Als je de discussie start met als doel de andere van gedacht te doen veranderen kan dat inderdaad frustratie opwekken maar je hebt wel zelf die (te) hoge verwachting opgewekt. Met persoonlijke verwijten gaan zwaaien zal enkel de frustratie aan beide kanten doen toenemen.
Heb je een persoonlijk probleem met iemand dan voorziet dit forum in de mogelijkheid om die persoon te blocken en je zal de posts van die persoon niet meer zien. Is dat niet beter? Zelf doe ik dat maar zeer zuinig na heel veel gescheld in mijn richting. Persoonlijk kunnen die verwijten me weinig doen want ik beschouw ze dus als tekenen van tekort aan argumenten. Bovendien kan je met een persoon hevig van gedacht verschillen over één onderwerp maar het totaal eens zijn over een ander.
Ik zal ook niet naar de mods lopen om iemand aan te pakken, als kind hebben mijn ouders het mij duidelijk gemaakt dat zoiets niet hoort en ik weet het nog altijd

Ik bekijk het als op het voetbal, soms krijg je eens een tik en soms deel je er eentje uit maar wie gaat huilen bij de ref zal niet veel plezier beleven. De ref moet stevige fouten fluiten zodat er geen kaarten moeten vallen of spelers geblesseerd worden, dat is hier net hetzelfde. We spelen alsof er geen ref is en dan kijkt men op dat het soms een schoppartij wordt.