Dizzy schreef: 1 maand geleden
Iedereen die zo iemand tegen komt weet dat je daar niets mee kunt en dat je ze best veilig thuis brengt
dat was toch wat er eerst geprobeerd werd? het is niet dat ze direct naar zijn kot zijn gegaan.
en dat hij haar niet gewoon achterlaat of zegt "ga maar naar de flikken" (wie weet waar die zaten) snap ik ook....
(nu zou ik het dan wss wel gehouden hebben op "daar is een nachtwinkel, zoek het uit" maar soit)
dat hij een ernstige foute inschatting maakte en daden pleegden waarvan hij wist dat het eigenlijk niet kan, ook niet voor de wet.
sinds wanneer heeft een (jonge) man, die dan ook nog eens gedronken heeft, hersencellen ?
natuurlijk is daar dus een (zware) inschattingsfout gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat het dus de intentie was "om te verkrachten"
en dat is waar eigenlijk de "scheur" in de maatschappij origineert in dit geval.
niemand zal een verkrachter vrijuit willen zien gaan, en niemand zal "een gewoon koppeltje" willen zien gestraft worden.
maar in dit verhaal is er geen eensgezinsheid over wat er nu was, er is een bepaalde grijze zone.
PUUR wettelijk kan er geen sprake zijn van toestemming van geen van beide (want dronken)
PUUR wettelijk gezien is er dan bij penetratie automatisch sprake van verkrachting (want geen toestemming + penetratie = verkrachting, en dan kan enkel de man "de dader" zijn)
maar als het hele verhaal klopt, zit je dus in een grijze zone (want zij had veel gedronken, zij was haar vriendinnen kwijt, zij ging naar die kerel, zij ging in op het aanbod naar dat kot te wandelen, zij zou hem al gekust hebben, ....)
en dan kan het dus best zijn dat die gast, die zelf dronken was idd wel een inschatingsfout maakte, maar dus geen verkrachting tot bedoeling had.
als zij dan bijkomend ook bv niet gevraagd had te stoppen (geen idee of ze dat wel of niet deed?), en die kerel haar verder niet (goed) kende, dan snap ik wel dat die kerel dacht van "he, ik heb hier eindelijk iemand om een relatie mee op te bouwen" (stupider thoughts have crossed peoples minds)
en ALS dus dat allemaal klopt, dan verdient die kerel de verkregen schandpaal helemaal niet.
vergeet ook niet dat het (voor een vrouw) achteraf, indien er spijt is van een seksuele daad (en die spijt dus pas achteraf komt door bv vrienden of familie, of omdat ze nuchter ziet dat het een lelijke kerel zou zijn bv) niet ongehoord is om dat dan ineens verkrachting te noemen om het zelfbeeld te redden.
nu, don't shoot me: ik haal alleen maar mogelijkheden aan, en het feit dat deze zaak duidelijk laat zien dat er in belgie 4 kampen zijn:
- degene die een dader altijd zullen verdedigen
- degene die een slachtoffer altijd blindelings zullen geloven
- degene die zich niet uitspreken en/of de grijze zone erin zien (want het gerecht zal dat wel doen, en de juiste conclusies maken adhv het relaas, normaalgezien)
- en degene "who just want to see everything burn for attention" (conform acid)
Eigenlijk heeft hij bewezen dat hij ongeschikt is voor die job.
niet eens, althans niet in zoverre het verhaal gekend is naar ons toe - een domme fout is niet noodzakelijk een teken van kwade wil.
(maar in die trent moet je dan ook tom waes van de buis halen, want met dat accident: slecht rolmodel, same met sean d'hondt en zijn sexting, en nog een hoop van die fouten die gemaakt worden dat een rolmodel geacht wordt boven te staan, toch ? - en ook hier is trouwens vaak alcohol in spel, dus gelijk alcohol verbannen)
en hij is tenminste niet verkracht.
omdat dat dus wettelijk gezien
niet kan; maar strikt gesproken kon ook hij dus niet instemmen met seks, want dat kan niet als je dronken bent.
dus.... sja...
het feit dat een kerel (zonder slechte bedoelingen) dan ook nog eerder zou denken aan "ik kan hier een relatie krijgen" ipv "ik ben hier verkracht" (wat schijnbaar hier zo was, gezien hij later haar nog een bericht had gestuurd - wat dus ook wil zeggen dat ze in dat hele verhaal op een bepaald moment nuchter genoeg met zijn geweest om correct haar nummer te geven)
Hij hoeft geen rechtenstudent te zijn om te weten dat je de wet moet kennen en je moet zelfs de wet niet kennen om te beseffen dat iemand gebruiken terwijl deze ernstig onder invloed is niet kan.
wettelijk gezien heb je gelijk, nuchter gesproken als volwassene ook, maar als puber en jongvolwassene denk ik dat dat soms moeilijker ligt.
ook al omdat er wel degelijk mensen zijn die speciaal de drank opzoeken om daarna met iemand het bed in te duiken (en zo heb ik er in beide geslachten gekend)
Drinken tot je niet meer weet waar je bent en wat je doet is NIET cool. Net zomin als mensen misbruiken die in die situatie zitten.
eens
- hoewel ik denk dat het niet altijd slecht is om een keer die limiet op te zoeken, zodanig dat je ook weet wat die is... maar dan dus op een veilige manier en niet "tijdens het uitgaan in een buurt die je niet kent terwijl je al zat bent voor je vertrekt"
(en dan stel ik me ook ergens wel vragen bij hoe "goed" je vrienden/vriendinnen zijn als die je -dronken of niet- achterlaten, wtf?)
Ordon schreef: 1 maand geleden
Allicht behoort "zatte madammen naar huis brengen" niet meer bij zijn prioriteiten.
en dat zet zich, met zo'n loep op dit verhaal, misschien door naar alle mannen, en dat opent dan weer de deur voor het "echt gespuis" om zich aan te bieden en zo'n vrouwen dan echt te verkrachten en mss vermoorden erbij, denk ik dan, want dat zal op het eind van de rit nog het enige type zijn dat overblijft voor het "helpen van een vrouw" (en dan krijgt degene die niet geholpen heeft, om dit verhaal te voorkomen, weer naar zijn kop dat die niet geholpen heeft en het zo ook weer zijn schuld is)
in de bredere maatschappij is het ondertussen wel duidelijk dat het *altijd* de schuld is van de (blanke) man, ongeacht de situatie