Pagina 1 van 1

Contact (telefoonnummer) Bij Kiala belgië?

Geplaatst: 07 sep 2005, 10:25
door selder
Ik heb een digitale camera (een T7) besteld bij Pixmania op 22 augustus (maandag). M'n betaling was op 24 augustus (woensdag) ontvangen bij Pixmania, voor een totaal van 402€.
Tijdens mijn bestelling heb ik aangegeven dat ik mijn pakketje ging ophalen in een "kiala" ophaalpunt bij mij in de buurt. (omdat ik niet veel thuis ben, en omdat mijn zus (apotheek) op verlof was, normaal laat ik dingen daar leveren)

Vanuit Pixmania hebben ze mijn pakketje pas 30 augustus (dinsdag) afgegeven aan Kiala.

Vanaf dan beginnen de problemen. Noch Pixmania noch Kiala heeft ná 30 augustus informatie over dat pakketje. Het enige dat ze weten is dat het niet in dat kiala punt aangekomen is. Ze weten niet waar dat pakketke is, of dat het kwijt of gestolen is, niets...

Ik heb (elke dag) contact opgenomen met Pixmania, en heel de situatie uitgelegd. Ze begrijpen dat deze bestelling niet goed verlopen is, en dat er een onderzoek moet gestart worden. Pixmania vraagt zo'n onderzoek aan bij Kiala, en dan wordt er gezocht naar mijn pakketje. Dit zou enkele weken kunnen duren vertellen ze mij, dus nog even geduld hebben meneer.

Daar zit 'm dus net het probleem. Ik heb géén geduld meer. Het gaat over 402€, we weten dat het pakketje niet meer gaat aankomen, en ik wacht er al 17 dagen op, en het ziet er niet naar uit dat het snel opgelost zal zijn ...

Pixmania wil mij mijn geld niet teruggeven (of een nieuwe pakketje sturen), omdat ze eerst zeker moeten weten dat dat pakketje 'verloren' is, en dat zal dus pas geweten zijn als dat onderzoek van Kiala afgerond is.

Heeft er iemand nog een tip waarmee ik heel deze zaak ik een stroomversnelling breng?
En m'n eigelijke vraag: heeft er iemand een telefoonnummer of een contact (oom, vriend van een vriend) bij Kiala? Het telefoonnummer dat ik via de goudengids vind, leidt nergens toe, dat werkt met partner-codes of rechtstreekske nummers, dewelke ik dus niet heb...

Geplaatst: 07 sep 2005, 10:57
door Lukse
Je kan mss eens in het kiala punt waar de levering zou gebeuren gaan vragen?

Geplaatst: 07 sep 2005, 11:02
door selder
Die kunnen me ook niet helpen. Dat afhaalpunt dat ik gekozen heb is namelijk een dagbladhandel, alles wat die kunnen doen is bellen naar Kiala (met een 0800 dat alleen voor partners dient - wat trouwens ook met zo'n partnercode werkt) en zeggen dat ze het pakketje nog altijd niet ontvangen hebben - wat ze dus al lang gedaan hebben...

Geplaatst: 07 sep 2005, 13:33
door flamenca
Misschien niet de meest correcte manier, maar op hun site staat er geen nummer, dit is via Infobel:

Kiala
149 Avenue Louise / Louizalaan
1050 Bruxelles / Brussel
02/5359820
Profession LORRY TRANSPORT: COMPLETE LOTS, MISCELLANEOUS MERCHANDISE

Kiala
149 Avenue Louise / Louizalaan
1050 Bruxelles / Brussel
02/5359835

Welke van de 2 een juist nummer is, geen idee.... Adres klopt in ieder geval.

Good luck!

flamenca

Geplaatst: 07 sep 2005, 13:43
door selder
Die nummer heb ik dus allemaal geprobeerd, maar daar geraak je niet voorbij zonder een code of een rechtstreeks nummer.

Als je op dat nummer je bestelling wil volgen, dan zegt een computerstem dat je moet bellen naar een 0900 nummer, waar zo nodig nog minder informatie van te verkrijgen is.

Geplaatst: 07 sep 2005, 13:47
door khsw
Desnoods eens in de auto/trein stappen en eens gaan horen in de Louizalaan?

Geplaatst: 07 sep 2005, 13:57
door selder
'k zit er eigelijk maar 2 kilometer vanaf, straks om 16h eens gaan zien misschien ...

Geplaatst: 07 sep 2005, 14:29
door Astralon
Verkoop op afstand (via web) dus als particulier altijd 7 dagen bedenktijd. Pixmania MOET je terugbetalen. Als je toch langsgaat misschien al eens vermelden en als reactie uitblijft dan aangetekend melden.

Gr, Astralon

Geplaatst: 07 sep 2005, 14:31
door selder
Het probleem is dat het al langer geleden dan 7 dagen is ... 22 augustus is m'n bestelling geplaats, dat is ... 17? dagen geleden :(

Geplaatst: 07 sep 2005, 14:41
door MaRtO
Ik heb ook al iets besteld voor de pc via PixMania en geen problemen mee gehad. Normaal kun je je geld terug krijgen 7 dagen nadat je het pakketje ontvangen hebt, als je "Zorgenvrije aankoop garantie" hebt aangeduid bij je aankoop. Maar het probleem is dat je je pakketje nog niet ontvangen hebt, dus afwachten maar tot ze zeker zijn dat het pakketje verloren is. Anders zit er niets anders op vrees ik.

Geplaatst: 07 sep 2005, 14:50
door Astralon
De 7 dagen gaan in na ontvangst van de goederen en niet 7 dagen na bestelling.

Ik ben geen jurist maar ik denk dat ze gokken op het feit dat je nu nog niets hebt ontvangen en dat je waarschijnlijk niet het risico gaat nemen om nu ergens anders een toestel te kopen en als Pixmania dan uitlevert hun toestel terug te sturen. Als je langs gaat zou ik dit toch durven dreigen om ergens anders een toestel te kopen en hun toestel terug te sturen na ontvangst. Eens kijken wat de reactie is :???:

Ik heb een eigen zaak en dan kom je wel vaker in contact met een advocaat en dan laat je die mensen eens bellen, ook voor particuliere zaken, en meestal zijn de dingen dan vlug opgelost. Maar ja, als particulier sta je vaak machteloos ook al heb je de wetgeving aan je zijde. :cry:

Gr, Astralon

Geplaatst: 07 sep 2005, 14:59
door khsw
selder schreef:Het probleem is dat het al langer geleden dan 7 dagen is ... 22 augustus is m'n bestelling geplaats, dat is ... 17? dagen geleden :(
"Voor producten begint de termijn te lopen de dag na de leveringsdag. A fortiori, mag je aan de overeenkomst verzaken nog voor het product geleverd is..."

"Het sturen van producten of stukken die diensten vertegenwoordigen gebeurt steeds op risico van de verkoper. Bijgevolg kan van jou geen betaling geëist worden. Indien je reeds de volledige prijs of een voorschot betaald hebt, moeten die bedragen worden terugbetaald."


Een leuk boekje is de Gids voor Internetgebruikers. De links (en een lokale mirror) heb ik op mijn forum gezet, je kan het boekje ook gratis bestellen.

Geplaatst: 08 sep 2005, 07:58
door AnD
Ik heb een tijdje geleden gehoord in een winkel dat er verschillende paketten verloren waren gegaan bij kiala, ik ging ook een pakket afhalen en de vrouw die voor me was had iets besteld bij Neckerman dat verloren was gegaan, zo zei de mevrouw aan de kassa en mijn pakket was er wel. Dat is ongeveer een maand geleden, misschien iets minder.

Geplaatst: 12 sep 2005, 09:37
door selder
Het onderzoek dat Pixmania bij Kiala geopend heeft om na te gaan waar m'n pakketje gebleven is, zou 2 weken in beslag nemen ... We zitten nu op dag 3 van dat onderzoek.

Blijkbaar zijn die medewerkers van Pixmania niet bij machte om iemand te contacteren om dat zogezegde onderzoek in een stroomversnelling te duwen, meer dan de telefoon opnemen, duizend keer hetzelfde zeggen en naar hun computerscherm te turen zit er blijkbaar niet in voor die mensen. (ik werk zelf voor een helpdesk, en moest ik zo doen bij klanten stond ik morgen al aan de deur)

Ik ben over deze gang van zaken allerminst tevreden, maar ik sta nergens ... het enige contact dat ik heb is de helldesk van Pixmania, en die hebben niet de kennis om me verder te helpen...

Dezemiddag ga ik eens naar dat Kiala hoofdkantoor hier in Brussel, en ga daar eens proberen iemand te bereiken die hier wat schot in deze zaak kan brengen ....

Geplaatst: 03 jan 2007, 16:28
door shin
Ik heb dus nethetzelfde probleem nu met kiala, voor een bedrag van 200€

Ik heb al regelmatig pakjes aangekregen met kiala en dusver nog nooit problemen gehad, maar met de gewone post al meerdere malen pakjes kwijtgeraakt, ik had via iemand iets gekocht, en ik raade hem dus aan om dit dan met kiala te verzenden omdat ik daar dus nog nooit problemen mee heb gehad, die persoon brengt dat pakje binnen bij zijn kiala punt (heb ik bevestiging van gekregen van dat kiala punt dat het verzonden was) nu zijn we 3 weken later en nogsteeds geen pakje aangekregen.

ik stuur een mail via hun site met de vraag waar mijn paketje is en daar ook geen antwoord.

ik bel naar het kiala punt waardat het verzonden is, en ze vertellen mij dat het even kan duren omdat het pakje langs frankrijk paseert.

ik zit dus ookmet de handen in het haar hoe ik nu men pakje kan terugvinden.

Op hun website kan je de tracker code ingeven en daar krijg ik de meldin dat het pakje niet gevonden kan worden.

dus als je dan naar brussel bent geweest mag je hier altijd vermelden hoedat het verlopen is.

Geplaatst: 03 jan 2007, 16:42
door AnD
Ik heb gemerkt dat sommige bedrijven (conrad bijvoorbeeld) Kiala niet meer gebruiken om pakjes te versturen en dat is net gebeurt nadat er zoveel pakjes zijn verloren gegaan.

Geplaatst: 03 jan 2007, 18:20
door selder
Oei oei, da's echt al lang geleden ;)

Maar ik heb toen in het hoofdkantoor in Brussel serieus van mijn kut zitten draaien en m'n stem verhoffen en de hele santeboetiek... Een paar dagen later kreeg ik een mail dat er een nieuw pakketje verstuurd was...

Ergens heeft er nu wel iemand dat eerste pakketje - een sony DSC-T7 - gratis gekregen:)

Geplaatst: 03 jan 2007, 23:32
door Robbe
selder schreef:'k zit er eigelijk maar 2 kilometer vanaf, straks om 16h eens gaan zien misschien ...
Dat is idd, het gemakkelijkste.

Heb ook is gezocht achter een telefoonnr. via Handelsregister en DNS.be.
En dns.be geeft wel een waslijst aan contactinformatie.
Voor moest ge u bedenken :wink: