soms wel/geen audio bij gesprekken
Geplaatst: 04 sep 2025, 15:18
Ik zit met een vervelende foutmelding in die zin dat ik de fout soms wel optreedt, en soms ook niet in wat volgens mij identieke omstandigheden zijn.
Ik wil mijn OVH account dat op mijn Frit registreert overal kunnen gebruiken op mijn 2 Samsung telefoons. Hiervoor gebruik ik de MizuDroid app. Mijn Fritz is bereikbaar via een DynDNS adres en ik heb voor SIP- en RTP-verkeer poorten open gezet, telkens aparte poorten voor elk van beide Samsungs. Meestal – ik schat in 80% van de gevallen - gaat het goed wanneer ik bel met de MizuDroid app: de telefoon gaat over en inkomende en uitgaande audio werkt. Echter, soms, krijg ik de foutmelding “no RTP found - disable STUN”, ondanks het feit dat STUN niet is ingeschakeld.
De fout treedt soms – onvoorspelbaar– op in verschillende omstandigheden. Soms voor inkomende oproepen, soms voor uitgaande, soms wanneer via wifi verbonden ben, soms via mobiele data bij Hey!Telecom of bij Digi. Wanneer iemand mij probeert te bellen, gaat de MizuDroid-app wel altijd over, maar de audio werkt dus niet altijd. SIP verkeer doet dus wel zijn werk.
Het is me echt niet duidelijk wat de fout uitlokt. Graag jullie deskundig advies. Aangezien ik buiten de Europese roamingzone moet zijn, had ik het graag tegen dan opgelost gezien, zodanig dat ik daar alleen moet betalen voor mobiele data aldaar.
Ik wil mijn OVH account dat op mijn Frit registreert overal kunnen gebruiken op mijn 2 Samsung telefoons. Hiervoor gebruik ik de MizuDroid app. Mijn Fritz is bereikbaar via een DynDNS adres en ik heb voor SIP- en RTP-verkeer poorten open gezet, telkens aparte poorten voor elk van beide Samsungs. Meestal – ik schat in 80% van de gevallen - gaat het goed wanneer ik bel met de MizuDroid app: de telefoon gaat over en inkomende en uitgaande audio werkt. Echter, soms, krijg ik de foutmelding “no RTP found - disable STUN”, ondanks het feit dat STUN niet is ingeschakeld.
De fout treedt soms – onvoorspelbaar– op in verschillende omstandigheden. Soms voor inkomende oproepen, soms voor uitgaande, soms wanneer via wifi verbonden ben, soms via mobiele data bij Hey!Telecom of bij Digi. Wanneer iemand mij probeert te bellen, gaat de MizuDroid-app wel altijd over, maar de audio werkt dus niet altijd. SIP verkeer doet dus wel zijn werk.
Het is me echt niet duidelijk wat de fout uitlokt. Graag jullie deskundig advies. Aangezien ik buiten de Europese roamingzone moet zijn, had ik het graag tegen dan opgelost gezien, zodanig dat ik daar alleen moet betalen voor mobiele data aldaar.