Pagina 1 van 1

Proximus meldt storing roamingnetwerk: alle klanten in buitenland ondervinden problemen met mobiel internet

Geplaatst: 23 jul 2025, 18:40
door VossyGamer
Telecomoperator Proximus meldt problemen met het roamingnetwerk. Na een technische interventie vanmiddag hebben klanten in het buitenland moeite om mobiele data te gebruiken. Het is nog niet duidelijk hoe lang de hinder kan aanhouden.

"Na een technische interventie aan ons roamingplatform deze middag zijn er inderdaad problemen", bevestigt woordvoerder Fabrice Gansbeke. "Onze technische teams zijn dit momenteel aan het bekijken."

Proximusklanten die in het buitenland zitten en mobiel internet willen gebruiken, zullen dus problemen ondervinden. "Ik bevestig dat het probleem zich voordoet bij al onze klanten die zich in buitenland bevinden", aldus Gansbeke. "Afhankelijk van de situatie, denk bijvoorbeeld aan tijdsverschillen of aan mensen die mobiele data sowieso uitschakelen, kan het meer of minder hinderlijk zijn." Telefoneren en sms'en lukt wel gewoon.

Het is nog niet duidelijk hoe lang de hinder kan aanhouden, of hoeveel gebruikers momenteel problemen ondervinden. Proximusklanten worden per sms op de hoogte gebracht van de technische problemen.

Naar: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/07/23 ... uitenland/

Toevoeging:

Idem bij Mobile Vikings zo te zien, en hoogstwaarschijnlijk ook Scarlet (zelfde moederbedrijf & back-end), DIGI is niet getroffen.

mv roaming.png

Re: Proximus meldt storing roamingnetwerk: alle klanten in buitenland ondervinden problemen met mobiel internet

Geplaatst: 23 jul 2025, 18:41
door VossyGamer
Perfecte timing: ALLE klanten. En dat in de zomervakantie.

Re: Proximus meldt storing roamingnetwerk: alle klanten in buitenland ondervinden problemen met mobiel internet

Geplaatst: 23 jul 2025, 18:42
door woutervh
En ik moet dit lezen via de mobiele hotspot op de Digi GSM van mijn zoon :angel: (nog geen sms ontvangen)

Re: Proximus meldt storing roamingnetwerk: alle klanten in buitenland ondervinden problemen met mobiel internet

Geplaatst: 23 jul 2025, 18:50
door Fallschirmjaeger
Nu kunt ge tenminste volledig deconnecteren en genieten van uw verlof. ;)

Re: Proximus meldt storing roamingnetwerk: alle klanten in buitenland ondervinden problemen met mobiel internet

Geplaatst: 23 jul 2025, 18:52
door VossyGamer
woutervh schreef: 6 dagen geleden En ik moet dit lezen via de mobiele hotspot op de Digi GSM van mijn zoon :angel: (nog geen sms ontvangen)
Raar, anderen krijgen wel onderstaande SMS voor de de duidelijkheid:

px sms roaming.png

Re: Proximus meldt storing roamingnetwerk: alle klanten in buitenland ondervinden problemen met mobiel internet

Geplaatst: 23 jul 2025, 19:10
door woutervh
Fallschirmjaeger schreef: 6 dagen geleden Nu kunt ge tenminste volledig deconnecteren en genieten van uw verlof. ;)
Ik rijd met maps of Waze als gps. Internet zelf heb ik minder last van 😏

Re: Proximus meldt storing roamingnetwerk: alle klanten in buitenland ondervinden problemen met mobiel internet

Geplaatst: 23 jul 2025, 21:27
door jutuiz
Misschien gerelateerd. Ik zit tot m'n verbazing buiten de EU (Faeröer is Denemarken, maar geen EU). M'n Orange datalimiet van 25 euro gaf al een berichtje dat het budget op was, 5 minuten nadat het vliegtuig geland was. :bang: Gelukkig maar.

Daarom via Vodafone maandagavond een data e-sim gekocht, een e-sim die 12 uur later maar geen connectie kon maken. De helpdesk moest dan gisterenmorgen toegeven dat het tot vrijdag kon duren, omdat ze problemen hebben met hun dataroaming. Heb m'n geld teruggekregen en even later via Holafly een e-sim besteld zonder problemen.

Eerste ervaring met data e-sim als dual sim op m'n Pixel, en dat werkt bijzonder goed.

Re: Proximus meldt storing roamingnetwerk: alle klanten in buitenland ondervinden problemen met mobiel internet

Geplaatst: 24 jul 2025, 00:07
door Kun
€1 schadevergoeding?

Re: Proximus meldt storing roamingnetwerk: alle klanten in buitenland ondervinden problemen met mobiel internet

Geplaatst: 24 jul 2025, 15:41
door R2D2
Ik was gisteren in Frankrijk en mijn "connected" auto bleef inderdaad waarschuwen dat hij geen internetconnectie had. (De dagen voordien geen problemen) Voor zover ik weet heeft die een abonnement bij Telekom (inbegrepen bij aankoop). Kan dat iets te maken te maken hebben met het Proximus-probleem?