Esim van connectphone

Algemene discussies over telecommunicatie
x0f
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 3 keer

Bericht

Ik ben "connectphone" (operator uit Griekenland) tegengekomen bij het zoeken naar een back-up internet oplossing.

- unlimited data voor 50 eur per 30 dagen
- Mobile hotspot is supported.
- Enjoy full data speeds – no daily limits, no throttling. Geen andere info over een FUP gevonden.
- Je kan bestellen met een Belgisch adres maar ik ben niet tot het einde doorgegaan.

https://connectphone.eu/product/e-sim-belgium/

Heeft iemand dit al gebruikt? Het lijkt me te goedkoop voor wat het belooft.
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 186 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bericht

Kan niets terugvinden in hun voorwaarden of het wel echt unlimited is. Indien het weer zo'n 300GB en dan smallband zou zijn kan je evengoed een Belgische SIM provider pakken, zeker als het al 50 euro per maand kost, heb je ook bel+SMS mogelijkheid er bij dan.
En ook nog niet zeker of je internetverkeer dan wel of niet via Griekenland (of UK zoals met Lycamobile het geval was?) gaat...

Je kan het wel eens testen voor 25 euro 7 dagen volle bak downloaden en zien wat het geeft.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
Bedankt: 370 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

De vraag is wat ze verstaan onder unlimited. Hier in belgie mag je die term al gebruiken vanaf 300gb proximus geeft er nu 400gb en lycamobile 500gb
Is onbeperkt ook daadwerkelijk onbeperkt of zijn er kleine lettertjes
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
x0f
Member
Member

Bericht

Kleine lettertjes of een max aantal GB worden niet vermeld maar dit staat er wel: "Internet speed depends on the eSIM offer you’ve purchased". Waarschijnlijk zit er een serieuze speed cap op. Ik zie niet hoe een Belgische provider dit anders om zijn netwerk zou toelaten.

Mij is het vooral te doen om een snelle internet back-up oplossing bij de hand te hebben. Tadaam is wel interessant maar daar moet je minstens een dag op wachten en je zit met hun hardware. De andere esim aanbieders zijn altijd wel ergens beperkt bv. geen hotspot en/of een daglimiet (en dan 512Kbps).

https://gigago.com/ is ook werkbaar als backup (heeft bvb 1GB als daglimiet en dan 5mbps) maar is in vergelijking heel duur.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 151 keer
Bedankt: 370 keer
Recent bedankt: 1 keer

Bericht

hoe bedoel je met 1 dag wachten ? Als je gisteren bij u post aangevraagd, dan zouden ze het vandaag waarschijnlijk al geleverd hebben :-)

goh az kunnen ook via engelse providers gaan, als ik me niet vergis deed lycamobile dat, en had je enorme dalingen en snelheden.
Eens gekeken bij uw provider (weet niet welke provider je nu hebt) dan ga je gewoon binnen en stap je buiten met een verbinding minstens 300gb
iphone 13 : max 512gb flex unl emp
mercedes e220 = flex unl emp
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
imac : flex
ipad pro 12,9 : 256gb prox unl emp
x0f
Member
Member

Bericht

Ik bedoel dat je bij internetproblemen een esim op 5 minuten kan activeren m.b.v. de data van je Belgische mobiele provider en dat je Tadaam pas ten vroegste een dag later in huis hebt. Als het voor iets langer gebruik is, is dat wel een goede oplossing maar dan zit je nog met de (overbodige) hardware die je daarna moet terugsturen.

De horror verhalen die je soms hoort van mensen die 3 weken of langer zonder internet zitten door een f*ck-up bij hun provider of door werken, hebben mij aangezet tot een klein marktonderzoek om een werkbare back-up te zoeken. Een esim met unlimited data (zelfs bij snelheden van maar 5mbps) en Tadaam lijken me de enige mogelijke oplossingen als je er ook mee wilt streamen.

proximusboyke schreef: 4 maanden geleden goh az kunnen ook via engelse providers gaan
Ze moeten dan toch eerst connectie maken via een Belgische mast en provider?