Geluidscomputers leiden tot recordaantal klachten Zaventem
Geplaatst: 12 jul 2005, 14:24
In de eerste zes maanden van dit jaar zijn bij de ombudsdienst van de luchthaven in Zaventem al 60.000 klachten over vliegtuiglawaai binnengelopen. Dat is bijna de helft meer dan in het hele jaar 2004. Toen kwamen er 41000 klachten binnen. Een deel van de klachten blijkt overigens afkomstig van automatisch gegenereerde e-mails.
In acht op de tien gevallen komen de klachten van Franstaligen, vooral uit de buurt van Sterrebeek en Kraainem. Vooral tijdens de weekends komen er bijzonder veel klachten binnen.
De explosie van het aantal klachten zou echter ook iets te maken hebben met e-mails die vanaf computers met een geluidsmeter automatisch worden gelanceerd van zodra overvliegende toestellen te veel lawaai maken en bepaalde normen hebben overschreden. Maandelijks lopen er zeker 4 tot 5.000 meldingen van dat soort binnen.
Die vaststelling alleen al is goed voor ombudsman Raf De Baerdemaeker om het aantal klachten enigszins te relativeren. Of die automatische 'computerklachten' ook als echte klachten worden behandeld, is niet helemaal duidelijk.
Bron: Belga
In acht op de tien gevallen komen de klachten van Franstaligen, vooral uit de buurt van Sterrebeek en Kraainem. Vooral tijdens de weekends komen er bijzonder veel klachten binnen.
De explosie van het aantal klachten zou echter ook iets te maken hebben met e-mails die vanaf computers met een geluidsmeter automatisch worden gelanceerd van zodra overvliegende toestellen te veel lawaai maken en bepaalde normen hebben overschreden. Maandelijks lopen er zeker 4 tot 5.000 meldingen van dat soort binnen.
Die vaststelling alleen al is goed voor ombudsman Raf De Baerdemaeker om het aantal klachten enigszins te relativeren. Of die automatische 'computerklachten' ook als echte klachten worden behandeld, is niet helemaal duidelijk.
Bron: Belga