Details over faillissement Deutz (EDPnet)
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 698 keer
+ artikel vandaag in HLN over het failliet van EDPNet
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
- Bedankt: 193 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost
iPhone 11 64GB SG | Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) | Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) | iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw | Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 133 keer
Eigenlijk erg he
µ
Deutz wijst in dit hele verhaal naar één man, en niet de minste: Guido De Croock, de voorzitter van de ondernemingsrechtbank van Dendermonde. Volgens de ondernemer misbruikt hij het systeem door eenzijdig bedrijven failliet te verklaren en bevriende curatoren er veel geld aan te laten verdienen.
µ
Deutz wijst in dit hele verhaal naar één man, en niet de minste: Guido De Croock, de voorzitter van de ondernemingsrechtbank van Dendermonde. Volgens de ondernemer misbruikt hij het systeem door eenzijdig bedrijven failliet te verklaren en bevriende curatoren er veel geld aan te laten verdienen.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 388 keer
- Bedankt: 751 keer
- Recent bedankt: 6 keer
Ook bij de berichten die eerder in DeTijd verschenen kan je u toch wel vragen stellen over hoe lichtzinnig er in dit dossier gehandeld is: door overheidsactoren, door banken, ...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
- Bedankt: 81 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Op https://www.tscheldt.be/breaking-rechte ... angesteld/ staat daar over die man ook een heel artikel van.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 266 keer
- Bedankt: 482 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Opgesplitst zodat de bloeddruk van EDPers binnen de perken blijft na het lezen van de titel .
Bye, Maurice
https://on4bam.com
https://on4bam.com
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 468 keer
- Recent bedankt: 3 keer
tbh, als ik kijk naar hoelang het duurt voor het faillisement van de vlaamse energieleverancier af te handelen,
wat de curatoren daaraan verdienen voor relatief weinig te doen (het kan écht sneller dan dik 3j, of niet?),
het feit dat kbc gewoon de interesten kan laten doorlopen en stijgen op een lening van een failliet bedrijf (en er dus nog éxtra centen voor ziet),
en hoe weinig dat de "normale mens/schuldeiser" terugziet (naar het schijnt, voor VEL, zou dat ongeveer 56% zijn)...
dan lijkt wat deutz me zegt gewoon helemaal volledig realistisch: voor de croock kan het vriendjespolitiek zijn, de curatoren verdienen er veel centen bij zonder moeite te doen, kbc verdient er eveneens nog wat centjes bovenop (alweer een faillisement en alweer kbc die betrokken is...), en de rest van het getroffen volk? who cares, dat is toch maar "gepeupel" in hun ogen
ze zouden het eigenlijk moeten aanpakken en eerlijker maken, denk ik?:
- een faillisement zou moeten afgehandeld zijn binnen de 24 maanden (lijkt me meer als genoeg tijd)
- er zou verplicht een "cooldown" periode moeten zijn met herstructurering/bescherming schuldeiser/zoektocht naar overnemer
- de curatoren zouden er maximaal x euro/procent op mogen verdienen, over de gehele periode gespreid
- de banken zouden géén interesten meer mogen krijgen van het moment dat een faillisement ingediend is (wel nog schuldeiser zijn voor het bedrag, maar niet de interesten die erbij zouden komen na het faillisement)
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 452 keer
Als dit allemaal klopt is het misdadig.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 28 keer
Krijgen curatoren maar niet hun geld als het faillisement is afgehandeld? Heb ooit eens gehoord dat ze daardoor faillisement met fraude amper aanpakken omdat het teveel tijd kost en te weinig opbrengt om te onderzoeken.
-
- Elite Poster
van wat ik zag bij de VEL niet, althans, er waren al delen gereserveerd/uitgekeerd lang voor het faillisement.
wat wel zo is bij de VEL is dat er geregeld een (in-mensentaal-onleesbare) update verscheen die dat ook transparant (kindof) aangaf wat de curator had kunnen recupereren en hoeveel ze aan zichzelf gaven etc.
vermoedelijk zal wat deutz zegt voor iemand die wat tijd wil spenderen dus ook wel te controleren zijn
hier is trouwens chat chatgpt over curatoren zegt:
wat wel zo is bij de VEL is dat er geregeld een (in-mensentaal-onleesbare) update verscheen die dat ook transparant (kindof) aangaf wat de curator had kunnen recupereren en hoeveel ze aan zichzelf gaven etc.
vermoedelijk zal wat deutz zegt voor iemand die wat tijd wil spenderen dus ook wel te controleren zijn
hier is trouwens chat chatgpt over curatoren zegt:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 42 keer
- Bedankt: 28 keer
Ik herinner me nog waar ik het zag:
https://www.vrt.be/vrtmax/a-z/pano/2018/pano-s2018a13/
Rond 26:30. Dus deze info klopt dan niet?
-
- Elite Poster
ze kunnen idd, voor zover ik weet, gewoon tussentijds wel geld krijgen vanaf die rekening.
misschien dat het anders is als ze specifiek het parket gaan inroepen en zeggen dat er gefraudeerd werd,
maar als het net zijzelf zijn die de fraude plegen (al dan niet samen met die van de ondernemingsrechtbank)....
dan zullen ze dat vermoedelijk niet aan de oren van het parket gaan leggen.
misschien dat het anders is als ze specifiek het parket gaan inroepen en zeggen dat er gefraudeerd werd,
maar als het net zijzelf zijn die de fraude plegen (al dan niet samen met die van de ondernemingsrechtbank)....
dan zullen ze dat vermoedelijk niet aan de oren van het parket gaan leggen.
-
- Elite Poster
nee, het gaat hier niet over het huidige EDPnet (onder citymesh).
het gaat hier over het "oude" edpnet, wat geen effect heeft voor het huidige EDPnet.
Het zijn dus de uitlopers/discussies die nog volgen uit het faillisement dat voor de overname van EDPnet gezorgd heeft.
in het kort: no worries, edpnet gaat nergens naartoe
-
- Elite Poster
dat zeg ik ook niet, ik zeg letterlijk "dit is what chatgpt erover zegt".... maak ervan wat je wil, google zelf je bronnen, check zelf of het klopt.
voor zover ik weet klopt het wel.
klopt, edpnet is al lang overgenomen en verdergegaan, maar deutz (de vorige eigenaar) zijn hoofdstuk is nog niet helemaal voorbij.
vermoedelijk zal dat zijn voor nadat digi zijn aanbod heeft uitgebracht, gezien digi in belgie een JV is tussen digi en citymesh, en edpnet nu van citymesh is.
-
- Pro Member
- Bedankt: 24 keer
Het is te hopen voor hem, zijn kinderen en zijn ouders dat ze het huis van zijn ouders kunnen terugkopen of toch minstens genoeg inkomsten hebben om ergens in hun buurt iets te kunnen huren.
Pluk de dag
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
Internet : Hoofdlocatie : Hey (Orange)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
-
- Starter Plus
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 11 keer
Het artikel is wel erg eenzijdig, de journalist neemt klakkeloos aan zonder vragen te stellen. Waarom werd edpnet buitengesmeten bij KBC? Fraude met domicilieringen. Waarom heeft het faillissement zijn andere vennootschappen aangetast? Omdat hij het een recht hield met cash van het andere, kaartenhuisje inderdaad. Waarom heeft het faillissement van zijn vennootschap hem persoonlijk aangetast, zodat hij zijn huis kwijt was? Kan alleen maar als hij zijn huis ondergebracht had in de vennootschap, i.e. het was eigendom van het bedrijf. En wat was dat ook alweer van die helicopter die edpnet moest aankopen?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 108 keer
Er wordt in het artikel wel met geen woord gerept over de vliegtuigbedrijven in Deurne, waarbij bv Winters Aviation Technics en in mindere mate NextGen Aviation Group de laatste jaren toch een behoorlijke put aan het graven waren. Het is een kluwen aan vennootschapjes dus het is moeilijk om een totaalbeeld van de financiën te krijgen. Maar ik kan me toch moeilijk voorstellen dat een ondernemingsrechtbank een perfect gezond bedrijf zomaar ten gronde kan richten.
-
- Elite Poster
zijn tal van bedrijven die op die manier werken om veel minder belastingen te betalen, en/of om prive "arm" te lijken terwijl ze stinkend rijk zijn.
zolang die constructies perfect legaal zijn -en enorme voordelen hebben- zal dat niet verdwijnen
geloof wel dat er nog een paar uitzondeirngen daarop zijn, maar idd, het meest waarschijnlijke is dat het huis in 1 van zijn venootschappen zat.
allewaart: hij is *persoonlijk* failliet verklaard, dus dan telt zijn privévermogen ook om verbeurd te verklaren als ik me niet vergis?
(maar persoonlijk failliet verklaard zou toch ook willen zeggen dat hij in eerste instantie ook zelf borg stond voor bepaalde schulden.... tja....)
we zullen er waarschijnlijk het fijne nooit volledig van weten
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 329 keer
- Bedankt: 81 keer
Nog een nieuw artikel in verband met Guido De Croock en Dhr. Deutz.
https://www.tscheldt.be/breaking-het-ne ... -langzaam/
https://www.tscheldt.be/breaking-het-ne ... -langzaam/
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
- Bedankt: 41 keer
Zonder een standpunt in te willen nemen, maar ik heb ooit heel dicht gestaan bij faillissementen van mijn bedrijven. En het is idd een rechter die beslist.
In mijn geval was de bankencrisis de oorzaak, maar wel de Belgische staat bijna met het nekschot.
Bankencrisis zorgde op 3 weken tijd dat mijn startende firma dat levende van reclame-inkomsten 97% verloor. Net op moment dat we mensen in dienst namen en Telenet overwoog een joint-venture te vormen.
Gevolg heel veel schulden ineens en met moeite deadlines kunnen halen om te betalen. ( mijn schuld en onervarenheid + crisis)
Op bepaald moment moet ik de RSZ 3500 euro en de BTW 2000 denk ik. Ik haal een grote sponsor binnen die 6 maanden upfront wilt betalen. Hiermee zouden ALLE schulden weg zijn.
Blijkbaar had BTW beslist om beslag te leggen op de bankrekening. Dus de dag dat de sponsort stort, haalt de BTW zijn schuld van de rekening. maar niet alleen de schuld! Neen gewoon heel de rekening halen ze leeg. Als de sponsor 20 miljoen had gestort, was er gewoon 20M weg voor bedrag van 2000 euro!!!!
Uiteraard veel paniek bij mij. Leveranciers, personeel die al weinig vertrouwen in je hebben in zo’n periode geloven dit verhaal totaal niet en beschouwen het weer als het zoveelste excuus! Uiteindelijk de gewest-directeur kunnen overtuigen dat ik dat geld nodig had. Hij heeft dan spoedprocedure ingezet om overschot bedrag terug te storten.
Ondertussen komt ook de RSZ aankloppen want zij moeten die 3500 euro hebben.
—) stelde voor om het via de BTW te laten overboeken. ( zelfde staat, dus moet wel kunnen?
—) uitstel wegens het in beslagname door de Btw van te veel geld.
Reactie: Mijnheer dat zijn mijn zorgen niet. Als u op tijd had betaald, was de BTW niet met al uw geld vandoor. Ofwel betaal je dus deze week, ofwel wordt u in faillissement gedaagd voor de rechtbank.
En zo geschiedde. Kon mij 3 keer gaan aanmelden bij de rechtbank met mijn boekhouder om daar vurig te pleiten voor het voortbestaan. En met succes, gelukkig!
Gouden tip voor ondernemers. betaal steeds uw boekhouder op tijd. Ook al denk je dat die niets opbrengt. Hij moet met jou de rechtbank overtuigen.
Ondertussen 17 jaar later wellicht 3000 keer meer rechtreeks en onrechtstreekse aan de overheid bijgedragen dan die 2500 dat de “brave” man perse wou krijgen!
Ah ja en die spoedprocedure? Ja dat liep perfect. Na 7 maanden heb ik het geld terug gekregen. Wellicht was ik nu 17 jaar later nog steeds aan het wachten als de directeur geen “spoed”procedure zou hebben ingezet!
De staat uw partner in het creëren van welvaart!
Ondertussen is het wel gebeterd.
In mijn geval was de bankencrisis de oorzaak, maar wel de Belgische staat bijna met het nekschot.
Bankencrisis zorgde op 3 weken tijd dat mijn startende firma dat levende van reclame-inkomsten 97% verloor. Net op moment dat we mensen in dienst namen en Telenet overwoog een joint-venture te vormen.
Gevolg heel veel schulden ineens en met moeite deadlines kunnen halen om te betalen. ( mijn schuld en onervarenheid + crisis)
Op bepaald moment moet ik de RSZ 3500 euro en de BTW 2000 denk ik. Ik haal een grote sponsor binnen die 6 maanden upfront wilt betalen. Hiermee zouden ALLE schulden weg zijn.
Blijkbaar had BTW beslist om beslag te leggen op de bankrekening. Dus de dag dat de sponsort stort, haalt de BTW zijn schuld van de rekening. maar niet alleen de schuld! Neen gewoon heel de rekening halen ze leeg. Als de sponsor 20 miljoen had gestort, was er gewoon 20M weg voor bedrag van 2000 euro!!!!
Uiteraard veel paniek bij mij. Leveranciers, personeel die al weinig vertrouwen in je hebben in zo’n periode geloven dit verhaal totaal niet en beschouwen het weer als het zoveelste excuus! Uiteindelijk de gewest-directeur kunnen overtuigen dat ik dat geld nodig had. Hij heeft dan spoedprocedure ingezet om overschot bedrag terug te storten.
Ondertussen komt ook de RSZ aankloppen want zij moeten die 3500 euro hebben.
—) stelde voor om het via de BTW te laten overboeken. ( zelfde staat, dus moet wel kunnen?
—) uitstel wegens het in beslagname door de Btw van te veel geld.
Reactie: Mijnheer dat zijn mijn zorgen niet. Als u op tijd had betaald, was de BTW niet met al uw geld vandoor. Ofwel betaal je dus deze week, ofwel wordt u in faillissement gedaagd voor de rechtbank.
En zo geschiedde. Kon mij 3 keer gaan aanmelden bij de rechtbank met mijn boekhouder om daar vurig te pleiten voor het voortbestaan. En met succes, gelukkig!
Gouden tip voor ondernemers. betaal steeds uw boekhouder op tijd. Ook al denk je dat die niets opbrengt. Hij moet met jou de rechtbank overtuigen.
Ondertussen 17 jaar later wellicht 3000 keer meer rechtreeks en onrechtstreekse aan de overheid bijgedragen dan die 2500 dat de “brave” man perse wou krijgen!
Ah ja en die spoedprocedure? Ja dat liep perfect. Na 7 maanden heb ik het geld terug gekregen. Wellicht was ik nu 17 jaar later nog steeds aan het wachten als de directeur geen “spoed”procedure zou hebben ingezet!
De staat uw partner in het creëren van welvaart!
Ondertussen is het wel gebeterd.