[Gezocht] luchtontvochtiger voor wasplaats

Iets te koop? Naar iets op zoek? Aparte regels gelden in dit forum (zie sticky).
Plaats reactie
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1680 keer
Bedankt: 1475 keer
Recent bedankt: 13 keer
Provider
Te Koop forum

Ik ben op zoek naar een luchtontvochtiger voor mijn wasplaats. Nl voor te gebruiken wanneer ik er de was droog aan het drooghek. Het plaatsje is een goeie 10 m2. Budget rond de 150 euro. Waar moet ik op letten? En concrete kooptips? Dank!
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
Bedankt: 98 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Geen goeie ervaring hier mee, de was rook een pak minder fris, kan natuurlijk aan de luchtontvochtiger hebben gelegen.

Ventilatie is altijd beter.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Dank voor het delen van de ervaring. Nu begrijp ik niet zo goed hoe het kan dat de was minder fris ruikt op die manier. Enige theorieën?
orionis
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 41 keer
Provider

Wij hebben nu een aantal jaar de qlima D612
Vooral voor de was, maar ook als het lange periode's regent en vochtigheid in huis stijgt

Zijn we best tevreden van

- Gaming: PC, Quest 3 en Nintendo switch 2
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 281 keer
Bedankt: 98 keer
Te Koop forum

Nog altijd geen idee waardoor de geur kwam (en intussen een echt ventilatiesysteem). Mogelijks door smeermiddelen van de ventilator ofzo? Mijn sample size is ook maar 1 toestel.
Ratface
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 72 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb er 1 staan van delonghi die weg mag. Misschien 10x gebruikt in ons vorig huis, ook voor de was, werkte perfect. Ik stuur je een PM.
peroxide
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 16 keer
Provider

Ik heb een toestel van Trotec, maar weet het model niet van buiten.
Was een pak goedkoper dan een Delonghi, maar is ook wel wat luider.
Voor de rest wel tevreden van.
NuKeM
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 126 keer
Bedankt: 268 keer

Niet binnen je budget, maar hier al een tijdje een De'Longhi DDSX225 naar volle tevredenheid.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Hoe groot is het reservoir? In liter? En wat is nodig qua grootte? Ik zie daar veel verschil tussen.
Nordic
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 14 keer
Provider
Te Koop forum

Hier gebruiken we al jaren een ontvochtiger.
We kochten in 2010 een nieuwbouwappartement met geïntegreerde ventilatie in alle ruimtes, maar zelfs na meerdere pogingen van de installateur en andere bedrijven om het systeem goed geregeld te krijgen, hadden we nooit het gewenste resultaat. Een ingesloten badkamer was na het douchen een grot waar het water van de muren liep. Als je erna je nog wou scheren of opmaken (mijn wederhelft he) was dat niet te doen.
Hier hadden we toen zo een kleine Delonghi met een tankje van nog geen 2 liter. Maar als je die opstartte voor het douchen kon je erna de spiegel e.d. gebruiken. Die had een timer en ging na 2u uit en de badkamer was droog.

Omdat de leefruimte tijdens de winter ook enorm vochtig kon worden, hadden we daar ook een gezet, dat was een grote ook van Delonghi met een tank van 6liter en op een nacht onttrok deze een volle tank uit deze ruimte. (5*11m). Toen we het appartement na 2j verkochten (het vochtprobleem was maar een van de structurele gebreken), zijn deze mee verhuisd naar ons nieuwe huis. Hier geen vochtprobleem, maar met 5 mensen dus dagelijks minstens 1 wasmachine van 9kg en geen fan van droogkast, dus alles staat op rekken in de garage.
Ik denk dat de Delonghi met de compressor (dus de grote) hier nog enkele jaren in de garage heeft gedraaid met was, aangesloten op de afvoer.
Deze is dan defect gegaan en omdat het drogen dan veel langer duurde, hebben we deze vervangen door een Woods, ook met compressor. Deze is nog zuiniger dan de Delonghi en droogt de was in enkele uren.
Of onze lakens nu in de zomer op de droogmolen buiten hebben gehangen, of in de garage met de ontvochtiger, ik ruik geen verschil.
We gebruiken wel geen wasverzachter en de wasmachine is zo'n Miele met 2 flacons zeep.

Die Woods van wel een paar honderd Euro, maar als we bv tegen de middag een was ophangen is die droog na na 4 - 5 uur en kan die in de kast zonder problemen. Kunt dan opnieuw een machine ophangen. De Woods is wel wat lawaaierig, maar na 1 deur hoor je hem niet meer. Is uiteindelijk een compressor en een ventilator met veel debiet.

Die kleine Delonghi was veel stiller, maar enkel voor hele kleine ruimte en verbruikte wel veel meer elektriciteit ook, werktte op een andere manier.

De Woods die wij hebben lijkt op deze https://www.luchtreinigeronline.nl/wood ... -100m.html
Die heeft een bak van een goede 10liter, maar kan ook direct in een afvoer gaan. We hebben een putje waar deze afvoerdarm in zit. Hij kan het water wel niet opvoeren.

De kleine Delonghi doet het trouwens nog steeds, die staat bij mijn moeder is haar berging naast het wasrek. Ze heeft deze eens geprobeerd en is deze blijven gebruiken. Dat ding is dus bijna 15jaar oud.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik heb thuis hier een Pro Breeze waarvan ik best tevreden ben. Niet meer te krijgen op Amazon (maar misschien andere wel van dit merk?), maar deze was het: https://www.amazon.nl/dp/B0B2198CY2/

Gebruik hem in de badkamer, want ook zo'n "vochtige grot" na een douchepartij of 3 (als het niet zomert).
ooh. shiny.
phil48
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 26 keer

cloink schreef: 01 okt 2024, 10:46 Ik heb thuis hier een Pro Breeze waarvan ik best tevreden ben. Niet meer te krijgen op Amazon (maar misschien andere wel van dit merk?), maar deze was het: https://www.amazon.nl/dp/B0B2198CY2/

Gebruik hem in de badkamer, want ook zo'n "vochtige grot" na een douchepartij of 3 (als het niet zomert).
Op amazon.de nog wél te krijgen.
Goztow
Administrator
Administrator
Provider
Te Koop forum

Uiteindelijk deze gekocht tweedekansje voor 115 €. https://www.amazon.com.be/dp/B09BNZWPZY ... asin_title Heel tevreden van, doet echt zijn werk zoals het moet!
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 68 keer
Bedankt: 604 keer
Recent bedankt: 3 keer
Te Koop forum

Goztow schreef: 25 nov 2024, 20:31 https://www.amazon.com.be/dp/B09BNZWPZY ... asin_title Heel tevreden van, doet echt zijn werk zoals het moet!
ook deze gekocht nav de ervaringen in het topic hier, en idd best tevreden van (tot op heden)
scheelt heel wat vocht in de badkamer :)
Plaats reactie

Terug naar “Te koop / Gezocht”