Pagina 1 van 1
Geen telverbinding meer, wel ADSL ....
Geplaatst: 29 aug 2005, 22:20
door Frigobox
Kzit hier met een probleem. Ik moet hier voor mijn werk telkens synchroniseren via een klassieke telefoonlijn. Daarnet kreeg ik een melding dat de pc geen kiestoon kon vinden. Ik ga naar beneden om de telefoon te testen en idd, geen telefoonlijn ...
Ik heb ADSL maar die werkt wel nog. Het eerste wat me te binnen schiet is dat de splitters mss zouden kapot zijn waardoor internet de lijn zou blokkere. Maar dat is dus niet het geval. Als ik mijn ADSL verbinding verbreek, krijg ik nog steeds geen beltoon te horen. Bovendien als ik naar thuis bel, dan hoor ik da de lijn bezet is ....
Wat zou hier het probleem kunnen zijn?
Kort samengevat:
Geen kiestoon
Wel ADSL verbinding
Ook met ADSL afgekoppeld geen kiestoon
Naar tel bellen klink bezet
Ik probeer hier al een half uur naar de helpdesk te bellen maar ik krijg al den helen tijd da irritant melodieke te horen en "nog even wachten, al onze medewerkers zijn in gesprek". Volgens mij zit er daar met chans maar ene medewerker

Geplaatst: 29 aug 2005, 22:48
door powerload
heb je je telefoon al eens afgekoppeld en dan proberen te synchroniseren? misch. dat het aan de telefoon ligt.
Geplaatst: 29 aug 2005, 22:51
door Frigobox
Bwa, ik heb beneden een telefoon die aangesloten is op de muur en daartussen ne splitter
Boven idem behalve dat ik geen telefoon heb. Heb daar wel een kabelke. Die dient enkel voor te synchroniseren via de pc.
Dus ja, boven zegt de pc dat er geen kiestoon is. En beneden, als ik de telefoon opneem, dan hoor ik ook geen kiestoon
Ondertussen telefoon ingehaakt, bijna een uur aan de lijn gebleven .... Ok, tis avond, ma is er dan geen permanentie voor dit soort gevallen?
Geplaatst: 29 aug 2005, 22:54
door Chewie
Heb ook ooit zoiets meegemaakt, bleek toen dat mijn telefoonmodem ineens stuk was.
Gewoon de modem afgekoppelt en probleem was opgelost.
Geplaatst: 29 aug 2005, 22:58
door Frigobox
De wonderen zijn de wereld ni uit. Tgaat ineens weer

Nochtans niks losgekoppeld of heraangekoppeld
Ben blij datet terug werkt. Aiai Belgacom toch
Merci voor de replys alleszins

Geplaatst: 30 aug 2005, 19:33
door gimic
gewoon probleemke in centrale, een kaart die kapot is of iets, dat kan goed zijn dat het internet nog werkt. heb dit al meegemaakt bij klant op isdn, waar de tel niet werkt maar adsl wel.
Greetz
Gimic
Geplaatst: 30 aug 2005, 20:22
door Nob
Dus het is mogelijk... Waarom moet je dan een phoneabbo hebben om adsl te hebben? (ik blijf erbij dat dat koppelverkoop is)
groeten,
Nob
Geplaatst: 31 aug 2005, 07:37
door Ofloo
rekening ni betaald

???
Geplaatst: 31 aug 2005, 08:07
door Gast
Nob schreef:Dus het is mogelijk... Waarom moet je dan een phoneabbo hebben om adsl te hebben? (ik blijf erbij dat dat koppelverkoop is)
groeten,
Nob
dit is geen koppelverkoop. een lijn is gewoonweg een technisch vereiste om adsl te verkrijgen. en als het je niet zint, waarom heb je dan adsl genomen, neem dan toch gewoonweg telenet als je niet belt via een lijn.
probleem opgelost.
ik vind het altijd zo zielig dat sommige klagen over dit of dat of over hun provider. verander dan toch gewoonweg.
Geplaatst: 31 aug 2005, 16:44
door cptKangaroo
Anonymous schreef:Nob schreef:Dus het is mogelijk... Waarom moet je dan een phoneabbo hebben om adsl te hebben? (ik blijf erbij dat dat koppelverkoop is)
groeten,
Nob
dit is geen koppelverkoop. een lijn is gewoonweg een technisch vereiste om adsl te verkrijgen.
De koperparen liggen er toch meestal al (of eenmalige installatie indien nodig)? Waarom dan nog die activatie als telefoonlijn naast activatie als adsl-lijn -- 't is beiden over dezelfde koper?
Geplaatst: 31 aug 2005, 17:14
door Blue-Sky
cptKangaroo schreef:De koperparen liggen er toch meestal al (of eenmalige installatie indien nodig)? Waarom dan nog die activatie als telefoonlijn naast activatie als adsl-lijn -- 't is beiden over dezelfde koper?
Het is eerder de strategie van Belgacom denk ik.
Als ADSL gebruiker heb je toch ook een telefoon nodig ingeval er zich storingen voordoen op adsl, hoe wil je deze anders melden?
OK, mensen welke GSM gebruiker zijn zouden ook via die weg een ADSL storing kunnen melden.
Men moet wel rekening houden met andere diensten van Belgacom welke controle moeten uitvoeren in de diverse verdelers tussen de centrale en je woning.
Deze mensen hebben wel de lijn nodig om metingen de doen.
(is dus inderdaad een interne zaak voor Belgacom)
Geplaatst: 31 aug 2005, 17:40
door cptKangaroo
6.5€/maand betalen voor iets wat je misschien 1 or 2 keer per jaar op die manier gebruikt? GSM of openbare telefooncel zal een stuk goedkoper zijn (of ingebouwde walkietalkie in router als het dan toch zo broodnodig is

)
Als je bedenkt hoeveel belastinggeld er destijds in de RTT gepompt is, is het een schande dat de burger er zelfs geen koperpaartje aan overgehouden heeft.
Geplaatst: 31 aug 2005, 18:14
door Nob
dit is geen koppelverkoop. een lijn is gewoonweg een technisch vereiste om adsl te verkrijgen. en als het je niet zint, waarom heb je dan adsl genomen, neem dan toch gewoonweg telenet als je niet belt via een lijn.
En dan? Bij telenet is de kabel ook een vereiste, ben je daar dan ook verplicht om een telefoon of televisieabbonnement af te nemen als je internet wil?
greetz,
Nob
Geplaatst: 31 aug 2005, 20:05
door dcc
neen normaal niet
Geplaatst: 31 aug 2005, 20:23
door Nob
I know, het was een retorische vraag...
greetz,
Nob
Geplaatst: 01 sep 2005, 07:14
door Ofloo
Anonymous schreef:Nob schreef:Dus het is mogelijk... Waarom moet je dan een phoneabbo hebben om adsl te hebben? (ik blijf erbij dat dat koppelverkoop is)
groeten,
Nob
dit is geen koppelverkoop. een lijn is gewoonweg een technisch vereiste om adsl te verkrijgen. en als het je niet zint, waarom heb je dan adsl genomen, neem dan toch gewoonweg telenet als je niet belt via een lijn.
probleem opgelost.
ik vind het altijd zo zielig dat sommige klagen over dit of dat of over hun provider. verander dan toch gewoonweg.
telenet trekt op niks .. vind da toch zo zielig dat sommige vinden dat het o zo goed is.. trouwens ik denk als je nu internet neemd bij een andere provider en dan je telefoon laat afsluiten dat het wel gaat .. je hebt u telefoon lijn absoluut niet nodig !! wel de lijn maar niet het abonnement het is gewoon een excuus van belgacom ! om zogezegd toch iets te verdienen op die koper voor onderhouds redenen denk ik.. maar dat zou nooit meer dan een euro mogen kosten

Geplaatst: 02 sep 2005, 16:58
door Frigobox
cptKangaroo schreef:6.5€/maand betalen voor iets wat je misschien 1 or 2 keer per jaar op die manier gebruikt? GSM of openbare telefooncel zal een stuk goedkoper zijn (of ingebouwde walkietalkie in router als het dan toch zo broodnodig is

)
Als je bedenkt hoeveel belastinggeld er destijds in de RTT gepompt is, is het een schande dat de burger er zelfs geen koperpaartje aan overgehouden heeft.
Wij betalen maandelijks toch 17.15€voor die lijn hoor. Enfin, mijne WG betaalt da terug, dus zo erg nog ni

Geplaatst: 03 sep 2005, 00:09
door gimic
Blue-Sky schreef:cptKangaroo schreef:De koperparen liggen er toch meestal al (of eenmalige installatie indien nodig)? Waarom dan nog die activatie als telefoonlijn naast activatie als adsl-lijn -- 't is beiden over dezelfde koper?
Het is eerder de strategie van Belgacom denk ik.
Als ADSL gebruiker heb je toch ook een telefoon nodig ingeval er zich storingen voordoen op adsl, hoe wil je deze anders melden?
OK, mensen welke GSM gebruiker zijn zouden ook via die weg een ADSL storing kunnen melden.
Men moet wel rekening houden met andere diensten van Belgacom welke controle moeten uitvoeren in de diverse verdelers tussen de centrale en je woning.
Deze mensen hebben wel de lijn nodig om metingen de doen.
(is dus inderdaad een interne zaak voor Belgacom)
Er zijn bedrijven die lijnen hebben zonder telefoon signaal, ik ken er vele, maar heb er nog geen enkel zien staan bij iemand thuis (in prive woningen). Als je Direct Acces neemt van versatel (Voip over Sdsl of adsl) komt bgc ook gewoon binnen met koper paar die dan op een dslam gezet word. thats it, geen tel nummer, gewoon identificatie plakkerke op stopcontact.
Greetz
Gimic
Geplaatst: 03 sep 2005, 01:13
door X-2datop
Nob schreef:dit is geen koppelverkoop. een lijn is gewoonweg een technisch vereiste om adsl te verkrijgen. en als het je niet zint, waarom heb je dan adsl genomen, neem dan toch gewoonweg telenet als je niet belt via een lijn.
En dan? Bij telenet is de kabel ook een vereiste, ben je daar dan ook verplicht om een telefoon of televisieabbonnement af te nemen als je internet wil?
greetz,
Nob
Mwoa, jullie moeten allemaal toch eens goed lezen. Er zijn ondertussen al meerdere providers waarbij je NIET verplicht bent een BGC telefoonlijn te hebben. ADSL "zonder" telefoonlijn is dus wel mogelijk, alleen kost deze optie (raw copper genaamd) meer dan een Discovery Line. Heeft dus uiteraard totaal geen nut, maar hiermee heeft BGC wel gezorgd dat ze onder de koppelverkoop wet uitmuizen volgens mij.
Grtz,
X