oplossing (beter dan dat ze niet aankomen, en je er toch voor betaalt).

Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
jorgo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 21 dec 2009, 15:59
Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
Bedankt: 29 keer

jorgo schreef:Zelf gebruik ik nu ook Poivy en dat gaat goed. Als ik echter een sms wil sturen vanaf de windows client (laatste versie) dan komt deze onder een ander nummer aan.
Dus in plaats van +324******** een +44 nummer bij diegene die het bericht ontvangt.

De helpdesk is al gecontacteerd maar misschien herkennen jullie dit probleem?
Nog altijd geen reactie gehad en ik verwacht die dus ook niet meer. Ook al blijkt het volgens dit topic om een probleem te gaan, dan kunnen ze nog even door een simpele reactie of een FAQ item op de site hierover communiceren.

Als mijn krediet op is ga ik dus zeker een alternatieve provider overwegen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8028
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Jorgo, zoals hier al geschreven is jouw probleem al uitvoerig besproken op dit forum. De oorzaak ligt NIET bij Poivy (of gelijk welke andere VoIP diensten), maar het ligt uitsluitend bij de Belgische providers (Proximus, Mobistar, Base...) die opzettelijk deze berichten blokkeren. Ooit had Poivy een (tijdelijke) oplossing voor SMS berichten naar Mobistar maar een paar dagen later werden ze alweer geblokkeerd door Mobistar. Het is hierbij nog maar de vraag of de providers dit zo maar mogen doen?
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Het probleem is dat de Belgische providers: Belgacom, Proximus, Telenet, Base, Mobistar er alles aan gelegen is hun (mono)*poli op de Belgische telecom markt te behouden.
En ook hun enorm hoge en absurde tarieven!

En zolang de regering = aandeelhouder in vrijwel AL die bedrijven! (en anders vangen ze via-via wel een flinke duit!) kunnen deze boeven gewoon hun gang gaan.

Buitenlandse bedrijven hebben geen last van die overdreven kosten, maar dan blokkeren ze zaken.

Weet je trouwens dat het goedkoper is met een Nederlandse GSM te bellen naar een Belgische GSM dan van een Belgische naar een Belgische?
Zo belachelijk is het hier in dit landje.

En Quickie doet er niks aan buiten een boel lawaai maken...dat is zo'n beetje de meest hopeloze minister die dit land ooit gehad heeft. :bang:

Voor het geval je het niet wist, er is hier geen concurrentie buiten een klein beetje Voip na van Nomado, 3stars en Weepee, maar ook die liggen allen een pietsie hoger dan de buitenlandse providers, kan helaas niet anders vanwege die *poli-schurken!
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”