GLS retour

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail, enzovoort
Plaats reactie
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 183 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Weet niet waar ik dit best post.

Wat zijn mijn mogelijkheden?

Dus ik bestel iets bij een shop. Dat wordt geleverd met GLS bij een Q8 delhaize afhaalpunt op 24 maart met 10 dagen afhaaltijd(9 werkdagen) Als ik goed tel moet Q8 dus dit via GLS terugsturen de 6de april.

Dit is echter niet gebeurd. Vandaag ging ik langs bij de Q8 en daar lag het pakket. Ze gingen het terugsturen en het stond ook gelabeld om terug te sturen.
Dus ik contacteer de shop en ik zeg de retour wordt zo snel mogelijk verzonden.

Ik krijg echter de reactie dat een retour binnen de 14 dagen moet teruggebracht worden anders wordt het niet geaccepteerd.... :bang:
Maar is het mijn verantwoordelijkhbeid om een shop op te jagen om het terug te sturen? :roll:
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 719 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

ik denk dat je twee dingen door mekaar haalt:

retour omdat je het niet wil/omdat het niet voldoet : je ontvangt een pakje, concludeert dat het terug moet en je je geld terug wil. Je regelt dat ZELF met de verkoper.

retour wegens niet opgehaald: het ligt in de Q8 maar jij haalt het daar niet op, pakje gaat terug naar afzender. Waarschijnlijk neemt de afzender contact met je op, om eea te regelen. moest ik de afzender zijn kreeg je niet al je geld terug, maar dat valt af te wachten.

Wat jij probeert is: ik moet het niet hebben, dus laat ik het liggen. Dat kan, dat is niet kosjer, niet fair en niet ethisch, maar het kan. Maar doe dan niet dom en ga er niet naar kijken of het er nog ligt. Je probeert 'te doen alsof je het vergeet op te halen'.

Naar mijn gevoel stinkt deze situatie, ik zou ook niet weten waar ze hier te posten, ik zou me te veel schamen.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 658 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

idd....
ofwel is het de bestelling annuleren als je het niet wil (als dat nog kan, voor verzending) en anders is het pakketje ophalen en de retourprocedure starten.
(dat kan ofwel gratis zijn ofwel voor je eigen kosten, afhankelijk van de shop - maar dat is dus jouw verantwoordelijkheid, zeker niet van de shop die enkel maar als opslagunit dient feitelijk)

ik probeer als ik ergens voor de eerste keer bestel sowieso te kijken naar de retourvoorwaarden alvorens ik beslis of ik wel of niet bestel (afhankelijk van hoe groot ik de kans acht dat ik -deel van- de bestelling terugstuur)

sport direct is daar bv een mooi voorbeeld van: hun online bestellingen komen direct uit engeland, en kan je niet in de winkel retourneren - een retour is dus steeds enkel via pakketpost, en enkel op eigen kost.
dan loont het dus meer om de winkel binnen te gaan.

c&a daarentegen hanteert een policy van gratis retour via bpost of in de winkel, dus dat is gewoon praktisch.

lijkt me hier dus een case van nee, het is niet jouw verantwoordelijkheid "de shop op te jagen", die mensen zijn hier niet in fout.
het is hier jouw verantwoordelijkheid om te slikken dat je "vergeten" op te halen bent en denkt dat een ander het werk voor je moet doen.
(ik vermoed dan ook: geen gratis retours voor de bestelling, en een poging tot gratis retour door niet-levering te proberen ? - maar dat werkt natuurlijk niet als het levering in een pakketpunt is, want dat is dan gewoon geleverd, de ophaling is vervolgens jouw taak)
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Ik heb niks tegen gratis retours.

Maar ik kon het niet ophalen op tijd.
Ik had het bedrijf gecontacteerd en zei zeiden zelf dat ik moest gaan kijken bij het afhaalpunt...

Toegevoegd na 24 seconden:
Ik wil gerust mijn deel van de kosten betalen. Dat had ik ook gezegd in de Q8 winkel maar dat was niet nodig.

Ze zeiden letterlijk dit
Volgens GLS zou het pakket nog steeds in de parcelshop liggen.
Kan je je eventueel naar daar begeven en aangeven dat het pakket retour mag naar de afzender?
Toegevoegd na 1 minuut 50 seconden:
En toen zeiden ze in de Q8 dat gaat je wat kosten. En dat wou ik gerust betalen. Toen kwam de verantwoordelijke en die keek na of het al retour gemeld was en dat was zo. Dus ik moest niet betalen.

Dus waar zit mijn verantwoordelijkheid dan?

Toegevoegd na 1 uur 9 minuten 26 seconden:
Opgelost.
Ik begrijp dat je niet verwacht dat het zo lang zou duren om het terug te sturen hoor, dat is geen probleem voor ons.
Moet enkel retourkosten betalen en 10 euro opleg. Op een bestelling van 250 euro. Dat wordt afgetrokken van het retourbedrag.
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 70 keer
Bedankt: 658 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

fijn dat het opgelost is, maar ik snap nog altijd de situatie niet helemaal ?

je bestelde iets en dat sturen ze naar een gls punt, tot daar ben ik mee.
maar dan:

- wil je het gewoon niet meer en ga je het niet ophalen(met het idee "return to sender doen ze zelf"), zoals het origineel klonk?
of
- wil je het wel, maar heb je op geen enkel moment de kans gehad het gaan te halen (kan je beter een ander punt zoeken voor toekomstige leveringen?), maar kreeg je het niet meer mee omdat het al retour moest gaan (maar als het er nog ligt, waarom zou je het dan niet meer meekrijgen)?
of ?
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 550 keer
Bedankt: 719 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

ik vraag me ook af hoe de vork aan de steel zit...
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Provider
Te Koop forum

Punt was ik was tijdje niet thuis. Dat ding lag er wel en ik dacht dat ik er eerder om kon. Maar dan is eigenijk gebleken dat ik die order helemaal niet nodig heb. Alleen de 14 dagen waren dus voorbij sinds ik er echt om kon alleen kon ik die retour niet meer aanmelden op de site. Dus was het voor mij makkelijkste van te vragen of die bestelling nog op het punt lag. Want als het reeds was teruggestuurd ja dan moest ik die retour niet aanmelden. Het punt is dat de GLS tracking aan hun kant meer info geeft dan aan mijne.

Uiteindelijk dus dinsdag contact opgenomen, vanochtend langsgeweest en met het bedrijf dus vandaag een middenweg overeengekomen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”