Pagina 1 van 4
Probleem adsl2fit
Geplaatst: 29 maa 2005, 16:54
door Bossie
Terug problemen bij Adsl2fit : Sinds deze middag volgend bericht op de statuspagina : "LineOutage - All customers are affected". Ze gaan het daar blijkbaar nooit leren.
Geplaatst: 29 maa 2005, 16:59
door Gast
Ik heb iets horen zeggen dat die mannen failliet zijn. Heb zelf ook adsl2fit. Redelijk klote.
Geplaatst: 29 maa 2005, 17:05
door Sub Zero
Ongeveer om half 3 heb ik alle a2f'ers zien van IRC stuiken. Lang leve a2f

adsl2fit gedaan!
Geplaatst: 29 maa 2005, 17:10
door Donald
Ik heb net van een betrouwbare bron (familie die bij scarlet werkt) gehoord dat ze de stekker eruit getrokken hebben, en dat het definitief zou zijn.
D.
Geplaatst: 29 maa 2005, 17:34
door CoDE
En dan zeg ik
Boontje komt om zijn loontje
WOOHOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!
khad wel nog 1 maand te gaan me a2f, mo tis zijn geld wel waard om dees nu te zien gebeuren

Geplaatst: 29 maa 2005, 18:05
door Gast
Jups ik heb ook gehoord dat de stekker eruit gegaan is.
wanbetaling van adsl2fit
Geplaatst: 29 maa 2005, 18:20
door Sub Zero
Ik wacht toch voorlopig op officiële bevestiging. Want vb
www.adsl2fit.be is wel nog online en die lijn is ook van bij Scarlet. We zien wel.
Cheers
Geplaatst: 29 maa 2005, 18:22
door Limburg
ik hoop niet dat de klantenfakturen voor april al betaald zijn!
Kan alleen maar zeggen: perfect timing van RealDSL!
Vergeet niet een 'ingebrekestelling' naar webvisie te sturen, anders krijg je later nog de curator op je dak.
Geplaatst: 29 maa 2005, 18:25
door Gast
>
www.adsl2fit.be
Server: asse.ganymede.telenet-ops.be
Address: 195.130.130.129
Non-authoritative answer:
Name:
www.adsl2fit.be
Address: 81.89.96.8
4 11 ms 10 ms 11 ms telenet.test.be.uu.net [212.190.99.145]
5 9 ms 12 ms 14 ms so-1-0-0.CR2.BRU5.ALTER.net [194.7.46.89]
6 13 ms 9 ms 9 ms so-7-0-0.XR2.BRU2.ALTER.net [194.7.61.229]
7 12 ms 12 ms 28 ms 194.atm12-0-0.GW3.ANR2.ALTER.net [194.7.61.198]
8 12 ms 13 ms 12 ms gw-net4all.customers.uunet.be [212.190.98.174]
9 21 ms 14 ms 15 ms
www.adsl2fit.be [81.89.96.8]
Heeft dus helemaal niets met Scarlet te maken.
Da's de enige reden dat die site nog in de lucht is
Geplaatst: 29 maa 2005, 18:31
door Gast
Kan iemand dit bevestigen?
Dan moet ik dringend een andere provider nemen, want ik heb adsl nodig voor mijn werk.
Wie is het snelst om een nieuwe account op te zetten?
thanks
Geplaatst: 29 maa 2005, 18:34
door CoDE
Limburg schreef:ik hoop niet dat de klantenfakturen voor april al betaald zijn!
Kan alleen maar zeggen: perfect timing van RealDSL!
Vergeet niet een 'ingebrekestelling' naar webvisie te sturen, anders krijg je later nog de curator op je dak.
Kan iemand wat meer uitleg geven over die ingebrekestelling?
Geplaatst: 29 maa 2005, 18:51
door Gast
Herman?
Laat nu eens zien dat u geen slecht mens bent en laat uw klanten niet in het ongewisse?
Kont adsl2fit nog terug, of moeten we met zijn allen een andere provider zoeken?
Geplaatst: 29 maa 2005, 18:52
door Limburg
Ik ben geen jurist, maar er ligt immers een april faktuur waarop een antwoord moet komen:
een betaling of een brief waarin je zegt dat je hem niet wil betalen.
Probeer in ieder geval betalingen bij de bank zo snel mogelijk terug te draaien.
Schrijf een aangetekende brief waarin staat dat je niet overgaat tot het betalen van de april faktuur omdat webvisie hun diensten voor de maand maart niet volledig hebben verleend.
Dat je ze alsnog 14 dagen de gelegenheid geeft hun dienstverlening te hervatten,
maar als ze dit niet doen je per 1/4/2005 de overeenkomst als geeindigd beschouwt.
Misschien kan iemand met juridische scholing hier een nog eens naar kijken.
Geplaatst: 29 maa 2005, 18:59
door Gast
het management van a2f heeft daarnet laten weten dat er een oplossing voor het technische probleem is, alles zou morgen terug operationeel zijn... oef...
Geplaatst: 29 maa 2005, 19:02
door Gast
Waarom zetten ze geen statement op hun website?
Ik kan echt niet zonder. Was bijna al naar BGC aan het bellen!
Een beetje klantvriendelijkheid- iets waar webvisie in uitblinkt- zou geen kwaad kunnen!!!
Geplaatst: 29 maa 2005, 19:09
door Gast
Subzero,
Ik wacht toch voorlopig op officiële bevestiging
Denkt u dat webvisie dat zou bevestigen als het zo was?
[/code]
Geplaatst: 29 maa 2005, 19:10
door Gast
En...
Als er een oplossing is voor het 'technisch' probleem, waarom dan vandaag nie opnieuw online?
Geplaatst: 29 maa 2005, 19:26
door Gast
Gast, (of is het Herman aan de lijn?)
het management van a2f heeft daarnet laten weten dat er een oplossing voor het technische probleem is, alles zou morgen terug operationeel zijn... oef...
Hebben ze dat aan jou persoonlijk medegedeeld?
Zoniet: aan wie hebben ze dit dan laten weten?
Nu wordt het toch wel heel erg.....
Geplaatst: 29 maa 2005, 19:37
door Gast
Oeps,
Nu status pagina niet meer bereikbaar.....
Achterbaks is het goeie woord voor dit, niet?
Geplaatst: 29 maa 2005, 20:06
door Sub Zero
Oops, ik dacht echt dat die 34Mbit op de oudaan ook via scarlet gingen. My mistake dus.
Die officiële bekendmaking kan ook uit andere hoeken komen
Cheers
Geplaatst: 29 maa 2005, 20:10
door meon
Ik vind de communicatie naar de klanten weer schrijnend ...
Ook al is dit geen permanente fout, laat uw klanten dan toch iets weten!
Je zou toch zeggen, na 403x met uw kop tegen een paal te stoten zou ge toch moeten weten dat ge uw kop moet intrekken als ge in een rijdende auto zit? (om maar te zeggen, ze leren niks van hun fouten).
Geplaatst: 29 maa 2005, 20:15
door Gast
die 34Mbit op de oudaan, die gaat ook via Scarlet

Geplaatst: 29 maa 2005, 20:26
door Limburg
Ze hebben hun verbinding met Alternet/UUnet via Sidmar in ere hersteld.
Maar of ze daar hun klanten aan kunnen hangen?
Deze was voordat ze met Scarlet in zee gingen al veel te klein.
Geplaatst: 29 maa 2005, 20:56
door The_Borg
Als jullie ook het niet-kunnen-inloggen probleem bedoelen, ik zit voor de moment geniepig op het wireless van de buren (die goede Belgacom Netopia's

). De connectiviteit is niet te best, dus ze mogen bij A2F eens in gang schieten.
Geplaatst: 29 maa 2005, 22:24
door apn
Hello,
The fact that traffic to
www.adsl2fit.be passes trough the UUNET network is not a necessary condition that they has leaved the Scarlet network and let the adsl users without any connection anymore.
It is maybe an emergency link when the main link from Scarlet is broken.
And as somenone says at adsl-bc.org forum (
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=214784#214784 ), if they have gone bankrupt it should appears in the moniteur (
www.moniteur.be ) which is not actually the case.
So I think sthg goes wrong like a router, a link, an auth-server or sthg like that.
(Sorry my dutch isn't good enough to explain this post in dutch...)
apn (an adsl2fit user).
Geplaatst: 29 maa 2005, 23:33
door Gast
ze moeten niet noodzakelijk failliet zijn om hun rekeningen niet te betalen he
saxje.
Geplaatst: 30 maa 2005, 10:59
door trobbelke
wat mij betreft: sinds nov 2003 hebben we A2F, daarvoor Skynet, bij Skynet zaten we veel meer zonder e-mail dan bij A2F, dat er eens een panne is, dat gebeurt zelfs bij de grootste (beste noem ik BGC-Skynet zeker niet).
't moet niet altijd negatief zijn vind ik.
www.RealDSL.be
Geplaatst: 30 maa 2005, 11:01
door Gast
Ik heb alvast overgeschakeld van mijn ADSL2FIT naar een nieuwe RealDSL.be account. Er is trouwens hier ook een aparte thread op :
http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=7049
Ik hou je op de hoogte! Ik geef hen alvast een kans!
Geplaatst: 30 maa 2005, 11:07
door CoDE
Kvind het wel fameus chik van adsl2fit dat:
- status pagina nu ook niet meer werkt (komt wel goed uit voor hun, kunnen wij geen trouble tickets meer achterlaten)
- ze de telefoon nemeer oppakken (onze kantoren zijn gesloten...)
- ze niet eens een mail sturen ofzo om uit te leggen wat er aan de hand is
Volgens mij hebben die daar toch een communicatie specialist ofzo, want ik vind hun communicatie tov de klanten echt uitstekend

Geplaatst: 30 maa 2005, 11:16
door Gast
Het is weer prettig, geen internet, niks feedback ...
Ik dacht al dat ze me weer hadden afgesloten omdat ze "een klacht hadden gekregen dat er spam vertrekt van mijn ip..." Ik heb hen gevraagd toen van logs door te zenden maar ik heb niks ontvangen hoor. Er scheelt echt iets met hun beheer.
Geplaatst: 30 maa 2005, 11:22
door svb
Ik vrees dat het toch gedaan is nu ... of ze moeten ergens anders een idioot vinden die ze nog steeds onderdak wil geven ... Na het proberen telefoneren naar zelfs hun 0903 nummer, dit is mijn telefoongesprek met een medewerker van Scarlet:
ik: goeiemiddag, met Stijn, ik had een vraagje over het feit dat ADSL2Fit nog ooit online zal komen of niet! Bent u daarvan op de hoogte?
Scarlet: Daar mag ik u spijtig genoeg niets over zeggen!
ik: maar het zou toch wel interessant zijn mochten de klanten weten of A2F nog ooit online komt of ze op zoek moeten gaan naar een nieuwe provider?
Scarlet: Daar geef ik u volkomen gelijk in.
ik: kan je me dan zeggen of Scarlet de haar lijnen nog ooit ter beschikking zal stellen van A2F?
Scarlet: Als zij de facturen niet betalen, worden ze automatisch afgesloten, zo gaat dat nu eenmaal.
ik: naar alle waarschijnlijkheid zullen ze die nooit meer betalen, of heb ik het daar fout?
Scarlet: die kans zit er dik in.
ik: dus kan ik maar beter onmiddellijk bij een andere provider een abonnement aanvragen?
Scarlet: Da's zowat de enige mogelijkheid die je nog rest ...
Da's duidelijk genoeg ... vrees ik ...
Failliet zullen ze niet zijn, tot ze de scarlet rekening Moeten betalen misschien ...
Op naar een nieuwe provider .... maar ... Ik zie dat die RealDSL 25 dagen aansluittijd vraagt ... ook niet zo interessant imo ...
Naar waar plannen jullie te verhuizen?
Stijn
Geplaatst: 30 maa 2005, 11:39
door Gast
ik heb geen idee
ik zie het echt niet zitten om weeral een maand internetloos te zijn
toen ik a2f aanvroeg moest ik ook een maand wachten, en nu stellen ze nog eens teleur

Geplaatst: 30 maa 2005, 11:48
door CoDE
ik ga naar latribu, ze hebben mij gezegd dat het minimum een kwestie van uren is, en maximum 1 week om over te schakelen
ze reply'en heel snel en goed dus ik ben al tevreden
(wel helemaal int frans maar dat is geen probleem)
Geplaatst: 30 maa 2005, 12:00
door deej
Geplaatst: 30 maa 2005, 12:05
door gast
niet goed dit allemaal...
Bestaat er een provider waarbij ik mijn eigen server (HTTP, MAIL, FTP) mag draaien?
Geplaatst: 30 maa 2005, 12:14
door Gast
@ Gast: ik denk dat je dat wel bij elke provider kan, als je maar een duur genoeg abo neemt.
Geplaatst: 30 maa 2005, 12:15
door apn
svb schreef:Ik vrees dat het toch gedaan is nu ... of ze moeten ergens anders een idioot vinden die ze nog steeds onderdak wil geven ... Na het proberen telefoneren naar zelfs hun 0903 nummer, dit is mijn telefoongesprek met een medewerker van Scarlet:
ik: goeiemiddag, met Stijn, ik had een vraagje over het feit dat ADSL2Fit nog ooit online zal komen of niet! Bent u daarvan op de hoogte?
Scarlet: Daar mag ik u spijtig genoeg niets over zeggen!
ik: maar het zou toch wel interessant zijn mochten de klanten weten of A2F nog ooit online komt of ze op zoek moeten gaan naar een nieuwe provider?
Scarlet: Daar geef ik u volkomen gelijk in.
ik: kan je me dan zeggen of Scarlet de haar lijnen nog ooit ter beschikking zal stellen van A2F?
Scarlet: Als zij de facturen niet betalen, worden ze automatisch afgesloten, zo gaat dat nu eenmaal.
ik: naar alle waarschijnlijkheid zullen ze die nooit meer betalen, of heb ik het daar fout?
Scarlet: die kans zit er dik in.
ik: dus kan ik maar beter onmiddellijk bij een andere provider een abonnement aanvragen?
Scarlet: Da's zowat de enige mogelijkheid die je nog rest ...
Da's duidelijk genoeg ... vrees ik ...
Failliet zullen ze niet zijn, tot ze de scarlet rekening Moeten betalen misschien ...
Op naar een nieuwe provider .... maar ... Ik zie dat die RealDSL 25 dagen aansluittijd vraagt ... ook niet zo interessant imo ...
Naar waar plannen jullie te verhuizen?
Stijn
Ik bevestig, ik heb aan scarlet ook juist getelephoneerd.
http://forum.adsl-bc.org/viewtopic.php?p=214873#214873
Alternatief voor ADSL2FIT
Geplaatst: 30 maa 2005, 13:21
door Gast
Hallo,
Voor degenen die snel ONLINE willen zijn kan je altijd terecht bij EDPnet. Deze ISP levert ADSL op het BROBAII netwerk en kan dus zéér snel terug Access geven. Meer info over de abonnementen op de website;
Momenteel loopt er nog een PROMO aan 29.95 EUR incl. BTW
ADSL Valentijn
Max downloadsnelheid: 3328 Kbps
Max uploadsnelheid: 384 Kbps
Max datatrafiek: 10 GB/maand**
Dynamisch IP adres
Onbeperkt aantal computers
1 mailbox (2 aliassen), grootte: 65MB
Antivirus en antispam scanning op mail inbegrepen
gr
AD
Re: Alternatief voor ADSL2FIT
Geplaatst: 30 maa 2005, 13:32
door gast
Anonymous schreef:Hallo,
Voor degenen die snel ONLINE willen zijn kan je altijd terecht bij EDPnet. Deze ISP levert ADSL op het BROBAII netwerk en kan dus zéér snel terug Access geven. Meer info over de abonnementen op de website;
Momenteel loopt er nog een PROMO aan 29.95 EUR incl. BTW
ADSL Valentijn
Max downloadsnelheid: 3328 Kbps
Max uploadsnelheid: 384 Kbps
Max datatrafiek: 10 GB/maand**
Dynamisch IP adres
Onbeperkt aantal computers
1 mailbox (2 aliassen), grootte: 65MB
Antivirus en antispam scanning op mail inbegrepen
gr
AD
en mag ik daar mijn servertje draaien of staan alle poorten dicht?
Geplaatst: 30 maa 2005, 13:34
door ubremoved_539
Tja, dan kunnen we ook TN gaan vernoemen... sluiten je waarschijnlijk nog sneller aan, en hebben betere specificaties. Ik denk niet dat we hier nu iedere provider moeten gaan vermelden waar je je kan aansluiten.