Pagina 1 van 1
Homewizard P1 meter heeft de geest gegeven
Geplaatst: 10 nov 2024, 14:22
door Jack Daniels
Hangt hier ruim 2 jaar, altijd gewerkt tot een paar dagen geleden. Plots bleek die offline te staan. Niks gewijzigd aan interne netwerk setup. Losgekoppeld van DM, verwijderd uit de app, nieuw apparaat toegevoegd, gekoppeld aan mijn wifi. Ging halve minuut of zo goed, dan ging de groene LED over naar rood knipperend. Aan USB poort gehangen via stekker in stopcontact. Nog vijf of zes keer opnieuw geprobeerd. Volledige reset paar keer tot LED wit brandt. Nieuwe setup, gaat goed. LED brandt weer eventjes groen om minder dan halve minuut later weer rood te knipperen. Vandaag contact opgenomen met helpdesk van homewizard. Iemand anders nog tips of gelijkaardige situatie meegemaakt?
Edit: woensdagochtend 6 november rond 02.00u is hij offline gegaan. Niet echt een moment waarop er veel gebeurt.
Re: Homewizard P1 meter heeft de geest gegeven
Geplaatst: 10 nov 2024, 18:47
door buthead
Eens resetten en

en wachten op klantendienst zoals je gedaan hebt
Re: Homewizard P1 meter heeft de geest gegeven
Geplaatst: 12 nov 2024, 00:50
door thomasdb
zeker dat uw buren ofzo geen mesh hebben gekocht dewelke uw eigen netwerk wat afzwakt.
of u uw eigen access point niet verzet hebt met als gevolg slechter wifi bereik aan de p1 meter zelf
Re: Homewizard P1 meter heeft de geest gegeven
Geplaatst: 12 nov 2024, 09:56
door heist_175
Geen logs die je kan inkijken?
Als ie dood zou zijn, kan je naar een RPI P1 kijken:
https://www.ztatz.nl/p1-monitor-download-202408-v2-4-2/
Die kan je aan de WiFi en de ethernet aanhangen.
Re: Homewizard P1 meter heeft de geest gegeven
Geplaatst: 12 nov 2024, 14:23
door Jack Daniels
Opgelost. Het viel op dat de app, elke keer na reset van de meter of bij poging tot wifi verbinding, meteen een firmware update begon te installeren voor de meter. Via de smartphone lukte dat niet. Dan maar een poging gewaagd via de tablet en toen lukte het wel, het gaat om firmware 5.19. Na die update opnieuw proberen verbinden met mijn netwerk terwijl de meter aan een USB adapter hing. Ging even goed (groene LED) en even later weer rood knipperend. Homewizard helpdesk zei dat ik de meter weer aan mijn digitale teller moest hangen, en verrek, plots deed hij het weer. Had het te maken met de nieuwe firmware? Onduidelijk wat er aan de hand was.