Pagina 1 van 1

Abbo van Jimmobile naar DIGI .. wachten..

Geplaatst: 27 okt 2025, 13:52
door on4bam
Onze zoon heeft zaterdag een e-sim aangevraagd bij Digi met nummeroverdracht van Jimmobile prepaid.
Alles lijkt normaal te verlopen en er wordt nu gewacht tot Jimmobile het nummer vrijgeeft.

Op zijn profiel staat al 48 uur dat er gewacht wordt op de vrijgave van het nummer. Bij Digi ging het dus snel, e-sim ontvangen, tijdelijk Digi nummer, melding dat de overdracht gestart is...

De aanvraag gebeurde in het weekend maar ondertussen hadden we toch al wat beweging verwacht.

Re: Abbo van Jimmobile naar DIGI .. wachten..

Geplaatst: 27 okt 2025, 14:12
door Fallschirmjaeger
Porteringen gebeuren niet in het weekend, enkel tijdens werkdagen.

Re: Abbo van Jimmobile naar DIGI .. wachten..

Geplaatst: 27 okt 2025, 14:18
door boonpwnz
Pas op soms wordt een nummer overgezet op een zaterdag. Heb ik al gehad. Maar weet niet of dit hetzelfde geval is.

Re: Abbo van Jimmobile naar DIGI .. wachten..

Geplaatst: 27 okt 2025, 14:19
door rmag
Ik heb de portering telefonish aangevraagd.
7 min tss aanvraag en portering.

Misschien telefonish navragen ? Bereid het wat voor: klantennummer, SIM nummer, etc.

Re: Abbo van Jimmobile naar DIGI .. wachten..

Geplaatst: 27 okt 2025, 18:32
door Fluppeke
Hou ons zeker op de hoogte, als mijn vriendin haar boekwaarde op is bij Jim zijn we van plan hetzelfde te doen (maar dan wel met fysieke sim).

Re: Abbo van Jimmobile naar DIGI .. wachten..

Geplaatst: 28 okt 2025, 10:27
door on4bam
Volgens de CRDC staat het nummer nu op Digi maar blijkbaar heeft hij moeten bellen en toen was het op 2 min in orde.

Re: Abbo van Jimmobile naar DIGI .. wachten..

Geplaatst: 28 okt 2025, 16:25
door Stefaand
wat raar dat richting DIGI het snel gaat.....ik ben nog altijd aan het sukkelen van DIGI terug naar EDPnet en het duurt al een week hier. Al een paar keer naar EDPnet gebeld en chat: er zijn porteringsproblemen.....

Re: Abbo van Jimmobile naar DIGI .. wachten..

Geplaatst: 28 okt 2025, 19:21
door on4bam
OK, meer info: toen hij vanmorgen belde zei men dat de portatie nog moest bevestigd worden maar daar heeft hij geen bericht van gekregen (geen mail, sms of wat dan ook). Aan de telefoon werd dat direct opgelost (vinkje zetten?).

In elk geval heeft hij gebeld met zijn Digi e-sim met tijdelijk Digi nummer. Het menu was in het Engels en er werd ook in het Engels opgenomen. Toen de medewerker door had met een Nederlandse klant te maken te hebben schakelde hij ook naar het Nederlands (Limburgs) over.

All is well that ends well. Nu nog zien of bellen en sms-en werkt.