Connected Business: fixed IPv4 adres en fixed IPv6 prefix, modem in bridge
Geplaatst: 03 maa 2025, 17:18
Na een 4-tal weken via verschillende Orange klantendiensten (commercieel en technisch) een antwoord proberen te krijgen op onderstaande vragen zonder veel succes, proberen we dan maar via een aantal online fora gebruikerservaringen te krijgen. Zelfs de medewerkers op de technische dienst lijken meestal helemaal geen idee te hebben waar het gaat, en er zijn talloze beloftes over terugbellen of mailen gemaakt, helaas zonder uitkomst.
Gegeven:
Voordien een Telenet Business klant, wat technisch een OK product is. Door aanhoudende facturatieperikelen willen we daar graag weg. Voor er ook maar iets getekend wordt bij Orange, moet er echter zekerheid zijn dat wat kon bij Telenet ook kan bij Orange.
Gewenst:
Misschien nog even vermelden: er is niet echt interesse in de 4G backup oplossing, dus als dat de zaken bemoeilijkt, dan mag dat achterwege blijven.
Het meest complete antwoord dat er tot nu toe lijkt te zijn komt van een van een technische medewerker, deze kon met redelijk grote zekerheid zeggen dat (na navraag bij 2nd line) fixed IPv4 mogelijk is, maar dat er daarvoor moet gebeld worden naar de technische dienst om dat te activeren eens de service is opgeleverd. Ook IPv6 zou gewoon moeten werken op business abonnementen, maar of dat met een fixed prefix kon leek niet zeker.
Kan iemand hier meer over vertellen?
Gegeven:
Voordien een Telenet Business klant, wat technisch een OK product is. Door aanhoudende facturatieperikelen willen we daar graag weg. Voor er ook maar iets getekend wordt bij Orange, moet er echter zekerheid zijn dat wat kon bij Telenet ook kan bij Orange.
Gewenst:
- De modem in bridge kunnen zetten (dat lijkt de eenvoudigste vraag, het antwoord lijkt "ja" te zijn)
- Een vast, publiek IPv4 adres
- Een vaste IPv6 /56 (of iets anders werkbaars, met een /60 kom ik ook wel toe) prefix via DHCPv6 PD (Prefix Delegation)
Misschien nog even vermelden: er is niet echt interesse in de 4G backup oplossing, dus als dat de zaken bemoeilijkt, dan mag dat achterwege blijven.
Het meest complete antwoord dat er tot nu toe lijkt te zijn komt van een van een technische medewerker, deze kon met redelijk grote zekerheid zeggen dat (na navraag bij 2nd line) fixed IPv4 mogelijk is, maar dat er daarvoor moet gebeld worden naar de technische dienst om dat te activeren eens de service is opgeleverd. Ook IPv6 zou gewoon moeten werken op business abonnementen, maar of dat met een fixed prefix kon leek niet zeker.
Kan iemand hier meer over vertellen?