Technische consequenties migratie naar Proximus-backend

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
CyberThijs
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

Mijn lijn is vannacht overgezet van de oude Scarlet-backend naar de Proximus-backend.

De eerste indicatie daarvoor was een ongevraagde wachtwoord-reset mail die ik had ontvangen. De URL in deze mail was van de vorm https://scarlet.link/<random> . Door zelf een wachtwoord-reset op de website te initiëren kon ik valideren dat dit geen phishing was 🙃

Verder:
- Ik kwam terecht achter een CGNAT IP-adres ("Shared IP").
- De firewall stond op "hoge bescherming", waardoor de poorten 80, 443 en 23 niet meer beschikbaar waren.

Beide zaken kon ik corrigeren op https://mijn.scarlet.be

Na en herstart van de PPPoE sessie op mijn eigen router kreeg ik geen IPv4 adres meer toegewezen. Na wat zaken uitproberen lukte dit terug door mijn username aan te passen van ab012345@SCARLET naar ab012345@PROXIMUS . Ik heb het wachtwoord daarvan niet moeten veranderen/resetten. Vreemd genoeg zie ik in de bbox3 webgui wel nog steeds ab012345@SCARLET als username staan 🤷‍♂️

Laatste zaken:
- Eindelijk IPv6 !
- Reverse lookup van het IPv4-adres toont nu <ip>.fia-dyn.isp.proximus.be ipv iets dat eindigt op scarlet.be
edwin.d
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 28 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

Ik heb ook wat instellingen moeten aanpassen voor mijn PPPOe verbinding terug werkte.
Ik heb dan ook mijn paswoord aangepast op de site, niet in mijn BBOX.

Alles leek te werken, tot ik een dag of twee later zag dat de BBOX geen internet verbinding had.
Ik heb daar het paswoord ingegeven, en de verbinding was terug.

En dan waren er nog te problemen om mails te kunnen versturen .
Daar was ook wat aan veranderd.

Mvg
on1bes
Starter
Starter

Bericht

Hi, heb een groot probleem dat ik nu via een verzendlijst in MS Outlook en mijn Scarlet mailbox geen uitnodigingen meer kan sturen naar onze Radio Club.
Alle aangestuurde berichten naar contact personen uit de verzendlijst komen als onbezorgd terug.
Enig idee ?