Pagina 1 van 1
cannot get ip from pppoe server
Geplaatst: 20 aug 2005, 20:41
door Tracer07
maw ik kan niet meer verbinden..
al de hele dag
iemand nog dit probleem ? if not..hoe kank het oplossen..de helpdesk vindt "nix"
Re: cannot get ip from pppoe server
Geplaatst: 22 aug 2005, 13:58
door netdata
Tracer07 schreef:maw ik kan niet meer verbinden..
al de hele dag
iemand nog dit probleem ? if not..hoe kank het oplossen..de helpdesk vindt "nix"
Wat zegt RealDSL?
IP-transit wordt geleverd door Telenet.
En de DSLAM's door Belgacom.
Zoals je het zegt klinkt het alsof je wel sync hebt (dus connectie naar de DSLAM) maar geen IP (wat dan weer door telenet wordt gegeven)
Re: cannot get ip from pppoe server
Geplaatst: 22 aug 2005, 15:33
door patrickc
prodata schreef:Tracer07 schreef:maw ik kan niet meer verbinden..
al de hele dag
iemand nog dit probleem ? if not..hoe kank het oplossen..de helpdesk vindt "nix"
Wat zegt RealDSL?
IP-transit wordt geleverd door Telenet.
En de DSLAM's door Belgacom.
Zoals je het zegt klinkt het alsof je wel sync hebt (dus connectie naar de DSLAM) maar geen IP (wat dan weer door telenet wordt gegeven)
80% van alle problemen die je leest hier in dit forum met RealDSL slaan specifiek op dat probleem. Laat het niet aanmodderen, bel dagelijks naar RealDSL voor een status en aanvaard dat de eerste 2 dagen sowiso voor niets wachten zijn: ze openen blijkbaar eerst een ticket bij Belgacom maar doorgaans ligt het probleem bij Telenet...
Geplaatst: 22 aug 2005, 20:15
door nickx.be
Zellf ook gehad, zie forum hier. Werkt nu weer wat er precies aan de hand is geen idee?
Geplaatst: 24 aug 2005, 23:05
door Tracer07
hier lag het percies aan men filter.. trek die uit..steek in .. en het werkt weer.. volgens de vriendelijke man van telenet solutions die me gebeld heeft ( na 5dagen zagen bij realdsl

) kan het zijn dat mijn filter zich nu gereset heeft en dat daar het probleem lag.. nu al terug 1 dag up.. so far so good..
Geplaatst: 24 aug 2005, 23:20
door netdata
Tracer07 schreef:hier lag het percies aan men filter.. trek die uit..steek in .. en het werkt weer.. volgens de vriendelijke man van telenet solutions die me gebeld heeft ( na 5dagen zagen bij realdsl

) kan het zijn dat mijn filter zich nu gereset heeft en dat daar het probleem lag.. nu al terug 1 dag up.. so far so good..
Even meegeven dat je filter niets meer is dan een domme pasief stuk elektronica (condensator, 1 spoel) en dat je hem niet kan 'resetten'
Mogelijks is ie warmgelopen ofzo en daardoor van frequentie 'veranderd'
Maar tis idd wel zo dat heel erg veel gevallen van 'niet connecteren' een geval is van a) slechte bekabeling b) slechte splitter...
Geplaatst: 24 aug 2005, 23:26
door Tracer07
ja dat hij passief is zei de kerel ook .. dermee ook "resetten" mss wel eens andere filter steken als deze weer vies doet .. maar kzet.. denk dat men problemen wegzijn nu

Geplaatst: 25 aug 2005, 13:24
door Tracer07
hmmm het net terug voorgehad..
filter ff uittrekken en terug insteken en tis terug in orde.. wel raar
zou een nieuwe filter hier verandering in brengen.. vindet wel raar dat dit bij 3j skynet nooit gebeurt is en bij 2weken realdsl nu al 2x :s
Geplaatst: 25 aug 2005, 14:04
door Tracer07
atm steek ik zonder filter.. zo lijkt het stabiel.. ( so far .. )
strx nieuwe filter halen en hopen dat het dan eindelijk opgelost is..
blijf het wel raar vinden dat het opeens zo is ..
Geplaatst: 25 aug 2005, 14:53
door Tracer07
tot zover stabiel.. weer plat ..grmbl..
ast zo nog gaat zijn als de nieuwe filter der ophangt dan zalk maar weer beginnen bellen zeker..
Geplaatst: 25 aug 2005, 16:06
door Tracer07
nieuwe filter in place.. lets hope now..
anders is kortere telefoonkabel leggen.. en ast dan nog ni gaat.. back to telenet solutions..
Geplaatst: 16 sep 2005, 08:37
door SpoBo
Tracer ik heb dezelfde nest

Connect is rechtstreeks op uw modem .. nrmlgezien gaat het dan wel. Dus niet via linksys. Alee da is toch de fix voor mij .. en als ikvia linksys ga dan werkt het gedurende een lange tijd maar van zodra ik geen verbinding meer heb modemreset en het is weer in orde .. nuja ik vind da enorm frustrerend en ik vraag me af of da nu aan realdsl ligt of aan mij :s Ma het zal wel eerder hier liggen denk ik. Tenzij .. ik het dus al 2 kere voorgehad heb dat ze net de verbinding fixen op het moment dat ik rechtstreeks op de modem connect :/
Maja het is precies in orde geraakt bij u door ne splitter :/ misschien is achter zien.
Geplaatst: 16 sep 2005, 12:04
door Tracer07
yup nieuwe splitter en twas in orde hier..
buiten de realdsl downtime blijkbaar de laatste dagen hebk geen last meer gehad, gok da gij ook nog ne splitter hebt van x aantal jaar geleden.. en die zijn blijkbaar nimeer zo subliem.. 9euro voor ne nieuwe en hier wast in orde
Geplaatst: 16 sep 2005, 17:38
door nickxbe
Opvolging van connectie problemen is in de volgende thread te vinden:
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 0&start=40
Geplaatst: 16 sep 2005, 17:39
door Tracer07
das een ander probleem dan ik had

bij mij lag het echt aan de hardware die ik had.. oude splitter ( 3j oud ) die het blijkaar opgaf bij het nieuwe signaal