Pagina 1 van 1
EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 08 okt 2025, 19:22
door Joop
Beste,
Ik wou dit toch wel even meegeven, ik zat al zo'n 10 jaar bij EDPnet.
Situatie verandert waardoor ze voor mij te duur werden, kinderen het huis uit etc en dan een business-account met static aan te houden is wel kostbaar.
Anyway, ik was van provider verandert en net voor oktober betaald.
Dus verwachtte ik de hele maand te moeten betalen zoals bij de meeste providers.
Daar komt dus de klasse van EDPnet om de hoek, zonder dat ik erom vroeg kreeg ik een credit-nota van de ongebruikte dagen in oktober, die ze me netjes gaan terugstorten.
Waar andere providers het geld gewoon inpikken, doet EDPnet dit niet.
Klasse EDPnet, jullie zijn echt wel een nette provider. Jammer dat static-IP zo duur is, anders was ik niet weg gegaan, want static is een must voor me.
Had graag gebleven.
Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 08 okt 2025, 19:36
door splinterbyte
Da's niet nieuw en andere internet ISPs doen dit ook, heb het al gezien bij Telenet,BASE,Orange,Hey omdat ze tegenwoordig per actieve dag rekenen.
Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 08 okt 2025, 19:56
door Fallschirmjaeger
Ben benieuwd bij welke providers ge een hele maand moet betalen? Want de grote 3 factureren sowieso pro rata.
Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 09 okt 2025, 19:02
door Joop
splinterbyte schreef: 2 maanden geleden
Da's niet nieuw en andere internet ISPs doen dit ook, heb het al gezien bij Telenet,BASE,Orange,Hey omdat ze tegenwoordig per actieve dag rekenen.
Sinds wanneer is dat dan? Want ik heb dit nog nooit meegemaakt.
Moet wel zeggen dat het meer dan 10 jaar is dat ik nog verandert was van ISP.
Bij GSM abbo's heb ik het nergens gezien, daar rekenen ze gewoon af per maand.
En ik heb nogal gewisseld de laatste jaren

Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 10 okt 2025, 01:42
door Petrikske
Ik kreeg anders een tijdje geleden netjes de resterende belwaarde van Orange (prepay) terug toen ik overschakelde naar Hey Telecom.
Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 10 okt 2025, 14:14
door petervm
Deze week gemigreerd van Edpnet naar Fastic. Ik was verwonderd dat ik binnen de 2 uur na de migratie een mail kreeg van Edpnet om dit te bevestigen én onmiddellijk ook 2 creditnota's kreeg. Zeer netjes inderdaad, want heb het ook ooit anders geweten.
Ook voor mobiel van MV naar Yoin gemigreerd. Ik kreeg een factuur van 0 euro, ondanks nog een aantal dagen verbruik bij MV. Meer dan netjes!
Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 10 okt 2025, 17:19
door philippe_d
Joop schreef: 2 maanden geleden
Anyway, ik was van provider verandert en net voor oktober betaald.
Dus verwachtte ik de hele maand te moeten betalen zoals bij de
meeste providers.
Daar komt dus de klasse van EDPnet om de hoek, zonder dat ik erom vroeg kreeg ik een credit-nota van de ongebruikte dagen in oktober, die ze me netjes gaan terugstorten.
EDPNet volgt zoals alle andere providers de telecom wet, die zegt dat ieder abonnement - na een max. duur van 6 maanden - op gelijk welk ogenblik opzegbaar is.
EDPNet doet dus niet meer of niet minder dan wat de wet voorschrijft.
Geen idee wie je bedoelt met "de meeste providers"
Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 10 okt 2025, 22:20
door pfuhu
Bij vertrek bij Proximus een 12tal jaar geleden werd ook alles netjes gecrediteerd. Alleen werd het geld nooit gestort. Na enkele maanden belde ik de helpdesk om te horen hoe het zat en kreeg als antwoord dat dit niet werd teruggestort, maar opzijgehouden voor toekomstige facturen. Ja, maar ik ben geen klant meer ...
Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 11 okt 2025, 06:04
door Freec
Ik snap het nut niet van dit topic
Edpnet is de enige die ooit een boete heeft gekregen van bipt, omdat ze klanten niet terugbetaalden als ze bun contract stopzetten.
Dus... nu volgen ze de wetgeving. Dat is mooi, en beter dan vroeger. Of ze daar nu een topic voor verdienen?
https://www.bipt.be/operators/publicati ... unications
Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 11 okt 2025, 17:01
door Joop
Ik zeg alleen maar dat ik verbaasd was dat ze dit zelf deden en ongevraagd.
Eerdere prividers waar ik bij zat, eender wat, Sat, GSM of Internet hebben dit nooit gedaan.
Wist ook niet dat het ondertussen wetgeving is. Wel raar dat dit bij ISP's verplicht is maar bv bij verzekeraars niet.
Of is het daar ondertussen ook al zo?
Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 23 okt 2025, 19:15
door fer4444
Na bijna 2 maanden is de creditnota hier nog niet uitbetaald geweest, erg netjes zou ik het dus niet noemen.
Moeten we daar bij de klantendienst dan echt achter vragen?
Lijkt bijna alsof ze toch proberen dit achter te houden bij klanten die het al zijn vergeten.
Re: EDPnet is echt wel super netjes....ik vertrok...
Geplaatst: 23 okt 2025, 19:49
door luukske
Ik heb na opzeg onmiddellijk een ticket hiervoor aangemaakt en de uitbetaling is toen ook snel geregeld geweest. Op de creditnota stond immers dat ze het gingen verrekenen met volgende facturen, dus ik voelde de bui al hangen
