Bestendige betaal opdracht niet uitgevoerd

Discuteer hier mee over Digi Belgium
klaeje
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bericht

Steven_09 schreef: 2 maanden geleden Hier werd de eerste factuur gisteren via domiciliëring betaald (Keytrade bank), de 2e staat al klaar voor volgende week, exact 5 euro. Ik ben wel benieuwd bij welke bank(en) de domiciliëringen mislukken: is dat één bepaalde bank, of is het een breder probleem.
Hier domiciliëring geweigerd door BNP Paribas Fortis
We wachten af...
Joop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jun 2023, 17:43
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Bericht

Ik kreeg die net ook. Afwachten of het nu wel lukt. Geen zorgen maken, want als het niet lukt door HUN fout gaan ze echt geen kosten aanrekenen.
Ze innen dan gewoon een volgende periode ineens met de vorige.

EDPnet heeft dit probleem ook een tijdje gehad (maanden lang!), niemand kreeg kosten en niemand werd er slechter van.

Niet meteen panikeren.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018, 13:13
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Las net op hun site dat de algemene voorwaarden gewijzigd zijn. Beetje vreemd, vorige week nog gebeld naar hun met vragen over die domiciliëring.
Wil gerust via overschrijving betalen, maar er werd gezegd dit niet te doen.

Citaat:

Wanneer de Klant kiest voor domiciliëring voor de betaling van de Diensten, zal deze domiciliëring van toepassing zijn voor de betaling van alle sommen die verschuldigd zijn aan DIGI (vervallen facturen en facturen die komen te vervallen). Niettemin behoudt DIGI zich het recht voor om voor de eerste vervaldag(en) een betaling via overschrijving te eisen. In geval van weigering van de incasso door de bankinstelling, behoudt DIGI zich het recht voor om weigeringskosten van 9 euro btw inclusief te factureren en de domiciliëring te deactiveren.
Kun
Pro Member
Pro Member
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 aug 2024, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Bericht

Excuseer??? Stel je voor dat iedereen een “boete” van €9 krijgt omdat DIGI hun job niet deftig kan doen.

Het is ook niet de schuld van de klant dat de bank de domiciliëring niet accepteert.

DIGI wilt echt heel snel klanten verliezen.
Scherm­afbeelding 2025-03-21 om 21.13.31.png
https://www.digi-belgium.be/nl/algemene-voorwaarden
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
ISP+TV: TN
Gebruikersavatar
KKS
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2021, 18:49
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

Er is bij mij ook nog niets van de rekening gegaan. Ik kreeg zonet via de klantendienst het advies om gewoon niets te doen en af te wachten. "Er zit wat vertraging op mijnheer"
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16242
Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 408 keer
Bedankt: 797 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Kun schreef: 2 maanden geleden Stel je voor dat iedereen een “boete” van €9 krijgt omdat DIGI hun job niet deftig kan doen.
Dan doe je een "refund" via uw bank.
Herinner u de "Vlaamse Energieleverancier", KBC heeft toen peentjes gezweet door alles "refunds" (max 8 weken in het verleden) en alle "RFUT" die uitgevoerd werden (max 13 maanden in het verleden).
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 178 keer
Provider

Bericht

Hier op 20/03 blijkbaar een poging gedaan om de domiciliëring uit te voeren (ING).

"Hierbij willen wij u meedelen dat de betaling van de domiciliëringsopdracht die aangeboden werd op 20/03/25 ten gunste van DIGI Communications Belgium NV voor een bedrag van EUR ...
met kenmerk ....
geweigerd werd.

Voor meer details kunt u met ons contact opnemen."
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018, 13:13
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Vandaag nog eens gebeld, deze week zouden de domiciliëringen in orde komen volgens de klantendienst. Hebben we wel al eens gehoord maar wie weet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18359
Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 913 keer
Bedankt: 3533 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Bericht

Ik begrijp echt niet waarom iedereen zo gehaast om zijn facturen te betalen?

Het is toch onzin om de helpdesk hierover lastig te vallen, of nog meer onzin om de facturen manueel te betalen als je een domiciliëringsopdracht hebt (met het risisco van dubbele betaling als dezelfde factuur dan via domciliëring geind wordt) ...

Wacht tot rustig af tot het geld van je rekening is. Gezien de facturen on-line te raadplegen zijn, kan je toch niet voor verassingen staan?
gunnix schreef: 2 maanden geleden Citaat:
In geval van weigering van de incasso door de bankinstelling, behoudt DIGI zich het recht voor om weigeringskosten van 9 euro btw inclusief te factureren en de domiciliëring te deactiveren.
Hiermee bedoelen ze natuurlijk als de weigering de schuld is van de klant (voorbeeld weigering wegens onvoldoende dekking, of klant die domiciliëring blokkeert).
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018, 13:13
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Hopelijk heb je gelijk philippe_d.

Waarom ik naar de klantendienst belde is omdat ik me niet herinner de domiciliëring aangevraagd te hebben en in het contract staat dit ook niet. Maar ze zeggen dat het in orde is.

Ook info gevraagd met reis naar buitenland binnenkort.

Er was trouwens geen wachttijd, denk niet dat ze het erg vinden.
DIGI Belgium
Official
Official
Berichten: 12
Lid geworden op: 3 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 21 keer

Bericht

Fijn om te horen dat je niet hebt hoeven wachten.

We vinden het inderdaad niet erg dat je contact met ons opneemt als je vragen of opmerkingen hebt.

Het DIGI Care Team staat altijd voor je klaar, iedere dag van 8:00 tot 22:00.

De domiciliëring zal de komende dagen opnieuw worden aangeboden aan degenen bij wie de afschrijving nog niet is gelukt.

Bedankt voor jullie geduld.
fmcstaartmees
Member
Member
Berichten: 65
Lid geworden op: 12 feb 2021, 09:24
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

"Krachtens art. 1247, tweede lid BW is een schuldvordering haalbaar en niet draagbaar" ... of voor wie dit niet begrijpt: het is niet aan de schuldenaar om zijn schulden te betalen, het is aan de schuldeiser om die op te vragen ... Dura Lex Sed Lex
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 178 keer
Provider

Bericht

Bij mij staat er nu een berichtje in mijn bankapp (ING) waaruit blijkt dat ze een domiciliëring hebben aangeboden voor het totaalbedrag van de 2 facturen die openstonden.
Er staat niet bij dat het geweigerd is, dus ik vermoed dat het nu wel zal lukken.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16242
Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 408 keer
Bedankt: 797 keer
Recent bedankt: 10 keer

Bericht

Nu staat er bij Belfius zowel een debtor-mandaat als de aankondiging dat er een domiciliëring uitgevoerd gaat worden.
Het bedrag is het totaal van jan+feb+maart.
telemans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 159
Lid geworden op: 02 nov 2022, 17:21
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 5 keer

Bericht

Bij zijn de twee facturen betaald sinds deze morgen (Fortis)
klaeje
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 5 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Bericht

Idd, Fortis gelukt, beide facturen...
driftpanda
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 2 maanden geleden

Bericht

Fintro ook gelukt vandaag, 2 facturen
gunnix
Plus Member
Plus Member
Berichten: 139
Lid geworden op: 15 jun 2018, 13:13
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Hier ook gelukt nu.
Met wat geduld komt alles in orde bij Digi.
Joop
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 06 jun 2023, 17:43
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Bericht

Ik heb dus dubbel betaald, met de hand en nu via domiciliëring, toch maar even gebeld. Ze gaan het recht zetten door terugbetaling of verrekening met volgende facturen.
Hij vroeg waarom ik ze met de hand betaalde: Waarop ik zei, ik wil zeker zijn....had niet gehoeven maar meer mensen hebben dit gedaan.
Ze gaan dat rechtzetten.

Ik heb nu eenmaal een hekel aan openstaande facturen, ik betaal dan ook gewoonlijk alles meteen, dan moet ik er niet meer aan denken.

Het komt goed....dus maak me geen zorgen....zoals ik al lang aangaf....

Digi is wat traag, kinderziektes denk ik dan steeds....toch komt het steeds goed.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6112
Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 178 keer
Provider

Bericht

Betaling bij ING is gelukt (totaal openstaande facturen).
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Gebruikersavatar
KKS
Member
Member
Berichten: 53
Lid geworden op: 25 dec 2021, 18:49
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 10 keer

Bericht

Bij Argenta ook gelukt
Kun
Pro Member
Pro Member
Berichten: 271
Lid geworden op: 19 aug 2024, 15:29
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 17 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Bericht

Het werkt ook bij BNP PF/Hello bank. Ik kijk uit naar DIGI TV.

Maar MyDIGI zegt "Niet Betaald".
ISP+TV: TN
DIGI Belgium
Official
Official
Berichten: 12
Lid geworden op: 3 maanden geleden
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 21 keer

Bericht

Dag Kun,

Je kunt een betaalbewijs doorsturen naar [email protected], zodat onze boekhoudafdeling dit manueel kan verwerken en aanpassen. Ondertussen zijn zij al bezig met de verwerking van de ontvangen betalingen.

Bedankt voor je geduld en begrip!

Groeten,
Noah van DIGI
ozfunghi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 261
Lid geworden op: 07 dec 2010, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Bij mij stonden de twee eerste facturen ook lang als niet betaald (domiciliëring), maar vandaag nog eens gaan kijken en nu wel betaald.