Pagina 1 van 1

Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 11:17
door fryelectro
Dus na 1 Digi abonnement getest te hebben kreeg ik het lumineuze idee om voor mijn andere zoon een Lyca abonnement af te sluiten aan 4.99 EUR/maand.
Het bestelproces was om het zacht te zeggen en bumpy ride. Verschillende keer opnieuw moeten proberen om door de registratiewebsite te geraken, verschillende mails gehad en blijkbaar 2 abonnementen aangesmeerd gekregen omdat niet alle bestelmails doorkomen. Gisteren kreeg ik dan 2 facturen ipv 1 (ah ja ze beginnen al met factureren zelfs als de sim niet in geactiveerd is (net als bij digi)). I

Het leek allemaal mooi, contact opnemen was netjes uitgelegd op https://www.lycamobile.be/nl/help/contact-us/

- Op [email protected] wordt gewoon niet gereageerd
- 0800 49 811 of elk ander nr op die pagina geeft voortdurend bezet

Dan via het klantenportaal (mbv het werkend nummer) naar de hulpsectie gegaan... daar staat een ander nummer --> +32 (0)28 846 173!

Uitgekomen in India, superonbeleefde klantendienst die zeer weinig hulp wou bieden. Uiteindelijk wel in geslaagd om uitgelegd te krijgen wat ik meemaakte en "er zou een refund komen"... ben echter zeer sceptisch.

Verder krijg ik op géén enkele manier mijn zoon zijn FaceTime geactiveerd op het Lyca nummer... iemand hier ook problemen mee gehad?

Om maar even te schetsen dat de ervaring bij Lyca niet veel beter is dan bij digi ....

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 11:30
door VossyGamer
Lyca is de laatste provider waar ik mijn nummer zou aan toe vertrouwen. Maar hopelijk komt het goed!

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 11:36
door x0f
idem hier, mijn dagelijks nummer gaat 'no way' ooit naar daar.

Ik heb verleden jaar getest met een prepaid sim en het bestellen, betalen en gebruiken ging zonder problemen.
Ik ben maar 1 eigenaardigheid tegengekomen. Nadat de bundel was opgebruikt heb ik er voor 10 euro krediet opgezet. Wekelijks gaat daar nu 3ct vanaf hoewel er totaal geen verbruik is. De mobiele data staat uit op het toestel waar de sim inzit.

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 11:39
door fryelectro
Zonet teruggebeld naar hun enige nummer waar ze dus wel eventually opnemen... Na nogmaals meer dan 30 min in wacht te staan kom ik voor een technisch issue (FaceTime activatie) gewoon terecht bij juist dezelfde persoon als toen ik voor de facturatie belde. Dat kan toch geen toeval zijn?? Daar werkt maar 1 persoon in hun offshore callcenter of wat??

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 11:56
door x0f
fryelectro schreef: 1 maand geleden Daar werkt maar 1 persoon in hun offshore callcenter of wat??
Velgende keer eens proberen met EN als taal?

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 11:57
door fryelectro
ah ja, met NL kom je ook bij die EN persoon uit... ben geen enkele keer in NL beantwoord.

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 12:12
door x0f
LOL.

Ik vind het eerlijk gezegd best wel opmerkelijk dat je, gezien de prijzen die ze hanteren, nog een echte persoon aan de lijn kan krijgen. Ik weet niet hoeveel een callcenter Indiër verdient maar lang mag je hem niet aan de lijn hebben voor ze geen winst meer maken op die 4,99 eur die je betaald hebt.

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 13:15
door ygeffens
Ik had begin april een prepaid databundel voor 10 euro ipv 30 euro. Ik had er geen krediet op gezet. 1 maand later 30 euro van de rekening.
Die heb ik direct geprotesteerd bij de bank en 48 uur later stond het terug op de rekening.
Ik heb ze wel gemaild met de melding dat dat geen manier van werken is. Ik kreeg de melding dat ze de 30 euro niet konden terugbetalen. Soit, nog eens uitgelegd, en sinds dien er niets meer van gehoord.

Bovenstaande email adres cs@ werkte bij mij wel vlot, steeds antwoord binnen enkele uren.

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 13:18
door fryelectro
interessante opmerking ygeffens. Vermits je met je bancontactkaart moet registreren, gaat de betaling dan af je rekening als een kaartbetaling of is dit een domiciliering (gezien jij deze kon protesteren bij je bank) ?

Ik heb verschillende mails naar cs@ gestuurd maar nog geen enkel antwoord gehad en de eerste mails zijn al een week geleden verstuurd.

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 13:25
door x0f
@ygeffens de auto renewel staat standaard aan bij een prepaid sim. Je moet dit zelf uitzetten (maar dan verlies de de promo). Ik heb daarvoor een # code kunnen gebruiken.

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 14:47
door 9livesuni
Voor Lyca service moet ge bij hun verdelers zijn.

Re: Lyca bestelproces / klantendienst

Geplaatst: 03 jun 2025, 15:25
door ygeffens
x0f schreef: 1 maand geleden @ygeffens de auto renewel staat standaard aan bij een prepaid sim. Je moet dit zelf uitzetten (maar dan verlies de de promo). Ik heb daarvoor een # code kunnen gebruiken.
Tja, dan is het een gewoon abonnement naar mijn gevoel.
Soit, het gebruik (de beschikbaarheid van het netwerk) was voor mij ontoereikend, meer geen werkend internet dan wel (bellen ging altijd).
Mijn nummer overdragen naar zulke vogels? jamais :-)