Proximus meldt storing roamingnetwerk: alle klanten in buitenland ondervinden problemen met mobiel internet
Geplaatst: 23 jul 2025, 18:40
Telecomoperator Proximus meldt problemen met het roamingnetwerk. Na een technische interventie vanmiddag hebben klanten in het buitenland moeite om mobiele data te gebruiken. Het is nog niet duidelijk hoe lang de hinder kan aanhouden.
"Na een technische interventie aan ons roamingplatform deze middag zijn er inderdaad problemen", bevestigt woordvoerder Fabrice Gansbeke. "Onze technische teams zijn dit momenteel aan het bekijken."
Proximusklanten die in het buitenland zitten en mobiel internet willen gebruiken, zullen dus problemen ondervinden. "Ik bevestig dat het probleem zich voordoet bij al onze klanten die zich in buitenland bevinden", aldus Gansbeke. "Afhankelijk van de situatie, denk bijvoorbeeld aan tijdsverschillen of aan mensen die mobiele data sowieso uitschakelen, kan het meer of minder hinderlijk zijn." Telefoneren en sms'en lukt wel gewoon.
Het is nog niet duidelijk hoe lang de hinder kan aanhouden, of hoeveel gebruikers momenteel problemen ondervinden. Proximusklanten worden per sms op de hoogte gebracht van de technische problemen.
Naar: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/07/23 ... uitenland/
Toevoeging:
Idem bij Mobile Vikings zo te zien, en hoogstwaarschijnlijk ook Scarlet (zelfde moederbedrijf & back-end), DIGI is niet getroffen.
"Na een technische interventie aan ons roamingplatform deze middag zijn er inderdaad problemen", bevestigt woordvoerder Fabrice Gansbeke. "Onze technische teams zijn dit momenteel aan het bekijken."
Proximusklanten die in het buitenland zitten en mobiel internet willen gebruiken, zullen dus problemen ondervinden. "Ik bevestig dat het probleem zich voordoet bij al onze klanten die zich in buitenland bevinden", aldus Gansbeke. "Afhankelijk van de situatie, denk bijvoorbeeld aan tijdsverschillen of aan mensen die mobiele data sowieso uitschakelen, kan het meer of minder hinderlijk zijn." Telefoneren en sms'en lukt wel gewoon.
Het is nog niet duidelijk hoe lang de hinder kan aanhouden, of hoeveel gebruikers momenteel problemen ondervinden. Proximusklanten worden per sms op de hoogte gebracht van de technische problemen.
Naar: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/07/23 ... uitenland/
Toevoeging:
Idem bij Mobile Vikings zo te zien, en hoogstwaarschijnlijk ook Scarlet (zelfde moederbedrijf & back-end), DIGI is niet getroffen.