Digi lanceert zijn aanbod - ga jij overstappen?

Discuteer hier mee over Digi Belgium

Digi Belgium: denk jij erover om over te stappen?

Ik ben al overgestapt voor Mobile
48
17%
Ik overweeg over te stappen voor Mobile
64
22%
Ik blijf lekker waar ik zit voor Mobile
44
15%
Ik ben al overgestapt voor Internet
0
Geen stemmen
Ik overweeg over te stappen voor Internet
49
17%
Ik blijf lekker waar ik zit voor Internet
33
12%
Ik ben al overgestapt voor TV
0
Geen stemmen
Ik overweeg over te stappen voor TV
22
8%
Ik blijf lekker waar ik zit voor TV
26
9%

Totaal aantal stemmen: 286
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 93 keer
Provider

Bericht

Avenger 2.0 schreef: 4 maanden geleden Als je minder dan een maand bij Digi blijft, rekenen ze dan enkel 1 volledige maand (€5) aan of is er nog een verborgen schade schadevergoeding omdat je minder dan 1 maand gebleven bent?
5.1. Looptijd

Het Contract wordt afgesloten voor een looptijd van 1 maand. Na deze periode wordt het automatisch vernieuwd voor onbepaalde duur, behalve indien het wordt opgezegd in overeenstemming met deze voorwaarden.

https://www.digi-belgium.be/nl/algemene-voorwaarden
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 75 keer
Provider

Bericht

Staat er nog niet duidelijk in wat er gebeurt als je binnen de maand vertrekt. Rekenen ze dan gewoon 1 maand aan?
Of is het gewoon onmogelijk om binnen de maand te vertrekken (en houden ze je nummer vast voor minimaal 1 maand)?
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

Dat is toch duidelijk. Het contract loopt minimaal 1 maand, die betaal je en daarna kan je weg. Ik zou verwachten dat je nummer dan ook de volle maand bij DIGI blijft.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 133 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Bericht

Is dit nu een discussie of je €5 of pakweg €3 voor die ene maand moet betalen? :bdaysmile:
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

ddd schreef: 4 maanden geleden Is dit nu een discussie of je €5 of pakweg €3 voor die ene maand moet betalen? :bdaysmile:
Nee, de vraag is gewoon of je je nummer eerder kan weghalen voordat de maand is afgelopen of niet.
Het is frustrerend om nog enkele weken zonder bereik te zijn en oproepen te missen (wegens gebrek VoWifi). Wil gerust die €5 betalen.
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 133 keer
Provider

Bericht

Kom je hiervoor nog in aanmerking?
"Indien de Klant op afstand of buiten de vestiging intekent op een Dienst van DIGI, heeft hij 14 kalenderdagen de tijd, te rekenen vanaf de dag volgend op het afsluiten van het Contract, om zijn intekening zonder kosten of opgave van reden te annuleren. In dit kader moet de Klant het herroepingsformulier invullen dat beschikbaar is op de Website en een geschreven verklaring indienen waarin de Klant expliciet afziet van de Dienst."
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Tuurlijk kan je uw nr vroeger al weghalen. Geen enkele operator zal uw nr gijzelen tot uw contract is afgelopen.

Maar of je nu 15 dagen of 31 dagen klant blijft, je zal de eerste maand abo volledig moeten betalen. Daarna is het een contract van onbepaalde duur, dus zal de facturering waarschijnlijk pro rata gebeuren.
rmag
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 26 keer

Bericht

Bij expliciet afzien van de dienst , verlies je waarschijnlijk je nummer.

Was hier al besproken
anonyme schreef: 4 maanden geleden
ym2003
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 9 keer

Bericht

Als je via Digi opzegt ben je waarschijnlijk je nummer kwijt. Als je via nummeroverdracht terug naar een andere provider gaat moet dat in die richting natuurlijk ook binnen 48 uur in orde zijn.
Fallschirmjaeger
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Ook dat is normaal. Als je uw contract opzegt bij een operator, dus geen nummer portatie door een andere provider, wordt uw nummer automatisch mee opgezegd en ben je het kwijt. Meestal zit er wel een recuperatie periode waarin het kan gereactiveerd worden, mocht je u bedenken.

Bij de providers die ook herlaadkaarten aanbieden, kan je opteren om uw abonnement op te zeggen door over te schakelen naar een herlaadkaart. Zo kan je uw nummer blijven behouden zonder nummer portatie.
Aangezien Digi geen herlaadkaarten heeft, is dat geen optie.

Bij een nummer portatie is dat trouwens allemaal niet van toepassing, de nieuwe provider neemt het over, waardoor het contract automatisch stopt bij de oude. Deze kan namelijk geen abonnement factureren zonder actief nummer bij hen.
FrankyBru
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 4 keer

Bericht

Ik heb een van mijn 5 DIGI nummers terug overgezet naar Base (familielid wou terug visual voicemail).
Gisteren de Base sim ontvangen en geactiveerd ... zal zien hoelang het duurt voor de nieuwe sim actief is en het nummer verdwijnt op mijn Digi products page.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 408 keer
Bedankt: 793 keer
Recent bedankt: 8 keer

Bericht

2 SIM kaarten doen overstappen.
Beide actief binnen de 10 minuten.
Joop
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 27 keer
Provider

Bericht

cadsite schreef: 4 maanden geleden Een mast is voor mij een stalen piloon waar nog een antenne op moet gezet worden. Een netwerk is iets dat klaar is.
Een netwerk in aanbouw heeft masten nodig, en in Nederland moeten ze de masten delen. Dat kan op verschillende manieren.
Je kan voor bepaalde masten een andere speler op je netwerk toelaten.
Je kan ook de andere speler op je antenne toelaten.
Of je kan toelaten dat een andere speler eigen antennes in jouw mast plant.

Het simpelste is je antenne danwel netwerk delen op bepaalde plekken, zo heb je minimale kosten en problemen.
Wie wat daar gebruikt weet ik niet, maar de overheid daar verbied het plaatsen van eigen masten als er al een mast staat die het gebied dekt.

Toegevoegd na 4 minuten 17 seconden:
Avenger 2.0 schreef: 4 maanden geleden Staat er nog niet duidelijk in wat er gebeurt als je binnen de maand vertrekt. Rekenen ze dan gewoon 1 maand aan?
Of is het gewoon onmogelijk om binnen de maand te vertrekken (en houden ze je nummer vast voor minimaal 1 maand)?
Lijkt me logisch dat ze steeds een begonnen maand aanrekenen. Zou ik ook doen.
En je kan elke maand overstappen.

Maar als je overstapt naar een ander moet je niet opzeggen, doe je dat wel dan loop je risico je nummer te verliezen.
Niet doen dus. Eerst overstappen en daarna stopt je abbo bij de oude provider.

Je kan steeds vertrekken.

Toegevoegd na 20 minuten 36 seconden:
Stroper schreef: 4 maanden geleden
Joop schreef: 4 maanden geleden Kijk wat Elon Musk deed, die heeft een een netwerk in space uit de grond gestampt....daar is België klein bier bij :beerchug: :banana:
Kan je niet vergelijken, want zijn satellietnetwerk werd gesubsidieerd door ministerie van defensie. Is dus ook een politiek project.
Ah neen? Telenet en Proximus waren/zijn ook politieke vehikels, wat is het verschil? :lol:
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
MeshDevices Fritz 1260 / 3x3000AX
Publieke Stratum1 NTP Chrony-server + Garmin GPS 18x via RS232-PPS
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

Als je Digi opzegt (dus nummeroverdracht bij andere provider aanvragen) valt nu het signaal op de sim wel degelijk weg (en niet naar het tijdelijk nummer zoals bij sommige geval was). Heeft bij mij wel meer dan 24u geduurd na activatie.

Misschien in de toekomst nog eens terug, maar gemis van VoWifi, voicemail en vooral rare kuren gsm (soms boodschap onbereikbaar, zeer lang blijven 'na'-bellen nadat jezelf of andere opgehangen heeft, etc) was er voor mij wat teveel aan.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 96 keer

Bericht

Joop schreef: 4 maanden geleden Je kan voor bepaalde masten een andere speler op je netwerk toelaten.
Je kan ook de andere speler op je antenne toelaten.
De telecomwet in NL stel het volgende waarin duidelijk geen sprake is van het delen van antennes noch enige verplichting tot het delen van het netwerk. Antennes delen gaat ook niet zomaar aangezien die aangesloten zijn op actieve apparatuur. In sommige gevallen zit de actieve apparatuur al voor een deel in de antenne zelf. Er is dus geen wezenlijk verschil tussen in de wetgeving tussen BE en NL op dit gebied. DIGI kan dus ook heel eenvoudig toegang krijgen tot mastconstructies van andere operatoren.
hoofdstuk 5a van de Telecommunicatiewet, dat voorschrijft dat een netwerkaanbieder (onder voorwaarden) moet instemmen met redelijke verzoeken van een andere netwerkaanbieder tot medegebruik van zijn fysieke infrastructuur.
Joop
Plus Member
Plus Member
Provider

Bericht

Het staat hier in de omgeving vol met masten en ik kan er geen aanwijzen die gedeeld zijn. Ook langs de snelwegen zie je gewoon 3 palen naast elkaar staan.
Zoals gewoonlijk staat er in de Belgische wetgeving weer achterpoortjes om het te kunnen weigeren.

Net als Glasvezel waar je je eigen modem niet kan aansluiten, waar dit in andere landen wel het geval is.
Het BIPT voorziet steeds zaken om vooral Proximus niet voor de voeten te lopen en de andere providers tegen te werken.

Ik lees erin dat ze idiote voorwaarden kunnen stellen, waar de andere providers mee geweerd kunnen worden, er staat nergens een verplichting en ook niet dat er standaard voorwaarden zijn. KPN-nettenbouw heeft zo de verplichting KPN exact dezelfde prijzen en voorwaarden te geven als andere ISP's.
Proximus niet, die hebben achterpoortjes, speciaal voor hun erin om monopolist te blijven.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
master-magic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Provider

Bericht

@Joop sinds enkele maanden kan je uw eigen modem aansluiten in Vlaanderen op de provider van je keuze, denk dat je ergens info hebt gemist ;)
greets
master-magic
Fastfiber 8500/2450 met fiber 8,5 Gbps/2,4 Gbps
Asus GT-AX1100 Pro Router
Dreambox 920 UHD (DVB-S/C) HD PVR met een T90 & VU+ Zero 4K (DVB-C/T2) .
Joop
Plus Member
Plus Member
Provider

Bericht

Sorry dat is enkel voor VDSL en Kabel, maar voor Fiber gaat dat niet. Daar ben je verplicht de ONT van Proximus te gebruiken.
Je mag dus geen fiber-modem naar keuze aansluiten, want Proximus beschouwd de ONT als onderdeel van het fibernetwerk, want gewoon onzin is.

Er zijn fibermodems, zoals de Fritzbox 5690pro, en die kan je als fiber-modem niet aansluiten, terwijl er helemaal geen reden is.

https://www.fastfiber.be/support/mijn-e ... instellen/

Ook bij jouw ISP, verplicht door Proximus.
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

Bericht

greets
master-magic
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 912 keer
Bedankt: 3523 keer
Recent bedankt: 17 keer
Provider

Bericht

Joop schreef: 3 maanden geleden Sorry dat is enkel voor VDSL en Kabel, maar voor Fiber gaat dat niet. Daar ben je verplicht de ONT van Proximus te gebruiken.
Je mag dus geen fiber-modem naar keuze aansluiten, want Proximus beschouwt de ONT als onderdeel van het fibernetwerk, want gewoon onzin is.
Er zijn fibermodems, zoals de Fritzbox 5690pro, en die kan je als fiber-modem niet aansluiten, terwijl er helemaal geen reden is.
Onzin
Ik heb een FritzBox 5590 Fiber, en deze is al sedert 1/11/2024 rechstreeks aangesloten op de Fiber, zonder Proximus ONT :-) .
.
Schermafbeelding 2025-01-14 162121.png
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Bericht

Vrijdag mail ontvangen dat ik één van de winnaars was van 1 jaar gratis. :banana: :banana:
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 31 keer
Provider

Bericht

Ingeschreven met de lancering op 11 december. Na een hele knoeiboel en 3 sim kaarten verder nog altijd niet in staat geweest om mijn oud nummer over te laten schakelen. Uren gespendeerd met hun "helpdesk" om dit in orde te krijgen. Morgen stap ik terug over in de hoop het oude nummer terug te recupereren.

Als iemand van Digi meekijkt. Wat een soep bij jullie. Na 5 weken nog niet in staat om een nummer over te zetten. Proficiat
charlez
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Bericht

@Nexus1980

Van welke provider kom je?
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 519 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Bericht

Gisteren in Gent gepasseerd aan hun kantoor dat nog altijd niet open is. Ze houden van ons rebelse karakter staat er op de ramen :)
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Bericht

charlez schreef: 3 maanden geleden Vrijdag mail ontvangen dat ik één van de winnaars was van 1 jaar gratis. :banana: :banana:
Misschien is iedereen wel een winnaar van een jaar gratis. Nog niemand heeft namelijk een factuur gekregen :lol:
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Provider

Bericht

charlez schreef: 3 maanden geleden @Nexus1980

Van welke provider kom je?
MV
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

Bericht

@Nexus1980 ik was ook van MV overgegaan naar Digi en was ook na 3 weken pas in orde door de kerstperiode en de drukte, heb wel vermeld dat ik van MV kom met m'n MV account nr, de eerste keer lukte het ook niet omdat ze het niet vonden maar na een mail te hebben gehad en beantwoord dat het MV was en dit niet in hun lijst stond van aanbieders bij het formulier online dan was het na 3 dagen opeens gelukt.
had wel het probleem in m'n iPhone dat het nr van Digi sim bleef staan en mijn eigen nr er niet op kwam, heb dit opgelost door heel de iPhone te herinstalleren zodat mijn eigen nr dan gezien werd.
greets
master-magic
Nexus1980
Premium Member
Premium Member
Provider

Bericht

Thnks, Wat het ook mag zijn. Als je zoals in mijn geval al 3 weken je oud nummer “verloren” bent en niet bereikbaar is dat problematisch.
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

Bericht

@Nexus1980 spijtige zaak dat dit is gebeurd 😒
greets
master-magic
ben144
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 12 keer

Bericht

master-magic schreef: 3 maanden geleden ... en beantwoord dat het MV was en dit niet in hun lijst stond van aanbieders bij het formulier online dan was het na 3 dagen opeens gelukt.
Ik zie dat ze de lijst met operatoren nu volledig weggehaald hebben, je moet enkel nog het klantnummer ingeven.
Grote kans dus dat het daar misliep
Joop
Plus Member
Plus Member
Provider

Bericht

philippe_d schreef: 3 maanden geleden
Ik heb een FritzBox 5590 Fiber, en deze is al sedert 1/11/2024 rechstreeks aangesloten op de Fiber, zonder Proximus ONT :-) .
.
Schermafbeelding 2025-01-14 162121.png
Hoe doe je dat want een vriend van me wil van die ONT af, maar niemand weet hoe.
Hij zit bij EDPnet en eerst kwamen de fiberboeren een Proximus Fiber-modem installeren waardoor die zijn internet kwijt raakte.
Moesten ze weer komen en plaatsten ze een ONT, die wel bruikbaar is.
Hij heeft gevraagd hoe direct aan te sluiten, maar niemand kan of wil het zeggen.
Ook EDPnet gaf aan het niet te weten.

Dus graag info, want er zijn er veel die dat extra kastje kwijt willen. Nergens kan ik vinden hoe je dat doet.

Toegevoegd na 1 minuut 8 seconden:
Avenger 2.0 schreef: 3 maanden geleden
charlez schreef: 3 maanden geleden Vrijdag mail ontvangen dat ik één van de winnaars was van 1 jaar gratis. :banana: :banana:
Misschien is iedereen wel een winnaar van een jaar gratis. Nog niemand heeft namelijk een factuur gekregen :lol:
Dito, hier ook geen faktuur gezien :-D
Groeten Joop.

EDPnetFix 100/40mbit
Modem Zyxel VMG4005-B50A
Router Fritzbox 5690Pro
Voip Nomado/EDPnet
GSM 2x Digi 5€
TOA
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 2 keer

Bericht

Ze kunnen zich grote reclamepanelen veroorloven in Brusselse bushokjes, maar zojuist ook zelfs reclame op vtm gezien voor Digi. Blijkbaar een goed gespijsd beginkapitaal om initieel marktaandeel te bekomen.
Internet (onbeperkt): Hey : 29€/maand
GSM (15gb): Hey S: 5€/maand
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

Bericht

het reclame spotje oogt wat goedkoop, maar ze geven het al enkele weken op tv sinds begin januari.
greets
master-magic
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 336 keer
Provider

Bericht

Proximus-CEO Boutin: 'Lancering Digi veroorzaakt geen tsunami' (Bron: De Tijd 22/1/2025 16:55 u.)
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 83801.html
https://tweakers.net/nieuws/231078/belg ... -zijn.html
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

Ik krijg toch de indruk dat Px er niet zo gerust op is.
https://techpulse.be/nieuws/475851/prox ... trol-digi/
Bye, Maurice
https://on4bam.com
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 408 keer
Bedankt: 793 keer

Bericht

Hun commentaar is legitiem, maar Proximus en Telenet doen natuurlijk ook gewoon hetzelfde.
Of dacht je dat het duopolie hun 5G en (echte) fiber eerst in een weiland uitgerold heeft?
master-magic
Premium Member
Premium Member
Provider

Bericht

er doen zoveel verhalen de ronde ook de laatste dagen, orange en telenet zouden met iets nieuw komen tegen de zomer,
proximus is idd niet tevreden met de concurrentie die er is nu, alle providers voelen de hete adem in hun nek, is het niet van Digi dan is het van de Fiber providers dat meer en meer nieuwe klanten krijgen.
er verschuift wat in Vlaanderen na jaren stilstand door de 2 grootste providers.
sommige mensen worden ook kritischer en blijven de grillen niet aanvaarden van een Telenet bv.
greets
master-magic
cadsite
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 233 keer
Bedankt: 502 keer
Provider
Te Koop forum

Bericht

heist_175 schreef: 3 maanden geleden Hun commentaar is legitiem, maar Proximus en Telenet doen natuurlijk ook gewoon hetzelfde.
Of dacht je dat het duopolie hun 5G en (echte) fiber eerst in een weiland uitgerold heeft?
Het ligt toch iets anders.
Telenet en proximus werken per straat/wijk.
Digi blijkbaar per huis.

De aansluiting hier heeft zo'n 7 uur geduurd met 2 personen. Erna is nog een equipe gepasseerd om de stoep weer toe te doen. Dat kostte me €50.
Ik denk dat ik al vele jaren klant zal moeten blijven voordat ze ook maar 1 cent winst op mij maken.
Als je die kost moet maken om een abonnement van €10 te kunnen verkopen is het nog vele malen erger.

Heel jammer dat die kabels niet gewoon gedeeld kunnen worden.
bralm
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 17 keer

Bericht

cadsite schreef: 3 maanden geleden Telenet en proximus werken per straat/wijk.
Niet noodzakelijk. Tegenover mijn huis is een nieuwbouw appartementencomplex gezet. Daar heeft Proximus fiber voorzien, terwijl pal aan de andere kant van de straat geen fiber mogelijk is.
dot1x
Starter Plus
Starter Plus
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 19 keer

Bericht

satsurfer schreef: 3 maanden geleden Proximus-CEO Boutin: 'Lancering Digi veroorzaakt geen tsunami' (Bron: De Tijd 22/1/2025 16:55 u.)
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 83801.html
https://tweakers.net/nieuws/231078/belg ... -zijn.html
Je verwacht ook nog geen tsunami na iets meer dan een maand. Zoals ik al zei in een andere post, het wordt wachten op de eerste financiële resultaten van DIGI zodra ze beschikbaar zijn. Om dan hopelijk te kunnen vergelijken met de resultaten van de andere providers en zien hoeveel aansluitingen/klanten zij verloren hebben.