Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!
Geplaatst: 22 nov 2025, 14:13
Beste forumleden,
Ik probeer deze morgen het TV-pack en de vast lijn op te zeggen bij Proximus. Via "Myproximus" is dit onmogelijk. Na het invullen van een aantal vragen moet je uiteindelijk toch spreken met een Proximus medewerker. Klantvriendelijk is iets anders. Ik geef de annulatie door voor het TV-pack en de vaste lijn. Ik benadruk dat alle andere diensten moeten actief blijven.
Ik word even in wacht gezet. Na een aantal minuten komt de medewerker terug aan de lijn. Ik krijg vervolgens 5 opeenvolgende contract voorstellen in mijn mailbox. Deze zijn niet voorzien van een unieke referentie. Ik overloop ze 1 voor 1. De medewerker geeft aan dat alleen de laatste de juiste is! Ok dan maar, ik bekijk het laatste voorstel in detail en zie dat mijn fiber abo van 2.5 Gb/ 0.5 Gb naar een 500/500 Mb is teruggedraaid. Ook zal ik moeten mijn Internetbox + moeten inleveren. Ik zal per post een ander model ontvangen en moet de huidige Internetbox+ terugsturen. Ik heb dit niet gevraagd en geef aan dat ik dit niet wil.
Ik had duidelijk aangegeven dat de andere diensten moesten worden behouden blijven.
Zelf heb ik vermeld dat ik de 10 GB LAN op de Interbox+ gebruik, daar ik intern een 10 Gb switch gebruik!
Ik meld nogmaals dat ik niet akkoord ben en dat voorlopig er niks hoeft opgezegd te worden.
De medewerker zegt dat ie het nodige zal doen. Ik heb tijdens het gesprek en ook nu nog nog geen email gekregen van PXE met de bevestiging dat de opzeggingen aangevraagd niet mogen doorgaan daar ik niet akkoord ben met de downgrade van apparatuur en lijnspeed!
Ik heb de medewerker ook meegedeeld dat ik een klacht ging aanmaken bij PXE.
Deze heb ik ook al doorgestuurd. Het klachtenformulier is ook bijna onvindbaar op de Proximus Site.
Zeer frusterend allemaal!
Zijn er forumgebruikers die hetzelfde hebben meegemaakt?
Als er geen aanvaardbare oplossing komt, denk ik om van provider te wisselen. Voor de mobiele nummers zie ik geen probleem Easyswitch. Voor mijn email adressen ([email protected]) is dat wat moeilijker vrees ik.
Zijn er daar oplossingen, kan PXE nog de skynet email forwarden naar een nieuw adres van de nieuwe provider. is dit afdwingbaar? Zo ja, Is dit gratis?
Ik kijk uit naar jullie reacties,
Met vriendelijke groet,
Freddy
Ik probeer deze morgen het TV-pack en de vast lijn op te zeggen bij Proximus. Via "Myproximus" is dit onmogelijk. Na het invullen van een aantal vragen moet je uiteindelijk toch spreken met een Proximus medewerker. Klantvriendelijk is iets anders. Ik geef de annulatie door voor het TV-pack en de vaste lijn. Ik benadruk dat alle andere diensten moeten actief blijven.
Ik word even in wacht gezet. Na een aantal minuten komt de medewerker terug aan de lijn. Ik krijg vervolgens 5 opeenvolgende contract voorstellen in mijn mailbox. Deze zijn niet voorzien van een unieke referentie. Ik overloop ze 1 voor 1. De medewerker geeft aan dat alleen de laatste de juiste is! Ok dan maar, ik bekijk het laatste voorstel in detail en zie dat mijn fiber abo van 2.5 Gb/ 0.5 Gb naar een 500/500 Mb is teruggedraaid. Ook zal ik moeten mijn Internetbox + moeten inleveren. Ik zal per post een ander model ontvangen en moet de huidige Internetbox+ terugsturen. Ik heb dit niet gevraagd en geef aan dat ik dit niet wil.
Ik had duidelijk aangegeven dat de andere diensten moesten worden behouden blijven.
Zelf heb ik vermeld dat ik de 10 GB LAN op de Interbox+ gebruik, daar ik intern een 10 Gb switch gebruik!
Ik meld nogmaals dat ik niet akkoord ben en dat voorlopig er niks hoeft opgezegd te worden.
De medewerker zegt dat ie het nodige zal doen. Ik heb tijdens het gesprek en ook nu nog nog geen email gekregen van PXE met de bevestiging dat de opzeggingen aangevraagd niet mogen doorgaan daar ik niet akkoord ben met de downgrade van apparatuur en lijnspeed!
Ik heb de medewerker ook meegedeeld dat ik een klacht ging aanmaken bij PXE.
Deze heb ik ook al doorgestuurd. Het klachtenformulier is ook bijna onvindbaar op de Proximus Site.
Zeer frusterend allemaal!
Zijn er forumgebruikers die hetzelfde hebben meegemaakt?
Als er geen aanvaardbare oplossing komt, denk ik om van provider te wisselen. Voor de mobiele nummers zie ik geen probleem Easyswitch. Voor mijn email adressen ([email protected]) is dat wat moeilijker vrees ik.
Zijn er daar oplossingen, kan PXE nog de skynet email forwarden naar een nieuw adres van de nieuwe provider. is dit afdwingbaar? Zo ja, Is dit gratis?
Ik kijk uit naar jullie reacties,
Met vriendelijke groet,
Freddy