Welles nietes discussies vermijden (bijv energietransitie)

Vragen of opmerking aan het adres van de Userbase.be crew kan je hier posten. Ook nieuws ivm Userbase.be wordt hier gepost.
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 359 keer
Bedankt: 519 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Bericht

Men kan ook gewoon bij de eigen mening blijven aan beide kanten (agree to disagree). Het is ook niet dat één kant gelijk moet hebben, ze kunnen ook perfect beiden verkeerd zijn :)

Als je de discussie start met als doel de andere van gedacht te doen veranderen kan dat inderdaad frustratie opwekken maar je hebt wel zelf die (te) hoge verwachting opgewekt. Met persoonlijke verwijten gaan zwaaien zal enkel de frustratie aan beide kanten doen toenemen.

Heb je een persoonlijk probleem met iemand dan voorziet dit forum in de mogelijkheid om die persoon te blocken en je zal de posts van die persoon niet meer zien. Is dat niet beter? Zelf doe ik dat maar zeer zuinig na heel veel gescheld in mijn richting. Persoonlijk kunnen die verwijten me weinig doen want ik beschouw ze dus als tekenen van tekort aan argumenten. Bovendien kan je met een persoon hevig van gedacht verschillen over één onderwerp maar het totaal eens zijn over een ander.

Ik zal ook niet naar de mods lopen om iemand aan te pakken, als kind hebben mijn ouders het mij duidelijk gemaakt dat zoiets niet hoort en ik weet het nog altijd :)
Ik bekijk het als op het voetbal, soms krijg je eens een tik en soms deel je er eentje uit maar wie gaat huilen bij de ref zal niet veel plezier beleven. De ref moet stevige fouten fluiten zodat er geen kaarten moeten vallen of spelers geblesseerd worden, dat is hier net hetzelfde. We spelen alsof er geen ref is en dan kijkt men op dat het soms een schoppartij wordt.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 545 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Bericht

Dizzy schreef: 12 nov 2024, 12:36 Men kan ook gewoon bij de eigen mening blijven aan beide kanten (agree to disagree). Het is ook niet dat één kant gelijk moet hebben, ze kunnen ook perfect beiden verkeerd zijn :)
Dat is de kern van dit topic en de reden dat het Hernieuwbare energie topic gesloten werd.

Now let that sink in for a moment :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Topics sluiten is een verkeerde reactie op verkeerde reacties. Je kan zo topics blijven sluiten tot het forum doodgebloed is wegens geen topics meer. Mensen verschillen van mening en dat is de kern van een discussieforum. Als moderator moet je de wedstrijd niet annuleren maar zorgen dat het spel vlot verloopt, er zullen altijd tikken uitgedeeld en ontvangen worden.
Wil je iemand kwaad maken, vertel hem dan leugens. Wil je iemand razend maken, vertel hem dan de waarheid.
woutervh
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 163 keer
Provider

Bericht

on4bam schreef: 12 nov 2024, 12:51 Now let that sink in for a moment :wink:
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Je gaat dan voor de hele gemeenschap een onderwerp afsluiten omdat enkele personen bij hun mening blijven?

Dat lijkt me haast even wijs dan een meme van Musk :)

Er was trouwens nieuwe info voor de topic maar die kan dan in een nieuwe waar meningsverschillen uitgesloten zijn.
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 523 keer
Bedankt: 86 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Dizzy schreef: 12 nov 2024, 12:57Topics sluiten is een verkeerde reactie op verkeerde reacties. Je kan zo topics blijven sluiten tot het forum doodgebloed is wegens geen topics meer. Mensen verschillen van mening en dat is de kern van een discussieforum. Als moderator moet je de wedstrijd niet annuleren maar zorgen dat het spel vlot verloopt, er zullen altijd tikken uitgedeeld en ontvangen worden.
Full Quote om die ook even te laten inzinken.
Ik vind dit zowat het beste wat ik in dit topic heb mogen lezen.
je répète.. Jean a de longues moustaches
boulder
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 220 keer
Bedankt: 178 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider

Bericht

Enerzijds lees je dat mensen te gauw posten.
Dat zal ongetwijfeld wel het geval zijn.
Anderzijds moeten posts beperkt worden in aantal.

Mensen negeren is een optie, maar dat zou ik eerder met trollen doen, mensen die totaal onzinnige zaken vertellen.
Soms vertellen mensen ook zaken die diametraal tegenover je eigen mening staan, en logischerwijze wil je daar wél mee discussiëren, anders blijven na een tijdje alleen nog die mensen over waar je het voor 90% mee eens bent, en dan is er geen uitwisseling van ideeën meer.
Wat je niet wilt zijn persoonlijke verwijten, of verwijten naar een hele groep.
Als je dan iemand negeert, kan die persoonlijke aanvallen lanceren die je dan niet te zien krijgt, dat wil je ook niet.
Soms lees ik in dit topic hier lange posts van mensen die willen zeggen hoe het allemaal moet, waarvan ik mij afvraag waarom dat bij henzelf dan niet lukt.
Hoe onfeilbaarder de god, hoe langer de tenen...
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Bericht

Laat ons een flitspaal installeren op UB, te snel gepost op de bon :)

Allemaal onrealistisch, mensen zijn niet perfect en zelfs ub'ers niet :)

Het is juist dat je het meeste leert van mensen met een andere mening, wie fans zoekt kan terecht op only fans :)

Persoonlijke verwijten zijn inderdaad nergens goed voor en moeten zo snel mogelijk aangepakt worden, het zijn rotte plekken die de rest aansteken zonder verwijdering. Nu gaat men nuttige topics blokkeren maar laat men de verwijten staan, tja.

En ja, iedereen zal wel eens in de fout gaan dus als we al starten met wat meer kritisch op onszelf te zijn dan zou dat goed zijn, het lijkt me echter even haalbaar als de flitspaal. Er is een reden waarom de functie van moderator bestaat :)