Vandaag factuur gekregen €10,17 ipv van mijn abonnement €5. Telefonisch contact opgenomen. Meneer legt mij uit,als je bij digi klant wordt krijg je een voorlopig nummer, alhoewel je wel met uw eigen gsm nummer kan bellen of gebeld worden. Als dan uw nummer definitief overgezet word naar digi betaal je daar voor. Klant geworden in juli en elke maand €5 betaalt. Nu factuur 01/10 tot 31/10 =€5 en van 30/06 tot 31/07 €5,17 ze gaan het eens nakijken....maandag mail gestuurd, heb maar 2g ontvangst...ook eens nakijken...'
Re: Nummeroverdracht betalend
Geplaatst: 10 okt 2025, 13:46
door DIGI Belgium
Dag Pluk,
Allereerst onze oprechte excuses voor de verbindingsproblemen die je momenteel ervaart.
Daarnaast willen we graag enkele andere punten verduidelijken:
Nummerbehoud en overdracht
- Bij aansluiting op ons DIGI-netwerk ontvangt elke nieuwe klant een nieuw nummer. Het is jouw verantwoordelijkheid om de overdracht van het oude nummer te regelen.
- Dit proces is volledig gratis.
- De nodige stappen staan duidelijk beschreven op de begeleidende brief die je bij je simkaart ontving.
Onterechte factuur (€5,17)
Sommige klanten ontvingen onterecht een factuur. We hebben dit gecorrigeerd en er werd een creditnota opgemaakt. Je hoeft dit bedrag niet te betalen. Onze excuses voor de verwarring.
We hopen dat deze opheldering de zaken duidelijker maakt. We doen er alles aan om de verbindingsproblemen snel op te lossen.
Groeten,
Noah van DIGI
Re: Nummeroverdracht betalend
Geplaatst: 10 okt 2025, 17:44
door Data technicus
@DIGI Belgium Als online de opdracht wordt gegeven aan jullie voor nummer overdracht moeten jullie dit automatisch doen en niet via een brief nog achter.
Dit is wat op BIPT website staat en als jullie dit dan niet automatisch doen bij aanvraag formulier op jullie website gaan jullie hier al in de fout.
Re: Nummeroverdracht betalend
Geplaatst: 22 okt 2025, 16:01
door Joop
Ik had mijn nummer METEEN over gedragen bij het aanvragen van een Digi Abbo, dat ging probleemloos en gratis.
Moet wel zeggen dat de uitleg wat verwarrend is, had wel wat simpeler gekund.
Maar zoals Digi schrijft, het staat beschreven in de brief die je van DIGI met je nieuwe SIM kreeg.
Hoe dan ook, EERST brief lezen net NIET meteen SIM-wisselen....instructies volgen en binnen 24 uur is het rond, inclusief nummer-overdracht.
Re: Nummeroverdracht betalend
Geplaatst: 23 okt 2025, 09:51
door DIGI Belgium
Dag Joop,
Correct, eerst de brief lezen .
We zullen deze intern evalueren en kijken hoe we deze kunnen verduidelijken.
Op ons YouTube kanaal hebben we hiervoor ook verduidelijkende tutorials voorzien: