DIGI mobile: VoLTE VoWiFi - Lijst van ondersteunde toestellen
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 1 maand geleden
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Volgens de FAQ bieden ze geen VoWifi aan dus geen idee waarom dat bij sommigen wel zou werken?
https://www.digi-belgium.be/en/question ... faq/mobile
https://www.digi-belgium.be/en/question ... faq/mobile
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Plus Member
- Berichten: 166
- Lid geworden op: 30 jan 2011, 18:31
- Uitgedeelde bedankjes: 31 keer
- Bedankt: 15 keer
- Recent bedankt: 1 keer
De communicatie van Digi is over het algemeen vaag. Op basis van anderen denk ik dat VoLTE en VoWiFi werkt als het werkt, als het niet werkt moet je niet bellen naar de klantendienst.
-
- Starter Plus
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 26 okt 2021, 22:04
- Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
- Bedankt: 17 keer
Bedankt om dit testen. Mijn vermoeden i.v.m. verschillende iOS versies klopt dus niet (blijkbaar is dit al minstens mogelijk sinds de iPhone 7 (iOS12)). En het probleem is dus duidelijk ook niet DIGI. De netwerk engineers van de ISPs zullen dus genoeg werk hebben na de feestdagencharlez schreef: 1 maand geleden iPhone 15 pro GEEN VoWifi , carrier 61
Zie requests door firewall gaan (UDP 500) naar 'Roemeens IP', maar geen reactie van ontvanger.
Provider is fastfiber.
Even hotspot opgezet met partners gsm via Orange en kreeg op mijn toestel onmiddellijk Digi Wifi.
Is dus provider afhankelijk. Zullen nog sommige ip ranges ontbreken.

-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 aug 2024, 19:30
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Hey is diep triest dat ze vowifi niet ondersteunen bij de lancering, ongeveer alle recente huizen zijn goed geisoleerd en hebben vaak problemen met bereik in huis. Als dat blijft aanslepen ben ik verplicht om opnieuw over te stappen op een andere provider. Ik gun het DIGI wel, maar dan moeten ze toch met een oplossing voor de dag komen. Weet iemand wat er technisch moet gebeuren om dat te voorzien? Iemand een idee hoe lang zo iets in beslag neemt? Via de helpdesk van DIGI vernam ik dat ze dit graag Q1 in orde hebben, ... maar ik wacht geen 3 maanden af.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1992
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 18:50
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 72 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Idem hier. Voorlopig ga ik naar een andere provider. Geen bereik op werk/thuis en geen voicemail maakt dit onbruikbaar, ook al zijn ze goedkoop. Mogelijk in toekomst dat ik terug de overstap doe als VoWifi in orde is.Backpedal1 schreef: 1 maand geleden Hey is diep triest dat ze vowifi niet ondersteunen bij de lancering, ongeveer alle recente huizen zijn goed geisoleerd en hebben vaak problemen met bereik in huis. Als dat blijft aanslepen ben ik verplicht om opnieuw over te stappen op een andere provider. Ik gun het DIGI wel, maar dan moeten ze toch met een oplossing voor de dag komen. Weet iemand wat er technisch moet gebeuren om dat te voorzien? Iemand een idee hoe lang zo iets in beslag neemt? Via de helpdesk van DIGI vernam ik dat ze dit graag Q1 in orde hebben, ... maar ik wacht geen 3 maanden af.
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 1 maand geleden
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Zoals ik het begrepen heb tijdens een support case bij MV voor mijn google Pixel. Tijdens de authenticatie op het netwerk gaan ze bepaalde attributen uitwisselen, waaronder de optie voor voice over wifi/lte. Bij de meeste carriers is dat op basis van een whitelist model (lees: voeg alle iphones en samsungs toe die officieel in dat land verkocht worden en die optie ondersteunen).Backpedal1 schreef: 1 maand geleden Hey is diep triest dat ze vowifi niet ondersteunen bij de lancering, ongeveer alle recente huizen zijn goed geisoleerd en hebben vaak problemen met bereik in huis. Als dat blijft aanslepen ben ik verplicht om opnieuw over te stappen op een andere provider. Ik gun het DIGI wel, maar dan moeten ze toch met een oplossing voor de dag komen. Weet iemand wat er technisch moet gebeuren om dat te voorzien? Iemand een idee hoe lang zo iets in beslag neemt? Via de helpdesk van DIGI vernam ik dat ze dit graag Q1 in orde hebben, ... maar ik wacht geen 3 maanden af.
Technisch vermoed ik dat ze een gateway moeten voorzien waarop deze tunneling getermineerd kan worden zodat deze calls in hun ip core kan uitbreken. Als deze servers nog niet operationeel zijn is voice over X niet mogelijk.
Waarom sommigen dan wel VoWifi konden gebruiken blijft mij nog onduidelijk.
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 3 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Gisteren was Digi toch even het gespreksonderwerp bij familiefeest. Initieel wel wat enthousiasme als ik de prijs vermeld, maar na verduidelijking dat dit zonder voicemail is, en zéker na verduidelijking dat er geen VoWifi bij zit, bleef er eigenlijk niemand meer over die nog wou overstappen. Mensen willen bereikbaar zijn in een modern gebouwd huis, en dat is eigenlijk een basisvereiste. Hoe gek is het dat je enkel bereikbaar bent BUITEN je eigen huis? En komt daarbij dat er geen voicemail is, dus als je thuis bent en mensen willen je bereiken, kan het goed zijn dat je dat helemaal mist en het nooit geweten zal hebben.
Internet (onbeperkt): Hey! : 29€
GSM (15gb): Digi: 5€
GSM (15gb): Digi: 5€
-
- Elite Poster
- Berichten: 1992
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 18:50
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 72 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Die voicemail kan ik nog begrijpen om kosten te besparen. Maar die VoWifi had van dag 1 correct moeten werken. Hadden ze beter de release nog even uitgesteld...
-
- Moderator
- Berichten: 15856
- Lid geworden op: 07 okt 2010, 07:35
- Locatie: Kempen
- Uitgedeelde bedankjes: 398 keer
- Bedankt: 774 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik begrijp de bekommernis, maar ik denk dan eerder: als het belangrijk is, bellen ze nog wel eens zeker.TOA schreef: 3 weken geleden En komt daarbij dat er geen voicemail is, dus als je thuis bent en mensen willen je bereiken, kan het goed zijn dat je dat helemaal mist en het nooit geweten zal hebben.
Ik zal eens vragen aan de gezinsleden met DIGI of zij VoWIFI/VoLTE hebben of niet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2294
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:02
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 91 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Ik ben ook van het principe: als het belangrijk is bellen ze wel terug.
Ik merk wel dat vandaag de VoWifi niet werkt op mijn iphone terwijl die een paar weken geleden wel werkte.

-
- Elite Poster
- Berichten: 1992
- Lid geworden op: 13 okt 2005, 18:50
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 72 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Is natuurlijk voor iedereen anders. Pak dat je bv soliciteert en ze kunnen je enkele keren niet bereiken of niets inspreken op voicemail gaan ze gewoon naar de volgende kandidaat hoor 

-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 3 maanden geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
voila. Of een aannemer wilt u bellen over een offerte, als ge niet opneemt dan gaat die offerte ook gewoon de vuilbak in, of terug onderaan de stapel. Ge hebt nog een pak professionals die bewust of onbewust digibeet zijn, en voor alles liefst de telefoon gebruiken.
Internet (onbeperkt): Hey! : 29€
GSM (15gb): Digi: 5€
GSM (15gb): Digi: 5€
-
- Starter
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 1 maand geleden
- Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
- Bedankt: 4 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ja precies. Beetje kort door de bocht om te zeggen "ze bellen wel terug". Zelfs mijn ex-boekhouder deed dat niet: ipv me dan gewoon een mailtje te sturen, deden ze gewoon verder niks. Als ik hen dan na een week terugbelde om te vragen naar nieuws, was het antwoord doodleuk: "ah, we hebben gebeld maar je nam niet op".
(vandaar dus dat het mijn EX-boekhouder is
)
Vooral voor mensen die binnen in huis geen bereik hebben en waar VoWifi niet werkt, lijkt me dit een issue. Je kan moeilijk je GSM op het terras gaan leggen als je een belangrijk telefoontje verwacht ...
(vandaar dus dat het mijn EX-boekhouder is
Vooral voor mensen die binnen in huis geen bereik hebben en waar VoWifi niet werkt, lijkt me dit een issue. Je kan moeilijk je GSM op het terras gaan leggen als je een belangrijk telefoontje verwacht ...
-
- Plus Member
- Berichten: 211
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 20 keer
Ik moet toegeven dat ik dat ook wel jammer vind, en ga moeten evalueren of dat ik zonder voicemail of alternatieve oplossing wel ga kunnen blijven.
Oproepen doorschakelen lijkt ook niet te werken, dus je kan ook een gesprek niet naar een voicemailapp o.i.d. doorschakelen.
Wat betreft VoWiFi: ik heb het uitgeschakeld. Bij mij werkte het wel gelijk, maar ik merk dat mijn toestel op de achtergrond echt voortdurend terugschakelt van 4G naar 3G voor enkele seconden wanneer VoWiFi actief is. Netwerknaam wijzigt dan ook regelmatig van 'DIGI' naar 'Proximus'.
Ik heb de indruk dat mijn toestel hier meer energie door verbruikt in standby, dus ik laat het voorlopig gewoon uit.
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 1 maand geleden
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik heb vandaag gebeld met de klantendienst. Tijdens dat gesprek ook even gevraagd wat de status is van VoWifi (gezien ik met slechte kwaliteit aan het bellen was met deze persoon).
Volgens de agent zou vowifi gewoon moeten werken en ging even (laten) nakijken waar het achterliggend fout loopt bij mij (s24).
Namiddag zou ik terug opgebeld worden *fingers crossed* en hopen dat we een algemene oplossing kunnen bekomen.
Volgens de agent zou vowifi gewoon moeten werken en ging even (laten) nakijken waar het achterliggend fout loopt bij mij (s24).
Namiddag zou ik terug opgebeld worden *fingers crossed* en hopen dat we een algemene oplossing kunnen bekomen.
-
- Pro Member
- Berichten: 376
- Lid geworden op: 13 apr 2017, 06:02
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 33 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Tot gisteren thuis geen VoWifi mogelijk met FASTfiber als internetprovider, elders met andere providers wel. Nu vandaag opeens wel werkende VoWifi thuis. Zullen hun whitelist geupdate hebben.
Laatst gewijzigd door charlez 3 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 3 weken geleden
Heb een OnePlus nord 2 5G, bij vorige provider vowifi. Nu bij digi niet.
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 1 maand geleden
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Tot op heden nog geen call gehad van support mbt VoWifi. Nu via WhatsApp de klantendienst gecontacteerd en daar blijven ze met het standpunt dat vowifi en volte nu niet ondersteunen en dat dit ook niet selectief open zou staan. En dit voor geen enkel nummer op het digi netwerk.gvo7 schreef: 3 weken geleden Ik heb vandaag gebeld met de klantendienst. Tijdens dat gesprek ook even gevraagd wat de status is van VoWifi (gezien ik met slechte kwaliteit aan het bellen was met deze persoon).
Volgens de agent zou vowifi gewoon moeten werken en ging even (laten) nakijken waar het achterliggend fout loopt bij mij (s24).
Namiddag zou ik terug opgebeld worden *fingers crossed* en hopen dat we een algemene oplossing kunnen bekomen.
Kunnen zij die een werkende vowifi hebben wat meer info delen zoals APN settings (apn type meer specifiek want dit wordt bij mij automatisch ingevuld zodra ik op het carrier netwerk zit), hardware, os version, isp van het wifi netwerk, ...
-
- Elite Poster
- Berichten: 894
- Lid geworden op: 08 nov 2010, 17:29
- Uitgedeelde bedankjes: 80 keer
- Bedankt: 53 keer
iOS 18.2.1
iPhone 13 Pro
Vorige provider: Mobile Vikings
APN: zoals aangegeven door digi in de brief (web)
ISP" Mobile Vikings, maar werkt evengoed op het werk (Proximus).
VoWiFi werkte onmiddellijk na overschakeling.
iPhone 13 Pro
Vorige provider: Mobile Vikings
APN: zoals aangegeven door digi in de brief (web)
ISP" Mobile Vikings, maar werkt evengoed op het werk (Proximus).
VoWiFi werkte onmiddellijk na overschakeling.
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 1 maand geleden
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Dit staat bij mij onder APN type ook al heb ik dat niet ingevuld zoals gevraagd in de brief
default,mms,supl,hipri,fota,cbs,xcap
Edit:
Hier kaartje uit de S24 gehaald en in iphone 13 gestoken en het werkt idd gewoon. Ondertussen genoeg bewijs om aan support voor te leggen dat hun info niet klopt. Hopelijk vinden we een goede ziel die ons wilt helpen. Al was het maar om een eerlijke uitleg te geven.
Btw zijn er geen medewerkers van DIGI die dit kanaal (op)volgen?
default,mms,supl,hipri,fota,cbs,xcap
Edit:
Hier kaartje uit de S24 gehaald en in iphone 13 gestoken en het werkt idd gewoon. Ondertussen genoeg bewijs om aan support voor te leggen dat hun info niet klopt. Hopelijk vinden we een goede ziel die ons wilt helpen. Al was het maar om een eerlijke uitleg te geven.
Btw zijn er geen medewerkers van DIGI die dit kanaal (op)volgen?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 1 maand geleden
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Het wordt door support bevestigd dat ze weet hebben dat om nog onbekende reden iphones wel vowifi actief krijgen ook al staat de functie bij hun nog niet actief.
Maar vowifi zou wel actief komen binnenkort (nog geen timings gekregen)
Maar vowifi zou wel actief komen binnenkort (nog geen timings gekregen)
-
- Plus Member
- Berichten: 162
- Lid geworden op: 25 okt 2015, 06:41
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 26 keer
Het zal eerder zijn dat ze het nog niet officieel ondersteunen.
Hun netwerkspecialisten zullen het nog moeten onderzoeken/instellen/documenteren welke toestellen ondersteund mogen/kunnen worden om dan later support op te kunnen geven.
Daarom zeggen ze voorlopig "niet mogelijk"
Hun netwerkspecialisten zullen het nog moeten onderzoeken/instellen/documenteren welke toestellen ondersteund mogen/kunnen worden om dan later support op te kunnen geven.
Daarom zeggen ze voorlopig "niet mogelijk"
-
- Starter Plus
- Berichten: 39
- Lid geworden op: 1 maand geleden
- Bedankt: 2 keer
- Recent bedankt: 2 keer
De andere providers gebruiken de meest populaire merken (apple, samsung, ...) en maken hun handen niet vuil om 'exoten' te onderzoeken/ondersteunen.
Mijn vermoeden is dat apple's private relay mogelijks zorgt dat voor iPhone toch de optie actief komt. En dat ze daarom bij DIGI "niet weten" waarom het bij iphone wel werkt.
Mijn vermoeden is dat apple's private relay mogelijks zorgt dat voor iPhone toch de optie actief komt. En dat ze daarom bij DIGI "niet weten" waarom het bij iphone wel werkt.
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 2 weken geleden
Volte werkt op een simpele Nokia (met knopjes) en ook bij een Crosscall M5 dat ook op Android draait, maar hier had ik dan weer problemen met de internet verbinding. Op nijn huidig toestel Samsung A55 is de internetverbinding wel inorde maar is Volte geblokkeerd in de instellingmenu. Dat was voor mij de reden om dit netwerk met spijt weer te verlaten. Een iets scherper stemgeluid is voor mij het minimum om een abonnement te houden.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 1 week geleden
S22 Ultra hier. VoLTE en VoWIFI doen het allebei NIET met Digi. Bij mijn oude provider (Undo) werkte dat prima.
-
- Premium Member
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 03 dec 2005, 11:44
- Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
- Bedankt: 22 keer
- Recent bedankt: 2 keer
IoS 18.3 en heb Volte actief en Vowifi, had dit daarvoor niet.
greets
master-magic
Fastfiber 8500/1450 met fiber 8,5 Gbps/1,5 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
master-magic
Fastfiber 8500/1450 met fiber 8,5 Gbps/1,5 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
IPhone 13 Pro Max.
Binnen heb ik ‘Digi Wifi’ en werkt het ook denk ik. Want weinig ontvangst maar goede gesprekskwaliteit.
Maar eenmaal in de kelder (geen ontvangst dus!) belt hij ook niet meer over Wifi. Terwijl dit bij andere operators zoals Orange of Telenet wel werkt.
Jammer maar dit zal een reden zijn om terug weg te gaan bij Digi
Binnen heb ik ‘Digi Wifi’ en werkt het ook denk ik. Want weinig ontvangst maar goede gesprekskwaliteit.
Maar eenmaal in de kelder (geen ontvangst dus!) belt hij ook niet meer over Wifi. Terwijl dit bij andere operators zoals Orange of Telenet wel werkt.
Jammer maar dit zal een reden zijn om terug weg te gaan bij Digi

-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 04 aug 2024, 19:30
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ook hier geen vowifi Samsung s21 5g—> met doorschakelen was er nog een alternatief… bij onbereikbaarheid doorschakelen naar een nummer en provider die wel vowifi ondersteund. Spijtig genoeg ook niet de mogelijkheid om door te schakelen. Er is ook geen timing rond het al dan niet voorzien van die diensten… over and out ik schakel over naar HEY.
-
- Member
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 08 feb 2010, 12:25
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 2 keer
Ik had eerst 1 nummer overgeschakeld naar Digi en VoWIFI leek te werken. Er staat ook "DIGI Wifi" op mijn iPhone alsof het werkt.
Dus daarna de overige 3 overgeschakeld.
Tot ik vanmorgen ontdekte dat ik niet bereikbaar was in de kelder en nu merk dat DIGI Wifi verdwijnt zodra er geen cell ontvangst is. Dus VoWIFI werkt niet goed.
Helpdesk zegt ook gewoon dat VoWIFI niet ondersteund is.
Dan ben ik met de 4 nummers ook weer weg. Ik ga Yoin proberen denk ik.
Dus daarna de overige 3 overgeschakeld.
Tot ik vanmorgen ontdekte dat ik niet bereikbaar was in de kelder en nu merk dat DIGI Wifi verdwijnt zodra er geen cell ontvangst is. Dus VoWIFI werkt niet goed.
Helpdesk zegt ook gewoon dat VoWIFI niet ondersteund is.
Dan ben ik met de 4 nummers ook weer weg. Ik ga Yoin proberen denk ik.