De Amerikaanse filmindustrie gaat ouders inschakelen in haar strijd tegen het illegaal kopiëren en dowloaden van speelfilms. De MPAA (Movie Association for America) heeft een programma ontwikkeld waarmee ouders de computer van hun kinderen kunnen controleren op illegale filmbestanden.
Het is volgens de organisatie niet de bedoeling dat ouders hun eigen kinderen aangeven, alleen maar om ouders bewust te maken van de mogelijk illegale activiteiten vna hun kinderen. Volgens de BBC is het programma niet feilloos, ook legale en normale bestanden werden aanzien als illegale kopies.
Bron: BBC, RUG
Filmindustrie schakelt ouders in tegen piraterij
- cptKangaroo
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 750 keer
- Bedankt: 252 keer
- Recent bedankt: 2 keer
- ikkejonge
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik zie niet direct in welke impact zo'n actie zou hebben. De enigen die erbij zouden afzien indien iedereen eraan meedoet, zijn de kleine zelfstandigen.
En dat ouders hun kinderen zouden straffen voor downloaden van films of mp3's zou mij ook verbazen. Het gebeurt vaak genoeg dat de ouders zelf eens vragen aan zoon of dochterlief om een cd-tje te branden met illegale mp3's.
iddikkejonge schreef: En dat ouders hun kinderen zouden straffen voor downloaden van films of mp3's zou mij ook verbazen. Het gebeurt vaak genoeg dat de ouders zelf eens vragen aan zoon of dochterlief om een cd-tje te branden met illegale mp3's.

het downloaden is veel gemakkelijker dan heel et stad af te zoeken naar die ene cd waar blijkbaar geen enkele uitbater al van gehoord heeft.
piraterij is zo oud als de straat en net als de straat is er nog steeds piraterij

in hongkong is het volledig ingeburgerd en kunt ge hier en daar bootlegs krijgen. In azië tiert piraterij weelderig en toch blijven de mpaa en riaa de kleine gebruikers aanklag.
Het gaat blijkbaar nu zover zelfs dat ze tools maken voor ouders die zo hun kindjes kunnen betrappen.
Als 1 manier van sharen van copyright protected bestanden opgedoekt is, zoals napster loopt iedereen toch naar een ander programma en netwerk.
waarom betalen als ge der gemakkelijker gratis aangeraakt, zo is de mens altijd geweest. Altijd op zoek naar wat voor hem het gunstigst uitvalt.
Wij krijgen ook groenten gratis van onze grootouders, wrom dan naar de winkel gaan en aanschuiven voor een chemisch besproeide kropsla?
de pispaal <<
- trobbelke
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 1 keer
als ge die mp3's enz... van de artiest moogt downloaden, dan is er geen verschil met die krop sla van uw grootouders,Mr.Cide schreef:
Wij krijgen ook groenten gratis van onze grootouders, wrom dan naar de winkel gaan en aanschuiven voor een chemisch besproeide kropsla?
als, echter, die muziek gewoonlijk te koop aangeboden wordt, maar gij betaalt er liever niet voor, omdat iemand die muziek ook illegaal aanbiedt (of, ter verduidelijking, tegen de wil van de artiest, zullen we maar zeggen), dan is er geen vergelijking met uwe krop sla in mijn ogen. Dan gaat het technisch gesproken eigenlijk om diefstal, want ge bekomt iets waar normaal gezien dient voor betaald te worden.
- Nob
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
- Bedankt: 125 keer
En dit is wat de platenmaatschappijen u willen doen geloven. Maar technisch gezien is het GEEN diefstal (want stelen is iets fysiek wegnemen). Het is WEL copyright schending, en da's iets helemaal anders.Dan gaat het technisch gesproken eigenlijk om diefstal, want ge bekomt iets waar normaal gezien dient voor betaald te worden.
greetz,
Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Dit is pure diefstal... je steelt namelijk inkomsten van de maatschappij. Het feit dat het niet fysiek is maakt niets uit... toch grappig hoeveel mensen zichzelf trachten te sussen met dergelijke verhaaltjes.Nob schreef:En dit is wat de platenmaatschappijen u willen doen geloven. Maar technisch gezien is het GEEN diefstal (want stelen is iets fysiek wegnemen). Het is WEL copyright schending, en da's iets helemaal anders.
je kan het mss wel als diefstal bekijken. Maar of er echt inkomstenr2504 schreef: Dit is pure diefstal... je steelt namelijk inkomsten van de maatschappij. Het feit dat het niet fysiek is maakt niets uit... toch grappig hoeveel mensen zichzelf trachten te sussen met dergelijke verhaaltjes.
wegvallen is nog maar de vraag. Als iemand een deel mp3's download
wil dat niet zeggen dat ie anders de cd had gekocht.. voor een deel
wel uiteraard.
greetz
daarin hebt ge gelijk.canabeez schreef: je kan het mss wel als diefstal bekijken. Maar of er echt inkomsten
wegvallen is nog maar de vraag. Als iemand een deel mp3's download
wil dat niet zeggen dat ie anders de cd had gekocht.. voor een deel
wel uiteraard.
kheb vroeger meer dan genoeg miskopen gedaan van spellen
het is echter niet zo dat ik ieder spel download. als het een spel is dat ik echt wil dan koop ik dit (half life 2 bijvoorbeeld)
goeie platen wil ik heus wel kopen maar je moet een fortuin geven als je alle platen wil die je graag hoort.
De wil is er, maar het geld niet.
Kben een week geleden nog naar nen cd-winkel geweest op zoek naar een cd waarvan ik gehoord had op de radio: de uitbater wist nie eens van wie die cd was.
Kvind dat de meeste cd-winkels echt op nix trekken, ok mainstream muziek staat duidelijk op genre maar waar ga je nu inhemelsnaam nujazz, breakbeat, downtempo, industrial vinden? ik heb nog geen enkele winkel gezien waar duidelijk stond 'dit zijn cds met nujazz'
meeste uitbaters weten niet eens wat nujazz is!
de pispaal <<
- Nob
- Erelid
R2, een moeilijke leerling jij. Ik heb het je allemaal al is proberen uit te leggen. (dat staat niet voor niks in de wet zo ze)Dit is pure diefstal... je steelt namelijk inkomsten van de maatschappij. Het feit dat het niet fysiek is maakt niets uit... toch grappig hoeveel mensen zichzelf trachten te sussen met dergelijke verhaaltjes.
Alle vooruit, nog maar is met een voorbeeldje:
Stel een winkelier heeft 10 zakjes chips, en 10 CD's. Als ik een zakje chips steel, dan is dat zakje WEG, dus die winkelier verliest "2" keer (ik koop het niet + hij kan het niet aan iemand anders verkopen). Als ik een CD copieer, dan behoudt die winkelier zijn 10 CD's. Dus het enige wat ie daaraan verliest is de KANS dat ik die CD ooit zou gekocht hebben. (en dat is zelfs niet zeker)
En onthoudt dit nu is aub.
greetz,
Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Das dikken bullshitDit is pure diefstal... je steelt namelijk inkomsten van de maatschappij. Het feit dat het niet fysiek is maakt niets uit... toch grappig hoeveel mensen zichzelf trachten te sussen met dergelijke verhaaltjes.
aangezien der van elke brandbare cd zoveel % gaat naar de maatschappij..
dus als er copys gemaakt worden verdienen zij daarop.
als ik zelf een mooi schilderij zie en ik maak der een foto van of teken het na dan ben ik ook geen dief.
Maar sommige mense zijn blijkbaar niet slim genoeg om zon dingen in te zien..
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
- Bedankt: 7 keer
- Contacteer:
Downloaden illegaal of niet .. het is in ieder geval makkelijk.
Moet ge al nie heel den dag voor niks zitten rondrijden.
En dan nog die release dates in belgie .. hopeloos achterlopen noem ik da
Moet ge al nie heel den dag voor niks zitten rondrijden.
En dan nog die release dates in belgie .. hopeloos achterlopen noem ik da

De platenmaatschappijen laten de cd's, dvd's drukken in 3de wereldlanden aan 10 eurocent et stuk en verkopen ze hier voor 25 euro et stuk.
Dat noem ik pure afpersing van de arme landen en van ons ook en dat is bij mijn weten ook illegaal.
Hier en ze zijn mss wel 40% van hun inkomsten kwijt maar ik ga nooit in een huis zoals dat van hen kunnen wonen dus ze verdienen meer dan genoeg.
ze zouden beter via asp en via paypal iets ontwerpen zodat ge uw eigen cd kunt samenstellen en kunt downloaden nadat deze betaald en samengesteld is. Dan betaal ik met alle plezier het geld ervoor maar de druk zit er dan niet in het coverke ook nie
enkel de artiesten worden dan betaald...
een cd kopen voor 1 lieke is ook al zoiets doms en anders 5 euro de single... kheb geen ezel dat geld schijt...
Dat noem ik pure afpersing van de arme landen en van ons ook en dat is bij mijn weten ook illegaal.
Hier en ze zijn mss wel 40% van hun inkomsten kwijt maar ik ga nooit in een huis zoals dat van hen kunnen wonen dus ze verdienen meer dan genoeg.
ze zouden beter via asp en via paypal iets ontwerpen zodat ge uw eigen cd kunt samenstellen en kunt downloaden nadat deze betaald en samengesteld is. Dan betaal ik met alle plezier het geld ervoor maar de druk zit er dan niet in het coverke ook nie
enkel de artiesten worden dan betaald...
een cd kopen voor 1 lieke is ook al zoiets doms en anders 5 euro de single... kheb geen ezel dat geld schijt...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
ik koop bijna alles wat ik gebruik, maar eerst test ik de warezversie
stelen, no way, slimme aanpak is het
Dan heb ik nog als ondervinding, dat ik soms minder problemen heb met de warezversie als met een originele versie
Wat je soms leest ook van mensen die iets aankopen. Bvb norton antivirus, je kan het maar zoveel keer installeren op zoveel tijd. Een formatje te veel kan zorgen dat je norton useless word. Das vragen aan de mensen om de warezversie te gebruiken.
Ze zoeken het soms zelf
stelen, no way, slimme aanpak is het
Dan heb ik nog als ondervinding, dat ik soms minder problemen heb met de warezversie als met een originele versie
Wat je soms leest ook van mensen die iets aankopen. Bvb norton antivirus, je kan het maar zoveel keer installeren op zoveel tijd. Een formatje te veel kan zorgen dat je norton useless word. Das vragen aan de mensen om de warezversie te gebruiken.
Ze zoeken het soms zelf
de koe zegt boe
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Hopelijk zal de rechter het onthouden als je daar staat. Ik vrees dat je met al je theorieen, en verhaaltjes niet echt ver gaat komen. Trouwens mij maakt het niet uit wat je copieerd, ik wil je alleen maar duidelijk maken dat je fout bent, en het voor de rechter pure diefstal is en blijft.Nob schreef:En onthoudt dit nu is aub.
Misschien het recente nieuws met betrekking tot het copieren van Playstation games nog eens lezen... ook daar was het fysiek niet verdwenen (en kon Sony/winkel het nog altijd verkopen), en de KANS dat men het origineel zou kopen is ook niet bewezen (was namelijk veel duurder).
Nogmaals, tracht jezelf niet te sussen met allerlei verhaaltjes

denk niet dat Nob zich probeert te sussen, maar eerder de correcte wettelijke termen wilt gebruiken in plaats van copyright-schendingen te veralgemenen tot diefstal.r2504 schreef:Nogmaals, tracht jezelf niet te sussen met allerlei verhaaltjes
Kate Ryan - Desenchantée
da nummer is wereldwijd bekend geraakt dankzij mp3 !!
en ik denk da Kate er ni armer op geworden is...
Ouder betrappen, laat me ni lachen ons pa is den eerste die achter ne film vraagt of 'k die al heb, zoveelste poging van MPAA om "piraterij" tegen te gaan
Ik ga regelmatig naar de cinema en ik koop regelmatig ne CD, maar download ook, wie ni..

Ouder betrappen, laat me ni lachen ons pa is den eerste die achter ne film vraagt of 'k die al heb, zoveelste poging van MPAA om "piraterij" tegen te gaan
Ik ga regelmatig naar de cinema en ik koop regelmatig ne CD, maar download ook, wie ni..

- Nob
- Erelid
Idd Wem. 't Is niet omdat het geen diefstal is dat het niet fout kan zijn. Copyrightschending is ook fout en "moet" ook beboet worden.denk niet dat Nob zich probeert te sussen, maar eerder de correcte wettelijke termen wilt gebruiken in plaats van copyright-schendingen te veralgemenen tot diefstal.
Alleen in het geval van de musicindustry vind ik dat zij minstens evenveel zouden moeten beboet worden als een copyrightschender (kartel-vorming, woekerwinsten, ...)
En ja, ik koop veel (teveel eigenlijk als ik mijn spaarboekje bekijk

greetz,
Nob
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
straffe uitspraak, kun je die ook staven?DiViNO schreef:Kate Ryan - Desenchantée