Pagina 1 van 1

Splitt bil naar tempo: iemand ervaring?

Geplaatst: 06 nov 2025, 16:18
door anonyme
Beste,

Mijn oude werkgever (die ik heb verlaten) heeft mijn telefoonnummer omgezet naar een tempo kaart van Orange.
Zo kan ik mijn nummer behouden en het eventueel weg porteren (volgende week start ik bij nieuwe werkgever en die gaat portatie de eerste werkdag starten).

Ik kon niet bellen toen dat overgezet was wegens niet geïdentificeerd, dit heb ik intussen opgelost (eID inlezen via website en SIM kaart nummer ingeven) en ik kan bellen/sms'en en heb data.
De MyOrange app werkt nietmeer ("oeps, er is iets fout gegaan" melding steeds).

Ik heb nog nooit herladen, geen geld op de Tempo rekening gezet > hoe komt het dan dat ik nog kan bellen/sms'en/data heb?
Zou het kunnen dat abo van vorige werkgever nog even doorloopt?

Ik ben bang dat ik nu niet herladen heb, dat ik binnenkort een vrij grote factuur ga krijgen via splitt bill.

Antwoord klantendienst Orange: "wij weten het ook niet hoe dit kan, maar profiteer ervan zo lang het kan hé." > schoon antwoord :-D

Iemand ervaring mee?

Tnx.

Re: Splitt bil naar tempo: iemand ervaring?

Geplaatst: 06 nov 2025, 18:10
door proximusboyke
Is het niet zo dat ge op voorhand betaald. Nu je tempo bent dus bij dezelfde operator blijft dat ze het teveel die al betaald is op uw tempo hebben gezet. of dat het uw oude werkgever er iets heeft opgezet om nie zonder te vallen. Net zoals bij een een abo zal hier ook de app niet onmiddellijk werken. Denk 48 tot 72 uur. Misschien eens afsmijten en terug opzetten.

Re: Splitt bil naar tempo: iemand ervaring?

Geplaatst: 06 nov 2025, 21:02
door anonyme
Bedankt, opgelost! Reinstall Orange app en nu geeft die veel informatie. Hoeveel belkrediet erop stond en vanwaar dat kwam, dat zegt ie niet, maar wel dat nog 0.81 EUR krediet heb.
Zal er straks eens wat opzetten voor die 4 dagen dat ik dat nog heb, door te kunnen komen.

tnx!

Re: Splitt bil naar tempo: iemand ervaring?

Geplaatst: 07 nov 2025, 08:56
door JrCv
Vroeger hadden wij ook orange als provider op het werk.
Wanneer wij een nummer vrijgaven werd er standaard €5 krediet voor de medewerker gegeven door Orange zodanig dat die wel in eerste instantie kon blijven bellen.