Steven_09 schreef: 2 maanden geleden
Hier werd de eerste factuur gisteren via domiciliëring betaald (Keytrade bank), de 2e staat al klaar voor volgende week, exact 5 euro. Ik ben wel benieuwd bij welke bank(en) de domiciliëringen mislukken: is dat één bepaalde bank, of is het een breder probleem.
Hier domiciliëring geweigerd door BNP Paribas Fortis
We wachten af...
Ik kreeg die net ook. Afwachten of het nu wel lukt. Geen zorgen maken, want als het niet lukt door HUN fout gaan ze echt geen kosten aanrekenen.
Ze innen dan gewoon een volgende periode ineens met de vorige.
EDPnet heeft dit probleem ook een tijdje gehad (maanden lang!), niemand kreeg kosten en niemand werd er slechter van.
Niet meteen panikeren.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit Modem Zyxel VMG4005-B50A Router Fritzbox 5690Pro Voip Nomado/EDPnet GSM 2x Digi 5€ MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
Las net op hun site dat de algemene voorwaarden gewijzigd zijn. Beetje vreemd, vorige week nog gebeld naar hun met vragen over die domiciliëring.
Wil gerust via overschrijving betalen, maar er werd gezegd dit niet te doen.
Citaat:
Wanneer de Klant kiest voor domiciliëring voor de betaling van de Diensten, zal deze domiciliëring van toepassing zijn voor de betaling van alle sommen die verschuldigd zijn aan DIGI (vervallen facturen en facturen die komen te vervallen). Niettemin behoudt DIGI zich het recht voor om voor de eerste vervaldag(en) een betaling via overschrijving te eisen. In geval van weigering van de incasso door de bankinstelling, behoudt DIGI zich het recht voor om weigeringskosten van 9 euro btw inclusief te factureren en de domiciliëring te deactiveren.
Er is bij mij ook nog niets van de rekening gegaan. Ik kreeg zonet via de klantendienst het advies om gewoon niets te doen en af te wachten. "Er zit wat vertraging op mijnheer"
Kun schreef: 2 maanden geleden
Stel je voor dat iedereen een “boete” van €9 krijgt omdat DIGI hun job niet deftig kan doen.
Dan doe je een "refund" via uw bank.
Herinner u de "Vlaamse Energieleverancier", KBC heeft toen peentjes gezweet door alles "refunds" (max 8 weken in het verleden) en alle "RFUT" die uitgevoerd werden (max 13 maanden in het verleden).
Hier op 20/03 blijkbaar een poging gedaan om de domiciliëring uit te voeren (ING).
"Hierbij willen wij u meedelen dat de betaling van de domiciliëringsopdracht die aangeboden werd op 20/03/25 ten gunste van DIGI Communications Belgium NV voor een bedrag van EUR ...
met kenmerk ....
geweigerd werd.
Voor meer details kunt u met ons contact opnemen."
Ik begrijp echt niet waarom iedereen zo gehaast om zijn facturen te betalen?
Het is toch onzin om de helpdesk hierover lastig te vallen, of nog meer onzin om de facturen manueel te betalen als je een domiciliëringsopdracht hebt (met het risisco van dubbele betaling als dezelfde factuur dan via domciliëring geind wordt) ...
Wacht tot rustig af tot het geld van je rekening is. Gezien de facturen on-line te raadplegen zijn, kan je toch niet voor verassingen staan?
gunnix schreef: 2 maanden geleden
Citaat:
In geval van weigering van de incasso door de bankinstelling, behoudt DIGI zich het recht voor om weigeringskosten van 9 euro btw inclusief te factureren en de domiciliëring te deactiveren.
Hiermee bedoelen ze natuurlijk als de weigering de schuld is van de klant (voorbeeld weigering wegens onvoldoende dekking, of klant die domiciliëring blokkeert).
Waarom ik naar de klantendienst belde is omdat ik me niet herinner de domiciliëring aangevraagd te hebben en in het contract staat dit ook niet. Maar ze zeggen dat het in orde is.
Ook info gevraagd met reis naar buitenland binnenkort.
Er was trouwens geen wachttijd, denk niet dat ze het erg vinden.
"Krachtens art. 1247, tweede lid BW is een schuldvordering haalbaar en niet draagbaar" ... of voor wie dit niet begrijpt: het is niet aan de schuldenaar om zijn schulden te betalen, het is aan de schuldeiser om die op te vragen ... Dura Lex Sed Lex
Bij mij staat er nu een berichtje in mijn bankapp (ING) waaruit blijkt dat ze een domiciliëring hebben aangeboden voor het totaalbedrag van de 2 facturen die openstonden.
Er staat niet bij dat het geweigerd is, dus ik vermoed dat het nu wel zal lukken.
Nu staat er bij Belfius zowel een debtor-mandaat als de aankondiging dat er een domiciliëring uitgevoerd gaat worden.
Het bedrag is het totaal van jan+feb+maart.
Ik heb dus dubbel betaald, met de hand en nu via domiciliëring, toch maar even gebeld. Ze gaan het recht zetten door terugbetaling of verrekening met volgende facturen.
Hij vroeg waarom ik ze met de hand betaalde: Waarop ik zei, ik wil zeker zijn....had niet gehoeven maar meer mensen hebben dit gedaan.
Ze gaan dat rechtzetten.
Ik heb nu eenmaal een hekel aan openstaande facturen, ik betaal dan ook gewoonlijk alles meteen, dan moet ik er niet meer aan denken.
Het komt goed....dus maak me geen zorgen....zoals ik al lang aangaf....
Digi is wat traag, kinderziektes denk ik dan steeds....toch komt het steeds goed.
Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit Modem Zyxel VMG4005-B50A Router Fritzbox 5690Pro Voip Nomado/EDPnet GSM 2x Digi 5€ MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
Je kunt een betaalbewijs doorsturen naar [email protected], zodat onze boekhoudafdeling dit manueel kan verwerken en aanpassen. Ondertussen zijn zij al bezig met de verwerking van de ontvangen betalingen.