Pagina 1 van 1

Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 14:13
door Totusfb
Beste forumleden,

Ik probeer deze morgen het TV-pack en de vast lijn op te zeggen bij Proximus. Via "Myproximus" is dit onmogelijk. Na het invullen van een aantal vragen moet je uiteindelijk toch spreken met een Proximus medewerker. Klantvriendelijk is iets anders. Ik geef de annulatie door voor het TV-pack en de vaste lijn. Ik benadruk dat alle andere diensten moeten actief blijven.
Ik word even in wacht gezet. Na een aantal minuten komt de medewerker terug aan de lijn. Ik krijg vervolgens 5 opeenvolgende contract voorstellen in mijn mailbox. Deze zijn niet voorzien van een unieke referentie. Ik overloop ze 1 voor 1. De medewerker geeft aan dat alleen de laatste de juiste is! Ok dan maar, ik bekijk het laatste voorstel in detail en zie dat mijn fiber abo van 2.5 Gb/ 0.5 Gb naar een 500/500 Mb is teruggedraaid. Ook zal ik moeten mijn Internetbox + moeten inleveren. Ik zal per post een ander model ontvangen en moet de huidige Internetbox+ terugsturen. Ik heb dit niet gevraagd en geef aan dat ik dit niet wil.

Ik had duidelijk aangegeven dat de andere diensten moesten worden behouden blijven.
Zelf heb ik vermeld dat ik de 10 GB LAN op de Interbox+ gebruik, daar ik intern een 10 Gb switch gebruik!
Ik meld nogmaals dat ik niet akkoord ben en dat voorlopig er niks hoeft opgezegd te worden.
De medewerker zegt dat ie het nodige zal doen. Ik heb tijdens het gesprek en ook nu nog nog geen email gekregen van PXE met de bevestiging dat de opzeggingen aangevraagd niet mogen doorgaan daar ik niet akkoord ben met de downgrade van apparatuur en lijnspeed!

Ik heb de medewerker ook meegedeeld dat ik een klacht ging aanmaken bij PXE.
Deze heb ik ook al doorgestuurd. Het klachtenformulier is ook bijna onvindbaar op de Proximus Site.

Zeer frusterend allemaal!

Zijn er forumgebruikers die hetzelfde hebben meegemaakt?



Als er geen aanvaardbare oplossing komt, denk ik om van provider te wisselen. Voor de mobiele nummers zie ik geen probleem Easyswitch. Voor mijn email adressen ([email protected]) is dat wat moeilijker vrees ik.
Zijn er daar oplossingen, kan PXE nog de skynet email forwarden naar een nieuw adres van de nieuwe provider. is dit afdwingbaar? Zo ja, Is dit gratis?

Ik kijk uit naar jullie reacties,

Met vriendelijke groet,

Freddy

Re: Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 14:52
door cadsite
Je houdt dat adres nog 18 maanden, maar begin dit toch al maar af te bouwen.
Er is geen enkele reden om je zo te laten binden.

Kijk eens wat jouw wensen elders kosten en bereken dan hoeveel dat 'gratis' e-mail adres jou per jaar kost. Waarschijnlijk kan je er al een keer mee op restaurant.

Re: Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 15:30
door Totusfb
Ok, top.
Ik wacht nog even de reactie van Proximus. Als ze blijven dwars liggen zeg ik alles op.
Ik ben wel op zoek naar iets vergelijkbaar qua snelheid. 2.5/ 0.5 GB over fiber en 10 G LAN poort. Denoods zet ik een third party box na de GPON en eigen Accesspoints style Ubiquti. Die Wifi extenders van PXE vind ik nu ook niet het beste.
Thanks!

Re: Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 15:40
door M_016
Voor zover mij bekend is er voor internet het contract/product internet Giga Fiber voorhanden (2.5 Gbps/250 Mbps)
https://www.proximus.be/dam/jcr:e9f3292 ... ~cache.pdf
Welk type internetbox hieraan gekoppeld is is mij niet direct bekend maar ik vermoed toch een internetbox+

Indien u een aanbod 8.5/8/0 Gbps "Ultra fiber" wil behouden dient u over te schakelen naar een abo type Flex+, en meer specifiek naar het Flex+ pack "internet en TV en/of mobiel" (met internetbox+)
https://www.proximus.be/dam/jcr:4f033d3 ... lus-nl.pdf


P.S.
1.
Waarom u via MyProximus uw TV en vaste lijn niet kunt opzeggen zonder contact met een Proximus medewerker is mij niet direct duidelijk (ik heb het diverse maanden geleden zelf gebruikt)
Concreet vermoed ik wel dan dat u dan "automatisch" op het eerstvermelde abo Giga Fiber terechtkomt
2.
Bij een eventuele opzeg van internet wordt uw mailbox tot nader order gratis en voor onbeperkte duur behouden cfr punt 6 hieronder
https://www.proximus.be/dam/jcr:6fc57d0 ... ~cache.pdf

Re: Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 15:55
door cadsite
M_016 schreef: 1 week geleden Bij een eventuele opzeg van internet wordt uw mailbox tot nader order gratis en voor onbeperkte duur behouden cfr punt 6 hieronder
Ik had zo'n adres en dat werkt nu niet meer, dus "onbeperkte duur" zou ik toch met een serieuze korrel zout nemen.
Wettelijk moeten ze 18 maand:
https://tweakers.net/nieuws/95885/belgi ... ouden.html
Op meer zou ik niet rekenen/vertrouwen.

Re: Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 16:43
door M_016
@cadsite
dit tot nader order onbeperkt gratis behoud van toegang tot e-mail is én bij Proximus én Telenet van toepassing
de voor Proximus internet vermelde contractuele bijzondere voorwaarden zijn juridisch bindend en zijn vermoedelijk reeds sinds midden 2022 van toepassing
=
een uit dienst gezette mailbox kan eventueel gerecupereerd worden indien u kunt bewijzen dat u de houder was

Re: Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 17:42
door Fallschirmjaeger
Op basis van uw uitleg, vermoed ik dat je op het oude Flex Giga pack stond. Dit pack is een combinatie van internet, tv en vaste telefonie. De contractuele samenvatting staat helaas niet meer online, wegens niet meer verkocht, maar in de prijslijst kan je duidelijk zien dat telefonie en tv onderdeel uitmaken van dat pack.
https://www.proximus.be/dam/jcr:3041c9f ... ~cache.pdf

Zodra je daar iets uit gaat verwijderen, voldoe je niet meer aan de voorwaarden van dat pack en vervalt het pack volledig.
Je komt dan gewoon terecht op het nieuwe pack (of enkel internet indien geen pack) wat op dit moment van toepassing is, niet wat 9 maanden geleden telde. Dat is een Flex+ Mega Fiber op basis van uw uitleg. Vandaar ook dat uw Internet Box+ vervangen wordt, die is enkel voor de hogere packs van toepassing.

Je kan wel u pack laten omzetten naar Flex+ Giga fiber in combinatie met uw gsm's, dan heb je 2Gb down en upload en behoud je uw Internet Box+.
https://www.proximus.be/dam/jcr:4f033d3 ... lus-nl.pdf
M_016 schreef: 1 week geleden Waarom u via MyProximus uw TV en vaste lijn niet kunt opzeggen zonder contact met een Proximus medewerker is mij niet direct duidelijk (ik heb het diverse maanden geleden zelf gebruikt)
Concreet vermoed ik wel dan dat u dan "automatisch" op het eerstvermelde abo Giga Fiber terechtkomt
Packs zijn een altijd een combinatie van verschillende producten, zodra er een product wordt verwijderd, kan het goed zijn dat heel het pack ook verdwijnt. Vermoedelijk zal het daarom geblokkeerd zijn, want mensen durven nogal graag eens te klikken zonder alles na te lezen en daarna reclameren.
Een volledige opzeg gaat wel via MyProximus, dus daar ligt het alvast niet aan.

Re: Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 18:38
door Joe de Mannen
Die uitleg mochten ze bij proximus aan de telefoon ook wel geven, niet ? zou zo maar even netjes zijn.

J.

Re: Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 19:00
door cadsite
Het had netjes geweest, da's zeker.
Maar kan je langs de andere kant niet zelf weten dat een pack, een pack is?

Re: Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 19:09
door ITnetadmin
Je kan idd nooit morrelen aan een bestaand abbonement dat grandfathered is, zonder dat abbonement te verliezen en overgezet te worden naar een gangbaar equivalent.

Re: Opzeggen sommige diensten bij Proximus problematisch!

Geplaatst: 22 nov 2025, 19:28
door Totusfb
Ik begin het te snappen. Toch heeft de PXE medewerker mij geen volwaardig equivallent voorgesteld en geen uitleg gegeven! Ik heb 2.5/0.5 Gb en er wordt teruggeschroefd naar 500Mb/500Mb. Ik heb hem daarop aangesproken. Weet ook dat ik per email op 10 minuten tijd 5 verschillende contractaanpassingen heb ontvangen.Nu ik weet dat ik mijn email adressen kan behouden gaan ze het goed moeten uitleggen. Ben al klant sedert 1993. Ik kijk alvast naar andere aanbieders. Bedankt iedereen.