Nieuwe snelheden vanaf september 2024
-
- Plus Member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2020, 08:56
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 11 keer
Via de myscarlet site kan je een nieuw wachtwoord instellen voor je ppp verbinding, je krijgt dan een xxxx@SKYNET/PROXIMUS username. Verbinden ermee lukt, maar er is geen internet mee toegankelijk. Dus waarschijnlijk is nog niet alles volledig ok in hun nieuw setup.
Terug kunnen oplossen door modem te resetten en te wachten totdat ze terug automatische het onbekende @SCARLET wachtwoord terug erop pushen (duurt 10minuten, maar daarna terug ok)
Terug kunnen oplossen door modem te resetten en te wachten totdat ze terug automatische het onbekende @SCARLET wachtwoord terug erop pushen (duurt 10minuten, maar daarna terug ok)
-
- Elite Poster
- Berichten: 3183
- Lid geworden op: 14 nov 2008, 07:22
- Twitter: KrSi78
- Locatie: Brugge
- Uitgedeelde bedankjes: 307 keer
- Bedankt: 202 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Ik kreeg eerder deze week communicatie omtrent de merger met de melding dat tot 100/20 mogelijk wordt. Vandaag getest met speed.cloudflare.com en ik haal 90/19 met Scarlet Trio. Da's netjes (ik reken sowieso met 10% overhead omwille van de PPPoE) en toch weer net wat meer dan de 70/10 van vroeger (en zeker de 50/4 van vroegerder). Op dit moment zie ik geen reden om over te stappen: Scarlet Trio geeft voor mij de meeste bang for buck.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Berichten: 2103
- Lid geworden op: 30 okt 2004, 11:34
- Uitgedeelde bedankjes: 299 keer
- Bedankt: 101 keer
Dat ze het geleidelijk doen dat begrijp ik. Maar we zijn bijna november.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
Samsung Galaxy S22 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS3615xs
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin VivoSmart 5 (activity tracker)
-
- Starter
- Berichten: 3
- Lid geworden op: 4 maanden geleden
Vandaag aangesloten op Scarlet via fiber - 286 Mbps download, 36 Mbps upload via Speedtest
Laatst gewijzigd door Bensjo 4 maanden geleden, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 18 dec 2004, 13:33
- Locatie: 053 Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 679 keer
- Bedankt: 220 keer
Hier nu ook de twee emails gekregen ('MyScarlet reset paswoord', en 'eendracht maakt macht') en aan de uptime van de lijn te zien, zal die eerste mail een klein uurtje na de verhoging van de snelheid verstuurd zijn.
-
- Plus Member
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 02 feb 2007, 11:30
- Locatie: Tielt (W-Vl)
- Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
- Bedankt: 8 keer
't is zover
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Provider: Scarlet Trio
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
Voip: Scarlet; Voipbuster; Hotvoip
Modem/Router: Fritz!Box 7590 FW 07.50 (Sync 100/30)
DECT: Fritz!Fon M2 + C4; 2 x Fritz!Dect Repeater 100; Fritz!Dect 200
Wifi rep: Fritz!Wlan Repeater 1750E+3000; powerl 1220/1260
NAS: Synology DS215J; QNAP TS110+TS221
TV: Telenet CI+ + AD2200; Scarlet/Prox. 2xV4
-
- Elite Poster
- Berichten: 4273
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
- Bedankt: 58 keer
Ja hier ook van alles aan de hand, vergeet gamen alvast, men krijgt geen connectie gewoon. internet is op dit ogenblik nog ok, tv was ook al twee keren out maar alles herstart.
Internet Radio gaat op dit ogenblik ook nog, maar ik vrees een beetje dat men stiekem is aan het overzetten Scarlet/Proximus. \nu zijn de snelheden nog altijd zoals voordien.
Internet Radio gaat op dit ogenblik ook nog, maar ik vrees een beetje dat men stiekem is aan het overzetten Scarlet/Proximus. \nu zijn de snelheden nog altijd zoals voordien.
-
- Starter
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 18:21
Is die uitrol ondertussen overal gedaan? Heb nog eens een speedtest gedaan bij mij thuis (duffel) en nog steeds gecapt op 70/10. zelfde bij mijn ouders een paar kilometers verderop (S-K-W). Had toch verwacht na 45 maanden dat alles overgezet zou zijn 

-
- Plus Member
- Berichten: 179
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 20:00
- Locatie: Beveren
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 1 keer
Ben het na zoveel jaar het afgestapt daar, hoewel voor de telefoondienst steeds goede contacten had, en ok werden opgelost. De dienstverlening aan huis is nu een uitverkoop. Laat ik er als verzachting bij zetten dat veel winkels steeds verder onvriendelijker worden.
Prettige en gezonde feestmaand.
Prettige en gezonde feestmaand.
-
- Starter
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 09 jan 2022, 13:23
Ik heb 2 weken geleden, na 4 maanden, dan toch eens contact gezocht met Scarlet en gevraagd of ze een indicatie konden geven wanneer de snelheidsverhoging er ging zijn op mijn verbinding. Redelijk standaard antwoord gekregen dat dit voor klanten van voor 12/7/'23 gefaseerd gaat gebeuren tezamen met de overschakeling naar het platform van Proximus.
Ergens deze week is de snelheid verhoogd. Dit is met mijn computer bekabeld aangesloten op de router, met een 100/40 Mbps lijnsync:

Ergens deze week is de snelheid verhoogd. Dit is met mijn computer bekabeld aangesloten op de router, met een 100/40 Mbps lijnsync:

-
- Elite Poster
- Berichten: 6800
- Lid geworden op: 22 feb 2005, 11:46
- Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
- Bedankt: 473 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Blijkbaar is er hier iets gebeurd op 15 januari, ik zie het nu in mijn speedtest stats, verder niks van gemerkt.
J.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
-
- Pro Member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 10:39
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 29 keer
Ik heb een snelheid vermindering sedert half januari, B-Box tool doet er nu zeer lang over om resultaat te tonen, modem reset haalt niets uit.
Vandaag
Voorheen
Men belooft
Vanaf 1 september hogere snelheden bij Scarlet zonder prijswijziging:
VDSL: 70/10 → 100/20
Fiber Boost: 200/20 → 300/30
Vandaag
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49.722 kbps
Upstream current bit rate: 24.998 kbps
Downstream max bit rate: 88.564 kbps
Upstream max bit rate: 30.680 kbps
Downstream attenuation: 18,4 dB
Downstream noise margin: 19,3 dB
Upstream noise margin: 9,3 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 469 m
Proximus profile name: 50/25
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 70.000 kbps
Upstream current bit rate: 24.998 kbps
Downstream max bit rate: 84.767 kbps
Upstream max bit rate: 29.535 kbps
Downstream attenuation: 18,7 dB
Downstream noise margin: 11,0 dB
Upstream noise margin: 8,4 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 481 m
Proximus profile name: 70/25
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Vanaf 1 september hogere snelheden bij Scarlet zonder prijswijziging:
VDSL: 70/10 → 100/20
Fiber Boost: 200/20 → 300/30
-
- Plus Member
- Berichten: 131
- Lid geworden op: 30 mei 2020, 08:56
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 11 keer
Jammer, na een snelheidsverhoging enkele maanden geleden ben ik teruggevallen van +-50/20 naar 40/10 om 1 of andere reden, modem is aan blijven staan.
Zou het zin hebben om morgen eens te bellen naar scarlet ? Het is vooral de upload die ik graag terug op 20 had gehad.
Zou het zin hebben om morgen eens te bellen naar scarlet ? Het is vooral de upload die ik graag terug op 20 had gehad.
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 40,000 kbps
Upstream current bit rate: 10,000 kbps
Downstream max bit rate: 55,120 kbps
Upstream max bit rate: 10,070 kbps
Downstream attenuation: 19.7 dB
Downstream noise margin: 22.8 dB
Upstream noise margin: 6.5 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 8b
Estimated distance: 620 m
Proximus profile name: 40/10
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
-
- Pro Member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 10:39
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 29 keer
Nog steeds ondermaats, wat klopt er niet
Modem is al 28 dagen online actief , lijn ook.
In december was het beter, nu gaat het surfen nogal hapering, zeker niet vlot te noemen.
Gemaild naar scarlet, ik krijg daar enkel een telefoonnummer alwaar niet wordt opgenomen, na 10 min krijg je erkramp in de armen van.
december test
Toen werkte het nog vlot . jullie advies graag.
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 49.722 kbps
Upstream current bit rate: 24.998 kbps
Downstream max bit rate: 86.824 kbps
Upstream max bit rate: 30.305 kbps
Downstream attenuation: 18,4 dB
Downstream noise margin: 18,7 dB
Upstream noise margin: 9,0 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 469 m
Proximus profile name: 50/25
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Modem is al 28 dagen online actief , lijn ook.
In december was het beter, nu gaat het surfen nogal hapering, zeker niet vlot te noemen.
Gemaild naar scarlet, ik krijg daar enkel een telefoonnummer alwaar niet wordt opgenomen, na 10 min krijg je erkramp in de armen van.
december test
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 70.000 kbps
Upstream current bit rate: 24.998 kbps
Downstream max bit rate: 84.767 kbps
Upstream max bit rate: 29.535 kbps
Downstream attenuation: 18,7 dB
Downstream noise margin: 11,0 dB
Upstream noise margin: 8,4 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 481 m
Proximus profile name: 70/25
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
Laatst gewijzigd door philippe_d 2 weken geleden, in totaal 1 gewijzigd.
Reden: code tags toegevoegd
Reden: code tags toegevoegd
-
- Moderator
- Berichten: 18213
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 09:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 909 keer
- Bedankt: 3497 keer
- Recent bedankt: 13 keer
Ik begrijp het ook niet zo goed ...
De laatste tijd zie ik meer en meer gebrukers met dalende VDSL2 snelheden of uitvallende verbindingen
.
Hoewel je zou denken: hoe meer klanten overgaan naar Fiber, hoe minder druk de VDSL2 lijnen belast worden, dus minder overspraak = betere lijnen
- vragen voor een nieuwe internetbox?
- kan het dat je lijn overgezet is naar single VLAN, en dat jouw B-box daar niet goed mee overweg kan?
Misschien nog wat geduld hebben?
De laatste tijd zie ik meer en meer gebrukers met dalende VDSL2 snelheden of uitvallende verbindingen

Hoewel je zou denken: hoe meer klanten overgaan naar Fiber, hoe minder druk de VDSL2 lijnen belast worden, dus minder overspraak = betere lijnen

- of verwaarloost Proximus de VDSL2 klanten, nu alle aandacht gaat naar fiber?
- of worden er zoveel oude kopekabels beschadigd met het openleggen van straten/voetpaden voor de fiber aanleg?
- blijven aandringen bij Scarelt dat je terug 70 Mbps wilt (lijntest)?
- vragen voor een nieuwe internetbox?
- kan het dat je lijn overgezet is naar single VLAN, en dat jouw B-box daar niet goed mee overweg kan?
3 weken geleden schreef je dat je een modem reset had gedaan.
Misschien nog wat geduld hebben?
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up
).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Fiber Essential (50/4 mbps down/up

Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Pro Member
- Berichten: 406
- Lid geworden op: 21 jul 2023, 10:39
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 29 keer
Wifi ging deze morgen voor geen meter, dan maar een reset gedaan, daarna wifi terug normaal.
Bekabeld lijkt beter nu, test geeft lichte verbetering.
Bekabeld lijkt beter nu, test geeft lichte verbetering.
Code: Selecteer alles
B-Box 3 Sagem Tool v0.13.0
--------------------------
Device: B-Box 3 Sagem
Downstream current bit rate: 59.997 kbps
Upstream current bit rate: 24.998 kbps
Downstream max bit rate: 86.949 kbps
Upstream max bit rate: 30.555 kbps
Downstream attenuation: 18,4 dB
Downstream noise margin: 15,2 dB
Upstream noise margin: 9,2 dB
Vectoring down: yes
Vectoring up: yes
Modem vectoring compatible: yes
ROP vectoring compatible: yes
DSL standard: VDSL2 Annex B
DSL profile: 17a
Estimated distance: 469 m
Proximus profile name: 60/25
Proximus DLM profile: yes
Proximus repair profile: no
-
- Elite Poster
- Berichten: 4273
- Lid geworden op: 18 feb 2008, 16:55
- Uitgedeelde bedankjes: 135 keer
- Bedankt: 58 keer
Bij mij is de nieuwe snelheid nu actief,maar nu terug problemen met de Email heb twee adressen, de belangrijkste is nu terug ok maar de andere kan ik niet meer opstarten met het Wachtwoord bij de hand ,
-
- Starter
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 08 dec 2008, 18:21
vandaag email gehad voor paswoord reset (link was vervallen en daarna error storing :' ) snelheid is van 80/10 naar 50/20 gezakt zowel bij mij als bij mijn ouders een paar kilometer verderop. Tv decoder heeft ook ineens kuren (hij hangt om de 10tal minuten en stuttert dan even om daarna verder te gaan of hij geeft de lijncontrole en gaat dan verder). Vroeger nooit problemen gehad bij scarlet maar de laatste weken/maanden toch veel miserie.
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 28 maa 2009, 21:21
- Uitgedeelde bedankjes: 175 keer
- Bedankt: 97 keer
een week geleden een gelijkaardige email gehad en ondertussen is mijn Trio snelheid verhoogd naar 100/20. Voor de rest geen problemen gemerkt.Lonelobo schreef: 4 dagen geleden vandaag email gehad voor paswoord reset (link was vervallen en daarna error storing :' )