Pagina 1 van 1

van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 12:55
door telemans
ik kwam terug van Scarlet naar Hey
Deze nummer overdracht duurde 42 dagen
Na tussenkomst van de ombudsman kwam het in orde
14 dagen geleden kan ik plots niet meer bellen surfen
Ze zenden me een nieuwe simkaart toe maar dat helpt niet
Met een simkaart MV in de smartphone lukt dat wel
Er word weer een dossier aangemaakt maar verder komt het niet !!!

Re: van kwaad naar erger mer hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 13:18
door philippe_d
Ja, en?

Re: van kwaad naar erger mer hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 14:19
door telemans
ik vind dat echt geen service ik heb alles keurig en op tijd betaald , en ik krijg er niets voor
eerst zo lang eer ze het nummer overnemen 10 dagen later kan ik niets meer doen allen hulpdiensten bellen

Toegevoegd na 1 minuut 32 seconden:
je bent offline krijg ik na in geven van pincode

Toegevoegd na 1 minuut 54 seconden:
niet aangemeld bij netwerk

Re: van kwaad naar erger mer hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 14:28
door datakiller
Eerlijk, de achterliggende dienst van Orange (en dus Hey!) Is in mijn ervaring veel beter dan Telenet.
De vertraagde nummeroverdracht krijg je dacht ik een vergoeding voor, en geen service kan je ook een vergoeding eisen (geen idee wat de wet zegt maar als je geen service hebt zou die dag in theorie niet meetellen).

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 14:51
door glda19
probeer soms maar iemand bij hey aan de lijn of de chat te krijgen duurt uren /dagen

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 14:55
door telemans
Er zijn al twee dossiers opgemaakt om het op; te lossen; maar het lukt niet

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 14:56
door glda19
bel anders naar orange

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 17:16
door 9livesuni
simkaart verdikken, slecht contact

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 19:23
door Kun
Ombudsman?

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 20:55
door sui785
9livesuni schreef:simkaart verdikken, slecht contact
Is dat wel mogelijk met een nieuwe simkaart? Of is het plastiek in de sim slot van slechte kwaliteit? Welke gsm heeft OP?

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 23 dec 2024, 22:28
door lacer
9livesuni schreef: 23 dec 2024, 17:16 simkaart verdikken, slecht contact
verdikken kan op deze manier: Laagje doorzichtige kleefband erop kleven (op de niet contact zijde :!: ) en de randen proper afsnijden

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 24 dec 2024, 20:24
door telemans
ze hebben mij al twee simkaarten gezonden geen enkele werk; offline; Met een simkaart van Proximus lukt dat wel

Toegevoegd na 18 minuten 55 seconden:
De miserie is begonnen toen orange in onze buurt 3G geeft uitgezet sindsdien hebben we alleen 2 van proximus, volgens netmonster maar we kunnen NIET bellen ,niets , bij de instelling staat automaische verbinden 4G/3G/2G

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 24 dec 2024, 21:22
door Shenron
Maw het lijkt erop dat Orange/Hey geen netwerk heeft op jouw adres. Heb je ook problemen op andere adressen? Ik bedoel dus niet op einde van je straat maar in andere stad ofzo.

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 24 dec 2024, 21:36
door telemans
Men buurman heeft Orange en 4G van Orange

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 25 dec 2024, 00:11
door Splitter
maar heb je al eens de troubleshooting gedaan zoals aangehaald ?
want heb vooral het idee dat je in meerdere threads wel klaagt, maar in geen enkele aangeeft of je al geprobeerd hebt om te kijken waar het nu eigenlijk aan ligt (is het dus niet gewoon de ontvangstkwaliteit die jij hebt binnen).

testen zijn altijd:

- andere gsm getest
- andere fysieke locatie (andere stad en buitenshuis, niet in een 3dubbel geisoleerde bunker dus) getest ?
- instellingen nagekeken bij het veranderen van de simkaart? (data terug aanzetten op die kaart, datalimiet aanpassen, apn instellen, ....)
- en, wat je blijkbaar wel al gedaan hebt, testen op dezelfde locatie met een kaartje van een ander netwerk

het feit dat je geen probleem hebt met scarlet/mv/pxm is geen goede vergelijking, want dat is 3x hetzelfde netwerk, terwijl orange/hey een ander netwerk is.
en als dat netwerk dus geen signaal heeft, of bij jou binnenshuis niet raakt omdat je een te goede isolatie hebt of de mast verder weg is of .... dan zal daar niet veel aan op te lossen zijn.
(heb je trouwens ook al gecheckt of vowifi dan niet mogelijk is op je toestel?)

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 25 dec 2024, 09:52
door telemans
Dit is allemaal al gedaan, en met simkaart van andere operator proximus er ik heb ik dadelijk 4G
Met de sim van Hey 2G van proximus ik kan geen 4G hebben ook niet bellen in de instelling kan ik netwerk operator orange kiezen maar ik krijg melding niet geregistreerd op het netwerk

Toegevoegd na 1 minuut 17 seconden:
Mijn buurman heeft binnen en buiten 4G van orange De mast staat op nog geen 500 meter van hier

Toegevoegd na 3 minuten 23 seconden:
ook ,als de buurman bij ons binnen is voL 4G

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 25 dec 2024, 10:04
door Splitter
als de orange ontvangst in de buurt wél goed is, én je met het simkaartje van hey geen netwerkregistratie kan krijgen én het correct insteekt en ingesteld is
(dus: simkaartje is wel gezien door de telefoon, je hebt de standaardpincode moeten ingeven, ....) en het werkt nog steeds niet (enkel noodnr beschikbaar, wat via roaming en zonder simkaart mogelijk is)...

dan lijkt het me een niet actief simkaartje ?

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 26 dec 2024, 11:01
door telemans
Hey heeft me al een tweede simkaart gezonden maar ook dat was de oplossing niet

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 26 dec 2024, 11:14
door Patje
Heb je de simkaart geactiveerd op hun pagina ? je moet dan de simkaart nr ingeven enzo .... toch niet vergeten te doen ?

Re: van kwaad naar erger met hey

Geplaatst: 26 dec 2024, 11:32
door telemans
Alle nummers op de simkaart ingegeven die voor de B staan en dan men geldig e mail adres
reactie
Sorry we kunnen de simkaart niet activeren kijk de gegevens na met Firefox en chrome geprobeerd niets helpt