Pagina 1 van 1

Ervaringen met Ombudsdienst Telecom

Geplaatst: 27 jun 2025, 13:46
door Rudolphin
Dag allen

Gezien de eindeloze problemen die ik met Orange ervaar, heb ik tweemaal een klacht ingediend via de Ombudsman Telecom.
De meest recente dateert van 16 juni.

Op heden heb ik van hem/hun nog niks gehoord.
Geen telefoontje, geen email, niks.

Ondertussen wil Orange mij ook niet meer rechtstreeks antwoorden over de dossiers omdat -- wegens mijn klachten -- alles nu via de ombudsman dient te verlopen.
Ik weet dus totaal niet wat de status van die dossiers is en OF of WANNEER er eindelijk een oplossing zal komer.

Iemand gelijkaardige ervaringen? Of kregen jullie wél snel feedback?
Tips om sneller antwoord te krijgen van de ombudsman?

Re: Ervaringen met Ombudsdienst Telecom

Geplaatst: 27 jun 2025, 13:50
door streulma
Bij Proximus bij de ombudsman heb ik zo eens 3 maanden moeten wachten...

Re: Ervaringen met Ombudsdienst Telecom

Geplaatst: 27 jun 2025, 14:02
door koenraaddeconinck
N.a.v. aanslepende problemen met Telenet heb ik meermaals - en telkens met succes - beroep gedaan op de ombudsdienst.

Dezelfde dag nog of hooguit de dag nadien, kreeg ik altijd al de melding dat mijn klacht doorgestuurd was naar de provider in kwestie met ook telkens een toelichting van de concrete rol van de ombudsdienst.

Nooit of nooit problemen mee gehad en altijd zeer vlotte dienstverlening gekregen.

Alle dossiers binnen max. 2 weken opgelost of in de pipeline, richting oplossing.

Heb je hen al eens tel. gecontacteerd ? 02 223 09 09

Re: Ervaringen met Ombudsdienst Telecom

Geplaatst: 29 jun 2025, 00:36
door VeterisVulpes
Klacht ingediend op 22/04/2024 bij ombudsdienst Telecom, op dezelfde nog antwoord dat mijn klacht ontvankelijk is en in behandeling wordt genomen.
Tussen 23 en 29 schoot Telenet wakker, na tussenkomst van de ombudsdienst, en op 30/4 was mijn probleem eindelijk verholpen.
Een probleem dat voordien 7 maanden aansleepte bij Telenet. Het was mijn eerste keer dat ik de ombudsdienst had ingeschakeld, ik had dat veel eerder moeten doen.

Re: Ervaringen met Ombudsdienst Telecom

Geplaatst: 29 jun 2025, 11:21
door Freec
Hoe heb je je klacht geformuleerd en gedocumenteerd?

Als je klacht indient, altijd een tijdlijn geven + eventuele documenten, fotos etc

Re: Ervaringen met Ombudsdienst Telecom

Geplaatst: 29 jun 2025, 12:19
door koenraaddeconinck
Ja, inderdaad, als je klikt op 'klacht voor bemiddeling', kom je rechtsteeks op hun online formulier met mogelijkheid tot toevoegen van bijlagen. Best niet via andere kanalen zoals mail i.m.o.

Re: Ervaringen met Ombudsdienst Telecom

Geplaatst: 01 jul 2025, 16:29
door Rudolphin
koenraaddeconinck schreef: 2 weken geleden Heb je hen al eens tel. gecontacteerd ? 02 223 09 09
Vrijdag ll gebeld. Voicemail. Naam en telefoonnummer achtergelaten. Nog altijd geen antwoord.

Toegevoegd na 1 minuut 48 seconden:
Freec schreef: 2 weken geleden Hoe heb je je klacht geformuleerd en gedocumenteerd?
Tijdslijn, zelfs letterlijke dossiersnummers van bij Orange.

Ik wéét dat de ombudsdienst al contact heeft opgenomen bij Orange, want er staat ook een dossier open bij hun omwille van mijn klacht.
De klantendienst van Orange zegt nu ook zelf dat alle communicatie via de Ombudsman dient te verlopen en ze me daarom dus niet meer verder kunnen helpen.
Maar van de Ombudsman zelf heb ik nog niks gehoord.

Re: Ervaringen met Ombudsdienst Telecom

Geplaatst: 01 jul 2025, 17:47
door sdschuit2
koenraaddeconinck schreef: 2 weken geleden Ja, inderdaad, als je klikt op 'klacht voor bemiddeling', kom je rechtsteeks op hun online formulier met mogelijkheid tot toevoegen van bijlagen. Best niet via andere kanalen zoals mail i.m.o.
Dat klopt. Via het formulier op de website deze ochtend een klacht ingediend en deze namiddag al antwoord dat mijn klacht ontvankelijk is verklaard.

Re: Ervaringen met Ombudsdienst Telecom

Geplaatst: 02 jul 2025, 09:54
door koenraaddeconinck
Rudolphin schreef: 1 week geleden Ik wéét dat de ombudsdienst al contact heeft opgenomen bij Orange, want er staat ook een dossier open bij hun omwille van mijn klacht.
De klantendienst van Orange zegt nu ook zelf dat alle communicatie via de Ombudsman dient te verlopen en ze me daarom dus niet meer verder kunnen helpen.
Maar van de Ombudsman zelf heb ik nog niks gehoord.
Ik zou gewoon via volgende link https://www.ombudsmantelecom.be/nl/een- ... idddeling/ het formulier nog eens invullen met vermelding van de dossiernummers en het feit dat je klacht al in behandeling is maar dat je graag een stavaza zou hebben. Als de ombudsdienst al contact gehad heeft met Orange, is het natuurlijk zo dat je klacht per definitie 'ontvankelijk' is verklaard.

Toevallig niets in de SPAM forlder?