Zou ik een telenet technieker laten komen?

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
rds
Plus Member
Plus Member

Opeens was mijn surfsnelheid enorm slecht. 13kb/s en surfen naar websites duurde uren. Ik heb hiervan melding gemaakt bij de klantendienst en ik moest een speedtest doen op een link die ze mij gaven. Ze hebben het toen liggen rekken en ik moest de test zogezegd opnieuw doen omdat de resultaten niet lang bewaard worden. Juist voor die 2de test haal ik terug 100kb/s, bijgevolg is het antwoord van Telenet:
We hebben uw snelheidstesten grondig nagekeken en deze bleken net onder het gemiddelde te liggen. Omdat wij echter op de modem geen problemen konden vaststellen, kunnen wij u geen gratis technieker sturen omdat de snelheid ook beïnvloed kan worden door een niet optimaal werkende netwerkkabel, netwerkkaart of actieve programma's op de computer.

Indien u er echter op aandringt, kunnen wij u wel een 'vermoedelijk betalende technieker' sturen. Indien deze echter geen problemen kan vaststellen aan de kant van Telenet (dwz tot en met de modem), wordt u de verplaatsingskosten en werkuren aangerekend
Ondertussen zijn we een week verder en zit ik nog te baggeren aan 100kb/s (upload is vreemd genoeg wel 180kbit = normaal) Ik haal normaal altijd snelheden van 700kb/s. Nu is mijn vraag: zou ik een technieker laten komen? Die grapjas kost mij 60 euro verplaatsingskosten en 25 euro per begonnen half uur. Ik sta recht in mijn schoenen want het probleem ligt duidelijk bij hen maar je weet nooit. Als die komen aandraven met de smoes dat 100kb/s meer dan normaal is?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ik zou eerst alles grondig onderzoeken
1. pc zelf (spyware etc)
2. kabel (mss ergens schade?)
3. paar dagen w8en, soms "verdwijnen" problemen bij telenet, heb ik al 2 keer ondervonden :) ( wou toen ook technieker laten komen)
4. normaal als technieker komt en het blijkt toch telenet hun schuld moet je niet betalen?
wem
Premium Member
Premium Member

het is ook enorm handig als je een andere pc met een andere kabel even rechtstreeks op de modem kan aansluiten, als die het ook heeft zal het vermoedelijk niet aan de kabel liggen, niet aan de pc, en dus bijgevolg wel aan het Telenet-gedeelte van het netwerk.

En 100 kb/s is wel IETS onder het gemiddelde ;-)

Je hebt mijn inziens recht op meer, en dus als na controle van je eigen pc en draden het blijkt dat het aan Telenet ligt, stuur hen dan ook eens de bewijzen ervan op, veel kans dat ze dan wel een technieker gratis sturen.
flakey
Plus Member
Plus Member

Die grapjas kost mij 60 euro verplaatsingskosten en 25 euro per begonnen half uur
Natuurlijk, iemand moet al die ononderbroken walgelijke reclamespotjes betalen hé. Liever jij dan ik! :wink:
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

flakey schreef:
Die grapjas kost mij 60 euro verplaatsingskosten en 25 euro per begonnen half uur
Natuurlijk, iemand moet al die ononderbroken walgelijke reclamespotjes betalen hé. Liever jij dan ik! :wink:
Dit moet je enkel betalen als het probleem niet bij Telenet ligt hé ... tis net alsof je een pc-technieker van $pc-shop laat komen, die moet je toch ook betalen ? Je commentaar is totaal ongegrond. Dergelijke zaken worden dan ook geboekt onder een vermoedelijk te betalen repair.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

rds schreef:Die grapjas kost mij 60 euro verplaatsingskosten en 25 euro per begonnen half uur. Ik sta recht in mijn schoenen want het probleem ligt duidelijk bij hen maar je weet nooit.
Je weet inderdaad maar nooit, vandaar dat TN je ook duidelijk maakt dat indien, en enkel indien het probleem bij jou ligt dat je de technieker zal moeten betalen.

Ik heb hier en op PUB de laatste tijd al veel posts gezien van mensen die slechte kabels hebben, routers die maar 10 Mbit aankunnen, ... en dan alle schuld bij TN leggen. Indien TN daar iedere keer een gratis technieker voor moet sturen.

Nu je 100 KB/s is absoluut niet normaal... dus als jij recht in je schoenen staat zal er geen probleem zijn.
flakey
Plus Member
Plus Member

Dit moet je enkel betalen als het probleem niet bij Telenet ligt hé ... tis net alsof je een pc-technieker van $pc-shop laat komen, die moet je toch ook betalen ? Je commentaar is totaal ongegrond. Dergelijke zaken worden dan ook geboekt onder een vermoedelijk te betalen repair.
Ongegrond? Ach ja, telenet verkoopt internet als een hapklaar product voor de grote massa terwijl het nog steeds een technische aangelegenheid ís en voorlopig ook zo zal blijven.

En raad eens, de grote massa is helemáál niet technisch aangelegd. Logisch dus dat hun klanten bellen voor een (voor ons) banaal probleem waardoor ze niet meer op internet kunnen.

Telenet weet dit en in plaats van hier rekening mee te houden gaan ze er vanuit dat iedereen vanaf de modem wel weet wat hem te doen staat. Komaan zeg!

Wat is dan juiste die "betere service" bij telenet waar men zo de mond vol van heeft. Een betalende klantendienst en een betalende technieker, dat is geen extra service maar een extra winstpost voor telenet.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

flakey schreef: Wat is dan juiste die "betere service" bij telenet waar men zo de mond vol van heeft. Een betalende klantendienst en een betalende technieker, dat is geen extra service maar een extra winstpost voor telenet.
Als het geen modem probleem of kabelprobleem is (coax) dan dient de klant hier zelf voor te zorgen. De PC is de klant zijn eigen verantwoordelijkheid (net zoals de UTP die door TN gelevert is, hier zit maar 1 week garantie op, dan wordt hij eigendom van de klant), als de klant dan nog eens zelf routers of dergelijke gaat installeren en er dan snelheidsverlies optreed is dit nog altijd zijn verantwoordelijkheid.
flakey schreef: Telenet weet dit en in plaats van hier rekening mee te houden gaan ze er vanuit dat iedereen vanaf de modem wel weet wat hem te doen staat. Komaan zeg!
Klanten kunnen bij de installatie van telenet kiezen of hun pc & mail geconfigureerd wordt of niet. Aan hun de keuze !
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

flakey schreef:
Ongegrond? Ach ja, telenet verkoopt internet als een hapklaar product voor de grote massa terwijl het nog steeds een technische aangelegenheid ís en voorlopig ook zo zal blijven.

En raad eens, de grote massa is helemáál niet technisch aangelegd. Logisch dus dat hun klanten bellen voor een (voor ons) banaal probleem waardoor ze niet meer op internet kunnen.

Telenet weet dit en in plaats van hier rekening mee te houden gaan ze er vanuit dat iedereen vanaf de modem wel weet wat hem te doen staat. Komaan zeg!

Wat is dan juiste die "betere service" bij telenet waar men zo de mond vol van heeft. Een betalende klantendienst en een betalende technieker, dat is geen extra service maar een extra winstpost voor telenet.
Ik vind dit toch wat kort door de bocht...
Dit wil dus zeggen als een garagist een auto verkoopt, hij moet opdraaien voor de kosten als die mobilist zijn bocht verkeerd inschat omdat hij eigenlijk niet zo'n goede bestuurder is?
Take me for my mind, not for my body, but play with my body and not with my mind...
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

noppes schreef: Ik vind dit toch wat kort door de bocht...
Dit wil dus zeggen als een garagist een auto verkoopt, hij moet opdraaien voor de kosten als die mobilist zijn bocht verkeerd inschat omdat hij eigenlijk niet zo'n goede bestuurder is?
My point exactly :)
flakey
Plus Member
Plus Member

Neen, een mobilist die een auto koopt is in het bezit van een rijbewijs. Hiermee heeft hij bewezen dat hij perfect weet (of zou moeten weten) hoe hij met een auto moet rijden. Indien hij ervoor kiest om zijn theorie te negeren en zijn eigen rijstijl te gaan bepalen is dit uiteraard voor zijn rekening.

Iemand loslaten op internet zonder "internet-rijbewijs" is om problemen vragen en telenet profiteert hiervan.
noppes
Premium Member
Premium Member
Contacteer:

Mja, goed geprobeerd, maar wat doe je dan als die kerel op een paal botst omdat er bijvoorbeeld een gladde plek op het wegdek lag. Moet die garagist dan die auto betalen? Of vervang die auto door een frietpot...
Het is toch niet aan de bedrijven om te oordelen aan wie ze iets verkopen?
In sommige gevallen natuurlijk wel zoals alcohol en sigaretten.... :-)

Hoe kan een firma nu gratis service geven op iets dat de klant bijv. stuk maakt?
Take me for my mind, not for my body, but play with my body and not with my mind...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

flakey schreef:Iemand loslaten op internet zonder "internet-rijbewijs" is om problemen vragen en telenet profiteert hiervan.
Dus als je een auto koopt zonder rijbewijs is dat de garage zijn fout ?
rds
Plus Member
Plus Member

LoSeR schreef:ik zou eerst alles grondig onderzoeken
1. pc zelf (spyware etc)
2. kabel (mss ergens schade?)
3. paar dagen w8en, soms "verdwijnen" problemen bij telenet, heb ik al 2 keer ondervonden :) ( wou toen ook technieker laten komen)
4. normaal als technieker komt en het blijkt toch telenet hun schuld moet je niet betalen?
1 en 2: kabels ok, router ok en getest met meerdere pc's
3: ik denk dat ik voor deze optie ga. Ik heb geen goesting om een uur aan de telefoon te hangen om een afspraak te maken en een dag verlof te nemen om de technieker binnen te laten. En je gaat zien, als die technieker komt binnen 2 dagen is alles ineens terug in orde en mag ik 85 euro ophoesten. Ik heb in het verleden ook al eens gehad dat het ineens vanzelf opgelost was. Maar nu houdt het toch al een week aan...
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 139 keer
Recent bedankt: 6 keer

Je zit toch zonder router op het internet hé?

Ik heb vroeger eens een gelijkaardig probleem gehad (lage downloadsnelheid). Andere pc aangesloten, zelfde probleem. De helpdesk bleef beweren dat het mijn netwerkkaart zou zijn... niet dus. Voor de zoveelste keer naar de helpdesk gebeld en tijdens het bellen de modem gereset (zonder dat te zeggen natuurlijk) en gezegd dat alle lampjes branden op de modem. De modem wordt niet/slecht gepingd en de technieker komt dan gratis.

Bleek toen toch aan de modem te liggen.
SELECT * FROM users WHERE clue >0;
rds
Plus Member
Plus Member

Nee, ik gebruik een router. Die heb ik al genoeg gereset en de firmware geupgrade. Afin, het heeft altijd gewerkt ervoor en zonder iets te veranderen zou het ineens niet meer gaan...

Ik heb ook al de indruk dat je beter gewoon je modem uittrekt, dan denken ze meteen dat het aan je modem ligt omdat ze hem niet kunnen pingen en dan willen ze direct iemand sturen. Doe je dit niet dan houden ze je voor een domme kloot die spyware heeft en niks van computers kent, terwijl ik graduaat informatica ben.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”