Pagina 1 van 1

Versatel - installatie draadloze modem philips CPWBS154

Geplaatst: 29 maa 2005, 21:40
door patz
Ik probeer al een paar weken een versatel ADSL verbinding aan de praat te krijgen. Een kennis is in het begin van dit jaar overgestapt van Belgacom naar versatel. Sedert de overstap geen enkele verbinding kunnen maken. Eerst geprobeerd met een siemens santis draadloze modem. Nu met philips CPWBS154 draadloze modem.
Al enkele malen contact opgenomen met de muzikale helpdesk van versatel met al resultaat "Al onze lijnen zijn... :evil:
En via email = "versatel kan spijtig genoeg geen support bieden op modems die niet door hun geleverd worden blablabla :evil:
Hierbij wat informatie omtrent de status die de modem aangeeft
INTERNET
ADSL: Physical Up
GATEWAY
IP Address: 192.168.1.1
Subnet Mask: 255.255.255.0
DHCP Server: Enabled
Firewall: Disabled
Wireless: Enabled
INFORMATION
Numbers of DHCP Clients: 0
Runtime Code Version:
0.33 (Dec 6 2004 17:47:52)
Boot Code Version: 0.62
ADSL Modem Code Version: 03.00.16.00A
LAN MAC Address: 00-12-BF-01-B3-F9
Wireless MAC Address: 00-12-BF-01-B3-FB
WAN MAC Address: 00-0B-CD-A5-06-07 (Clone MAC) :???:
Hardware Version: 01
Serial Num: s503032712
Heeft het zin het wan MAC adress te vernieuwen en zoja hoe :???:
Andere mogelijke oplossingen?
Alvast bedankt voor jullie reactie.

Re: Versatel - installatie draadloze modem philips CPWBS154

Geplaatst: 29 maa 2005, 22:21
door ubremoved_539
patz schreef:Een kennis is in het begin van dit jaar overgestapt van Belgacom naar versatel. Sedert de overstap geen enkele verbinding kunnen maken.
Wow, er zijn mensen die echt veel geduld hebben :lol:

Heeft de modem geen log ? Kan je daar niets extra in zien ?

Waar zijn je ADSL parameters, zijn die correct ?

Geplaatst: 30 maa 2005, 00:43
door svenska
misschien kan je hier een kijken:
http://www.userbase.be/forum/portal.php ... =versatel/
Ik heb zelf ook Versatel Always ADSL, maar met een gewone USB modem, en Skynet ADSL Go, met een Siemens Santis

Geplaatst: 18 jul 2005, 16:17
door 12345
heb je al iets gevonden, want hier zitten we met hetzelfde probleem...

Geplaatst: 18 jul 2005, 16:27
door svenska
vandaag ook zo'n router gekocht, hetzelfde probleem gehad, gebeld naar Versatel: alle instellingen moeten bijna aangepast worden...

Ga naar het instelpaneel van de Philips Router -> Advanced Settings -> WAN -> ATM PVC -> VC1 -> verander deze instellingen:

Protocol: PPPoA
VPI/VCI: 8/35
Encapsulation: VC MUX
QoS Class: UBR
Connect Type: Always Connected

De rest van de instellingen moeten niet veranderen...
Normaal moet het nu we werken :wink:

greetz

Geplaatst: 18 jul 2005, 21:10
door Sub Zero
Even verplaatst naar het Versatel-forum

Geplaatst: 18 jul 2005, 21:44
door svenska
De eerste dag met dit toestel valt heel goed mee, buiten het feit dat er enorm veel instellingen zijn die veranderd moeten worden om er mee te surfen via Versatel. De ontvangst is degelijk, snelheid constant en het configuratiepaneel overzichtelijk.
Al enkele malen contact opgenomen met de muzikale helpdesk van versatel met al resultaat "Al onze lijnen zijn...
En via email = "versatel kan spijtig genoeg geen support bieden op modems die niet door hun geleverd worden blablabla
Bij de Versatel klantendienst heb ik geen moeilijkheden ondervonden, deze personen hebben me heel goed geholpen in het configureren van de voor hen vreemde router... (0900/50.500)