Luminus comfy(flex) vs basic(fix-flex)
Geplaatst: 04 jun 2025, 00:26
Ben op zoek naar tips en info i.v.m. Luminus basicfix en/of basicflex. Zijn er hier forumleden die deze formules hebben en me kunnen helpen?
Ik zal de situatie even schetsen.
Ben net iets meer dan 2 jaar klant bij Luminus voor gas en elektriciteit. Bij overname van de meter had de medewerker beide op comfyflex gezet omdat dit volgens hem het beste was voor mij. Ik heb dan zelf via de app de gas op comfy gezet toen deze in prijs gedaald was. Nu heb ik de tarieven van hun basic formules eens bekeken. Deze zijn nog een stuk voordeliger dan mijn huidige tarieven. Ben dan ook beginnen zoeken naar verschillen.
Voor elektriciteit krijg ik nu 10% korting op het verbruik. De prijs van de basicflex is goedkoper dan mijn huidige comfyflex -10% korting. Bij overstap verlies ik deze uiteraard.
Voor gas vind ik zo direct niets terug. Ik heb de éénmalige 20€ korting indertijd ontvangen omdat ik via domiciliëring betaal.
Alles van de basic formules is enkel online, dus ik veronderstel geen telefonische support van Luminus? Dus enkel chat of mail? Eigenlijk bel ik daar zelden naar, dus dat zou ik niet missen.
Heb enkel eens een dik jaar geleden gevraagd of je je contract mag aanpassen als de prijzen goedkoper worden. Dit mocht en heb dit ook enkele keren gedaan toen de comfy gas goedkoper werd, de nieuwe comfy gas van de nieuwe maand genomen i.p.v. mijn huidige comfy gas. Nooit opmerking over gekregen of hiervoor moeten bijbetalen. Mag dit bij de basic formules ook?
Zijn er nog andere addertjes onder het gras die ik over het hoofd zie?
Misschien nog even bij vermelden dat ik ook zonnepanelen heb.
Alvast bedankt voor de reacties!
Ik zal de situatie even schetsen.
Ben net iets meer dan 2 jaar klant bij Luminus voor gas en elektriciteit. Bij overname van de meter had de medewerker beide op comfyflex gezet omdat dit volgens hem het beste was voor mij. Ik heb dan zelf via de app de gas op comfy gezet toen deze in prijs gedaald was. Nu heb ik de tarieven van hun basic formules eens bekeken. Deze zijn nog een stuk voordeliger dan mijn huidige tarieven. Ben dan ook beginnen zoeken naar verschillen.
Voor elektriciteit krijg ik nu 10% korting op het verbruik. De prijs van de basicflex is goedkoper dan mijn huidige comfyflex -10% korting. Bij overstap verlies ik deze uiteraard.
Voor gas vind ik zo direct niets terug. Ik heb de éénmalige 20€ korting indertijd ontvangen omdat ik via domiciliëring betaal.
Alles van de basic formules is enkel online, dus ik veronderstel geen telefonische support van Luminus? Dus enkel chat of mail? Eigenlijk bel ik daar zelden naar, dus dat zou ik niet missen.
Heb enkel eens een dik jaar geleden gevraagd of je je contract mag aanpassen als de prijzen goedkoper worden. Dit mocht en heb dit ook enkele keren gedaan toen de comfy gas goedkoper werd, de nieuwe comfy gas van de nieuwe maand genomen i.p.v. mijn huidige comfy gas. Nooit opmerking over gekregen of hiervoor moeten bijbetalen. Mag dit bij de basic formules ook?
Zijn er nog andere addertjes onder het gras die ik over het hoofd zie?
Misschien nog even bij vermelden dat ik ook zonnepanelen heb.
Alvast bedankt voor de reacties!