Ik denk dat zij wettelijk verplicht zijn dit te betalen.ym2003 schreef: 4 maanden geleden Ik denk dat je die €2,80 als verloren kunt beschouwen. Als je ooit terug naar Hey zou gaan komt dit mischien terug op je eerste factuur.
Overstappen naar Digi Belgium mobile met nummer: alle stappen met screenshots
-
- Elite Poster
- Berichten: 6112
- Lid geworden op: 01 apr 2009, 07:37
- Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
- Bedankt: 178 keer
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
-
- Plus Member
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 21 keer
Recent mijn simkaart ontvangen, daarnet voor ik op het werk vetrok gebeld naar het 0800-nummer om de nummeroverdracht te starten, en een 2-tal uur later was het in orde. Dacht even dat het voor maandag ging zijn, de laatste jaren zijn nummeroverdrachten van enkele minuten geen uitzondering meer. Maar zoals gehoopt, toch nog perfect in orde geraakt!
In tegenstelling tot anderen hun ervaring (met compatibel toestel), werkte VoWiFi en VoLTE hier eigenlijk meteen, al moet je het wel eerst inschakelen (op iPhone).
Dit is deels omdat je gebruikmaakt van een 'gewone' carrier bundle, geen specifieke. Dat is wel frappant, want dat doen eigenlijk alle MVNO's hier tegenwoordig om VoLTE e.d. aan te bieden. Is dus de eerste keer dat ik met een generiek profiel VoLTE gebruik, maar werkt uitstekend.


Ik vind een provider met een generiek profiel altijd wel leuk. Het LTE-icoontje i.p.v. '4G', de mogelijkheid tot forceren op 2G, 3G, 4G, 5G, ...
Had dat bij VOO ook, maar die zijn recent naar een Orange-profiel geswitcht om, door uitschakeling 3G, VoLTE en VoWiFi aan te bieden (er stond sindsdien ook gewoon 'Orange B (WiFi)' als netwerknaam). Daar had ik een beetje de gekke ervaring om ook met het generiek profiel het afgelopen jaar al 5G te hebben, zonder dat ze dat aanboden.
Lyca was ook zo'n provider dat nooit een eigen carrier bundle had hier, maar gebruikt nu al echt vrij lang een BASE-profiel, al was dat eind 2023 vooral nog enkel voor 5G, want VoLTE en VoWiFi werkte daar niet, toen.
Bij DIGI werkt dat dus allemaal met generiek profiel. Heel leuk! iMessage activeren is momenteel een ramp, maar dat moet ik misschien nog even afwachten.
Heb mij er niet echt grondig in verdiept, en vond het wat gek geen 5G te zien verschijnen, maar ik begrijp nu dat hun dekking eigenlijk nog vrij klein is en dat niet opgevangen wordt door het Proximusnetwerk. Een beetje gek, omdat je het tegenwoordig gewoon bent overal '5G' te zien, maar realistisch gezien uiteraard eigenlijk geen probleem.
Misschien niet altijd even verstandig om overhaast naar een gloednieuwe provider te springen, maar zo steun ik hun wel in hun idee de markt in beweging te brengen, wat duidelijk al gebeurd is. Alleen jammer dat het voor mijn use case misschien toch nét niet goedkoper zou zijn dan het huidige aanbod van Hey, op hun roamingtarieven na dan, wat voor mij ook wel heel niet onbelangrijk en minder handige alternatieven als VoIP-apps op mijn gsm, call forwarding naar die apps in het buitenland en eSIM's of hotspots in het buitenland te kunnen mijden. Die roamingtarieven zien er op één of andere reden nog altijd te goed om waar te zijn uit
...
EDIT: misschien leuk om te weten, je maand lijkt altijd op de 1ste te resetten (ondanks dat bij mij bv. mijn nummerdracht vandaag, op de 10e, werd doorgevoerd). Dat vind ik qua mentale structuur altijd wel prettig.
EDIT2: in de FAQ op hun website staat dat ze VoLTE en VoWiFi niet ondersteunen. Hier op het forum werd aangehaald dat dat wel zo is, maar beperkt tot bepaalde fabrikanten/modellen van toestellen. Ik kan dus ook bevestigen dat dat wél werkt.
In tegenstelling tot anderen hun ervaring (met compatibel toestel), werkte VoWiFi en VoLTE hier eigenlijk meteen, al moet je het wel eerst inschakelen (op iPhone).
Dit is deels omdat je gebruikmaakt van een 'gewone' carrier bundle, geen specifieke. Dat is wel frappant, want dat doen eigenlijk alle MVNO's hier tegenwoordig om VoLTE e.d. aan te bieden. Is dus de eerste keer dat ik met een generiek profiel VoLTE gebruik, maar werkt uitstekend.


Ik vind een provider met een generiek profiel altijd wel leuk. Het LTE-icoontje i.p.v. '4G', de mogelijkheid tot forceren op 2G, 3G, 4G, 5G, ...
Had dat bij VOO ook, maar die zijn recent naar een Orange-profiel geswitcht om, door uitschakeling 3G, VoLTE en VoWiFi aan te bieden (er stond sindsdien ook gewoon 'Orange B (WiFi)' als netwerknaam). Daar had ik een beetje de gekke ervaring om ook met het generiek profiel het afgelopen jaar al 5G te hebben, zonder dat ze dat aanboden.
Lyca was ook zo'n provider dat nooit een eigen carrier bundle had hier, maar gebruikt nu al echt vrij lang een BASE-profiel, al was dat eind 2023 vooral nog enkel voor 5G, want VoLTE en VoWiFi werkte daar niet, toen.
Bij DIGI werkt dat dus allemaal met generiek profiel. Heel leuk! iMessage activeren is momenteel een ramp, maar dat moet ik misschien nog even afwachten.
Heb mij er niet echt grondig in verdiept, en vond het wat gek geen 5G te zien verschijnen, maar ik begrijp nu dat hun dekking eigenlijk nog vrij klein is en dat niet opgevangen wordt door het Proximusnetwerk. Een beetje gek, omdat je het tegenwoordig gewoon bent overal '5G' te zien, maar realistisch gezien uiteraard eigenlijk geen probleem.
Misschien niet altijd even verstandig om overhaast naar een gloednieuwe provider te springen, maar zo steun ik hun wel in hun idee de markt in beweging te brengen, wat duidelijk al gebeurd is. Alleen jammer dat het voor mijn use case misschien toch nét niet goedkoper zou zijn dan het huidige aanbod van Hey, op hun roamingtarieven na dan, wat voor mij ook wel heel niet onbelangrijk en minder handige alternatieven als VoIP-apps op mijn gsm, call forwarding naar die apps in het buitenland en eSIM's of hotspots in het buitenland te kunnen mijden. Die roamingtarieven zien er op één of andere reden nog altijd te goed om waar te zijn uit

EDIT: misschien leuk om te weten, je maand lijkt altijd op de 1ste te resetten (ondanks dat bij mij bv. mijn nummerdracht vandaag, op de 10e, werd doorgevoerd). Dat vind ik qua mentale structuur altijd wel prettig.
EDIT2: in de FAQ op hun website staat dat ze VoLTE en VoWiFi niet ondersteunen. Hier op het forum werd aangehaald dat dat wel zo is, maar beperkt tot bepaalde fabrikanten/modellen van toestellen. Ik kan dus ook bevestigen dat dat wél werkt.
-
- Plus Member
- Berichten: 140
- Lid geworden op: 21 aug 2024, 09:18
- Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
- Bedankt: 15 keer
Het is nogal een rare situatie, die VoWiFi van DIGI. Ik heb een iPhone 15 Pro en het werkte, maar er was hier nog iemand met een 15 Pro waarbij het niet werkte. Ik vermoed dat je ISP ook iets uitmaakt, ik ben bij edpnet en die andere persoon was bij fastfiber geloof ik.
Ik had ook gemerkt toen ik bij mijn ouders op bezoek was, die Telenet hebben als ISP, dat ik geen VoWiFi had.
In verband met iMessage, het duurde bij mij 24 uur ongeveer voor het in orde was.
Ik had ook gemerkt toen ik bij mijn ouders op bezoek was, die Telenet hebben als ISP, dat ik geen VoWiFi had.
In verband met iMessage, het duurde bij mij 24 uur ongeveer voor het in orde was.
-
- Plus Member
- Berichten: 221
- Lid geworden op: 19 apr 2015, 09:50
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 21 keer
Hier ook een iPhone 15 Pro (Max) en toevallig ook wel VoWiFi via internet van Telenet.
Wat wel opvalt is dat het even lang duurt voor hij naar VoWiFi overgaat, bij VOO (via Orange-profiel) ging dat eigenlijk quasi onmiddellijk, maar daarom niet abnormaal.
Vanaf dat je naar VoWiFi schakelt, valt mijn toestel ook af en toe een paar keer terug op 3G. Na enkele minuten blijf ik stabiel op 4G.
Wat iMessage betreft, denk ik inderdaad dat ik best even afwacht. Dat is wel vaker zo na een providerwissel.
Ook zie ik heel af en toe de netwerknaam veranderen in 'Proximus' en schakelt hij opnieuw terug naar 3G (net zoals wanneer je providergerelateerde instellingen wijzigt), misschien omdat er ondertussen het één en ander in orde wordt gezet. Zo kon ik eerst niet naar een buitenlands nummer bellen, maar ondertussen wel. Sms'jes naar hetzelfde, buitenlandse nummer, werken dan wel nog niet, wat mogelijk ook de reden is dat iMessage nog niet geactiveerd is geraakt.
Ben dan ook zo lomp geweest mijn nummer, dat nog 29 dagen actief zou blijven, te verwijderen, met de gedachte dat hij gewoon in de war was dat ik hetzelfde nummer probeerde te activeren. Dus tja, even niet bereikbaar in de groepsgesprekken, maar bon...
EDIT:
Toch even met support gebeld. Ik begrijp dat mijn nummer nog maar gisteren is overgezet én het weekend is, maar het is toch niet helemaal normaal hoe gewone sms'en er toch best lang over doen om verstuurd te raken en regelmatig mislukken.
(Franstalige) medewerker liet weten dat het blijkbaar een gekend probleem is bij een groot deel klanten, alsook iMessage e.d. die niet geactiveerd geraakt. Hij benadrukte dat het goed was dit aan te kaarten. Oplossing wordt voorzien tegen het einde van volgende week, wat wel een beetje pijnlijk is... maar oké.
Wat wel opvalt is dat het even lang duurt voor hij naar VoWiFi overgaat, bij VOO (via Orange-profiel) ging dat eigenlijk quasi onmiddellijk, maar daarom niet abnormaal.
Vanaf dat je naar VoWiFi schakelt, valt mijn toestel ook af en toe een paar keer terug op 3G. Na enkele minuten blijf ik stabiel op 4G.
Wat iMessage betreft, denk ik inderdaad dat ik best even afwacht. Dat is wel vaker zo na een providerwissel.
Ook zie ik heel af en toe de netwerknaam veranderen in 'Proximus' en schakelt hij opnieuw terug naar 3G (net zoals wanneer je providergerelateerde instellingen wijzigt), misschien omdat er ondertussen het één en ander in orde wordt gezet. Zo kon ik eerst niet naar een buitenlands nummer bellen, maar ondertussen wel. Sms'jes naar hetzelfde, buitenlandse nummer, werken dan wel nog niet, wat mogelijk ook de reden is dat iMessage nog niet geactiveerd is geraakt.
Ben dan ook zo lomp geweest mijn nummer, dat nog 29 dagen actief zou blijven, te verwijderen, met de gedachte dat hij gewoon in de war was dat ik hetzelfde nummer probeerde te activeren. Dus tja, even niet bereikbaar in de groepsgesprekken, maar bon...

EDIT:
Toch even met support gebeld. Ik begrijp dat mijn nummer nog maar gisteren is overgezet én het weekend is, maar het is toch niet helemaal normaal hoe gewone sms'en er toch best lang over doen om verstuurd te raken en regelmatig mislukken.
(Franstalige) medewerker liet weten dat het blijkbaar een gekend probleem is bij een groot deel klanten, alsook iMessage e.d. die niet geactiveerd geraakt. Hij benadrukte dat het goed was dit aan te kaarten. Oplossing wordt voorzien tegen het einde van volgende week, wat wel een beetje pijnlijk is... maar oké.
-
- Starter
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 05 maa 2017, 15:22
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
ik heb dit weekend mijn SIM kunnen bestellen en de bedrijfsvorm kunnen selecteren, de problemen lijken dus opgelost. Doe er uw voordeel meemathiasc schreef: 4 maanden geledenIk heb hetzelfde probleem, zijn er mensen die dit opgelost gekregen hebben?charlez schreef: 5 maanden geleden Het is momentel niet mogelijk om abonnement op je bedrijf te nemen. Zit een bug in website.
Als je de bedrijfsvorm moet selecteren, springt deze altijd terug naar default value 'bedrijfsvorm' en kan je dus niet verder.
3 verschillende browsers geprobeerd, allemaal zelfde probleem.

-
- Plus Member
- Berichten: 165
- Lid geworden op: 07 maa 2015, 14:29
- Locatie: Rivierenland
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 15 keer
Zaterdag ben ik klant geworden, dinsdag zat de simkaart in de bus en vandaag heb ik ze geactiveerd. Na ongeveer een minuut viel de verbinding bij Proximus weg en een minuut nadat de Digi SIM-kaart in mijn gsm stak werd Digi actief.
Proximus stuurde ook meteen een mail om de schrapping van het nummer uit ons pakket te bevestigen.
Begin februari ga ik een weekend naar Rijsel, ik ben eens benieuwd hoe de roaming dan functioneert. Als dat goed gaat, zet ik ook de andere nummers hier over.
Proximus stuurde ook meteen een mail om de schrapping van het nummer uit ons pakket te bevestigen.
Begin februari ga ik een weekend naar Rijsel, ik ben eens benieuwd hoe de roaming dan functioneert. Als dat goed gaat, zet ik ook de andere nummers hier over.
-
- Elite Poster
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 08 nov 2010, 17:29
- Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
- Bedankt: 53 keer
Na mijn vruchtloze poging 13 december toch nog maar eens gebeld en een volledig nieuwe aanvraag gedaan. Na 2 dagen (gisteren) SIM kaart binnen maar de operator had een verkeerd gsm-nummer ingegeven waardoor ik bij activatie een fout kreeg (Dit nummer is bij ons niet gekend).
Meteen gebeld en na 25' goed geholpen, nummeroverdracht gestart en na een 2u was alles in orde.
VoWiFi ook actief dus ik ben tevreden.
Meteen gebeld en na 25' goed geholpen, nummeroverdracht gestart en na een 2u was alles in orde.
VoWiFi ook actief dus ik ben tevreden.
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 4 maanden geleden
Die nummeroverdracht moet in principe in orde zijn binnen de 24 uur. Indien er iets misgaat lijkt het me de taak van digi om op te volgen.
Best is om te mailen naar care[at]digi-belgium[dot]be en je wettelijke compensatie te vragen (https://www.bipt.be/operatoren/vertragi ... overdracht). Case openen bij ombudsman voor telecommunicatie en digi informeren kan ook het proces bespoedigen (https://www.ombudsmantelecom.be/nl/).
Laatst gewijzigd door digibeet 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.