Hey - Internationale oproepen blokkeren (in en uitgaand)
Geplaatst: 02 nov 2025, 10:27
Gezocht naar een onderwerp hier op het forum waar dit al besproken werd, echter niet gevonden.
Probleem: de laatste tijd krijgen we veel span/phishing calls vanuit Frankrijk binnen op onze nummers die aangesloten zijn bij Hey.
Nu wilde ik voor mijn kinderen en ouders de internationale oproepen laten blokkeren (zowel inkomende als uitgaande oproepen), gezien ze dat toch niet nodig hebben.
Hierdoor beperk ik het risico van phishing calls en is er ook niet het risico om buiten de bundel te gaan (door terug te bellen naar een gemiste oproep van een buitenlands nummer)
Wat gegoogled en daar komt Google AI me vertellen dat ik voor Hey naar het 5000 nummer moet bellen gezien dit door de klantendienst moet gebeuren.
Zo gezegd zo gedaan, de medewerkster wilt de blokkade voor me activeren maar zodra ze merkt dat het om een Hey-nummer gaat verwijst ze me door naar de chat functie van Hey.
Ik heb de moeite niet genomen om de Hey-chat te proberen en gelijk het telefoonnummer van Hey gebeld. Medewekerster daar de uitleg gegeven wat de situatie is (spam calls van buitenland en graag internationale calls blokkeren). Ze ging dit voor mij in orde brengen, maar ik diende eerst even geduld te hebben gezien ze nog een systeem moet opstarten (mijn vermoeden de Hey-support tool). Tot haar eigen verbazing kon ze dit niet activeren voor een Hey-klant. Ze had nog even bij een collega gepolst en daar kreeg ze de bevestiging dat dit niet mogelijk is bij Hey.
We weten dat het antwoord van een helpdesk afhankelijk is van de persoon die je aan de lijn krijgt. Vandaar mijn vraag hier: Iemand ervaring met globaal blokkeren van internationale oproepen (in beide richtingen) en meer specifiek voor Hey-klanten?
Ik vroeg me ook af of er een wettelijk kader is die dit toch mogelijk moet maken? Of is dat de manier om mensen te forceren om te switchen van het B-merk naar het A-merk?
Probleem: de laatste tijd krijgen we veel span/phishing calls vanuit Frankrijk binnen op onze nummers die aangesloten zijn bij Hey.
Nu wilde ik voor mijn kinderen en ouders de internationale oproepen laten blokkeren (zowel inkomende als uitgaande oproepen), gezien ze dat toch niet nodig hebben.
Hierdoor beperk ik het risico van phishing calls en is er ook niet het risico om buiten de bundel te gaan (door terug te bellen naar een gemiste oproep van een buitenlands nummer)
Wat gegoogled en daar komt Google AI me vertellen dat ik voor Hey naar het 5000 nummer moet bellen gezien dit door de klantendienst moet gebeuren.
Zo gezegd zo gedaan, de medewerkster wilt de blokkade voor me activeren maar zodra ze merkt dat het om een Hey-nummer gaat verwijst ze me door naar de chat functie van Hey.
Ik heb de moeite niet genomen om de Hey-chat te proberen en gelijk het telefoonnummer van Hey gebeld. Medewekerster daar de uitleg gegeven wat de situatie is (spam calls van buitenland en graag internationale calls blokkeren). Ze ging dit voor mij in orde brengen, maar ik diende eerst even geduld te hebben gezien ze nog een systeem moet opstarten (mijn vermoeden de Hey-support tool). Tot haar eigen verbazing kon ze dit niet activeren voor een Hey-klant. Ze had nog even bij een collega gepolst en daar kreeg ze de bevestiging dat dit niet mogelijk is bij Hey.
We weten dat het antwoord van een helpdesk afhankelijk is van de persoon die je aan de lijn krijgt. Vandaar mijn vraag hier: Iemand ervaring met globaal blokkeren van internationale oproepen (in beide richtingen) en meer specifiek voor Hey-klanten?
Ik vroeg me ook af of er een wettelijk kader is die dit toch mogelijk moet maken? Of is dat de manier om mensen te forceren om te switchen van het B-merk naar het A-merk?