cadsite schreef: 4 maanden geleden
Een mast is voor mij een stalen piloon waar nog een antenne op moet gezet worden. Een netwerk is iets dat klaar is.
Een netwerk in aanbouw heeft masten nodig, en in Nederland moeten ze de masten delen. Dat kan op verschillende manieren.
Je kan voor bepaalde masten een andere speler op je netwerk toelaten.
Je kan ook de andere speler op je antenne toelaten.
Of je kan toelaten dat een andere speler eigen antennes in jouw mast plant.
Het simpelste is je antenne danwel netwerk delen op bepaalde plekken, zo heb je minimale kosten en problemen.
Wie wat daar gebruikt weet ik niet, maar de overheid daar verbied het plaatsen van eigen masten als er al een mast staat die het gebied dekt.
Toegevoegd na 4 minuten 17 seconden:
Avenger 2.0 schreef: 4 maanden geleden
Staat er nog niet duidelijk in wat er gebeurt als je binnen de maand vertrekt. Rekenen ze dan gewoon 1 maand aan?
Of is het gewoon onmogelijk om binnen de maand te vertrekken (en houden ze je nummer vast voor minimaal 1 maand)?
Lijkt me logisch dat ze steeds een begonnen maand aanrekenen. Zou ik ook doen.
En je kan elke maand overstappen.
Maar als je overstapt naar een ander moet je niet opzeggen, doe je dat wel dan loop je risico je nummer te verliezen.
Niet doen dus. Eerst overstappen en daarna stopt je abbo bij de oude provider.
Je kan steeds vertrekken.
Toegevoegd na 20 minuten 36 seconden:
Stroper schreef: 4 maanden geleden
Joop schreef: 4 maanden geleden
Kijk wat Elon Musk deed, die heeft een een netwerk in space uit de grond gestampt....daar is België klein bier bij
Kan je niet vergelijken, want zijn satellietnetwerk werd gesubsidieerd door ministerie van defensie. Is dus ook een politiek project.
Ah neen? Telenet en Proximus waren/zijn ook politieke vehikels, wat is het verschil?

Groeten Joop.
EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS