De eerste indicatie daarvoor was een ongevraagde wachtwoord-reset mail die ik had ontvangen. De URL in deze mail was van de vorm https://scarlet.link/<random> . Door zelf een wachtwoord-reset op de website te initiëren kon ik valideren dat dit geen phishing was
Verder:
- Ik kwam terecht achter een CGNAT IP-adres ("Shared IP").
- De firewall stond op "hoge bescherming", waardoor de poorten 80, 443 en 23 niet meer beschikbaar waren.
Beide zaken kon ik corrigeren op https://mijn.scarlet.be
Na en herstart van de PPPoE sessie op mijn eigen router kreeg ik geen IPv4 adres meer toegewezen. Na wat zaken uitproberen lukte dit terug door mijn username aan te passen van ab012345@SCARLET naar ab012345@PROXIMUS . Ik heb het wachtwoord daarvan niet moeten veranderen/resetten. Vreemd genoeg zie ik in de bbox3 webgui wel nog steeds ab012345@SCARLET als username staan
Laatste zaken:
- Eindelijk IPv6 !
- Reverse lookup van het IPv4-adres toont nu <ip>.fia-dyn.isp.proximus.be ipv iets dat eindigt op scarlet.be